Ipad 2 med IOS 8.0

howard_nor

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.06.2009
Innlegg
2.364
Antall liker
1.998
Torget vurderinger
5
Jeg får forløbig beskjed om at IOS 8 er siste oppdatering, men da kommer det sikkert snart.

Bra at denne oppdateringen fikser bildeopplasting, får jeg hadde ingen anelse om hvordan vi kunne endret på våre løsninger i forhold til dette problemet.
Kanskje prøve en reboot av ipaden din? Merkelig at du ikke finner den.
 

Karmana

Æresmedlem
Ble medlem
13.06.2008
Innlegg
24.378
Antall liker
63.383
Sted
Bergen
Torget vurderinger
42
Til med her i Nederland har det ordnet seg. Bare Høvdingen som sliter :rolleyes::cool:
 

jan b

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.12.2008
Innlegg
324
Antall liker
114
Sted
Sør-Trøndelag
Virker som at de har lite kontroll borti Cupertino idag. Jeg oppgraderte iPad 3 til 8.0.1 og det gikk bra. Skulle gjøre det samme med iPhone 5S og alt gikk bra til det skulle installeres. Da fikk jeg beskjed om at verifisering mislyktes pga ingen internetttilkobling. Jeg har da internett for svarte....
Prøvde å koble iPhone til Mac og iTunes og får da at siste oppgradering er 8.0... Makan???
 
X

X186841

Gjest
Samme her.

Virker som at de har lite kontroll borti Cupertino idag. Jeg oppgraderte iPad 3 til 8.0.1 og det gikk bra. Skulle gjøre det samme med iPhone 5S og alt gikk bra til det skulle installeres. Da fikk jeg beskjed om at verifisering mislyktes pga ingen internetttilkobling. Jeg har da internett for svarte....
 

Torolan

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.07.2010
Innlegg
2.781
Antall liker
1.089
Torget vurderinger
2
Virker som at de har lite kontroll borti Cupertino idag. Jeg oppgraderte iPad 3 til 8.0.1 og det gikk bra. Skulle gjøre det samme med iPhone 5S og alt gikk bra til det skulle installeres. Da fikk jeg beskjed om at verifisering mislyktes pga ingen internetttilkobling. Jeg har da internett for svarte....
Prøvde å koble iPhone til Mac og iTunes og får da at siste oppgradering er 8.0... Makan???
Jeg får akkurat samme feilmelding på min IPad Air . Og jeg har også nettilgang som vanlig - skriver dette innlegget med padda.
Har prøvd å restarte både padda og ruter uten at det hjelper :(
 

Moiz Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
06.08.2007
Innlegg
4.145
Antall liker
777
Sted
Oslo
Torget vurderinger
123
Bug i nye softwaret.sjekk business insider for info.
 
X

X186841

Gjest
Nå trekker Apple tilbake hele oppdateringen.

- Vi underøker hva som har skjedd. I mellomtiden trekker vi tilbake iOS 8.0.1-oppdaterinen, sier en talisman for Apple til John Paczkowski i Recode.
 

howard_nor

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.06.2009
Innlegg
2.364
Antall liker
1.998
Torget vurderinger
5
Nå trekker Apple tilbake hele oppdateringen.

- Vi underøker hva som har skjedd. I mellomtiden trekker vi tilbake iOS 8.0.1-oppdaterinen, sier en talisman for Apple til John Paczkowski i Recode.
Fantastisk. Men men, min 8.0.1 oppdatering fungerer greit. Kommer vel snart 8.0.2 oppdatering :)
 

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.01.2011
Innlegg
2.853
Antall liker
2.281
Sted
Tromsø
Når jeg laster en side er det akkurat som iPaden tar en pause etter at den blå streken har gått noen cm. Den halter litt og så laster den resten av siden. Dette hadde jeg ikke før IOS 8.0, noen fler som har dette?
 

Torolan

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.07.2010
Innlegg
2.781
Antall liker
1.089
Torget vurderinger
2
Ser den er trukket tilbake nå ja .
Må vel bare vente til det kommer 0.2 oppdatering da sikkert ?
Får vel lastet ned den selv om 0.1 "ligger på vent "?
 

howard_nor

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.06.2009
Innlegg
2.364
Antall liker
1.998
Torget vurderinger
5
Jaggu meg toppnyheten på vg.no nå dette.
Ikke akkurat god reklame for apple, de sliter jo med ny Iphone 6 som bøyer seg også :)
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.719
Torget vurderinger
1
Ipaden min er mye tregere etter oppdatering til IOS 8, og flere ganger har den fryst ved bruk av Safari. Merkelig at disse oppegående menneskene lanserer en oppdatering med såpass mange "grove" feil, men de er nok snare om å rette på det.
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
det er det vanlig styret hvert år. Lurt å vente noen uker med å instalere nutt iOS. jeg ventet ikke men merkelig nok funker ting
 

howard_nor

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.06.2009
Innlegg
2.364
Antall liker
1.998
Torget vurderinger
5
Apple - – iOS 8 krasjer mer enn iOS 7

Kan være greit å vente til de værste barnesykdommene har gitt seg.
Er vel bare å gratulere Apple. Nok en halvferdig oppdatering hvor de bruker folk flest som testpersoner, og retter opp feilene etterhvert.
Fikk heldigvis oppdatert til 8.01 før de trakk oppdateringen, Ipaden min ble mer stabil med den.
 

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.01.2011
Innlegg
2.853
Antall liker
2.281
Sted
Tromsø
Det værste er at Chrome går i sirup under IOS 8. Det virker som siden aldri blir lastet ferdig, da oppdateringshjulet snurrer rundt lenge etter at siden ser ferdig lastet ut. Fanden at man ikke skal ha tålmodighet til å vente.
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
F...s Apple, min har stått i 3 timer og prøver å verifisere oppdatering, klarer ikke å alå av eller avslutte verifiseringen uansett......... H......s opplegg :O
 

knuba

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.03.2007
Innlegg
309
Antall liker
139
Sted
Larvik
Torget vurderinger
3
Ipaden min er mye tregere etter oppdatering til IOS 8, og flere ganger har den fryst ved bruk av Safari. Merkelig at disse oppegående menneskene lanserer en oppdatering med såpass mange "grove" feil, men de er nok snare om å rette på det.
Samme her, håper det ordner seg med 8.0.2 :-(
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Fikk stoppet verifiseringen til slutt........................puhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.................
 

howard_nor

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.06.2009
Innlegg
2.364
Antall liker
1.998
Torget vurderinger
5
Nå gikk jaggu meg Safari helt i stå. Måtte reboote.
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Ipaden min er mye tregere etter oppdatering til IOS 8, og flere ganger har den fryst ved bruk av Safari. Merkelig at disse oppegående menneskene lanserer en oppdatering med såpass mange "grove" feil, men de er nok snare om å rette på det.

Her og!
 

united

Æresmedlem
Ble medlem
23.07.2009
Innlegg
24.105
Antall liker
32.536
Sted
Indre Østfold
Torget vurderinger
2
laster jo ikke opp 8.0 før Squeezepad er ready. Det sier seg selv.:)
(men over helga, så...)
 

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Innlegg
8.084
Antall liker
6.539
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
Squeezpad er ikke god nei, men man har da ipeng i bakhånd heldigvis som fungerer tilfredstillende.
ellers er ios 8 oppskrytte greier synes jeg. Tregere en før er den også tilsynelatende på ipad 4.
 

howard_nor

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.06.2009
Innlegg
2.364
Antall liker
1.998
Torget vurderinger
5
Da er IOS 8.0.2 lastet ned. Fungerer foreløbig greit.
 

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.01.2011
Innlegg
2.853
Antall liker
2.281
Sted
Tromsø
Html, ingen feilmelding når jeg la inn et bilde kan det være at IOS8.02 har fikset biffen

jaggu hadde den ikke det, men det er noe som skurrer når det gjelder hastighet. iPaden tar fortsatt en liten pause når den laster sider.
 

Vedlegg

howard_nor

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.06.2009
Innlegg
2.364
Antall liker
1.998
Torget vurderinger
5
Html, ingen feilmelding når jeg la inn et bilde kan det være at IOS8.02 har fikset biffen

jaggu hadde den ikke det, men det er noe som skurrer når det gjelder hastighet. iPaden tar fortsatt en liten pause når den laster sider.
Enig i det. Hastigheten er fortsatt for treig. Skulle nok bare latt Ipaden være som den var, man har strengt tatt ikke så veldig bruk for de oppdateringene som kommer.
 

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Innlegg
1.860
Antall liker
146
Html, ingen feilmelding når jeg la inn et bilde kan det være at IOS8.02 har fikset biffen

jaggu hadde den ikke det, men det er noe som skurrer når det gjelder hastighet. iPaden tar fortsatt en liten pause når den laster sider.
Og i tillegg legger den bildene opp-ned!? Ikke bra denne IOS8 nei;-)
 

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Innlegg
1.860
Antall liker
146
BMW, min ipad2 er fortsatt treg etter siste 8.2 oppdatering.
 

Karmana

Æresmedlem
Ble medlem
13.06.2008
Innlegg
24.378
Antall liker
63.383
Sted
Bergen
Torget vurderinger
42
Min IPad er treig og går i lås med ujevne mellomrom, og bruker en evighet på å laste inn Facebook. Vel så irriterende er at jeg ikke får startet musikkvideoer på HFS. Definitivt ikke noe sjakktrekk å laste ned den nye versjonen av IOS! Tips mottas med takk....
 

howard_nor

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.06.2009
Innlegg
2.364
Antall liker
1.998
Torget vurderinger
5
Min IPad er treig og går i lås med ujevne mellomrom, og bruker en evighet på å laste inn Facebook. Vel så irriterende er at jeg ikke får startet musikkvideoer på HFS. Definitivt ikke noe sjakktrekk å laste ned den nye versjonen av IOS! Tips mottas med takk....
Sliter med akkurat det samme, vurderer å nedgradere til IOS 7. Hørt at man fortsatt kan gjøre det.
 

Karmana

Æresmedlem
Ble medlem
13.06.2008
Innlegg
24.378
Antall liker
63.383
Sted
Bergen
Torget vurderinger
42
Min IPad er treig og går i lås med ujevne mellomrom, og bruker en evighet på å laste inn Facebook. Vel så irriterende er at jeg ikke får startet musikkvideoer på HFS. Definitivt ikke noe sjakktrekk å laste ned den nye versjonen av IOS! Tips mottas med takk....
Sliter med akkurat det samme, vurderer å nedgradere til IOS 7. Hørt at man fortsatt kan gjøre det.
Dritt :mad: Mener det var en link tidligere i tråden til hvordan man kunne tilbakestille....
 

howard_nor

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.06.2009
Innlegg
2.364
Antall liker
1.998
Torget vurderinger
5
Min IPad er treig og går i lås med ujevne mellomrom, og bruker en evighet på å laste inn Facebook. Vel så irriterende er at jeg ikke får startet musikkvideoer på HFS. Definitivt ikke noe sjakktrekk å laste ned den nye versjonen av IOS! Tips mottas med takk....
Sliter med akkurat det samme, vurderer å nedgradere til IOS 7. Hørt at man fortsatt kan gjøre det.
Dritt :mad: Mener det var en link tidligere i tråden til hvordan man kunne tilbakestille....
Står vel en oppskrift her: http://readwrite.com/2014/09/20/how-to-downgrade-to-ios-7-ios-8. Men blir litt skeptisk til at det ikke går an å nedgradere via Apple. Lurer på om jeg bare skal stå over, eller kanskje ringe Apple og spørre om det finnes muligheter.
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Html, ingen feilmelding når jeg la inn et bilde kan det være at IOS8.02 har fikset biffen

jaggu hadde den ikke det, men det er noe som skurrer når det gjelder hastighet. iPaden tar fortsatt en liten pause når den laster sider.
Enig i det. Hastigheten er fortsatt for treig. Skulle nok bare latt Ipaden være som den var, man har strengt tatt ikke så veldig bruk for de oppdateringene som kommer.
I Pad mini er blitt mye tregere her også!
 

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Innlegg
1.860
Antall liker
146
Nå ble min litt kjappere her. Gå til innstillinger, generell og trykk på "nullstille" helt nederst. Dette hjalp mye gitt.

NB: apper og data blir ikke slettet. Men alle innlogginger som på dette forumet og andre innlogginger man har lagret blir borte, så dette må gjøres på nytt.
 

howard_nor

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.06.2009
Innlegg
2.364
Antall liker
1.998
Torget vurderinger
5
Nå ble min litt kjappere her. Gå til innstillinger, generell og trykk på "nullstille" helt nederst. Dette hjalp mye gitt.

NB: apper og data blir ikke slettet. Men alle innlogginger som på dette forumet og andre innlogginger man har lagret blir borte, så dette må gjøres på nytt.
Det bør man uansett gjøre innimellom. Hjalp litt her også, men fortsatt altfor treigt. Sliter også med kopier/lim inn funksjonen i Safari, den ser ut til å virke bra i Chrome.
 

Karmana

Æresmedlem
Ble medlem
13.06.2008
Innlegg
24.378
Antall liker
63.383
Sted
Bergen
Torget vurderinger
42
Hjalp litt for meg også å nullstille. Facebook opplasting går merkbart hurtigere.

En pussig greie jeg akkurat fant ut. Har til nå ikke kunnet avspille musikkvideoer når jeg trykker på play-ikonet midt på skjermen her på HFS. Når jeg derimot trykker på en hvilken som helst annen plass på musikkvideo-skjermen starter avspillingen :confused::)
 

howard_nor

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.06.2009
Innlegg
2.364
Antall liker
1.998
Torget vurderinger
5
Hjalp litt for meg også å nullstille. Facebook opplasting går merkbart hurtigere.

En pussig greie jeg akkurat fant ut. Har til nå ikke kunnet avspille musikkvideoer når jeg trykker på play-ikonet midt på skjermen her på HFS. Når jeg derimot trykker på en hvilken som helst annen plass på musikkvideo-skjermen starter avspillingen :confused::)
Takk for den oppklaringen Tomz :). Har lurt fælt på hvorfor det har vært så vanskelig å spille av videoer.
 

TerryGib

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2011
Innlegg
1.680
Antall liker
2.882
Sted
Bergen
Nå ble min litt kjappere her. Gå til innstillinger, generell og trykk på "nullstille" helt nederst. Dette hjalp mye gitt.

NB: apper og data blir ikke slettet. Men alle innlogginger som på dette forumet og andre innlogginger man har lagret blir borte, så dette må gjøres på nytt.
Det bør man uansett gjøre innimellom. Hjalp litt her også, men fortsatt altfor treigt. Sliter også med kopier/lim inn funksjonen i Safari, den ser ut til å virke bra i Chrome.
Hjalp litt noen dager å nullstille - no e det like tregt.
Eneste som hjelper å tilbakestille til 7 ?
(Andre Ipad i heimen kor oppgradering ikkje er gjort fungerer 100%)
Tg
 

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Innlegg
1.860
Antall liker
146
Fy faen! Sorry uttrykket, men hva er det Apple egentlig vil oppnå med med dette? Er det meninga at flere millioner folk skal kjøpe seg nytt utstyr over natta? Det er jeg helt sikker på at de tenker. Hvis ikke burde de vel kommet med en pressemelding om at ting vil skje? Snakk om drittsekker. Min ipad2 er helt ubrukelig, og trukker jeg på backspace-knappen mens jeg skriver her inne så låser hele padden seg. Ikke rom for å skrivefeil med andre ord.
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Pratet med Apple i går, og han sendte over en link, men alt som sto der er prøvd før!
 
Topp Bunn