Ønsker anbefaling Integrert transistorforsterker som kan erstatte single ended triode

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.262
    Antall liker
    9.497
    Torget vurderinger
    2
    NAD M10 er allerede en vinner , hadde jeg begynt med anlegg idag hadde det vært den.....
    Men jeg har jo så mangle bokser jeg er glad i , M10 erstatter dem alle!!!
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.437
    Antall liker
    12.543
    Sted
    Sørlandet
    Det M10 og Dirac mangler er basskontrollfunksjonen til feks Devialet, Grimm og Kii. Den som (noe overdrevet) får små 8’ til å spille ned til 20hz med presisjon og nivå nok til å tilfredsstille samtlige.

    -BB-
     

    kakofoni

    Medlem
    Ble medlem
    05.07.2019
    Innlegg
    43
    Antall liker
    6
    Torget vurderinger
    1
    TEAC har en ny modell med Ncore, syns den ser veldig spennende ut!
    last ned.jpg
    last ned.jpg


    • 115W + 115W of max output power from a Hypex Ncore power amplifier module, tuned by TEAC
    • MUSES8920 op-amps for high-quality sound
    • Dual level meter with 4-step dimmable backlight
    • Full-metal body for rigidity, stability and elegance
    • Compact design with an A4-sized footprint

    Skal visst koste $1599.99.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.262
    Antall liker
    9.497
    Torget vurderinger
    2
    Det M10 og Dirac mangler er basskontrollfunksjonen til feks Devialet, Grimm og Kii. Den som (noe overdrevet) får små 8’ til å spille ned til 20hz med presisjon og nivå nok til å tilfredsstille samtlige.

    -BB-
    Ved å betale 99 USD får man tilgang til en full Dirac versjon. Devialets SAM klarer man seg fint uten, det er intet annet enn en bassboost, som man kan lage i Dirac uansett.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.437
    Antall liker
    12.543
    Sted
    Sørlandet
    Det M10 og Dirac mangler er basskontrollfunksjonen til feks Devialet, Grimm og Kii. Den som (noe overdrevet) får små 8’ til å spille ned til 20hz med presisjon og nivå nok til å tilfredsstille samtlige.

    -BB-
    Ved å betale 99 USD får man tilgang til en full Dirac versjon. Devialets SAM klarer man seg fint uten, det er intet annet enn en bassboost, som man kan lage i Dirac uansett.
    SAM er vel noe mer en bare en det? Du legger inn din høyttaler og SAM gjør resten ved å legge inn en profil som er skreddersydd din høyttaler. Loudness a la 2019.

    Se på bassfunksjonene til Grimm og Kii.. det er noe slikt Dirac mangler. Maks bass for ditt rom, enkelt og greit.

    -BB-
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.262
    Antall liker
    9.497
    Torget vurderinger
    2
    BB , du husker kanskje SAM plottene jeg fant og la ut her. De viste en markert bassheving / ekspansjon angivelig innen høyttaler elementenes begrensning . Men det skjedde fint lite over noen få 100hz. Høyttalere gjør mye galt høyere opp i frekvens også, det er verdt å fikse med DSP. Mulig SAM gjør noe mer i tidsdomenet. Kii kjenner jeg for dårlig

    ...M10 +99usd for full Dirac gjør dette til et HifiKinderegg , også for ikke audiofile. Vi står foran en strålende hifi era når selv beatbokser kommer med DSP og romkorrreksjon etterhvert. Og alt får plass i en lekker cigarboks!
     
    Sist redigert:

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.430
    Antall liker
    1.981
    Torget vurderinger
    8
    BB , du husker kanskje SAM plottene jeg fant og la ut her. De viste en markert bassheving / ekspansjon angivelig innen høyttaler elementenes begrensning . Men det skjedde fint lite over noen få 100hz. Høyttalere gjør mye galt høyere opp i frekvens også, det er verdt å fikse med DSP. Mulig SAM gjør noe mer i tidsdomenet. Kii kjenner jeg for dårlig

    ...M10 +99usd for full Dirac gjør dette til et HifiKinderegg , også for ikke audiofile. Vi står foran en strålende hifi era når selv beatbokser kommer med DSP og romkorrreksjon etterhvert. Og alt får plass i en cigarboks!
    Litt mer krefter så hadde den hvert meget spennende eller har den en storebror
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.247
    Antall liker
    4.385
    Torget vurderinger
    0
    Lydpreferansene er tydeligvis veldig sprikende. Heldigvis for det. Ncore/SMPS er noe av det kjedeligste jeg har lagt min ører til. Tørt, «forsiktig» og lite engasjerende lyd. Får ingen "kobling" der. Jeg får helt andre opplevelser med Kinki integrert amp. Mulig dette har med HT og match å gjøre.

    Først trodde jeg mine Ncore var feil bygget. Så testet jeg et utall av preampløsninger. Så solgt. Samme gjorde han som kjøpte dem.
    Det var synd at de ikke passet. Tenker at siden hifikomponenter følger så ulike standarder er det vanskelig å lage produkter som kler alt. Tenkte første gang jeg hørte Ice moduler tidlig 2000 tall at de kommer til å låte veldig bra når noen konstruerer høyttalere og pre med ice i helhetstankegangen. Med forsterkere som Ncore tror jeg det faktisk blir lettere å lage høyttalere siden det finnes et slags nullpunkt. Jeg hører en del studiomonitorer i løpet av året og det slår meg at klasse D signaturen som ofte høres gjennom hifihøyttalere aldri høres gjennom disse selv om modulene her på mange måter ikke matcher Ncore. Tenker det er et argument for standarder og helhetstankegang. Jeg var heldig som har høyttalere som er konstruert for nøytrale forsterkere og derfor trengte kun finne en preløsning for at det skulle smake fugl.
    Til trådens tema så høre jeg også at rørforsterkere som står i en kjede med helhetstankegang kan låte magisk. Spesielt kanskje på litt eldre musikk?
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Tenker det er på tide med en liten oppdatering av tråden her, siden det har skjedd litt i det siste.

    Sist søndag ble rørforsterkeren hentet av en hyggelig kjøper, og etter en mailutveksling samme kveld med en hyggelig og imøtekommende Alan fra Gjallarhorn Audio kunne jeg hente en GATO DIA-250S dagen etter for utprøving hjemme i ro og mak. Så nå har jeg hatt den på plass i noen dager og fått lyttet litt sporadisk innimellom andre gjøremål, samt nedkobling av anlegget et par ganger av frykt for torden som har hjemsøkt området innimellom de siste dagene.

    Må jo bare si at inntrykket var bra fra første stund, og siden har bedret seg ytterligere, og at jeg nå sitter med en ganske trygg følelse av at dette er til å leve med, ikke bare rent praktisk med tanke på fravær av varme og behovet for å planlegge hver lyttesesjon med påslag og oppvarming av rør o.s.v., men også lydmessig. Dette er absolutt helt greit lydmessig, og jeg har faktisk blitt litt overrasket av et par ting denne forsterkeren gjør særlig bra. Først og fremst er det minimalt med støy, og det er vel antageligvis årsaken til at jeg nå faktisk hører enda flere detaljer og "lag" i musikken enn jeg gjorde med SET som jeg mente var helt fremragende på akkurat dette, tross at den ikke akkurat var støyfri.

    Og jeg tror nok Asbjørn kan ha hatt rett i dette med fravær av crossover forvrengning hos klasse D, for jeg plages ikke av artifakter eller annet grums som jeg kan synes å være litt følsom for med diverse andre løsninger jeg har eid eller hørt tidligere.

    Litt mer utprøving gjenstår, men mye tyder på at dette rett og slett er løsningen jeg var ute etter og som passer meg ypperlig når det gjelder praktisk bruk og betjening. Denne kan jeg bare la stå påslått i timevis uten å bekymre meg for grisevarme rør som blir brukt opp, eller at noe skal skje mens jeg ikke er tilstede.

    IMG_3432.jpg
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.925
    Antall liker
    8.232
    Torget vurderinger
    1
    NAD M10 er allerede en vinner , hadde jeg begynt med anlegg idag hadde det vært den.....
    Men jeg har jo så mangle bokser jeg er glad i , M10 erstatter dem alle!!!
    Den står på lista over interessante forsterkere.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Klasse D er jo fremtiden i disse miljøtider.
    Helt klart. Og heldigvis er det blitt mye bedre på lyd.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Den står på lista over interessante forsterkere.
    Og den har som "1 av 1000" forsterkere utseende med seg - i forhold til store og/eller firkantede kjedelige bokser.
    Sagt det "ørten" ganger før - Gato hadde vært Nordens mest solgte merke dersom Hifiklubben hadde hatt agenturet.
    Og Gato's design hadde høyst sannsynligvis får ikke-interesserte folk til hi-fi til å se annerledes på det å bruke mye penger på lyd.
    Gato kunne sågar vært solgt i dyre design-/møbelbutikker, gjelder også høyttalerne deres.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    NAD M10 er allerede en vinner , hadde jeg begynt med anlegg idag hadde det vært den.....
    Men jeg har jo så mangle bokser jeg er glad i , M10 erstatter dem alle!!!
    Den står på lista over interessante forsterkere.
    Du vet at den ikke har fjernkontroll? Man må bruke telefonen eller noe annet app-kompatibelt for å styre den. Usj! ;)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Den står på lista over interessante forsterkere.
    Og den har som "1 av 1000" forsterkere utseende med seg - i forhold til store og/eller firkantede kjedelige bokser.
    Sagt det "ørten" ganger før - Gato hadde vært Nordens mest solgte merke dersom Hifiklubben hadde hatt agenturet.
    Og Gato's design hadde høyst sannsynligvis får ikke-interesserte folk til hi-fi til å se annerledes på det å bruke mye penger på lyd.
    Gato kunne sågar vært solgt i dyre design-/møbelbutikker, gjelder også høyttalerne deres.
    Tror nok Bjørn.H snakket om NAD M10. :)
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.430
    Antall liker
    1.981
    Torget vurderinger
    8
    Gato er fantastiske forsterkere til latterlige priser
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Gato er fantastiske forsterkere til latterlige priser
    Jepsi Pepsi. Har begrenset med lyttetimer på den enda, men det er mye som tyder på at du har rett. 250 watt med innebygget DAC og denne lydkvaliteten til denne prisen er veldig ok.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    "Ok" og "helt greit" lydmessig...
    Da kan den være så latterlig mye til prisen den bare vil.
    Meg om det!;D
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.925
    Antall liker
    8.232
    Torget vurderinger
    1
    Den står på lista over interessante forsterkere.
    Og den har som "1 av 1000" forsterkere utseende med seg - i forhold til store og/eller firkantede kjedelige bokser.
    Sagt det "ørten" ganger før - Gato hadde vært Nordens mest solgte merke dersom Hifiklubben hadde hatt agenturet.
    Og Gato's design hadde høyst sannsynligvis får ikke-interesserte folk til hi-fi til å se annerledes på det å bruke mye penger på lyd.
    Gato kunne sågar vært solgt i dyre design-/møbelbutikker, gjelder også høyttalerne deres.
    Gato hadde nok solgt mer, ja. Men Gato hadde ikke blitt det mest solgte merket hverken i Norge eller Norden. Du får mange NAD og Denon forsterkere til prisen av den rimeligste integrerte forsterkeren fra Gato DIA-250S med DAC innebygd.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.925
    Antall liker
    8.232
    Torget vurderinger
    1
    NAD M10 er allerede en vinner , hadde jeg begynt med anlegg idag hadde det vært den.....
    Men jeg har jo så mangle bokser jeg er glad i , M10 erstatter dem alle!!!
    Den står på lista over interessante forsterkere.
    Du vet at den ikke har fjernkontroll? Man må bruke telefonen eller noe annet app-kompatibelt for å styre den. Usj! ;)
    Telefonen er jo en fjernkontroll med appen installert. Ser ikke problemet. :cool:
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.925
    Antall liker
    8.232
    Torget vurderinger
    1
    Den står på lista over interessante forsterkere.
    Og den har som "1 av 1000" forsterkere utseende med seg - i forhold til store og/eller firkantede kjedelige bokser.
    Sagt det "ørten" ganger før - Gato hadde vært Nordens mest solgte merke dersom Hifiklubben hadde hatt agenturet.
    Og Gato's design hadde høyst sannsynligvis får ikke-interesserte folk til hi-fi til å se annerledes på det å bruke mye penger på lyd.
    Gato kunne sågar vært solgt i dyre design-/møbelbutikker, gjelder også høyttalerne deres.
    Tror nok Bjørn.H snakket om NAD M10. :)
    Stemmer.
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.430
    Antall liker
    1.981
    Torget vurderinger
    8
    Den står på lista over interessante forsterkere.
    Og den har som "1 av 1000" forsterkere utseende med seg - i forhold til store og/eller firkantede kjedelige bokser.
    Sagt det "ørten" ganger før - Gato hadde vært Nordens mest solgte merke dersom Hifiklubben hadde hatt agenturet.
    Og Gato's design hadde høyst sannsynligvis får ikke-interesserte folk til hi-fi til å se annerledes på det å bruke mye penger på lyd.
    Gato kunne sågar vært solgt i dyre design-/møbelbutikker, gjelder også høyttalerne deres.
    Gato hadde nok solgt mer, ja. Men Gato hadde ikke blitt det mest solgte merket hverken i Norge eller Norden. Du får mange NAD og Denon forsterkere til prisen av den rimeligste integrerte forsterkeren fra Gato DIA-250S med DAC innebygd.
    Gato er i en annen klasse
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    "Ok" og "helt greit" lydmessig...
    Da kan den være så latterlig mye til prisen den bare vil.
    Meg om det!;D
    jeg og har kommet dit at greit ikke er greit nok ;) alt for mye som bare er ``nesten der . der ute
    hvorfor streve etter det :rolleyes:
    Vi er enige, Krazy.

    I tilfelle jeg har tråkket Gato-fans på tærne. Ikke min mening. Min melding var en direkte respons på trådstarters vurdering, om hvordan Gato hadde fungert i hans oppsett. For alt jeg vet, så låter Gato uberfet i andre sammenhenger.
    Uansett, meg om det. Ikke jeg som skal leve med Gato likevel :)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    "Ok" og "helt greit" lydmessig...
    Da kan den være så latterlig mye til prisen den bare vil.
    Meg om det!;D
    "Ok" og "helt greit" lydmessig...
    Da kan den være så latterlig mye til prisen den bare vil.
    Meg om det!;D
    jeg og har kommet dit at greit ikke er greit nok ;) alt for mye som bare er ``nesten der . der ute
    hvorfor streve etter det :rolleyes:
    Vi er enige, Krazy.

    I tilfelle jeg har tråkket Gato-fans på tærne. Ikke min mening. Min melding var en direkte respons på trådstarters vurdering, om hvordan Gato hadde fungert i hans oppsett. For alt jeg vet, så låter Gato uberfet i andre sammenhenger.
    Uansett, meg om det. Ikke jeg som skal leve med Gato likevel :)
    Ah, jeg glemte et øyeblikk at jeg var på hifisentralen og ytret meg, nå. Forumet hvor det man skriver tolkes i verste mening, og man må veie sine ord med gullvekt. Jeg skjønner hvorfor det blir en del steile fronter her inne, for å si det sånn. ;D

    La oss bare si at jeg er veldig fornøyd, men prøver å uttrykke meg litt edruelig og nøkternt siden jeg som sagt har veldig få lyttetimer med GATO hittil. Jeg er nok ikke den som roper høyest om at ting er det beste jeg har hørt og alt det der hver gang jeg får noe nytt inn døra, men prøver nok heller å underdrive litt i mange tilfeller.

    Når jeg skriver at det er "helt greit" og "til å leve med" så betyr det jo faktisk at jeg ikke savner SET med GATO i anlegget, og at jeg vurderer lyden som bra nok. Til å leve med. Hvis jeg virkelig er nødt til ta fram teskjeen. Inntrykket er også som sagt tidligere veldig bra, men jeg vil allikevel forbeholde meg retten til å få den litt mer under huden før jeg feller en endelig dom, og før jeg tar avgjørelsen om den skal få bli. Håper ting ble litt klarere og ikke så lett å misforstå nå.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    NAD M10 er allerede en vinner , hadde jeg begynt med anlegg idag hadde det vært den.....
    Men jeg har jo så mangle bokser jeg er glad i , M10 erstatter dem alle!!!
    Den står på lista over interessante forsterkere.
    Du vet at den ikke har fjernkontroll? Man må bruke telefonen eller noe annet app-kompatibelt for å styre den. Usj! ;)
    Telefonen er jo en fjernkontroll med appen installert. Ser ikke problemet. :cool:
    Det er ikke et problem i og for seg, men jeg vil ikke være avhengig av mobilen for å kunne styre anlegget. Jeg syns mobilen er tusen ganger mer brukerfiendtlig og knotete å forholde seg til, enn en helt vanlig, enkel fjernkontroll som ikke trenger å låses opp med en kode hver gang skjermen går i dvalemodus og jeg skal justere volumet f.eks. Det er rett og slett ikke en løsning jeg ønsker å kjøpe, det får meg til å tenke at produsenten er for kjip til å legge ved en enkel fjernkontroll i tillegg til at apparatet kan styres via mobil og nettbrett. Det er greit at produsenten og alle andre bryr seg minimalt om hva jeg mener og hva jeg vil ha, men de får iallfall ikke mine penger når de velger den linja der. :cool:

    Dessuten liker jeg å trykke på fysiske knapper omtrent en million ganger bedre enn en touchskjerm.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    jeg og har kommet dit at greit ikke er greit nok ;) alt for mye som bare er ``nesten der . der ute
    hvorfor streve etter det :rolleyes:
    Vi er enige, Krazy.

    I tilfelle jeg har tråkket Gato-fans på tærne. Ikke min mening. Min melding var en direkte respons på trådstarters vurdering, om hvordan Gato hadde fungert i hans oppsett. For alt jeg vet, så låter Gato uberfet i andre sammenhenger.
    Uansett, meg om det. Ikke jeg som skal leve med Gato likevel :)
    Ah, jeg glemte et øyeblikk at jeg var på hifisentralen og ytret meg, nå. Forumet hvor det man skriver tolkes i verste mening, og man må veie sine ord med gullvekt. Jeg skjønner hvorfor det blir en del steile fronter her inne, for å si det sånn. ;D

    La oss bare si at jeg er veldig fornøyd, men prøver å uttrykke meg litt edruelig og nøkternt siden jeg som sagt har veldig få lyttetimer med GATO hittil. Jeg er nok ikke den som roper høyest om at ting er det beste jeg har hørt og alt det der hver gang jeg får noe nytt inn døra, men prøver nok heller å underdrive litt i mange tilfeller.

    Når jeg skriver at det er "helt greit" og "til å leve med" så betyr det jo faktisk at jeg ikke savner SET med GATO i anlegget, og at jeg vurderer lyden som bra nok. Til å leve med. Hvis jeg virkelig er nødt til ta fram teskjeen. Inntrykket er også som sagt tidligere veldig bra, men jeg vil allikevel forbeholde meg retten til å få den litt mer under huden før jeg feller en endelig dom, og før jeg tar avgjørelsen om den skal få bli. Håper ting ble litt klarere og ikke så lett å misforstå nå.
    Hehe, jeg har ikke evnen til å vite hva du egentlig mener.
    For meg betyr "helt ok" og "helt greit" nettopp det, verken mer eller mindre. På HFS og ellers.:rolleyes:

    "Til å leve med" derimot, er en vurdering som er opp til enhver. Jeg kunne ha levd med så mangt, jeg, antagelig med Gato 250s også.

    Følger med denne tråden siden jeg, som flagget flere ganger før, hater rør for alt annet enn selve lyden. Men for meg er heller ulempene til å leve med, iaf enn så lenge jeg velger all out-ruten. Har selv gjort flere forsøk på å erstatte rør med SS (men å erstatte SET har jeg gitt opp). Jakter forøvrig på et alternativ til sommerbruk, og ser at noen av kandidatene er nevnt.
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer med forsterker. La meg si det slik, på min måte, dac i denne er "helt ok".. Forsterker i seg selv er "god", liker den godt.. Det etter å ha testet i eget oppsett, med egne ører.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    jeg og har kommet dit at greit ikke er greit nok ;) alt for mye som bare er ``nesten der . der ute
    hvorfor streve etter det :rolleyes:
    Vi er enige, Krazy.

    I tilfelle jeg har tråkket Gato-fans på tærne. Ikke min mening. Min melding var en direkte respons på trådstarters vurdering, om hvordan Gato hadde fungert i hans oppsett. For alt jeg vet, så låter Gato uberfet i andre sammenhenger.
    Uansett, meg om det. Ikke jeg som skal leve med Gato likevel :)
    Ah, jeg glemte et øyeblikk at jeg var på hifisentralen og ytret meg, nå. Forumet hvor det man skriver tolkes i verste mening, og man må veie sine ord med gullvekt. Jeg skjønner hvorfor det blir en del steile fronter her inne, for å si det sånn. ;D

    La oss bare si at jeg er veldig fornøyd, men prøver å uttrykke meg litt edruelig og nøkternt siden jeg som sagt har veldig få lyttetimer med GATO hittil. Jeg er nok ikke den som roper høyest om at ting er det beste jeg har hørt og alt det der hver gang jeg får noe nytt inn døra, men prøver nok heller å underdrive litt i mange tilfeller.

    Når jeg skriver at det er "helt greit" og "til å leve med" så betyr det jo faktisk at jeg ikke savner SET med GATO i anlegget, og at jeg vurderer lyden som bra nok. Til å leve med. Hvis jeg virkelig er nødt til ta fram teskjeen. Inntrykket er også som sagt tidligere veldig bra, men jeg vil allikevel forbeholde meg retten til å få den litt mer under huden før jeg feller en endelig dom, og før jeg tar avgjørelsen om den skal få bli. Håper ting ble litt klarere og ikke så lett å misforstå nå.
    Hehe, jeg har ikke evnen til å vite hva du egentlig mener.
    For meg betyr "helt ok" og "helt greit" nettopp det, verken mer eller mindre. På HFS og ellers.:rolleyes:

    "Til å leve med" derimot, er en vurdering som er opp til enhver. Jeg kunne ha levd med så mangt, jeg også.

    Følger med denne tråden siden jeg, som flagget flere ganger før, hater rør for alt annet enn selve lyden. Men for meg er heller ulempene til å leve med, iaf enn så lenge jeg velger all out-ruten. Har selv gjort flere forsøk på å erstatte rør med SS (men å erstatte SET har jeg gitt opp). Jakter forøvrig på et alternativ til sommerbruk, og ser at noen av kandidatene er nevnt.
    Ok, jeg innså ikke at jeg uttrykte meg på en måte som var så vanskelig å forstå, og var sikkert naiv som antok at jeg ville bli forstått hvis man leste litt mellom linjene.

    Tilgi meg for at jeg sitter litt med følelsen av at dette også kommer litt an på viljen man legger bak til å forstå det som er skrevet. Når jeg leser noe ser jeg på helheten i det som skrives, og tolker ting litt utfra kontekst. Men hvis vi har fått rettet opp i disse misforståelsene nå, så er jeg mer enn klar for å gå videre. ;D

    Er samme sak med meg, lyden fra rør kan være fantastisk på mange måter, men som deg syns jeg ulempene er betydelige.

    Og det er ikke sånn at det ikke er forskjeller mellom GATO og LM som jeg hadde før, men å gå til klasse D var langt fra den nedturen jeg først fryktet det skulle være. Snarere tvert i mot, så er det mange gode kvaliteter med dette også, ikke minst tror jeg som nevnt fravær av crossover forvrengning gjør lyden lett å like i mellomtoneområdet der de for meg viktige gitarene og ikke minst stemmene lever, og kontrollen i bassen er rett og slett bare bedre enn med SET. Noen videre sammenligning vil jeg vente med, men det eneste negative jeg kan si i forhold til SET er at GATO kanskje ikke har den samme "stoffligheten" som SET i mellomtonen. Eller det de lærde kanskje kaller "ørevennlig andreharmonisk forvrengning". ;D Og dette skal allikevel ikke forstås som at GATO på noen måte låter tynt eller pistrete, i tilfelle noen er fristet til å tro det.

    Om dette er noe du kan leve med vet jo ikke jeg, men om du vil kan du få komme og høre selv med egne ører. Jeg tror allikevel ikke at det som er riktig for meg er riktig for alle andre, det er ikke sikkert byttet fra SET til klasse D hadde vært like vellykket hvis jeg hadde hatt andre mer SET-kompatible høyttalere. Tannoy'ene mine spilte aldeles nydelig med SET for all del, men jeg tror nok de profiterer på den ekstra effekten f.eks. GATO gir i forhold.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Gratulerer med forsterker. La meg si det slik, på min måte, dac i denne er "helt ok".. Forsterker i seg selv er "god", liker den godt.. Det etter å ha testet i eget oppsett, med egne ører.
    Takk, jeg har ikke kjøpt den enda men det ligger vel litt i kortene at det kan skje.

    Jeg har prøvd den innebygde DAC'en først litt i dag, så den må prøves litt mer. Men i mine ører låt det ikke feil på noen måte.

    Hvilke høyttalere prøvde du den på?
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer med forsterker. La meg si det slik, på min måte, dac i denne er "helt ok".. Forsterker i seg selv er "god", liker den godt.. Det etter å ha testet i eget oppsett, med egne ører.
    Takk, jeg har ikke kjøpt den enda men det ligger vel litt i kortene at det kan skje.

    Jeg har prøvd den innebygde DAC'en først litt i dag, så den må prøves litt mer. Men i mine ører låt det ikke feil på noen måte.

    Hvilke høyttalere prøvde du den på?
    Da var det vel på Closer Acoustic Vigo, fulltoner. Roeng hadde med sin Gato. Vi ble nok begge overrasket over hvor stor forskjell det faktisk var.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Gratulerer med forsterker. La meg si det slik, på min måte, dac i denne er "helt ok".. Forsterker i seg selv er "god", liker den godt.. Det etter å ha testet i eget oppsett, med egne ører.
    Takk, jeg har ikke kjøpt den enda men det ligger vel litt i kortene at det kan skje.

    Jeg har prøvd den innebygde DAC'en først litt i dag, så den må prøves litt mer. Men i mine ører låt det ikke feil på noen måte.

    Hvilke høyttalere prøvde du den på?
    Da var det vel på Closer Acoustic Vigo, fulltoner. Roeng hadde med sin Gato. Vi ble nok begge overrasket over hvor stor forskjell det faktisk var.
    Ok, tenkte kanskje du hadde prøvd GATO på Ø Audio Icon. Det tror jeg kunne vært en ganske god match.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.925
    Antall liker
    8.232
    Torget vurderinger
    1
    Den står på lista over interessante forsterkere.
    Og den har som "1 av 1000" forsterkere utseende med seg - i forhold til store og/eller firkantede kjedelige bokser.
    Sagt det "ørten" ganger før - Gato hadde vært Nordens mest solgte merke dersom Hifiklubben hadde hatt agenturet.
    Og Gato's design hadde høyst sannsynligvis får ikke-interesserte folk til hi-fi til å se annerledes på det å bruke mye penger på lyd.
    Gato kunne sågar vært solgt i dyre design-/møbelbutikker, gjelder også høyttalerne deres.
    Gato hadde nok solgt mer, ja. Men Gato hadde ikke blitt det mest solgte merket hverken i Norge eller Norden. Du får mange NAD og Denon forsterkere til prisen av den rimeligste integrerte forsterkeren fra Gato DIA-250S med DAC innebygd.
    Gato er i en annen klasse
    Men du selger flere enheter med NAD og Denon, og selv om mange mener Mercedes er i en annen klasse enn VW Golf selges det flere av sistnevnte.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.925
    Antall liker
    8.232
    Torget vurderinger
    1
    Du vet at den ikke har fjernkontroll? Man må bruke telefonen eller noe annet app-kompatibelt for å styre den. Usj! ;)
    Telefonen er jo en fjernkontroll med appen installert. Ser ikke problemet. :cool:
    Det er ikke et problem i og for seg, men jeg vil ikke være avhengig av mobilen for å kunne styre anlegget. Jeg syns mobilen er tusen ganger mer brukerfiendtlig og knotete å forholde seg til, enn en helt vanlig, enkel fjernkontroll som ikke trenger å låses opp med en kode hver gang skjermen går i dvalemodus og jeg skal justere volumet f.eks. Det er rett og slett ikke en løsning jeg ønsker å kjøpe, det får meg til å tenke at produsenten er for kjip til å legge ved en enkel fjernkontroll i tillegg til at apparatet kan styres via mobil og nettbrett. Det er greit at produsenten og alle andre bryr seg minimalt om hva jeg mener og hva jeg vil ha, men de får iallfall ikke mine penger når de velger den linja der. :cool:

    Dessuten liker jeg å trykke på fysiske knapper omtrent en million ganger bedre enn en touchskjerm.
    I mange tilfeller er fjernkontrollen i økende grad i dag "a waste of money" når mobilappen foretrekkes.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Du vet at den ikke har fjernkontroll? Man må bruke telefonen eller noe annet app-kompatibelt for å styre den. Usj! ;)
    Telefonen er jo en fjernkontroll med appen installert. Ser ikke problemet. :cool:
    Det er ikke et problem i og for seg, men jeg vil ikke være avhengig av mobilen for å kunne styre anlegget. Jeg syns mobilen er tusen ganger mer brukerfiendtlig og knotete å forholde seg til, enn en helt vanlig, enkel fjernkontroll som ikke trenger å låses opp med en kode hver gang skjermen går i dvalemodus og jeg skal justere volumet f.eks. Det er rett og slett ikke en løsning jeg ønsker å kjøpe, det får meg til å tenke at produsenten er for kjip til å legge ved en enkel fjernkontroll i tillegg til at apparatet kan styres via mobil og nettbrett. Det er greit at produsenten og alle andre bryr seg minimalt om hva jeg mener og hva jeg vil ha, men de får iallfall ikke mine penger når de velger den linja der. :cool:

    Dessuten liker jeg å trykke på fysiske knapper omtrent en million ganger bedre enn en touchskjerm.
    I mange tilfeller er fjernkontrollen i økende grad i dag "a waste of money" når mobilappen foretrekkes.
    Det kan hende, men ikke for meg. Jeg foretrekker ikke mobilappen. Faktisk syns jeg det er deilig å kunne legge mobilen helt vekk hvis jeg sitter og skal høre på musikk eller se en film.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.925
    Antall liker
    8.232
    Torget vurderinger
    1
    Markedsøkonomien har konsekvenser. Svært mange integrerte forsterkere i dag har f.eks. innebygd DAC, og stadig flere får støtte for blåtann.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    DIA-250S har begge deler, men det er heldigvis ingen som tvinger meg til å bruke mobilen for det.
     

    666

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2013
    Innlegg
    2.511
    Antall liker
    6.121
    Torget vurderinger
    14
    Jeg har en Gato dia 250s. Har hatt den i 3 mnd og den gir ro i sjela.
    Får mine gamle Audio vector til å spille som de aldri har gjort før.
    Streamer og cd 50% av hver. Bruker da den dac som sitter i 250s.
    Anbefales veldig å høre den. Har fått mange tilbakemeldinger av de som
    Bruker å besøke meg og har hør mye av det jeg har hatt før. Kl A, rør osv..
    Mvh
    Lasse
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Jeg har en Gato dia 250s. Har hatt den i 3 mnd og den gir ro i sjela.
    Får mine gamle Audio vector til å spille som de aldri har gjort før.
    Streamer og cd 50% av hver. Bruker da den dac som sitter i 250s.
    Anbefales veldig å høre den. Har fått mange tilbakemeldinger av de som
    Bruker å besøke meg og har hør mye av det jeg har hatt før. Kl A, rør osv..
    Mvh
    Lasse
    Ja, jeg uttrykte meg nok ganske forsiktig tidligere her når jeg fortalte hvordan jeg opplever lyden.
    Har lyttet litt mer i dag på den innebygde DAC'en og kan ikke si annet enn at det låter bra hos meg også, med mine ører. Nå har jeg riktignok ikke hørt superdyre Audio Note eller andre esoteriske rør DAC'er som blir håndlaget av diverse guruer og enkeltmannsforetak rundt i verden, men til mitt bruk tenker jeg dette duger. :)

    Jeg har forøvrig versjonen uten innebygd nettverksspiller, men sitter og lurer litt på om det hadde vært kjekt å ha selv om jeg ikke streamer noe fra før.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.185
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har en Gato dia 250s. Har hatt den i 3 mnd og den gir ro i sjela.
    Får mine gamle Audio vector til å spille som de aldri har gjort før.
    Streamer og cd 50% av hver. Bruker da den dac som sitter i 250s.
    Anbefales veldig å høre den. Har fått mange tilbakemeldinger av de som
    Bruker å besøke meg og har hør mye av det jeg har hatt før. Kl A, rør osv..
    Mvh
    Lasse
    Ja, jeg uttrykte meg nok ganske forsiktig tidligere her når jeg fortalte hvordan jeg opplever lyden.
    Har lyttet litt mer i dag på den innebygde DAC'en og kan ikke si annet enn at det låter bra hos meg også, med mine ører. Nå har jeg riktignok ikke hørt superdyre Audio Note eller andre esoteriske rør DAC'er som blir håndlaget av diverse guruer og enkeltmannsforetak rundt i verden, men til mitt bruk tenker jeg dette duger. :)

    Jeg har forøvrig versjonen uten innebygd nettverksspiller, men sitter og lurer litt på om det hadde vært kjekt å ha selv om jeg ikke streamer noe fra før.
    Dac-implementeringen i Gato-forsterkerne er forbilledlig. Lyden i klasse-D forsterkerne deres er silkeglatt og svært lett å leve med. Brukeropplevelsen overgår det meste jeg har hatt i hus, utseende likeså. Jeg ser slett ikke bort fra at jeg ender med en Gato den dagen jeg hopper av denne lettere absurde hobbyen.

    Motforestillinger? Tja... Gato har en slags opplevelse av "plysj", en svak pastellfarge på alt den gjør, kun merkbart når du direkte sammenligner med mye dyrere og enda mer gjennomsiktige saker. Dernest bør du være forsiktig om du drikker for mye øl en kveld. For når disse forsterkerne klipper, da gjør de det uten varsel, og de gjør det skikkelig når de først setter i gang. Det koster fort et par elementer.

    Hilsen en som har erfaring på øldrikking.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn