Forsterkere Integrert forsterker opptil 15 000

Larson

Æresmedlem
Ble medlem
25.01.2014
Antall liker
4.219
I Norge er slike betingelser ugyldige da forbruker ikke kan ha dårligere rettigheter enn hva loven sier. Hvordan det er med Sverige, aner jeg ikke. Synes det høres suspekt ut at garantien faller bort ved at de sender til utlandet. At du ikke får service i utlandet, kan jeg jo forstå, men service i Sverige burde du jo kunne kreve. At du må dekke fraktkostnadene kan være så.

Jeg ville ha undersøkt rettighetene der. Tok en kjapp liten titt i sted, og fant at reklamasjon tilbys i andre bransjer som selger til Norge fra Sverige.

MortenG.Aldal

Medlem
Ble medlem
01.08.2013
Antall liker
9
Tja, ikke vet jeg. Har sendt mail til Tyskland og til forhandler i Sverige, så får vi se om det får mirakuløst utfall.

K

kveita

Gjest
Fikk beskjed på forhånd om at garantien utgikk når de sendte produktet ut av landet, men hvordan dette er i forhold til lovverket, kjenner jeg ikke til.
Bullshit du har selvfølgelig garanti :)
Synd du ikke tittet på Dayens Exstacy III. Hifibutikken har denne på tilbud til kr. 12750. Solide saker. Har en billig Amp av dette merket og snart et år etter at jeg kjøpte den er jeg fremdeles like fornøyd.

Sist redigert:

MortenG.Aldal

Medlem
Ble medlem
01.08.2013
Antall liker
9
Har nå fått fått beskjed fra forhandleren i Sverige at jeg skal få ny forsterker, dersom jeg kommer til Stockholm.

Fantastisk av han, men litt lang kjøretur fra Harstad til Stockholm...

MortenG.Aldal

Medlem
Ble medlem
01.08.2013
Antall liker
9
Da er forsterkeren tilbake fra Maxwell, som har utført " langtidstesting med sikring mot farlige egenskaper ". Takk for det. Spesielt viktig siden dette åpenbart skal være en helt unik enhet laget for det svenske markedet, hvor strømnettet er fullstendig ulikt det norske.

T

Tittentei

Gjest
Patetisk av Maxwell, bra av svensken å tilby ny amp. Må du kjøre dit? Kan du ikke sende den defekte i retur og betale fraktkostnaden for den nye?

MortenG.Aldal

Medlem
Ble medlem
01.08.2013
Antall liker
9
Fikk beskjed om at jeg kunne få ny dersom jeg møtte opp i butikken. Sending frem og tilbake var problematisk pga. toll og shit. Og så er det vanskelig å sende pakker over 20 kg ut av Norge.

MortenG.Aldal

Medlem
Ble medlem
01.08.2013
Antall liker
9
Da er det omsider ny SV-237 på vei til meg, hentet i Stockholm av min far i dag.

Så ber vi til gudene om at denne er i orden.

Lesson learned:
Ha en viss skepsis til Vincent produkter. Ha en ubetinget skepsis til den norske importøren av Vincent.

MortenG.Aldal

Medlem
Ble medlem
01.08.2013
Antall liker
9
Det blir en lettelse å få den på plass. Har nettopp flyttet inn i ny leilighet, og fikk plassert høyttalerene i perfekt posisjon i går.

Et mareritt å ha gått i nærmere et år uten å få høre på musikk. Har naturligvis MP3-spiller, men blir langt fra det samme. Av en eller annen
obskur grunn hører man heller ikke på samme musikk når man sitter hjemme, som når man er på farten.

All ære til forhandleren i Sverige, som er HifiKit i Stockholm. Svært hjelpsom og medgjørlig fyr! Er kanskje sjelden det er aktuelt for noen her å handle i Sverige, men er man ute etter Vincent, er det vesentlig billigere. Dessuten slipper man den lidelse å innbefatte seg med den norske importøren av Vincent, som jeg ikke kan nevne navnet på uten å måtte felle noen tårer.

mariusaa

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.01.2012
Antall liker
583
Torget vurderinger
9
Bra å høre at det ordnet seg til slutt, og fint å vite om både en forhandler man burde hande av og ikke minst en man burde styre langt unna.

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
626
Torget vurderinger
1
Vel, klarer enn det ble sagt i post #42 kan det vel ikke sies!? 8) ...og med ditt svar i #43 er det vel også lett å si "hva var det noen sa", men selvsagt er det synd at din (sannsynligvis) förste hifi investering går så feil, en dyr lekse du forhåpentligvis lärer her, dessverre! håper du får ordnet opp i det...

mvh
Touché. Ja, jeg skrev jo ikke dette for morro skyld. Når det er sagt, så er det merkelig at trådstarter endte med å sende forsterkeren din til den norske importøren/forhandler og betaler 2500,- for at forsterkern skal være tilkoblet strøm i den butikken noen dager/uker. Helt seriøst, hva f... var vitsen med det? Det skal sies at hadde jeg vært Maxwell hadde jeg lagt meg på samme nivå, iogmed en importert produkt teknisk sett ikke er det samme produktet jeg selger og tjener penger på. Maxwell driver ikke med veldedighet og å yte superservice til noen som har importert en forsterker for å spare penger, blir litt søkt å forvente. At noen kommer inn med en defekt importert forsterker som utseendemessig er lik en jeg selger, er derfor ikke annerledes enn om samme person kommer inn med en defekt tandberg-radio for 60tallet (bortsett fra at man som forhandler føler seg direkte pisset på av personen som har importert selv for å spare penger, men av en eller annen grunn forventer service lokalt den dagen noen ryker) Men hvorfor betale 2500 for at forsterkeren skal varme opp butikklokalet, og for at maxwell kun skal konstatere feilen? hvorfor ikke sende skiten til et verksted med engang. (Og gått i diaog for å få dette godkjent av vincent/svensk importør e.l.) patetisk hele greia og du har mest skyld i det selv. Bra det løser seg omsider, men det var en lærepengeman godt kunne spart seg for.

Sist redigert:
N

nysjerrigper

Gjest
hva prater du om? garanti er det produsenten som tilbyr, og den er uavhengig av landegrenser så lenge den er kjøpt via sertifisert distributør.
det samme gjelder alle biler som er importert, de har samme serviceavtale i norge og garanti selv om de ikke er kjøpt i norge. produsenten har ansvaret.
reklamasjon er noe helt annet dog..

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
626
Torget vurderinger
1
hva prater du om? garanti er det produsenten som tilbyr, og den er uavhengig av landegrenser så lenge den er kjøpt via sertifisert distributør.
det samme gjelder alle biler som er importert, de har samme serviceavtale i norge og garanti selv om de ikke er kjøpt i norge. produsenten har ansvaret.
Det du skriver er tullball. Garanti er det noe som er opptil produsenten å tilby, og produsenten velger selv om den er uavhengig av landegrenser eller ei. I dette tilfelle bortfaller ikke garantien, men du må tilbake/sende tilbake til Sverige for å benytte deg av både garanti OG reklamasjon. Apple har har f.eks 1års verdensgaranti, men innen hifibransjen finnes det ikke et eneste merke som tilbyr dette. Med god grunn.

X

X186841

Gjest
Da jeg kjøpte Arcam FMJ produkter i fjor lå det med ett tilbud om gratis internasjonal 5 års garanti hvis man registrerte seg hos Arcam sin nettside innen 1 måned etter kjøp.

Det du skriver er tullball. Garanti er det noe som er opptil produsenten å tilby, og produsenten velger selv om den er uavhengig av landegrenser eller ei. I dette tilfelle bortfaller ikke garantien, men du må tilbake/sende tilbake til Sverige for å benytte deg av både garanti OG reklamasjon. Apple har har f.eks 1års verdensgaranti, men innen hifibransjen finnes det ikke et eneste merke som tilbyr dette. Med god grunn.

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
626
Torget vurderinger
1
I dette tilfelle bortfaller ikke garantien, men du må tilbake/sende tilbake til Sverige for å benytte deg av både garanti OG reklamasjon.
Er det noe uklart i dette? Kan man kjøpe en Helly Hansen jakke i Kina og reklamere på den hos XXL 6mnd etterpå? Kan man pålegge Maxwell å ta utgiftene for et produkt som ikke er kjøpt hos dem? Og hvis Arcam tilbyr 5års-verdensgaranti, så betyr det at du må sende produktet fysisk til Arcam i England (Mulig de har egne sentre f.eks for USA e.l.) . Det innebærer ikke at du kan gå til en hvilken som helst Arcam-forhandler i hvilket som helst land og be dem om å fikse produktet. En fillefeil her i Norge koster lett 2500kr + frakt tur/retur til serviceverksted, og hvis dette f.eks gjelder en forsterker til 10000 NOK, koster det mindre for Arcam å sende i vei en ny forsterker enn å kompensere forhandleren for serviceutgiftene.

Og forbrukereuropa...gode gud..lykke til med å følge rådene derfra og bruke f.eks angrefristen på en svenskimport og i tillegg be svensk forhandler/importør om å selv betale returfrakten. Jaja selv dem er ikke uenige om garantispørsmålet:
Undersøk om garantien gjelder i Norge og at det finnes en norsk forhandler slik at du kan få reparert eller byttet varen i Norge. Sjekk også hva slags feil og mangler garantien gjelder, og hvor lenge.

Sist redigert:

MortenG.Aldal

Medlem
Ble medlem
01.08.2013
Antall liker
9
Heia,

Bitterheten gjaldt vel heller det at Vincent kontaktet Maxwell på mine vegne, og ba om at han skulle ta seg av det. Selvsagt mot at jeg betalte for det.

Nok om det; jeg tar til meg omtrent ingenting av det du skriver. (Infantil bemerkning jeg herved trekker tilbake.)

Edit:
Jeg er selvsagt skyldig i å ha vært naiv.

Vincent kjente til feilen, og jeg antar denne ble forklart til Maxwell.

Maxwell feilsøkte, fant symptomer, og konstaterte ikke noe som helst.

Sist redigert:

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
626
Torget vurderinger
1
Nå spurte du jo først tidligere i tråden (før kjøpet) om motforestillinger, og nå spurte du hvorfor ingen advarte deg. Da må jeg nesten kommentere det.
Jeg skjønner ikke hva du skulle tatt til deg, det var ikke ment som kritikk. Men saken *er* patetisk.

Vincent burde ikke involvert Maxwell i det hele tatt, for det er i utgangspunktet en sak mellom deg og HifiKit. Det er mulig at Vincent tok kontakt med Maxwell for at Maxwell skulle videresende deg til et passende verksted, ikke for at forsterkeren din skulle varme opp butikklokalet i x uker. At Maxwell i neste omgang tar 2500,- for akkurat dette, skjønner jeg gir en viss bitterhet i munnen. Det kan diskuteres om du burde visst bedre og istedet bedt om å bli videresendt til et verksted med en gang, eller om Maxwell burde visst bedre og videresendt til verksted istedet for å ta 2500,- bare for å konstatere at feilen er reell. Forbrukerrådet kan muligens hjelpe deg om du mener du har betalt for noe du ikke har fått.

MortenG.Aldal

Medlem
Ble medlem
01.08.2013
Antall liker
9
At jeg spørte om hvorfor ingen advarte meg, var vel dette tydelig sarkasme rettet mot meg selv?

For øvrig er vi enige.

Vel, jeg har helt sikkert betalt for "langtidstesting og sikring mot farlige egenskaper." Det har jeg ingen tvil om.

Jeg ble overrasket når Maxwell var villig til å ta seg av forsterkeren, men i desperasjon var jeg villig til å tro at det var løsningen på problemet.

At han kan føle seg fornærmet av at jeg har handlet fra utlandet, har jeg forståelse for, men det uskyldiggjør ikke det jeg i beste fall vil kalle lureri.

U

Utgatt11378

Gjest
Nå spurte du jo først tidligere i tråden (før kjøpet) om motforestillinger, og nå spurte du hvorfor ingen advarte deg. Da må jeg nesten kommentere det.
Jeg skjønner ikke hva du skulle tatt til deg, det var ikke ment som kritikk. Men saken *er* patetisk.

Vincent burde ikke involvert Maxwell i det hele tatt, for det er i utgangspunktet en sak mellom deg og HifiKit. Det er mulig at Vincent tok kontakt med Maxwell for at Maxwell skulle videresende deg til et passende verksted, ikke for at forsterkeren din skulle varme opp butikklokalet i x uker. At Maxwell i neste omgang tar 2500,- for akkurat dette, skjønner jeg gir en viss bitterhet i munnen. Det kan diskuteres om du burde visst bedre og istedet bedt om å bli videresendt til et verksted med en gang, eller om Maxwell burde visst bedre og videresendt til verksted istedet for å ta 2500,- bare for å konstatere at feilen er reell. Forbrukerrådet kan muligens hjelpe deg om du mener du har betalt for noe du ikke har fått.
Jeg håper for alle oss, i alle fall meg selv at du (Man) ikke jobber i "servicebransjen", og i hvert fall ikke på et "audioasyl"...:mad:
Vh
S

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
626
Torget vurderinger
1
Hæ? Jeg skjønner ikke logikken din. Det er ikke meg trådstarter har et problem med.

M

musicus

Gjest
Vel, klarer enn det ble sagt i post #42 kan det vel ikke sies!? 8) ...og med ditt svar i #43 er det vel også lett å si "hva var det noen sa", men selvsagt er det synd at din (sannsynligvis) förste hifi investering går så feil, en dyr lekse du forhåpentligvis lärer her, dessverre! håper du får ordnet opp i det...

mvh
Touché. Ja, jeg skrev jo ikke dette for morro skyld. Når det er sagt, så er det merkelig at trådstarter endte med å sende forsterkeren din til den norske importøren/forhandler og betaler 2500,- for at forsterkern skal være tilkoblet strøm i den butikken noen dager/uker. Helt seriøst, hva f... var vitsen med det? Det skal sies at hadde jeg vært Maxwell hadde jeg lagt meg på samme nivå, iogmed en importert produkt teknisk sett ikke er det samme produktet jeg selger og tjener penger på. Maxwell driver ikke med veldedighet og å yte superservice til noen som har importert en forsterker for å spare penger, blir litt søkt å forvente. At noen kommer inn med en defekt importert forsterker som utseendemessig er lik en jeg selger, er derfor ikke annerledes enn om samme person kommer inn med en defekt tandberg-radio for 60tallet (bortsett fra at man som forhandler føler seg direkte pisset på av personen som har importert selv for å spare penger, men av en eller annen grunn forventer service lokalt den dagen noen ryker) Men hvorfor betale 2500 for at forsterkeren skal varme opp butikklokalet, og for at maxwell kun skal konstatere feilen? hvorfor ikke sende skiten til et verksted med engang. (Og gått i diaog for å få dette godkjent av vincent/svensk importør e.l.) patetisk hele greia og du har mest skyld i det selv. Bra det løser seg omsider, men det var en lærepengeman godt kunne spart seg for.
Ble litt usikker her nå på hva du egentlig mener, tror du blander litt roller her nå, henvisningen til innlegg #42 (ditt) var at jeg der var enig i din konklusjon, resten av historien har (Norsk vs Svensk importør) jeg ikke ytret meg, eller har noen mening om.
Men jeg finner det beklagelig at trådstarter (ikke meg) havner i denne situasjonen, i etterpåklokskapens (den største klokskap av de alle) lys, er det vel lett å si at han burde valgt ett av de andre tipsene han fikk i begynnelsen av tråden.

Så den eneste skylden jeg finner jeg har her, er å være enig med deg ;)

mvh

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
626
Torget vurderinger
1
Quota deg for enkelhetens skyld, var ikke rettet mot deg. Skrivleif på din/sin etc.

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
626
Torget vurderinger
1
At jeg spørte om hvorfor ingen advarte meg, var vel dette tydelig sarkasme rettet mot meg selv?

For øvrig er vi enige.

Vel, jeg har helt sikkert betalt for "langtidstesting og sikring mot farlige egenskaper." Det har jeg ingen tvil om.
Joda, men det var litt fordi Musicus nevnte det. Selve hovedpoenget var det andre jeg skrev. Nå som du har nyansert det noe, tar jeg tilbake at det var mest din feil.

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
626
Torget vurderinger
1
Dette blir for dumt. Takk for ignore-funksjonen.

MortenG.Aldal

Medlem
Ble medlem
01.08.2013
Antall liker
9
DSCN0746.jpg
Endelig! Etter et sørgelig år uten forsterker er det nå endelig tid for å kunne nyte musikk igjen. Et par øl ble innkjøpt for å forsterke opplevelsen!
Må innrømme at det vil ta en viss tid før jeg har fått tillit til Vincent'n.

M

musicus

Gjest
Grattis! måtte du nu få mange gode timer med den, enjoy!! :) ...

mvh

Topp Bunn