Forsterkere Innspilling av forsterker

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • P

    Psybient

    Gjest
    Dette er jo den klassiske debatten mellom ytterpunktene:
    - Ytterpunkt 1 påstår at ytterpunkt 2 ikke hører forskjell fordi de har mid-fi utstyr og ikke interesserer seg for high end
    - Ytterpunkt 2 påstår at ytterpunkt 1 innbiller seg å høre forskjell fordi de mener å ha gull-ører
    For meg er forskjellen så innlysende at det ikke engang er noe å diskutere. Det samme gjelder alle mine hifi-kompiser med seriøst utstyr. Jeg skal dog ikke helt avskrive betydningen av tilvenning, men det samme skjer hver eneste lytteseanse.
    Tilvenning er et interessant spørsmål. Hvis ting ikke låter bra i starten kommer ikke en opplevelse av at ting bli bedre med tilvenning. Da kommer det lyttetretthet. Så når noen produkter får spilt seg skikkelig inn så kan man oppleve at lyttetrettheten som oppstod i starten ikke kommer lenger. Det kan bare bety at innspillingen har forbedret lyden.

    Du har nok rett i at det er produkter på et høyt nivå som har mest potensiale til forbedring. Syns ofte det åpner seg opp og skaper mer dybde i lydbilde, og at det låter mindre klinisk, mer musikalsk og avslappet etter innspilling. Forskjell på ulike produkter da. Skal ikke si jeg har hverken gull-ører eller sofistikert high-end utstyr, men det er de produktene med best dynamikk som virkelig ser ut til å blomstre.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.953
    Antall liker
    11.356
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Det er ikke nødvendigvis slik at ting lyder dårlig, - bare annerledes enn det man er vant til, -og venner seg til etterhvert. Dette er en kjent problemstilling i mange sammenhenger.
     

    Bolinder

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.08.2008
    Innlegg
    608
    Antall liker
    261
    Torget vurderinger
    1
    Mikke Bladelius sa selv til meg for noen år siden at hans konstruksjoner gjerne trenger rundt 300 timer før de spiller optimalt. Skulle nesten tro at han vet hva han snakker om...
    I så fall kan det argumenterast for at det er noko feil med konstruksjonane hans.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Med tanke på volumet på torget og hvor ofte hifikameratene bytter utstyr så skulle man jo tro det blir utspillt på noen hundre timer.
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Med tanke på volumet på torget og hvor ofte hifikameratene bytter utstyr så skulle man jo tro det blir utspillt på noen hundre timer.
    Disse du nevner bør prøve å gjøre noe med akustikken før de bytter ting. Lettere å få ting til å stemme da.
     

    Billa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.06.2007
    Innlegg
    1.134
    Antall liker
    464
    Torget vurderinger
    2
    Mikke Bladelius sa selv til meg for noen år siden at hans konstruksjoner gjerne trenger rundt 300 timer før de spiller optimalt. Skulle nesten tro at han vet hva han snakker om...
    I så fall kan det argumenterast for at det er noko feil med konstruksjonane hans.
    Den slår meg gang på gang at enkelte debatanter ser ut til å kunne mere om hifi enn verdenskjente konstruktører.
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.567
    Antall liker
    3.125
    Sted
    Oslo
    Mikke Bladelius sa selv til meg for noen år siden at hans konstruksjoner gjerne trenger rundt 300 timer før de spiller optimalt. Skulle nesten tro at han vet hva han snakker om...
    I så fall kan det argumenterast for at det er noko feil med konstruksjonane hans.
    Den slår meg gang på gang at enkelte debatanter ser ut til å kunne mere om hifi enn verdenskjente konstruktører.
    Det slår meg gang på gang at enkelte debattanter ser ut til å tro at markedsførerne kan mer om hifi enn folk med høyere utdannelse innen feltet.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.953
    Antall liker
    11.356
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Det slår meg gang på gang at noe som ser ut som stadig flere konstruktører, som i alle fall tilsynelatende kan faget sitt, ikke kvier seg for å ty til mumbo-jumbo og direkte usannheter for å framheve produktene sine. Det er ikke nødvendigvis noe galt med produktene, men sjamaner som språkkonsulenter synes å bli stadig mer omfattende...
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Her kommer det sikkert mer fornuftig fremover [emoji16][emoji16]
     

    Billa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.06.2007
    Innlegg
    1.134
    Antall liker
    464
    Torget vurderinger
    2
    Kan ikke fatte og begripe hva dette har med markedsføring å gjøre!!!! Whats in it for them?
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.901
    Antall liker
    3.228
    Der er eddereme mange idioter på Hifisentralen.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.187
    Torget vurderinger
    2
    Og hvorfor blir lyden BESTANDIG BEDRE etter disse timene med innspillng.
    Det er faktisk ikke alltid tilfellet. Klipsch RF-63 er et veldig tydelig eksempel på at det kan gå alle veier. Har "vekket opp" to -tre par av disse, samtlige har hatt en periode underveis der de regelrett har spilt ubehhagelig. Men når de flat på plass, skjedde det fort. Ja, jeg vet det virker helt dust, så igjen ønsker jeg ikke påstå noe om årsaker, men det er i det minste mine observasjoner.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    698
    Torget vurderinger
    1
    Varmeutvikling kan påvirke ytelse fra apparatet er kaldt til det når driftstemperatur.

    Sakset fra Ben Duncan’s bok om: High Performance Audio Power Amplifiers.
    http://the-eye.eu/public/WorldTrack.... High Performance Audio Power Amplifiers.pdf

    Impedansvariasjoner i et enkelt ubalansert inngangstrinn ved temp endringer fra 15-85 grader. Varme påvirker elektriske parameter flere steder enn bare inngangstrinnet. Jeg tror at dette kan være hørbart fra tid=0 til driftstemperatur for enkelte konstruksjoner.

    Ben Duncan.JPG


    Men om et apparat er avhengig av å stå på eller brukes i uker/mnd for å yte optimalt høre sært ut. Det er et forbruker aspekt her ved å kjøpe forsterkere i den kostbare ende for så bruke fritiden til å spille inn konstruksjoner. Skulle det være en bonus fra produsenten? Hvis det er tilfelle får apparatene heller stå å "koke" på testbenken til produsentene. Vi da ha et ferdig produkt.
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.109
    Antall liker
    4.973
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Det er mulig jeg går mot noen slags lærdom, men de erfaringene jeg gjør meg er mer gyldig en tidligere lærdom.

    Eksempel på vanskeligere lydhukommelse, er hvis jeg hører 30 sekunder av et spor så skifter kabel for så å høre etter forskjell. Ja, jeg hører forskjell. Men hvis jeg hører et album jeg har hørt 50 ganger, så setter jeg i en ny kabel å hører hele albumet så er det lett å skille.

    Reaksjonene på forskjellen kommer spontant, man sitter ikke da og prøver å høre forskjellen.

    Mulig det er sært å teste mye på antall timer innspilling. Jeg ble bare så overrasket at 2 like forsterker låt så forskjellig med den ene som hadde spilt 1000 timer og en null. Derfor måtte jeg gå til verks for å finne ut av det, og da tenke jeg, her er det sikkert noen lydfolk med mer erfaringen med meg som har opplevd lignende ting.

    Grunnen også til at jeg sjekker ut fremgangen etter innspilling av forsterker er at det er lettere å finne riktige kabler til anlegget. Det er jo en annen ting folk tviler på, at kabler har mye å si.

    Mitt syn er innspilling over lang tid har mye å si, og valget av kabler er avgjørende for at det hele skal låte bra.
    Du vil ikke si noe om hva slags forsterker?
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Det er mulig jeg går mot noen slags lærdom, men de erfaringene jeg gjør meg er mer gyldig en tidligere lærdom.

    Eksempel på vanskeligere lydhukommelse, er hvis jeg hører 30 sekunder av et spor så skifter kabel for så å høre etter forskjell. Ja, jeg hører forskjell. Men hvis jeg hører et album jeg har hørt 50 ganger, så setter jeg i en ny kabel å hører hele albumet så er det lett å skille.

    Reaksjonene på forskjellen kommer spontant, man sitter ikke da og prøver å høre forskjellen.

    Mulig det er sært å teste mye på antall timer innspilling. Jeg ble bare så overrasket at 2 like forsterker låt så forskjellig med den ene som hadde spilt 1000 timer og en null. Derfor måtte jeg gå til verks for å finne ut av det, og da tenke jeg, her er det sikkert noen lydfolk med mer erfaringen med meg som har opplevd lignende ting.

    Grunnen også til at jeg sjekker ut fremgangen etter innspilling av forsterker er at det er lettere å finne riktige kabler til anlegget. Det er jo en annen ting folk tviler på, at kabler har mye å si.

    Mitt syn er innspilling over lang tid har mye å si, og valget av kabler er avgjørende for at det hele skal låte bra.
    Du vil ikke si noe om hva slags forsterker?


    Innlegg #49

    Exposure 3010 S2d
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.567
    Antall liker
    3.125
    Sted
    Oslo
    Kan ikke fatte og begripe hva dette har med markedsføring å gjøre!!!! Whats in it for them?
    De er ansatt av bedrifteierne for å øke salget, og det er de som lager det materialet vi leser. Noen ganger er det ganske tydelig at de aldri har snakket med en konstruktør.
     

    Billa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.06.2007
    Innlegg
    1.134
    Antall liker
    464
    Torget vurderinger
    2
    Kan ikke fatte og begripe hva dette har med markedsføring å gjøre!!!! Whats in it for them?
    De er ansatt av bedrifteierne for å øke salget, og det er de som lager det materialet vi leser. Noen ganger er det ganske tydelig at de aldri har snakket med en konstruktør.
    Men, jeg skjønner fortsatt ikke hvordan en anbefaling av å la forsterkeren være påslått skal øke salget!!!!
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.953
    Antall liker
    11.356
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Nei, det er en annen sak.... I mitt hode er det nesten sånn at en slik forsterker vil jeg ikke ha....tror jeg...
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.567
    Antall liker
    3.125
    Sted
    Oslo
    Kan ikke fatte og begripe hva dette har med markedsføring å gjøre!!!! Whats in it for them?
    De er ansatt av bedrifteierne for å øke salget, og det er de som lager det materialet vi leser. Noen ganger er det ganske tydelig at de aldri har snakket med en konstruktør.
    Men, jeg skjønner fortsatt ikke hvordan en anbefaling av å la forsterkeren være påslått skal øke salget!!!!
    Det er det heller ingen som har sagt. Vi snakker vel om innspilling over laaang tid. Så lang at brukeren trolig har glemt den opprinnelige lyden og vent seg til den nye.

    Som sagt før har jeg ingen problemer med at temperaturen til forsterkeren kan ha noe å si, og til en begrenset grad innspilling.
     
    P

    Psybient

    Gjest
    Setter pris på alle tilbakemeldinger. Både de som støtter opp om mitt syn, og de som mener det motsatte. Meningsbrytning fører til innsikt, og det er jo det som trigger interessen min, kompleksiteten rundt dette med lyd. Det gjør det interessant å diskutere, selvfølgelig med en viss folkeskikk da.

    Et nytt perspektiv til dette, er om ikke akustikken også kan ha noe å si i forhold til hvordan man opplever forsterkeren endrer seg med lang innspilling. Nevnte Exposure låt ganske hard her før det ble gjort noe med akustikken, men med MANGE timer innspilling låt den mykere.

    Bedring av akustikken og andre strømkabler gjorde behovet for lang innspilling mindre i dette lytterommet, men den spiller seg bedre allikevel.

    Vanlige stuer har jo ofte ganske middelmådig akustikk, så kanskje for de som har problemer med akustikken bør la forsterkeren få spille mange timer før man konkluderer om den fungerer eller ikke.
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Setter pris på alle tilbakemeldinger. Både de som støtter opp om mitt syn, og de som mener det motsatte. Meningsbrytning fører til innsikt, og det er jo det som trigger interessen min, kompleksiteten rundt dette med lyd. Det gjør det interessant å diskutere, selvfølgelig med en viss folkeskikk da.

    Vanlige stuer har jo ofte ganske middelmådig akustikk, så kanskje for de som har problemer med akustikken bør la forsterkeren få spille mange timer før man konkluderer om den fungerer eller ikke.

    Jeg tenker disse burde gjøre noe med akustikken. Selv om det kanskje er en stue[emoji106]
    Jeg er forsåvidt enig i deler av det du sier.
    Noen forsterkere trenger litt tid fra speller ny til de låter optimalt.
    Og noen forsterkere trenger tid fra kald til riktig temperatur før de låter optimalt.
    Så kan vi krangle om hvor mange timer/minutter/uker det skal ta. Og evt hvilken temperatur den må oppnå før den låter optimalt.
    Tror uansett ikke at vi blir enige.
    Hele anlegget mitt låter bra når det er kaldt. Men synes det låter best når temperaturen er "riktig" Ampen bruker nesten ikke strøm. Blir kun pisslunka. Den låter noen hakk bedre etter å ha presset den litt i en halvtime. Preamp dac CD står for det meste på lenge før jeg koser meg med musikk. Da det skal noen timer til før de låter optimalt.
    Når dette er sakt så er det ikke ofte jeg bryr meg om dette. Det låter greit uansett. Og sjeldent jeg lytter på en slik måte at det betyr noe. Musikken står i fokus.
     
    P

    Psybient

    Gjest
    Setter pris på alle tilbakemeldinger. Både de som støtter opp om mitt syn, og de som mener det motsatte. Meningsbrytning fører til innsikt, og det er jo det som trigger interessen min, kompleksiteten rundt dette med lyd. Det gjør det interessant å diskutere, selvfølgelig med en viss folkeskikk da.


    Vanlige stuer har jo ofte ganske middelmådig akustikk, så kanskje for de som har problemer med akustikken bør la forsterkeren få spille mange timer før man konkluderer om den fungerer eller ikke.

    Jeg tenker disse burde gjøre noe med akustikken. Selv om det kanskje er en stue[emoji106]
    Jeg er forsåvidt enig i deler av det du sier.
    Noen forsterkere trenger litt tid fra speller ny til de låter optimalt.
    Og noen forsterkere trenger tid fra kald til riktig temperatur før de låter optimalt.
    Så kan vi krangle om hvor mange timer/minutter/uker det skal ta. Og evt hvilken temperatur den må oppnå før den låter optimalt.
    Tror uansett ikke at vi blir enige.
    Hele anlegget mitt låter bra når det er kaldt. Men synes det låter best når temperaturen er "riktig" Ampen bruker nesten ikke strøm. Blir kun pisslunka. Den låter noen hakk bedre etter å ha presset den litt i en halvtime. Preamp dac CD står for det meste på lenge før jeg koser meg med musikk. Da det skal noen timer til før de låter optimalt.
    Når dette er sakt så er det ikke ofte jeg bryr meg om dette. Det låter greit uansett. Og sjeldent jeg lytter på en slik måte at det betyr noe. Musikken står i fokus.
    Musikk i fokus her og! Er ikke alle som får gjort så store akustiske grep pga kone/mann, men har lyst på/kjøp forsterker med god oppløsning bare for å oppdage at, faen det låter skarpt/hardt. Hva gjør jeg? For noen vil kanskje lang nok innspilling gjøre lyden akseptabel. Så om noen leser dette og får noe ut av det, er det bare bra.

    Jeg ble bare så fasinert av dette tema, og at noen forsterkere kan bli bedre etter 1000 timer spilling er litt rart. Men også en realitet.
     
    X

    X186841

    Gjest
    Nei det er ingen realitet, men en følelse og oppfatning enkelte individer har.
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Setter pris på alle tilbakemeldinger. Både de som støtter opp om mitt syn, og de som mener det motsatte. Meningsbrytning fører til innsikt, og det er jo det som trigger interessen min, kompleksiteten rundt dette med lyd. Det gjør det interessant å diskutere, selvfølgelig med en viss folkeskikk da.


    Vanlige stuer har jo ofte ganske middelmådig akustikk, så kanskje for de som har problemer med akustikken bør la forsterkeren få spille mange timer før man konkluderer om den fungerer eller ikke.

    Jeg tenker disse burde gjøre noe med akustikken. Selv om det kanskje er en stue[emoji106]
    Jeg er forsåvidt enig i deler av det du sier.
    Noen forsterkere trenger litt tid fra speller ny til de låter optimalt.
    Og noen forsterkere trenger tid fra kald til riktig temperatur før de låter optimalt.
    Så kan vi krangle om hvor mange timer/minutter/uker det skal ta. Og evt hvilken temperatur den må oppnå før den låter optimalt.
    Tror uansett ikke at vi blir enige.
    Hele anlegget mitt låter bra når det er kaldt. Men synes det låter best når temperaturen er "riktig" Ampen bruker nesten ikke strøm. Blir kun pisslunka. Den låter noen hakk bedre etter å ha presset den litt i en halvtime. Preamp dac CD står for det meste på lenge før jeg koser meg med musikk. Da det skal noen timer til før de låter optimalt.
    Når dette er sakt så er det ikke ofte jeg bryr meg om dette. Det låter greit uansett. Og sjeldent jeg lytter på en slik måte at det betyr noe. Musikken står i fokus.
    Musikk i fokus her og! Er ikke alle som får gjort så store akustiske grep pga kone/mann, men har lyst på/kjøp forsterker med god oppløsning bare for å oppdage at, faen det låter skarpt/hardt. Hva gjør jeg? For noen vil kanskje lang nok innspilling gjøre lyden akseptabel. Så om noen leser dette og får noe ut av det, er det bare bra.

    Jeg ble bare så fasinert av dette tema, og at noen forsterkere kan bli bedre etter 1000 timer spilling er litt rart. Men også en realitet.
    Etter 1000 timer tenker jeg at du har blitt vant med den harde akustikken mer enn at forsterker har forandret seg de siste 800 timer ihvertfall.
    Det finnes også fine akustikkplater/paneler/bilder. Disse blir nok godkjent om man prøver å vise de til motparten. Har kjøpt noen Rpg Broadsorbor selv til tak og vegg. Min kone syntes de var fine. Hun vet hvor mye musikk betyr for meg. For å si det slik, det gikk en smule varmere her når hun fant en kvittering på noen kabler jeg hadde deponert på. Lærte mange stygge Filippinske gloser den dagen. Kvitteringen var på 35k for to kabler. Som egentlig kostet rundt 65k. Disse akustikkplatene kostet meg 8000kr inkludert fester sending/levering på døra . Prøv å gjett hva som ga den største Aha opplevelsen!?
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.282
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Setter pris på alle tilbakemeldinger. Både de som støtter opp om mitt syn, og de som mener det motsatte. Meningsbrytning fører til innsikt, og det er jo det som trigger interessen min, kompleksiteten rundt dette med lyd. Det gjør det interessant å diskutere, selvfølgelig med en viss folkeskikk da.

    Et nytt perspektiv til dette, er om ikke akustikken også kan ha noe å si i forhold til hvordan man opplever forsterkeren endrer seg med lang innspilling. Nevnte Exposure låt ganske hard her før det ble gjort noe med akustikken, men med MANGE timer innspilling låt den mykere.

    Bedring av akustikken og andre strømkabler gjorde behovet for lang innspilling mindre i dette lytterommet, men den spiller seg bedre allikevel.

    Vanlige stuer har jo ofte ganske middelmådig akustikk, så kanskje for de som har problemer med akustikken bør la forsterkeren få spille mange timer før man konkluderer om den fungerer eller ikke.

    Jeg stoler på at Exposure er en seriøs produsent og leverer med en strømkabel som håndterer det forsterkeren drar av strøm. Den bruker forøvirg under 2A på fullt pådrag. Og det krever ikke store tverrsnittet for å si det sånn. Derfor må endringen du merket etter all sannsynlighet skyldes andre ting du gjorde samtidig, dagsform eller placebo, forventingsbias o.l. Mye kan forandre lyden, men strøm, ethernet og usb kabler er det svært vanskelig å akseptere at det er forskjell på.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Det er flott at man utfordrer vedtatte sannheter.
    Nå skal jeg slutte å høre på fabrikantenes anbefalinger og ikke minst egne erfaringer og heller støtte meg på alle synserene her inne sine synspunkter ;D
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Det er flott at man utfordrer vedtatte sannheter.
    Nå skal jeg slutte å høre på fabrikantenes anbefalinger og ikke minst egne erfaringer og heller støtte meg på alle synserene her inne sine synspunkter ;D
    Men hvem er det egentlig som synser?
    Hvem kan med hånda på hjertet si at man har hatt samme dagsformen i 1000 timer? Eller 200 dager om man lytter 5 timer om dagen.
    Flere ting kan ha forandret/tilvendt seg i løpet av den tid.
    Jeg påstår ikke at det er umulig at en forsterker kan forandre seg. Men hvordan kan man dokumentere at det er faktisk det som har skjedd. Jeg skulle gjerne ha fått en endelig bekreftelse på dette.
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Optimal drift temperatur, er vel kode ordet her, da vi ved at bias spenning endre sig i relation til temperatur avvik.
    Og selv små endringer set i realation til bias spenning, kan udgøre hørbare avvik, og klangmessige forskelle.

    Dette er ihvertilfelde gældende for de forsterkere som benytter sig av Klasse A og AB teknik.

    Det er derfor mange seriøse produksenter har forsterkerne stående i et spennings sat test opset, for blandt ander at fin justere bias for hva de anset som obtimal lydkvalitet, set i realation til deres produkt.

    Mvh
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Envidere vil forskelle i forsyning spenning til produktet have hørbare innvirkning, bias spendingning i produktet vil endre paremetre probationel med endringer i tilført spending, forsterkeren lyder forskellig med tilført 228 volt contra 238 volt.

    Det er derfor vi blandt andet taler om oplevet lyd, i relation til dagsform.
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Envidere vil forskelle i forsyning spenning til produktet have hørbare innvirkning, bias spendingning i produktet vil endre paremetre probationel med endringer i tilført spending, forsterkeren lyder forskellig med tilført 228 volt contra 238 volt.

    Det er derfor vi blandt andet taler om oplevet lyd, i relation til dagsform.
     
    P

    Psybient

    Gjest
    Setter pris på alle tilbakemeldinger. Både de som støtter opp om mitt syn, og de som mener det motsatte. Meningsbrytning fører til innsikt, og det er jo det som trigger interessen min, kompleksiteten rundt dette med lyd. Det gjør det interessant å diskutere, selvfølgelig med en viss folkeskikk da.

    Et nytt perspektiv til dette, er om ikke akustikken også kan ha noe å si i forhold til hvordan man opplever forsterkeren endrer seg med lang innspilling. Nevnte Exposure låt ganske hard her før det ble gjort noe med akustikken, men med MANGE timer innspilling låt den mykere.

    Bedring av akustikken og andre strømkabler gjorde behovet for lang innspilling mindre i dette lytterommet, men den spiller seg bedre allikevel.

    Vanlige stuer har jo ofte ganske middelmådig akustikk, så kanskje for de som har problemer med akustikken bør la forsterkeren få spille mange timer før man konkluderer om den fungerer eller ikke.

    Jeg stoler på at Exposure er en seriøs produsent og leverer med en strømkabel som håndterer det forsterkeren drar av strøm. Den bruker forøvirg under 2A på fullt pådrag. Og det krever ikke store tverrsnittet for å si det sånn. Derfor må endringen du merket etter all sannsynlighet skyldes andre ting du gjorde samtidig, dagsform eller placebo, forventingsbias o.l. Mye kan forandre lyden, men strøm, ethernet og usb kabler er det svært vanskelig å akseptere at det er forskjell på.
    Bytte av strømkabel har enormt mye å si for lyden. Organic audio strømkabel på Exposure er som å få en helt ny forsterker. Jeg trodde også ethernet-kabel ikke hadde særlig mye å si, helt til jeg prøvde In-akustik sin nettverkskabel, virkelig wow! Det har ingen ting med placebo å gjøre. Det er så stor forskjell.
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Setter pris på alle tilbakemeldinger. Både de som støtter opp om mitt syn, og de som mener det motsatte. Meningsbrytning fører til innsikt, og det er jo det som trigger interessen min, kompleksiteten rundt dette med lyd. Det gjør det interessant å diskutere, selvfølgelig med en viss folkeskikk da.

    Et nytt perspektiv til dette, er om ikke akustikken også kan ha noe å si i forhold til hvordan man opplever forsterkeren endrer seg med lang innspilling. Nevnte Exposure låt ganske hard her før det ble gjort noe med akustikken, men med MANGE timer innspilling låt den mykere.

    Bedring av akustikken og andre strømkabler gjorde behovet for lang innspilling mindre i dette lytterommet, men den spiller seg bedre allikevel.

    Vanlige stuer har jo ofte ganske middelmådig akustikk, så kanskje for de som har problemer med akustikken bør la forsterkeren få spille mange timer før man konkluderer om den fungerer eller ikke.

    Jeg stoler på at Exposure er en seriøs produsent og leverer med en strømkabel som håndterer det forsterkeren drar av strøm. Den bruker forøvirg under 2A på fullt pådrag. Og det krever ikke store tverrsnittet for å si det sånn. Derfor må endringen du merket etter all sannsynlighet skyldes andre ting du gjorde samtidig, dagsform eller placebo, forventingsbias o.l. Mye kan forandre lyden, men strøm, ethernet og usb kabler er det svært vanskelig å akseptere at det er forskjell på.
    Bytte av strømkabel har enormt mye å si for lyden. Organic audio strømkabel på Exposure er som å få en helt ny forsterker. Jeg trodde også ethernet-kabel ikke hadde særlig mye å si, helt til jeg prøvde In-akustik sin nettverkskabel, virkelig wow! Det har ingen ting med placebo å gjøre. Det er så stor forskjell.
    Ta den diskution i en ell anden kabel tråd!!!
     
    X

    X186841

    Gjest
    Når du kommer trekkendes med nettverkskabelbytte som gir virkelig wow er det prikken over i,en.
    "Det er jo en av de tingene alle vet att har stooor betydning for lyd."
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Herre Gud, er i tung nemme, eller !
     
    P

    Psybient

    Gjest
    Når du kommer trekkendes med nettverkskabelbytte som gir virkelig wow er det prikken over i,en.
    "Det er jo en av de tingene alle vet att har stooor betydning for lyd."
    Skal ikke fortsette kabeldiskusjonen her, men ja, wow, til bytte av nettverkskabel. Jeg gjetter at du ikke har prøvd In-Akustik reference cat7? Prøv den, og så send meg en tilbakemelding etterpå!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn