INFINITY`s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • isakpede

    Medlem
    Ble medlem
    12.02.2014
    Innlegg
    6
    Antall liker
    0
    Sted
    Tønsberg
    Hei.

    Er litt usikker på hvor mange jeg trenger. Må ta de ut og se på tilstand på alle sammen før jeg eventuelt bestiller noe. Synes 2000,- for hver membran er en ganske stiv pris, spesielt om det blir mange....:p.

    Leikis, vet du hvilken motstand EMIT'ene skal ha? Vet EMIM'ene skal vel ha ca 3,8 ohm når de er "friske"
    Emit skal vel rundt samme, 3.3-3.5 kanskje, tror ikke jeg har non løse liggende nå. Har drept to Emit så måtte låne membran. Jeg har dipol Emit :).
    På mine tidligere RS2B byggde jeg om delefilteret etter tips fra Geir Fredriksen, stor oppgradering :)

    Kan du fortelle litt mer om ombyggingen av delefilteret? Tegninger/Bilder?
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.460
    Antall liker
    2.119
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Hei.

    Er litt usikker på hvor mange jeg trenger. Må ta de ut og se på tilstand på alle sammen før jeg eventuelt bestiller noe. Synes 2000,- for hver membran er en ganske stiv pris, spesielt om det blir mange....:p.

    Leikis, vet du hvilken motstand EMIT'ene skal ha? Vet EMIM'ene skal vel ha ca 3,8 ohm når de er "friske"
    Emit skal vel rundt samme, 3.3-3.5 kanskje, tror ikke jeg har non løse liggende nå. Har drept to Emit så måtte låne membran. Jeg har dipol Emit :).
    På mine tidligere RS2B byggde jeg om delefilteret etter tips fra Geir Fredriksen, stor oppgradering :)

    Kan du fortelle litt mer om ombyggingen av delefilteret? Tegninger/Bilder?
    Jeg har vel en tegning en plass, det er mange år siden jeg gjorde det :) Det omfatter hele filteret. Forbikobling av potmetrene på baksiden og bruke kun en front diskant og ingen bakdiskant, men bygge om frontdiskanten til dipol. Man tar en frontplate og monterer på baksiden, noe kapping på den platen må vel påregnes :)
    Ene av de tre Emim er vel delt forskjelig fra de to andre, etter mod spiller alle likt.
    Hos meg ble det som en ny høyttaler :)
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.867
    Antall liker
    645
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Er det noen som vrt hvilken ht som er best?rs4b eller kappa7.2i
     

    isakpede

    Medlem
    Ble medlem
    12.02.2014
    Innlegg
    6
    Antall liker
    0
    Sted
    Tønsberg
    Hei Leikis.

    Husker du om dine RS2b var fylt med bomull når du bygde om delefilteret? Mine er nemlig det og jeg vet ikke om det var forrige eier som stappet dem full av bomull eller om det er originalt.

    Jeg har planer om å overhale delefiltrene ved å bytte kondensatorene, regner med motstander og spoler er OK. Har du noen forslag til hvilke type kondensatorer som passer best til disse høyttalerne og hvor de kan kjøpes?
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.460
    Antall liker
    2.119
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Hei Leikis.

    Husker du om dine RS2b var fylt med bomull når du bygde om delefilteret? Mine er nemlig det og jeg vet ikke om det var forrige eier som stappet dem full av bomull eller om det er originalt.

    Jeg har planer om å overhale delefiltrene ved å bytte kondensatorene, regner med motstander og spoler er OK. Har du noen forslag til hvilke type kondensatorer som passer best til disse høyttalerne og hvor de kan kjøpes?
    Heisann.
    De var fyllt med noe hvitt greier ja, tippert omtrent helt fullt :)

    Vanlige polyprop SRC fra Dynabel kommer du langt med. Skal du bruke litt mere kroner så har vi Mundorf, kanskje sølv i olje til diskant og mellomtoner.
    i bassen kan du vurdere å bytte til motstander som tåler mere watt eller flere i paralelt med samme watt som orginalt.
     

    isakpede

    Medlem
    Ble medlem
    12.02.2014
    Innlegg
    6
    Antall liker
    0
    Sted
    Tønsberg
    OK, takk for svar.

    Har bestilt 6 Graz EMIMs også, så det skal bli spennende å høre resultatet...
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.460
    Antall liker
    2.119
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Det vet jeg ikke, vet heller ikke hva de bokstavene står
    for :)

    Graz emim blir nokk bra, ble stor oppgradering på mine RS2B ivertfall. På de jeg har nå er det standard Emim, det blir litt for dyrt med 18 Graz emim :D
     

    bObLeFRIk

    Fersking
    Ble medlem
    31.01.2017
    Innlegg
    4
    Antall liker
    2
    Sted
    Skien
    Kappa 8

    Nytt medlem her og nyinnkjøpte kappa 8.. Har refoamet en bass og byttet en polydome fra simplyspeakers.com. Driver foreløpig høyttalerene med Harman kardon 990.. disse må nok bi-ampes ja for å få ekstra kraft...men låter utrolig fint allerede nå..
     

    Vedlegg

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.932
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Grattis med flotte talere men her kreves det veldig mye krefter for å få dem til å synge skikkelig :)

    mvh
     

    bObLeFRIk

    Fersking
    Ble medlem
    31.01.2017
    Innlegg
    4
    Antall liker
    2
    Sted
    Skien
    Men hva er mye kraft...??? For å spille høyt eller endrer også lydbildet seg mye hvis det er nok kraft..? Hk990 jeg bruker nå yter 2*150w i 8ohm..1000watt i strømforbruk.. merker at jeg må skru volum mer opp enn det jeg trenger på kappa 7.1i jeg også har...
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.460
    Antall liker
    2.119
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    250-300w me stor trafo å stor kondisbank er et bra utgangspunkt. Ikke bare for å spille høyt, man får gjerne med langt bedre lyd på lavere volum med på kjøpet. Parasound A21 er ikke nokk :)
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.019
    Antall liker
    4.082
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Gratulerer med flotte Kappa 8! :)

    Har selv Kappa 9, og har en Krell KSA250 til den. Driver de med stålkontroll (4,5KVA)
    Trenger nok ikke så voldsomme saker, men kan ikke annet enn å anbefale den om du finner en! :)
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.867
    Antall liker
    645
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    I morgen skal jeg hente meg nye ht.infinity rs80.De skal erstatte kappa7.2,regner med at det blir en bra oppgradering.Men er spent på bassen er bare 8tommer mot kappaens 10 tommer.
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.460
    Antall liker
    2.119
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    I morgen skal jeg hente meg nye ht.infinity rs80.De skal erstatte kappa7.2,regner med at det blir en bra oppgradering.Men er spent på bassen er bare 8tommer mot kappaens 10 tommer.
    Gratulerer. Du må gjerne avgi en liten rapport og et bilde :)
    Jeg har kun hørt R90 mot den gammle Kappa serien, og R90 var mye mere presis og strammere i hele registeret. Bassen var det mindre av med i gjengjeld strammere og langt mere detaljert.
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.867
    Antall liker
    645
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Fikk hjem reneissanse 80 i går,satte dem på samme plass som jeg hadde 7.2.vinklet dem litt mot lytteposisjon, Ingen andre justeringer. Satte på musikk og det ble litt av en oppgradering.Fin oppløst diskant og med en nydelig mellomtone ogen stram og fin bass.Jeg var overasket over hvor mye trøkk det ble av en 8 tommer. Det er klart det hjelper med 550 watt i 4 ohm.så nå er 7.2 satt som bak ht i kinoen.
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.867
    Antall liker
    645
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Er på jakt etter en større center ht til renaissanse 80,har fra før kappa video 1
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.867
    Antall liker
    645
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Nå har jeg hatt rs80 i snart en uke,og begynnner og bli kjent med lydbildet.Den er litt kilen på oppstilling og godt ut på gulvet. Og nå bruker jeg subber delerl på 60.Og de har jeg fått godt inntregert med frontene.Rs80 spiller fler klasser over kappa7.2og et mye større lydbilde.som dere forstår er jeg meget fornøyd.så kommer det store men,hvordan ville rs90 låte på 20 kvadrat?
     

    bObLeFRIk

    Fersking
    Ble medlem
    31.01.2017
    Innlegg
    4
    Antall liker
    2
    Sted
    Skien
    Et det ikke noe -Torg- her på forumet..? Har et par flotte kappa 7.1i til salgs...👍 Finn kode : 90149150
     

    Brombrom

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.11.2005
    Innlegg
    177
    Antall liker
    17
    Nå står det vel "Torget" med ganske store bokstaver lengre opp på siden her da ??????
     

    bObLeFRIk

    Fersking
    Ble medlem
    31.01.2017
    Innlegg
    4
    Antall liker
    2
    Sted
    Skien
    Har prøvd på det fler ganger men kommer ikke videre.....
    Endelig....fikk det til i vanlig nettleser...??????????????????
     
    Sist redigert:

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.867
    Antall liker
    645
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Dere som har eller har hatt infinity r80 eller90?bruker dere de orginale spikesen og hvordan med tilting.De kan jo tiltes ganske mye bakover
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.460
    Antall liker
    2.119
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Der ble det rette senteren ja, ble kjempe løft i lyden til meg ivertfall. Men den er sulten da, så jeg bruker egen effekt forsterker til den.
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.867
    Antall liker
    645
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Der ble det rette senteren ja, ble kjempe løft i lyden til meg ivertfall. Men den er sulten da, så jeg bruker egen effekt forsterker til den.
    Bruker en Primare30.5 mk3 som driver center,to tak ht og kappa 7.2.Deler på 100,fungerer fint.var et bra løft opp i fra den gamle centeren.Nå er Primaren temmelig strømsterk.kjøpte den av Retep som han angrer på at han solgte.
     

    DoB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    172
    Antall liker
    339
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    12
    Da har det kommet inn et par med Martin Logan Summit her for å utfordre Epsilonene.
    De spiller fantastisk, men samtidig er det heller ikke på noen måte en knock-out fra ML. Det sier jo noe om hvor bra dette over 20 år gamle designet er:)

     

    Janix

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Innlegg
    661
    Antall liker
    107
    Savner sårt emit og emim og 16 Hz bass. Hva finnes lignende Epsilon på markedet i dag?
     

    Janix

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Innlegg
    661
    Antall liker
    107
    Jeg hørte Infinity for første gang på hifi-messe poå Skøyen i Oslo i 1974, og har alltid likt det jeg har hørt fra den kanten. Selv eide jeg deres fantastiske Modulus-sett, minimonitorer med dedikerte og svindyre stativer samt tilpasset servokontrollert sub. Jeg fikk sjokk da jeg hørte dette settet på demo i byen da det ble introdusert i 1990, og selv om prisen var stiv (nærmere 50.000 dengang) betraktet jeg det som mye for pengene. Noen få år senere kjøpte jeg et komplett sett, og det er høyttalere jeg fremdeles gjerne skulle ha eid. Jeg solgte dem fordi jeg trengte pengene etter skilsmisse. Det var med tungt hjerte, det!
    Modulus spilte flott etter et par oppgraderinger den gangen. Faktisk såpass morsomt at de som eide dem ikke tenkte over all den mellomtonen som ble borte i forhold til Epsilon som jeg eide den tiden. Beta og toppmodellen ga selvfølgelig mer, men hørte Beta bare på et dårlig oppsett.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn