INFINITY`s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.462
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Takker for den, da fant jeg det !

    SOA skrev:
    Leikis. skrev:
    ayaboh skrev:
    Leikis. skrev:
    Legger ut et oversikts bilde med mine overraskende gode Kappa 7.
    Hmmm.....

    Har du lest manualen og om hvordan Infinity anbefaler at Kappa 7 skal plasseres?
    Nei den har jeg ikke lest, jeg finner den heller ikke noe sted. Vet du hvor jeg kan finne den kanskje ?

    Sjekk første innlegg i denne tråden. Der linker jeg til en utmerket tråd om de klassiske Infinity modellene. Gå inn på modeller og velg Kappa 5-9 fra '87-serien. Her finner du manualen til alle 1 generasjon Kappamodeller

    mvh
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.462
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Er det noen som har hørt RSIIB og Renaissance 90, og kan si noe om forskjellene i lyden av disse ?

    Jeg er i oppgraderings modus og ønsker en av de overnevnte modellene, men veldig usikker på forskjellene på disse.
    Jeg har muligheten for å handle et par RSIIB til rett pris, men de er jo noe eldre en Renaissance 90.
    Rennaisance 90 liker jeg veldig godt utsendet på.
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    Leikis. skrev:
    Er det noen som har hørt RSIIB og Renaissance 90, og kan si noe om forskjellene i lyden av disse ?

    Jeg er i oppgraderings modus og ønsker en av de overnevnte modellene, men veldig usikker på forskjellene på disse.
    Jeg har muligheten for å handle et par RSIIB til rett pris, men de er jo noe eldre en Renaissance 90.
    Rennaisance 90 liker jeg veldig godt utsendet på.
    Jeg har hørt 90'en flere ganger og dette er en meget god høytaler med rett elektronikk tilkoblet. Den er også 10 år nyere enn RSIIB. Således er det kanskje et mer fornuftig valg...??
    Reference Standard II er forløperen til de mindre modellene (Gamma/Delta) i den berømte IRS serien og er i en annen klasse enn REN 80 og 90. I hvertfall i utgangspunket.
    Dersom jeg skulle velge mellom de nevnte modellene og begge var i god stand, ville jeg valgt RSIIB uten å nøle. Ikke fordi den nødvendigvis er bedre, for jeg har som sagt ikke hørt den, men fordi dette er en ekte Infinity klassiker.

    mvh
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.462
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Ja det er litt slik jeg har tenkt selv også, så da er vel RSIIB rette veien å gå.
    De er meget godt holdt og har nye basser, og innenfor rimelighetens grenser for personlig henting.
    Og den orginale bass eq boksen er med.
    Har også lest litt på utenlandsk forum at RSIIB er en klassiker som er høyt på manges ønskeliste.

    Bilde av RSIIB er hentet fra nettet !

    SOA skrev:
    Leikis. skrev:
    Er det noen som har hørt RSIIB og Renaissance 90, og kan si noe om forskjellene i lyden av disse ?

    Jeg er i oppgraderings modus og ønsker en av de overnevnte modellene, men veldig usikker på forskjellene på disse.
    Jeg har muligheten for å handle et par RSIIB til rett pris, men de er jo noe eldre en Renaissance 90.
    Rennaisance 90 liker jeg veldig godt utsendet på.
    Jeg har hørt 90'en flere ganger og dette er en meget god høytaler med rett elektronikk tilkoblet. Den er også 10 år nyere enn RSIIB. Således er det kanskje et mer fornuftig valg...??
    Reference Standard II er forløperen til de mindre modellene (Gamma/Delta) i den berømte IRS serien og er i en annen klasse enn REN 80 og 90. I hvertfall i utgangspunket.
    Dersom jeg skulle velge mellom de nevnte modellene og begge var i god stand, ville jeg valgt RSIIB uten å nøle. Ikke fordi den nødvendigvis er bedre, for jeg har som sagt ikke hørt den, men fordi dette er en ekte Infinity klassiker.

    mvh
     

    Vedlegg

    Aries55

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.11.2007
    Innlegg
    112
    Antall liker
    0
    Jeg hadde RSIIB på midten av 80-tallet den gang det var en aktuell modell. Av en endeløs rekke av høyttalere jeg har hatt, er det den jeg aldri glemmer. Men det er en krevende modell, spesiellt med hensyn til å få mellomtonebåndene til å spille homogent med de store bassene. Det har mest med korrekt oppstilling å gjøre, men også forsterkervalget her er viktig. Jeg tror at en god rørforsterker er det beste valget. Et annet tips hvis du kjøper disse: løsne alle tilkoblinger til diskant og mellomtonebåndene og rens kontaktene grundig med egnet middel. Jeg fikk helt hakeslepp da jeg gjorde dette.
    I dag spiller jeg på Renaissance 80 med en Conrad Johnsen CAV 50, og er strålende fornøyd. Så fornøyd at jeg nå er på jakt etter et par IRS Omega ! Altså, mye vil ha mer....Infinity av riktig årgang er for meg blitt det eneste saliggjørende. Jeg er selvfølgelig klar over at det objektivt sett finnes en rekke høyttalere som er "bedre" (som Vadseth sier), men disse klassiske Infinity-modellene har en helt særegen sound som man ikke finner igjen i andre høyttalere. Og så får man elske eller hate det....
    Og er det noen som vil bli kvitt et velholdt par Omega, ta kontakt !
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.462
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Takker for bra info, jeg har eget lytterom så jeg kan plassere helt som jeg vill ;D
    Du må gjerne poste non bilder av de Renaissance 80 du har og eventuelt av de nye IRS du kjøper.
    Alltid morro å se bilder.
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.462
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Steike, det RSIB settet har passet bra i kjellern min :D :D
    Jeg får vel nøye meg med RSIIB i første omgang ;D

    Har du bilde av oppsettet ditt, hva bruker du til å drive RSIB ?

    Og hvor holder disse høyttalere til hen, vært morro å hørt dette.
     

    J.Rasmussen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    557
    Antall liker
    182
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    10
    Har nettopp hentet RS1B settet så ingen bilder foreløpig.
    Planen var å koble de opp med MC1201 på basstårnene og kjøpe inn 2stk MC275 til panelene.
    De befinner seg i Sandnes, fullt mulig og komme og høre de når vi får flyttet inn i det nye huset.
    Da er det eget lytterom på gang 8)
     

    EPHYROI

    Medlem
    Ble medlem
    12.09.2009
    Innlegg
    25
    Antall liker
    0
    J.Rasmussen skrev:
    Har nettopp hentet RS1B settet så ingen bilder foreløpig.
    Planen var å koble de opp med MC1201 på basstårnene og kjøpe inn 2stk MC275 til panelene.
    De befinner seg i Sandnes, fullt mulig og komme og høre de når vi får flyttet inn i det nye huset.
    Da er det eget lytterom på gang 8)

    var flotte de der
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.462
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Her ser vi da RS2B i kjellern min ;)

    Ja de kablene til bassen var litt for korte, de får snart nye kabler.
     

    Vedlegg

    EPHYROI

    Medlem
    Ble medlem
    12.09.2009
    Innlegg
    25
    Antall liker
    0
    nice, det der så ikke dumt ut, hvis noen her har eller vet om noen infinity referance bokhyllehøytalere så si ifra til meg, eller send meg en pm, de må være fra den første serien, som mine referance 60 er fra, de som ble bygd med trykk kammer konstruksjon,
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.244
    Antall liker
    5.965
    Her var det mange deilige høytalere, jeg har selv et 7.1 sett med Infinity Kappa.





    Har

    2x Kappa 600
    2x Kappa 200
    2x Kappa Surround
    Kappa Center
    Kappa sub

    Har hatt dette settet siden 2005 og er meget fornøyd.
     

    EPHYROI

    Medlem
    Ble medlem
    12.09.2009
    Innlegg
    25
    Antall liker
    0
    MrSpock skrev:
    Her var det mange deilige høytalere, jeg har selv et 7.1 sett med Infinity Kappa.





    Har

    2x Kappa 600
    2x Kappa 200
    2x Kappa Surround
    Kappa Center
    Kappa sub

    Har hatt dette settet siden 2005 og er meget fornøyd.

    personlig har jeg best sansen for de gamle infinityene, men disse var heller ikke dumme, hva driver du de med?
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.244
    Antall liker
    5.965
    Er nok litt enklere saker dette enn de gamle klassikerne. Men de virker til å være velkonstruerte saker som jeg synes låter veldig bra.

    Bytter litt frem og tilbake i perioder mellom hjemmekino og stereo oppsett. I 7.1 oppsett mater jeg de med Pioneer VSX-LX70.

    I stereo-oppsett mater jeg Kappa 600 med Vincent SA-93 Pre og Vincent SP-993 effekt.

     

    ayaboh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    1.690
    Antall liker
    7
    EPHYROI skrev:
    personlig har jeg best sansen for de gamle infinityene, men disse var heller ikke dumme, hva driver du de med?
    Hvis det er 80-talls Infinity du har sansen for, så er dette noe helt annet. Disse mangler helt den "gammelmodige" lydsignaturen, og heller vel mer mot eldre Revel enn eldre Infinity. Har hatt to sett med Kappa 600. Veldig bra høyttalere, men veldig vanskelige å få til. Største problemet var vel at prisen i utgangspunktet var alt for lav og at de derfor ble matchet med alt for dårlig og billig elektronikk. Produsert av Audio Physic ville disse sikkert kostet 60000,- Kjører glatt over Virgo III feks (imo).

    Med bra elektronikk er de fantastisk rene fra mellomtonen og oppover, og med en strømsterk forsterker får du en utrolig muskuløs bunn. Mangler litt luft og gjennomsiktighet i toppen og litt tyngde i bunnen, men alt i alt et svært bra kjøp på bruktmarkedet hvis du har tålmodighet og interesse for å eksperimentere.
     

    ayaboh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    1.690
    Antall liker
    7
    Leikis. skrev:
    For de med eldre Infinity med Emim, så finnes det bånd til de å få kjøpt her.

    http://www.apogeeacoustics.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=20

    Jeg har allerede kjøpt og montert et par, 2 par til er på vei.
    Forholdsvis enkle og montere, og de skal vistnokk være bedre en de orginale.
    Kan du si litt om lydforskjellene mellom de nye og de gamle? Etter det jeg har lest vil disse nye båndene gi en renere og litt kjøligere lyd enn orginalene, og defor være nærmere HE-EMIT og HE-EMIM i lyd. Stemmer dette?
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.462
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    ayaboh skrev:
    Leikis. skrev:
    For de med eldre Infinity med Emim, så finnes det bånd til de å få kjøpt her.

    http://www.apogeeacoustics.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=20

    Jeg har allerede kjøpt og montert et par, 2 par til er på vei.
    Forholdsvis enkle og montere, og de skal vistnokk være bedre en de orginale.
    Kan du si litt om lydforskjellene mellom de nye og de gamle? Etter det jeg har lest vil disse nye båndene gi en renere og litt kjøligere lyd enn orginalene, og defor være nærmere HE-EMIT og HE-EMIM i lyd. Stemmer dette?
    Nå har ikke jeg fått sammenlignet de orginale mot de nye, siden det første båndet tok kvelden allerede etter non dager etter at jeg fikk høyttalerne. Så jeg rakk ikke å bli kjent med lyden i de.
    Men det var en som testet med å sette i de nye bånda i ene høyttaleren og de gammle sto i den andre.

    http://www.audiokarma.org/forums/showthread.php?t=301204&highlight=graz'd+emims

    Her står det litt Graz sine Emim paneler.

    Inne på Audiokarma sine Infinirty sider er det mye bra lesestoff om våre gode gammle høyttalere.
     

    ayaboh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    1.690
    Antall liker
    7
    Leikis. skrev:
    Nå har ikke jeg fått sammenlignet de orginale mot de nye, siden det første båndet tok kvelden allerede etter non dager etter at jeg fikk høyttalerne. Så jeg rakk ikke å bli kjent med lyden i de.
    Men det var en som testet med å sette i de nye bånda i ene høyttaleren og de gammle sto i den andre.

    http://www.audiokarma.org/forums/showthread.php?t=301204&highlight=graz'd+emims

    Her står det litt Graz sine Emim paneler.

    Inne på Audiokarma sine Infinirty sider er det mye bra lesestoff om våre gode gammle høyttalere.
    Ja, jeg kenner til disse tilbakemeldingene, men det kunne ha vært greit med flere. Skriv en liten snutt her etter at du har alle opp og gå.

    Vi får krysse fingrene for at Graz finner det interessant å lage bånd også for HE-EMIT og HE-EMIM. Det finnes nok en del Ren-90 som er blitt maltraktert av billige receivere rund om.
     

    EPHYROI

    Medlem
    Ble medlem
    12.09.2009
    Innlegg
    25
    Antall liker
    0
    tøft, så et par 5000 på finn for leden dag tror jeg
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.462
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    EPHYROI skrev:
    tøft, så et par 5000 på finn for leden dag tror jeg
    Det står et par 5001 nå, en jeg vet om i Trondheim som selger. Hadde jeg hatt råd hadde jeg kjøpt de og ;D han jeg også kjøpte Kappa 6 av ;)
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    Leikis. skrev:
    Ellers har jeg økt Infinity sammlingen med et par Kappa 6 og et par RS 4000 ;)
    Kappa 6 ja, hadde denne for endel år siden. Svært god høyttaler, kanskje den mest vellykkede i Kappa-serien...

    mvh
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.462
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    SOA skrev:
    Leikis. skrev:
    Ellers har jeg økt Infinity sammlingen med et par Kappa 6 og et par RS 4000 ;)
    Kappa 6 ja, hadde denne for endel år siden. Svært god høyttaler, kanskje den mest vellykkede i Kappa-serien...

    mvh
    Ja den imponerte meg ivertfall, jeg kobblet til en Zappulse effekt og en Boz pre og en gigawork dac. Stram fin bass og en åpen mellomtone med en sprudlende diskant, virkelig en morro liten høyttaler.

    Jeg kjøpte de med en deffekt Emit diskant, jeg hadde en liggende :D
     

    Vedlegg

    SannaX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Innlegg
    1.325
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    1
    Hei, er det noen som vet om det er bakovervendt diskant, og muligheten for justering av mellomtone/diskant på baksiden, som skiller RSIIB og RSIIA?
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.462
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    SannaX skrev:
    Hei, er det noen som vet om det er bakovervendt diskant, og muligheten for justering av mellomtone/diskant på baksiden, som skiller RSIIB og RSIIA?
    Eneste jeg vet som er forskjellig er at på B så har de senket delefrekvensen fra 175hz på A til 150hz på B.
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.462
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Noen har ivertfall svarte Infinity RS2A/B, om dette er orginalt eller him gjort vet jeg ikke.
    Såvidt jeg vet ble de vel ikke levert i sort, kanskje noen som vet ?
     

    Vedlegg

    V

    villov

    Gjest
    Leikis. skrev:
    For de med eldre Infinity med Emim, så finnes det bånd til de å få kjøpt her.

    http://www.apogeeacoustics.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=20

    Jeg har allerede kjøpt og montert et par, 2 par til er på vei.
    Forholdsvis enkle og montere, og de skal vistnokk være bedre en de orginale.
    Ja, for de originale Emim var jo et helv... å skifte båndene på grunnet den enorme magnetismen. Måtte helst ha spesialverktøy for det.
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.462
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    villov skrev:
    Leikis. skrev:
    For de med eldre Infinity med Emim, så finnes det bånd til de å få kjøpt her.

    http://www.apogeeacoustics.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=20

    Jeg har allerede kjøpt og montert et par, 2 par til er på vei.
    Forholdsvis enkle og montere, og de skal vistnokk være bedre en de orginale.
    Ja, for de originale Emim var jo et helv... å skifte båndene på grunnet den enorme magnetismen. Måtte helst ha spesialverktøy for det.
    Når du bestille Emim bånda fra Apogee, så kommer de i en slags jigg. Slik at du tar ut alle skruene utenom de i topp og bunn, legger de i jiggen. Da stikker det en skru opp gjenom hvart skrue hull i hvert hjørne. Så når du da tar ut de siste skruene kan ikke Emim bevege seg sideveis, og du ungår å ødelegge båndet.
    Jeg kan ta bilde slik at det er enklere å forstå, det er veldig enkelt å ordne en slik jigg. Det er nesten helt nødvendig for å demonter Emim, og samme måte for Emit.
     

    ayaboh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    1.690
    Antall liker
    7
    Leikis. skrev:
    Det er nesten helt nødvendig for å demonter Emim, og samme måte for Emit.
    Det er vel når du skal ha dem sammen igjen at du trenger jiggen. Å få dem fra hverandre er ikke noe problem.

    Har du gjort deg opp noen mening om lydsignaturen med de nye båndene?
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.462
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    ayaboh skrev:
    Leikis. skrev:
    Det er nesten helt nødvendig for å demonter Emim, og samme måte for Emit.
    Det er vel når du skal ha dem sammen igjen at du trenger jiggen. Å få dem fra hverandre er ikke noe problem.

    Har du gjort deg opp noen mening om lydsignaturen med de nye båndene?
    Du må nesten ha det for å demontere også, fordi delen blir dratt sideveis og klapper seg sammen. Og da kommer gjerne båndet i klemm, som kan ende fatalt :eek:

    Har egentlig hørt lite på de siden jeg har byttet så mye nå. Men det har nokk klårnet opp en del og noe mere luftig. Helt klart en stor oppgradering.

    Og me nytt filter nå så skal det nokk skje enda mere ;D
     

    2kk

    Medlem
    Ble medlem
    17.01.2009
    Innlegg
    42
    Antall liker
    4
    I mange år brukte jeg DIY høytalere i mangel av penger. Så begynnte jeg å jobbe i en av Oslos hifi forretninger på åttitallet. Det medførte at jeg først kjøpte RS 6b. De var jeg veldig glad i, men mye vil ha mer så jeg byttet opp til RS 3b. Så kom introduksjonen av Kappa 9. Jeg husker jeg var på introduksjonen og ble helt bergtatt. En samtale med Arnie Nudell var også veldig interessant. Han fortalte at da de laget delefilteret til kappa 9 så viste programvaren at delefilteret trengte 16 komponenter. Da de var ferdig med å lytte seg frem var det tett opp under hundre. Årsaken var at de merket at det ble mye bedre oppløsning og luft dersom de lagde en kobinasjon av mer ordinære kondensatorer pluss "topping" med polypropylen, polykarbonat. På spørsmål om hva de brukte som forsterkere selv fotalte han at alle deres høytalere var utviklet med store rør klasse A forsterkere (Conrad Johnsen, Audio Research). Fordelen er at de ikke var/er impedanseavhengige på lasten/høytaleren. Han mente videre at folk burde bruke det dobbelte av høytalerkostnaden på forsterker (noe jeg fikk intrykk av at de gjorde i USA på den tiden). Da jeg fortalte at det ikke var vanlig her (les i Norge) så ble han litt sjokkert. Resultatet av møtet ble at jeg kjøpte demosettet av kappa 9 og ble således første private eier av Kappa 9 i Norge. Senere begynte jeg å jobbe med import av Celestion og solgte kappaene. I dag savner jeg kappaene selv om jeg er veldig glad i Celestionene! Når det er sagt har jeg et sett Infinity reference 60 og en Infinity kappa senterhøytaler i stua koblet til tv'n og en surround forsterker. Drømmer stadig om store infinityer. Så de er vel ikke noe tvil om at jeg har en forkjærlighet for disse gamle klassikerne!
     

    EPHYROI

    Medlem
    Ble medlem
    12.09.2009
    Innlegg
    25
    Antall liker
    0
    ikke ofte en ser folk som har Infinity reference 60 nå for tiden, mener de første med lukket kasse. har et sett sånne
     

    HHH

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.11.2009
    Innlegg
    212
    Antall liker
    2
    Da kom det et par Infinity i hus hos meg også, et par Kappa 6.2i.
    Noen som har synspunkter og erfaringer med disse?
    Ble ganske imponert når jeg prøvde de i stua, men jeg måtte skru ganske langt på forsterkeren for å få et skikkelig trøkk (Hegel H200)
    Siden det ikke er i stua de skal stå, og H200'en blir der, er det noen som har peil på hvor kraftig forsterker man bør ha på disse?
    Hva med en NAD C275 eller en Rotel RB-1070?
    Hvor sinnsvak er impedans-kurven på disse? Veit jo at de større Kappa'ene spiste forsterkere.....
     

    hebri

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.07.2009
    Innlegg
    63
    Antall liker
    0
    Jeg har siddet og kigget lidt i denne tråd. Jeg kan se at der ikke er meget omtale af de lidt nyere Kappa serier.

    Men jeg håber I kan hjælpe mig lidt alligevel.

    Den serie jeg tænker på indeholder Kappa 60, 70, 80, 90 og 100. Der var desuden to forskellige center højttalere og et par baghøjttalere.

    Det jeg gerne vil vide er om denne serie også indeholdt en subwoofer.

    Dette var jo tilfældet i den sidste Kappa serie. Men gælder det også denne lidt ældre serie?

    Og skulle der være nogen der kan hjælpe med tests, datablade eller brochurer ville det være super!
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.462
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Jeg har nå montert den Scan Speak versjonen av disse 3" domene i Kappa 6, de spiller fantastisk de også.
    Kappa 6 imponerer, kom gjerne å hør de. Så blir du også imponert ;D

    Jada, bilde kommer etterhvert.
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    3.338
    Torget vurderinger
    8
    Har plutselig blitt lykkelig eier av renaissance 80. Imponerer stort!
    Noen som vet hvor langt ned de dipper i impedans?

    Mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn