Ine bygger High End Amplifiers

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Skal man handle billig så må man regne med at det tar lang tid slik det er nå.
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.383
    Antall liker
    3.558
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Jeg bestilte en liten Fosi forsterker 22/5 fra Kina og den kom frem 8/6. De brukte Fedex som kostet ca 300 + moms og ekspedisjonsgebyr (regningen har ikke kommet enda).
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Har ventet både 3 og 4 måneder. Med FedEx tog det få dage men bliver mega dyrt med told etc.
     

    Naturlig

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    258
    Antall liker
    333
    Sted
    Vestfold
    Postpakke til Canada ble sendt 21.3 og kom fram 4.6. UPS tilbake til Norge tok bare 7 dager Inkl helg.
    Innmaten i den blå pakka skulle det vært artig å vite litt mer om, innlegg #2986?
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    Hei :)

    Postpakke til Canada ble sendt 21.3 og kom fram 4.6. UPS tilbake til Norge tok bare 7 dager Inkl helg.
    Innmaten i den blå pakka skulle det vært artig å vite litt mer om, innlegg #2986?
    Så, ca. 78 dager til Canada med vanlig post. Sendte en pakke til en venn Canada den 18/5. Håper virkelig den kommer fram med tid og stunder :unsure: ?
    Innmaten i den blå pakka : VFD display module. Legger ut to bilder av det (ikke mine). Mitt controller sett er på vei fra Kina via Romania.
    Slik ser displaymodulen ut:



    Dette er selve controlleren:



    Mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert av en moderator:

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    Hei :)



    Så, ca. 78 dager til Canada med vanlig post. Sendte en pakke til en venn Canada den 18/5. Håper virkelig den kommer fram med tid og stunder :unsure: ?
    Innmaten i den blå pakka : VFD display module. Legger ut to bilder av det (ikke mine). Mitt controller sett er på vei fra Kina via Romania.
    Slik ser displaymodulen ut:

    Vis vedlegget 646279 Vis vedlegget 646280

    Dette er selve controlleren:

    Vis vedlegget 646281

    Mvh.
    Johnny
    Hei :)

    Mitt controller set m/display er nå på vei fra Kina via Romania. Regner med å ha det ila. et par dager. Min gode venn har akkurat testet controller-kortet mot display, og det virker meget bra !

    Vi har ikke noe underlag på dette, men han fant mange fine settinger som kan programmeres inn. Tror dette blir meget bra !
    Started to test XP12 interface, vey nice, I could live with that. here a picture.

    Also if you press 'MODE' you access config sub-menu, not documentation on that but we can experiment to see what they are doing.
    Jeg har dessverre ikke tid til noe som helst Diy for tiden, men ser ut som jeg får nok å gjøre etter sommerferien ! ;). Gleder meg til å bli ferdig med huset vårt, slik at jeg kan ta tak i loddebolten og bor-maskinen igjen !

    Mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert av en moderator:

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.903
    Antall liker
    19.798
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Bli´r fint å følge til efteråret ;)
    Synes (btw) at de fleste af dine "stumper" har lange omveje, før de endelig havner i Norge :D:D
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Det er ikke usædvanligt med flere måneders leveringstid i disse Corona tider.
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    Hei :)

    Bli´r fint å følge til efteråret ;)
    Synes (btw) at de fleste af dine "stumper" har lange omveje, før de endelig havner i Norge :D:D
    Det er ikke usædvanligt med flere måneders leveringstid i disse Corona tider.
    Dette har ikke noe med "Corona tider" å gjøre. Controller settet måtte gå via vår venn i Romania fordi :

    I managed to convince Shi to send the XP controller. But he can't send directly to Norway. The transport company he works with has no delivery in Norway. I asked him to send me to Romania.
    He agreed. So, when I receive it, I will send it back to Norway. I hope it is ok .
    Dette ble en god del fordyrende for min del, men hva gjør man ikke for å få tak i "the right stuff? " :cool:.
    Kabinettene mine (som vist tidligere i tråden) gikk direkte til Norge med DHL. Årsakene til at disse tok lang tid har jeg forklart......
    Mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert:

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    Hei :)

    Dette har ikke noe med "Corona tider" å gjøre. Controller settet måtte gå via vår venn i Romania fordi
    Så ble denne forsendelsen fra Romania>Norge utsatt for "Corona tider" likevel :(. Forsendelsen skulle egentlig ta to dager, men det ser ut til å drøye lenge.............
    Forsendelsen ble sendt først til London, men de fant vel ingen videre fly til Norge ?
    Slik ser forsendelsen ut nå :
    Forsendelse.JPG


    Så nå er den i Dubai !! Går kanskje noen fly fra Dubai til Norge da ? Vel, ingen hast egentlig, bare den kommer trygt fram :unsure:
    Slik så den iallefall ut i Romania, før forsendelse til Norge:


    Det eneste jeg er bekymret for er, er den like hel når den kommer til Norge ?

    Mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert av en moderator:

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    Hei :)
    Da kom kontroller settet trygt fram, via Dubai !:D
    Slik ser settet ut:



    Det kom med hele to fjernkontroller, en i plast og en i aluminium. Den i aluminium var ikke så sexy, men, men...
    Det som kommer til å bli gjenbrukt:
    Inngangskort: Releer blir loddet ut for gjenbruk.
    Controller-kort og display m/kabler/encoder, samt fjernkontroll(er).
    Power-supply: Kanskje...

    Så til dette kortet:



    Her blir Muses volumchippene og noen kondensatorer loddet ut for gjenbruk, da disse er ganske dyre.
    De havner på to slike kort:




    Noen som vet hvilke op-amper som kineserne har brukt her, i et tafatt forsøk på å lage en Pass-klone ? De er ikke så verst på å lage kabinetter, men elektronikken :eek:.
    Mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert av en moderator:

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    Hei :)
    "Målet" er dette, hvis man ser bort fra displaykortet , som her inneholder selve controlleren. Vårt controller-kort er separat, og som i tillegg vil få et interface-kort mot main-board:



    Mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert av en moderator:

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    Hei :)
    Fikk litt tid i dag til å teste controller-settet:

    De to chippene som er markert, må også loddes ut for gjenbruk i det nye interface-kortet som blir mellom controller og mainboard. For sikkerhets skyld, har Kineserne slipt bort all merking av chippene slik at typenummer ikke kan leses av. Så, derfor blir det gjenbruk av disse (de er for serielt grensesnitt).
    Vel, controller, display, rele-kort og remote virker som det skal, og det var det som var viktig å teste :).
    Mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert av en moderator:

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    Hei :)
    Jeg har dessverre ikke tid til noe som helst Diy for tiden, men ser ut som jeg får nok å gjøre etter sommerferien ! ;). Gleder meg til å bli ferdig med huset vårt, slik at jeg kan ta tak i loddebolten og bor-maskinen igjen !
    Da var huset endelig ferdig malt. Fra helt hvitt, til grått med hvite karmer etc. To strøk med begge farger med mye pirkearbeide.
    IMG_20200715_161911.jpg IMG_20200910_184438_resized_20200910_064721681.jpg IMG_20200910_184413_resized_20200910_064722443.jpg IMG_20200910_184520_resized_20200910_064720170.jpg IMG_20200910_184607_resized_20200910_064719490.jpg

    Er fornøyd med resultatet selv om det var mye jobb. Så, til uken kan jeg blåse støvet av diverse kretskort, ta frem bor-maskinen og starte med lit DIY igjen 👍.
    Gleder meg ! :)

    Mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert:

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    Hei :)
    Feirer at huset er ferdig malt med litt Dirty Loops. Tre utrolige dyktige svenske musikere !!👍. Sjekk ut denne videoen ! Har gått en del på repeat her i det siste :).


    Mvh.
    Johnny
     

    skaarmartin

    Fersking
    Ble medlem
    29.01.2020
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Sted
    Norge
    Hei

    Virkelig interessant å bla gjennom. Jeg skal ikke skryte på meg at alle postene er lest. Men mange er det.
    Imponerende hvordan det virker som du holder motivasjonen, selv ved mange pågående prosesser.

    Er det prosessen som er motivasjonen, eller er det ferdigstillelsen i enden som motiverer?

    martin
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    Hei :)
    Da har det gått over ett år siden jeg skrev noe i denne tråden. Hvorfor så lenge ? Vel, pga. mange personlige årsaker, som jeg ikke kommer til å utbrodere her 😩.

    Det som er litt artig, er at tråden tydeligvis har underholdt en del, siden det er tusenvis av "klikk" på tråden i løpet av det siste året. :). Veldig inspirerende og morsomt det.😊
    Jeg har et utall av prosjekter som ikke er ferdigstilt, så får vi se her om det blir noe bedring på det i nærmeste fremtid ?
    Mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert:

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    IMG_20210915_140452.jpg

    32 pinner som skal treffe sine respektive hull.....på likt. Blir morsomt :LOL:
     
    Sist redigert:

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.093
    Antall liker
    4.197
    Torget vurderinger
    1
    :cool:... Jeg spent på fortsettelsen. Er det samme prosjekt som vi har vekslet om eller er det en annen variant ?

    mvh
    KJ
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn