Ine bygger High End Amplifiers

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.500
    Antall liker
    6.873
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Om det kniper, så kan jeg se litt på saken. Jeg har fullversjoner av Adobe-programmene, samt en del DAC-programmer og kan konvertere imellom.

    Problemene oppstår ofte når det dukker opp fonter på den ene eller andre varianten, som skal bli med videre, uten å rasteriseres...

    Johan-Kr
     
    Sist redigert:

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.907
    Antall liker
    11.293
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Det er deri det stikker... tallene er satt med en outlined font som fylles i konverteringen... siden jeg ikke driver med payload lenger har jeg ikke lisens på Solidworks på min egen maskin, så jeg sendte -iwg-fila til en av payloadgutta....
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Om det kniper, så kan jeg se litt på saken. Jeg har fullversjoner av Adobe-programmene, samt en del DAC-programmer og kan konvertere imellom.

    Problemene oppstår ofte når det dukker opp fonter på den ene eller andre varianten, som skal bli med videre, uten å rasteriseres...

    Johan-Kr
    Hei :)

    Problemet er egentlig at det er brukt en font som er et "omriss" og ikke en "egentlig" font. Se bilde:

    image2.jpeg


    Han som har tegnet dette i Inventor, hadde ikke noe valg av font. (må sies at dette er laget i en eldre vers. av Inventor ).
    Men kom gjerne med flere innspill på hvordan jeg kan få løst dette :)

    Og, som nevnt tidligere, de vil helst ha:

    Vi vil aller helst ha originaler levert som såkalt vektorfiler.
    Filer som *.eps, *.ai, *.cdr er oftest vektorfiler. *.pdf er også ofte vektoriserte filer, og fungerer godt.
    De filformatene jeg har tilgjengelig er *.idw , *.dwg og *.ipt

    Mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert:

    vitali

    Medlem
    Ble medlem
    13.12.2014
    Innlegg
    20
    Antall liker
    21
    Johnny, if it helps, your boxes will also have number buttons.
    Not as in the original, but as in the picture.
    In the picture are samples of buttons for other cases
    (to see how it is written), yours are already packed.
    To write as in the original, there must be large quantities.
    阿里旺旺图片20200503130532.jpg
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Hi Vitali :)

    Yes, I have seen those buttons on e-bay. They are so called "Cello" types. They have the same outer diameter, 50mm. I think mine are more "Pass" like.
    I think when we have sorted out the problems with the files, they will look pretty good :)

    To write as in the original, there must be large quantities.
    I know, because I asked. Min. order is 60 of each :eek:.
     
    Sist redigert:

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Hei :)

    Det nærmer seg :)

    Pakket og klart:

    Pakket og klart.jpg


    Tre custom kabinetter med en total vekt på 22,5 Kg, klar til forsendelse til Norge:

    _2.jpg


    Ikke så spennende for dere, men for meg som har ventet siden tidlig høsten 2019,......then I'm so excited !! ;)

    Mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert:

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.051
    Antall liker
    33.671
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Som alltid en fryd å følge dine kompromissløse prosjekter. Perfeksjon i alle detaljer som man neppe finner bedre - enten det er diy eller kommersielle produkter.
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Hei :)

    Da var knappene endelig ferdige ! Fikk basene ferdig lasergravert fra Skilt & Gravering i posten i går. Leverte basene og knappene til en venn som har presse. Fikk de tilbake nå nettopp. Slik ble de (her ett av to sett):
    EDIT: Vet ikke hvorfor bildet kommer opp i to eks. ?

    IMG_20200516_180157.jpg
    IMG_20200516_180157.jpg
     
    Sist redigert:

    whistler

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Innlegg
    1.823
    Antall liker
    610
    Ja, da kan du bare gå deg en tur, se litt på TV og kanskje pakke det ut til helgen når du har god tid. ;) NOT! :) Nå er vi spente!
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Hei :)
    Bilder kommer utover kvelden. Fanden, kabinettene er sååå fine 😍.
    Mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert:

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Hei :)
    Her kommer som lovet, noen bilder:


    Limte fast betjeningsknappene provisorisk med litt dobbeltsidig tape for illustrasjon. Kan ikke si noe annet enn at jeg er ganske så fornøyd med kabinettene.
    Eller, hva synes dere ?
    Mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert av en moderator:

    Torvbakkane

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2019
    Innlegg
    844
    Antall liker
    916
    Sted
    Alver
    Hei :)
    Og her kommer kabinett Nr. 3 :cool:
    Ble ikke så gale det heller !
    Dette er rått Johnny, skjønner at du har holdt ut ventetida når reultatet ser sådann ut 🤓
    Må berre bøye seg i støvet og gratulere med nyervervingene :)

    mvh
    Helge
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Hei Helge :)
    Ja, ventetiden har vært laaaang. Masse plunder og heft, tegninger frem og tilbake, missforståelser, språkbarrierer, leverandører som svikter osv. osv.
    Og til slutt, corona viruset !
    Ja, det ligger faktisk enormt mye arbeide bak dette. Tålmodigheten har vært satt på prøve utallige ganger. Men nå, ENDELIG :) !
    Mucho happy man now :cool:
    Mvh.
    Johnny
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Hei :)
    Noe mer er på vei inn:



    Dette er til XP 12/20 pre-ampen. Det eneste som kommer til å bli brukt her er front panel pcb m/display (kortet i blå pose) og remote. Dette passer nå til det nye kabinettet. Releer og Muses volume-chippene, blir loddet ut for gjenbruk på nye pcb's . Så blir det laget et nytt lite interface pcb mellom front og kommende main pcb. Men, som sagt, dette ligger en god stund fram i tid (tenker høsten 2020). Det vanskeligste er som regel kabinettet, men det er jo nå på plass :cool:.
    Mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert av en moderator:

    whistler

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Innlegg
    1.823
    Antall liker
    610
    Helt fantastisk! :) Veldig artig å følge DIYere som legger sjela si i hele prosessen.
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Helt fantastisk! :) Veldig artig å følge DIYere som legger sjela si i hele prosessen.
    Hei :)
    Jeg har lagt inn litt mer en bare sjela mi i prosessen ;). Disse custom kabinettene koster litt også. Har akkurat betalt DHL for toll+moms. Det ble ikke så ille som jeg hadde trodd: 1016,- Nok. Jeg betalte inn 4944,- Nok 30 August 2019. + 1964,-Nok. 4 Mai 2020. Så totalt kom disse tre kabinettene på 7924,- Dette gir en snittpris på 2641,-pr. kabinett, alt inkludert. Husk dette er custom kabinetter, laget etter våre tegninger, og ikke hyllevare.
    Mvh.
    Johnny
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Hei :)
    Ikke så mye mer jeg får gjort med dette prosjektet akkurat nå. Huset vårt skal males om, og vi skifter farge fra hvitt til mørk grått. To strøk maling med andre ord....
    Dette vil ta tid, og vi bruker derfor feriepengene og fritid på dette prosjektet siden utenlandsreiser er "no go" i disse coronatider. Jeg får fortsette dette prosjektet når huset er ferdig malt.
    For å teste RIAA'n har jeg skaffet meg Hagermans Inverse RIAA filter. Kunne ha loddet denne sammen selv, men gadd bare ikke.....
    Lang leveringstid fra Honolulu/Hawaii til Norge, tok bare litt over 3 mnd. !! Men, her er det: IMG_20200606_005655.jpg
     
    Sist redigert:

    gwrskien

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.05.2014
    Innlegg
    193
    Antall liker
    45
    Sted
    skien
    Leste akkurat på DN at mye av USA posten kommer til europa med båt!! Og de Hawaii gutta dine må vel padle varene over til fastlands USA i de derre kajakk/kano katamaran båtene sine før det går videre.. Kina varene kom vist med godstog gjennom Russland siden det knapt går fly noen veier.. Så 3 mnd høres meget riktig ut er jeg redd.. :(
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Det kommer gang i flyene nu. S as starter flyvninger og jeg håber Norwegian også kommer igang.
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Hei :)
    Kommer ikke til å bestille noe mer fra e-bay eller AliExpress på en god stund. Har bestillinger gjort i begynnelsen av April, som fortsatt ikke har kommet fram. Det er helt enkelt uholdbart. Akkurat nå driter jeg i det, da jeg har et hus som skal males to strøk.....:eek:
     
    Sist redigert:

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Hei :)
    Kommer ikke til å bestille noe mer fra e-bay eller AliExpress på en god stund. Har bestillinger gjort i begynnelsen av April, som fortsatt ikke har kommet fram. Det er helt enkelt uholdbart. Akkurat nå driter jeg i det, da jeg har et hus som skal males to strøk.....:eek:
    Corona gjør all shipping meget dyrere, eller mye langsommere afhængig af metoden.
     

    whistler

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Innlegg
    1.823
    Antall liker
    610
    Virker som transport fra f.eks. England, Tyskland og Nederland går som vanlig. Får mange sendinger fra underleverandører i disse landene, og jeg har ikke merket noen spesielle forsinkelser. USA går tregt dersom man ikke bruker f.eks. UPS. Siste sending tok to (2) dager fra California med UPS!
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.500
    Antall liker
    6.873
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Jeg bestilte meg en knivslipejigg og diamantbryner på ebay den 7.3.

    Jiggen kom i midten av april, mens brynene kom i slutten av mai...

    Johan-Kr
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn