Ine bygger High End Amplifiers

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Har hengt noen ganger på rekkverket på første rad under den låten. Fantastisk stemning.
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.842
    Antall liker
    4.557
    Sted
    Halden
    Hei :)
    Jeg tillater meg å poste noe mer musikk jeg liker, mens jeg venter på kabinetter. Jeg er ganske "altetende", så her er annen favoritt:

    JUNGLE


    Mvh.
    Johnny
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.842
    Antall liker
    4.557
    Sted
    Halden
    Hei :)

    da skjer det litt i Kina vedrørende produksjonen av våre kabinetter.Jeg fikk i dag et bilde fra Mr.Li i Kina. Kabinettene er nå ferdig Cnc skjært. Delene venter nå på eloksering, men den fabrikken er dessverre fortsatt stengt. Etter eloksering blir det silketrykk av tekst på frontene. Vi gleder oss over at det er framgang i Kina, og smører oss med litt mer tålmodighet. Blir nok bra til slutt :)

    Fra produksjonen:

    Vis vedlegget 576306

    Mvh.
    Johnny
    Hei :)
    Fikk i dag den gode nyhet at våre kabinetter blir sendt fra Kina den 25/4. :)
    Vi har jo bare ventet siden 2/9-2019 !! Kjenner nå på at min tålmodighet begynner å ta slutt, det gjelder bare å holde ut litt til......;)
    Er meget spent på sluttresultatet....

    Mvh
    Johnny
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.903
    Antall liker
    19.798
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Hei :)

    da skjer det litt i Kina vedrørende produksjonen av våre kabinetter.Jeg fikk i dag et bilde fra Mr.Li i Kina. Kabinettene er nå ferdig Cnc skjært. Delene venter nå på eloksering, men den fabrikken er dessverre fortsatt stengt. Etter eloksering blir det silketrykk av tekst på frontene. Vi gleder oss over at det er framgang i Kina, og smører oss med litt mer tålmodighet. Blir nok bra til slutt :)

    Fra produksjonen:

    Vis vedlegget 576306

    Mvh.
    Johnny
    Hei :)
    Fikk i dag den gode nyhet at våre kabinetter blir sendt fra Kina den 25/4. :)
    Vi har jo bare ventet siden 2/9-2019 !! Kjenner nå på at min tålmodighet begynner å ta slutt, det gjelder bare å holde ut litt til......;)
    Er meget spent på sluttresultatet....

    Mvh
    Johnny
    Ja... krydser fingre for dig :)
    Fik lige et par fra Kina.... Specielt bestilt UTEN cutout for power socket i bagpladen.
    Hva´kom..... standard med power socket hul :(l
    Ikke meget at gøre i disse tider, så håber det bedste for dig :)
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.842
    Antall liker
    4.557
    Sted
    Halden
    Tillykke med det.
    Takk !
    Vi vet at de kan lage kabinetter etter våre tegninger, så vi håper at det blir like bra denne gangen også.
    Et eksempel på noe de har levert før, (til min venn) et Pass Labs XA 30.8 kabinett:





    Her hadde han spesifisert noe på bakplaten, men ikke alt. Resten ble gjort lokalt.

    Mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert av en moderator:

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.842
    Antall liker
    4.557
    Sted
    Halden
    Hei :)

    da skjer det litt i Kina vedrørende produksjonen av våre kabinetter.Jeg fikk i dag et bilde fra Mr.Li i Kina. Kabinettene er nå ferdig Cnc skjært. Delene venter nå på eloksering, men den fabrikken er dessverre fortsatt stengt. Etter eloksering blir det silketrykk av tekst på frontene. Vi gleder oss over at det er framgang i Kina, og smører oss med litt mer tålmodighet. Blir nok bra til slutt :)

    Fra produksjonen:

    Vis vedlegget 576306

    Mvh.
    Johnny
    Hei :)
    Fikk i dag den gode nyhet at våre kabinetter blir sendt fra Kina den 25/4. :)
    Vi har jo bare ventet siden 2/9-2019 !! Kjenner nå på at min tålmodighet begynner å ta slutt, det gjelder bare å holde ut litt til......;)
    Er meget spent på sluttresultatet....

    Mvh
    Johnny
    Ja... krydser fingre for dig :)
    Fik lige et par fra Kina.... Specielt bestilt UTEN cutout for power socket i bagpladen.
    Hva´kom..... standard med power socket hul :(l
    Ikke meget at gøre i disse tider, så håber det bedste for dig :)
    Hei HasseBasse :)

    Vi har bestilt våre kabinetter til XP 25 uten noen behandling av bakplatene. Fordi: Vi kanskje velger ulike kontakter. Jeg overlater boring og teksting av mine bakplater til Schaeffer AG i Tyskland . https://www.schaeffer-ag.de/en/front-panel-designer/?lang=en# Da får jeg det som jeg vil ;)

    Mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert:

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.842
    Antall liker
    4.557
    Sted
    Halden
    Hei :)
    Mange gode unge talenter der ute ! Ble han født med trommestikker ??



    Mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert:

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.842
    Antall liker
    4.557
    Sted
    Halden
    Update ang. kabinetter.

    Hei :)
    Kabinettene våre er nå ferdig produsert :). Det er en ordre på totalt syv komplette kabinetter. Fire kabinetter skal til min venn på den andre siden av Atlanteren, tre kabinetter skal til meg i Norge.
    Produsenten har nå sendt alle kabinetter over til distribitøren (han som skal ta seg av forsendelsen til oss). Han mottok alt i en blandet røre i flere esker :

    20200419200048 pakker.jpg


    Han var ikke så glad for dette, da alt må åpnes , pakkes opp og sorteres, for så å pakkes på nytt i "other protective boxes". Men, han hadde tror på at dette ville ordne seg. Etter dette kan de sendes til oss. Vi har ikke kontroll på alt dette, all kommunikasjon går via vår venn i Øst-Europa . Tror han er ganske lei av alt styr med dette nå, men vi er han evig takknemlig (Thanks my friend :)). Med andre ord, dette er ikke lett, mye fram og tilbake samt mye bruk av Google translate ;)

    Jeg får også tilsendt et kabinett til denne (ville ikke nevne det før nå, da det har vært noe usikkert ):

    29.jpg


    Mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert:
    M

    MusicBear

    Gjest
    Hei :)
    Legger ut noen (nå ganske så gamle ) bilder fra selve byggeprosessen av kretskortene. Dette skal inn i selve RIAA kabinettet:

    Dette skal inn i tilhørende power-supply kabinett:

    Gleder meg (som en liten unge) til å motta kabinettene :) Får bare håpe at kabinettene innfrir forventningene ? Gjenstår å se....:rolleyes:

    Mvh.
    Johnny
    P-O-R-N-O
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.842
    Antall liker
    4.557
    Sted
    Halden
    Update 2 ang. kabinetter

    Hei :)

    Da har distributøren fått sortert alle delene til de syv kabinettene.:) Her er noen av de:



    Synes det ser meget bra ut :) Ett lite drawback, to av lokkene hadde dessverre fått en liten ripe under frakten fra produsenten.. Jeg og min venn ble enige om å ta ett skadet lokk hver.
    Bruker det på power-supply kabinettet, da blir ikke ripen synlig, da pre-ampen vil stå stakket ovenpå power-kabinettet. Jeg kan evt. få rettet skaden her i Norge, men da må det elokseres på nytt. Vi får se.....
    Skade:



    Å få rettet skaden i Kina ville ta altfor lang tid. Vi har ventet lenge nok …….

    Kabinettene blir pakket og sendt i morgen. Gleder meg!

    Mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert av en moderator:

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.842
    Antall liker
    4.557
    Sted
    Halden
    rolfb*123


    Hei,
    Hvis basen kan skilles fra knotten ; hvorfor ikke gravere "baksiden" ? Så slipper du sliping og eloksering ?
    Forøvrig skal det sies at denne tråden er sentralens klart mest gjennomførte DIY-tråd ,stor respekt fra meg

    Mvh.
    Rolf
    Hei Rolf :)

    Det var en god ide ! Dog, baksiden er noe røffere en framsiden, men kan kanskje poleres opp ?
    En annen ide, er å eloksere hele knappen m/basen, slik at den får en mer "natural aluminium look". Elokseringen vil da dekke litt over den litt røffere baksiden. Nå er de egentlig veldig blanke i forhold til originalen. Originalen er ganske matt, se tidligere bilde lengre opp.


    Slik ser baksiden ut.

    IMG_20200404_162835 red.jpg


    Ellers takk for vene ord :)

    Mvh.
    Johnny
    Hei Rolf :)

    Jeg gikk for din gode ide ! Leverte knappene til en god venn som har en pneumatisk presse. Knappene ble presset ut fra basene uten skader :)

    Leverte knappene og basene til Gundersen Galvano https://gundersen-galvano.no/ i dag.
    Delene blir nå eloksert til natural alu. Regner med å ha de tilbake denne uken.

    Så gjenstår gravering med sort innfyll av tekst på basene.
    Mulig dette blir det dyreste å få til ? Hjeeelp !!! Noen her som jobber innen grafisk industri, eller kjenner noen som gjør det ?
    Alle tips mottas med en stor takk !!

    Dæven, der fikk jeg akkurat en påminnelse fra HiFi sentralen at jeg hadde rundet 60. Nei, Nei..vil ikke...…..

    Mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert:

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.903
    Antall liker
    19.798
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Dæven, der fikk jeg akkurat en påminnelse fra HiFi sentralen at jeg hadde rundet 60. Nei, Nei..vil ikke...…..

    Mvh.
    Johnny
    ;););) Nåhhhe, så kom den også til dig ;););)
    Bare rolig... Du er stadig næsten 7 år bagefter ;)
    og skal hilse og sige, at det overhovedet ikke er et problem :cool:
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.842
    Antall liker
    4.557
    Sted
    Halden
    Fanden,
    vi er en gjeng med gamle gubber, eller er vi det..... ????
    Vi har i alle fall ERFARING !:p
    Mvh.
    Johnny
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.436
    Antall liker
    2.069
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Skal tro hva Pass tenker om disse kopi kabinettene ? Er det innafor loven om kopiering ? Misforstå meg rett, det er flotte diy saker du ferdigstiller, men bare lurer på om dette er «stuerent».
     

    rolfb*123

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.08.2008
    Innlegg
    609
    Antall liker
    555
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Hei Johnny, så gøy:))
    Da kan jeg jo si at en bitteliten del av dette fantastiske prosjektet ble realisert pga. en bitteliten idé fra meg:))
    Kabinettene ser forøvrig veldig fine ut.

    Mvh.
    Rolf

    rolfb*123


    Hei,
    Hvis basen kan skilles fra knotten ; hvorfor ikke gravere "baksiden" ? Så slipper du sliping og eloksering ?
    Forøvrig skal det sies at denne tråden er sentralens klart mest gjennomførte DIY-tråd ,stor respekt fra meg

    Mvh.
    Rolf
    Hei Rolf :)

    Det var en god ide ! Dog, baksiden er noe røffere en framsiden, men kan kanskje poleres opp ?
    En annen ide, er å eloksere hele knappen m/basen, slik at den får en mer "natural aluminium look". Elokseringen vil da dekke litt over den litt røffere baksiden. Nå er de egentlig veldig blanke i forhold til originalen. Originalen er ganske matt, se tidligere bilde lengre opp.


    Slik ser baksiden ut.

    Vis vedlegget 582080

    Ellers takk for vene ord :)

    Mvh.
    Johnny
    Hei Rolf :)

    Jeg gikk for din gode ide ! Leverte knappene til en god venn som har en pneumatisk presse. Knappene ble presset ut fra basene uten skader :)

    Leverte knappene og basene til Gundersen Galvano https://gundersen-galvano.no/ i dag.
    Delene blir nå eloksert til natural alu. Regner med å ha de tilbake denne uken.

    Så gjenstår gravering med sort innfyll av tekst på basene.
    Mulig dette blir det dyreste å få til ? Hjeeelp !!! Noen her som jobber innen grafisk industri, eller kjenner noen som gjør det ?
    Alle tips mottas med en stor takk !!

    Dæven, der fikk jeg akkurat en påminnelse fra HiFi sentralen at jeg hadde rundet 60. Nei, Nei..vil ikke...…..

    Mvh.
    Johnny
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.842
    Antall liker
    4.557
    Sted
    Halden
    Skal tro hva Pass tenker om disse kopi kabinettene ? Er det innafor loven om kopiering ? Misforstå meg rett, det er flotte diy saker du ferdigstiller, men bare lurer på om dette er «stuerent».
    "Stuerent" nok for meg og min venns stue. Disse er kun til eget bruk, ikke noe som vi skal masseprodusere. Vet ærlig talt ikke om Pass Labs har copyright på designet av selve kabinettene ? Kineserne lager alerede kabinett-kopier av et utall kjente merker. Bare å sjekke på e-bay og Aliexpress.

    Nå er også "Papa" ganske tolerant på slike ting. Les for eksempel denne posten: https://www.diyaudio.com/forums/pass-labs/166784-pictures-diy-pass-amplifier-500.html#post6095644

    Her har denne karen fra Nederland "back engineered" en Pass labs XS Pre. Pass labs mest avanserte og dyreste pre. Ingen reaksjoner. Men, han sier jo selv:

    "I like to thank Papa and Wayne for their great designs and don't worry this was a project just for me. I will not share any schematic of this wonderfull amp. So people plz don't ask... Here are some photos... I can post more of the build proces if someone wants to see it."

    Og akkurat det samme sier vi : Don't ask for anything ! It is just for us ! Vær snill å ikke dra denne diskusjonen videre, jeg kommer i så fall ikke til å delta, samt jeg er redd for at tråden kommer til å spore helt av.

    Mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert:

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.842
    Antall liker
    4.557
    Sted
    Halden
    Hei :)

    Ang. de to topp platene som hadde fått en ripe under transport mellom produsent og distrubitør, så fikk vi i dag en gladmelding fra produsenten. Dette ville han rydde opp i !. To nye topp plater blir nå laget på rekordtid, kun to dager ekstra :) Flott !

    Mvh.
    Johnny
     

    whistler

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Innlegg
    1.821
    Antall liker
    609
    "Stuerent" nok for meg og min venns stue. Disse er kun til eget bruk, ikke noe som vi skal masseprodusere. Vet ærlig talt ikke om Pass Labs har copyright på designet av selve kabinettene ? Kineserne lager alerede kabinett-kopier av et utall kjente merker. Bare å sjekke på e-bay og Aliexpress.

    ...

    Mvh.
    Johnny
    De har nok registrert logoen og varmerket du har på frontene. ;)
    Fantastisk prosjekt btw!:cool:
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Skal tro hva Pass tenker om disse kopi kabinettene ? Er det innafor loven om kopiering ? Misforstå meg rett, det er flotte diy saker du ferdigstiller, men bare lurer på om dette er «stuerent».
    Mulig jeg er litt på jordet, men jeg har så stor respekt for det du lager Johnny og den entusiast du er. At jeg veldig mye mer ville hatt Halden Audio (i samme skrifttype som Pass Labs bruker) på en evt. brukt amp jeg skulle kjøpt fra deg. Pass Labs er jo bare en kommersiell bedrift - Halden Audio/deg selv oser av guttaktighet & entusiasme som du kan være stolt av til månen og tilbake igjen :)
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.842
    Antall liker
    4.557
    Sted
    Halden
    Modifisering av betjeningsknapper Del 2.

    Hei :)

    Hentet de seks knappene hos Gundersen Galvano i dag. De er nå eloksert "natur".
    Resultat: Perfecto ! Her er to av de:

    IMG_20200430_143005 red.jpg


    IMG_20200430_143013 red.jpg


    Nå gjenstår kun teksting av basene. Silketrykk eller gravering, jeg velger det billigste. Og her kunne jeg trenge litt hjelp, så jeg spør igjen: Noen her som jobber med slikt, eller kjenner noen som gjør det ? Eller, kan anbefale noen ?

    Mvh.
    Johnny
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.842
    Antall liker
    4.557
    Sted
    Halden
    Driti på draget ?

    Hei :)

    Har vært i kontakt med noen firmaer som driver med trykk og gravering på aluminium. Mine filer er i .idw format, laget i Inventor.
    De vil helst ha filer som:

    Vi vil aller helst ha originaler levert som såkalt vektorfiler.
    Filer som *.eps, *.ai, *.cdr er oftest vektorfiler. *.pdf er også ofte vektoriserte filer, og fungerer godt.


    Så, da sitter jeg her med filer som kanskje er total ubrukelige :(

    Konverterte filene til Pdf med PDF Creator, men det ser jo absolutt ikke bra ut. Et eksempel i 1:1:

    Pdf  i naturlig størrelse.JPG


    Nei, nå trenger jeg VIRKELIG hjelp fra dere ! Vet det sitter mange kyndige folk her på forumet, som kanskje kan hjelpe meg ?

    Mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert:

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.792
    Antall liker
    11.188
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Jeg bestilte et chassis til en gitarforsterker fra USA i fjor, hvor tegninga i utgangspunktet var laget i Visio. Det er mulig å eksportere herfra til dwg, som var forventet da det både skulle freses og bores, samt graveres både front og bakplate... Det ble noen runder fram og tilbake med kooreksjoner og ny eksport, for å få dwg-en til å bli akseptabel, da ting "forandret" seg på mystisk vis ved eksport... om du reduserer pkt-tyngden i fonten ( om det går) eller velger en slankere font?

    Alt. et relativt banalt forslag, - jeg bruker Cute PDF for å skrive direkte til pdf da jeg har begrenset med utskriftsmuligheter hjemme... hva om du forsøker den veien - utskrift direkte til pdf?
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.842
    Antall liker
    4.557
    Sted
    Halden
    Hei :)
    om du reduserer pkt-tyngden i fonten ( om det går) eller velger en slankere font?
    Ingen mulighet :(

    Alt. et relativt banalt forslag, - jeg bruker Cute PDF for å skrive direkte til pdf da jeg har begrenset med utskriftsmuligheter hjemme... hva om du forsøker den veien - utskrift direkte til pdf?
    Har prøvd, fil ikke akseptert :(

    Mvh.
    Johnny
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.792
    Antall liker
    11.188
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Du skriver i så fall ut direkte fra cad, - til Cute istedet for fysisk skriver... har aldri brukt Inventor, men det lar deg vel skrive direkte til skriver?
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.842
    Antall liker
    4.557
    Sted
    Halden
    Hei :) Aurora er satt på saken, men tar gjerne i mot flere forslag/løsninger. All hjelp mottas med et stort takk !

    Mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert:

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.903
    Antall liker
    19.798
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Hey Johnny...
    Eneste program jeg kender, der kan konvertere vektorfiler på kryds og tværs er "Mastercam".
    Har det ikke selv, og det koster ********
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.842
    Antall liker
    4.557
    Sted
    Halden
    Hey Johnny...
    Eneste program jeg kender, der kan konvertere vektorfiler på kryds og tværs er "Mastercam".
    Har det ikke selv, og det koster ********
    Hei HasseBasse :)

    Ja, det er jo det som er problemet : Cost

    Har allerede betalt 500,-NOK for tegninger fra en tsjekkiske pensjonist.Tegninger som kanskje er ubrukelige. De ser "penger" i alt, og jobber fanden ikke gratis :mad:
    Vel, "bad move by me ", og noe jeg får ta på egen kappe :(

    Så langt har dette gått ganske greit : Tre knapper fra Kina : $ 23,-USD. Eloksering: 150,-NOK. Bortsett fra denne pensjonisten som skulle ha 500,- NOK for tegningene :mad:
    Undersøkte med Kina om bestilling av custom knobs. Svar: Bestill 60 stk. av hver, ellers ikke interessert !!

    Mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert:

    whistler

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Innlegg
    1.821
    Antall liker
    609
    Kanskje du kan gjøre noe smart med FrontDesign programmet til Schaeffer?
    https://www.schaeffer-ag.de/
    Det ser ut til å lage PDFer hvor fontene blir bra. Tror du kan hente inn .DXF filer slik at du ikke må begynne fra scratch. Mulig at du bør sette opp teksten på nytt.
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.842
    Antall liker
    4.557
    Sted
    Halden
    Hei whistler :)

    Har dessverre ikke .dxf filer :(. De filformatene jeg har er *.idw , *.dwg og *.ipt

    Mvh.
    Johnny
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn