Skal ikke la det utarte til noen Mac vs PC tråd, men...
Min samboer jobbet i mange år med opplæring og brukerstøtte på PC/Windows i flere ulike bedrifter og etater. Vi hadde "selvfølgelig" hennes ulike jobb-PC`r hjemme på den tiden, da fortrinnsvis specèt med
det siste. Hennes første bærbare har jeg tatt vare på, som en kuriositet:
Jeg ville etterhvert ha en egen PC, men ble overtalt av en Eple-frelst kollega til å heller gå for en Mac(book). Som han sa: Du som ikke er en døyt interessert i hvorfor- og hvordan ting virker, men kun skal ha noe som virker, bør absolutt gå for en Mac. Så ble det, og det var på den tiden en Macbook kun var 13" enten i matt sort eller hvit.
Joda, litt uvant var det å bruke den kontra en PC. Men, du verden hvor enkelt og intuitivt - og den fungerte plettfritt i flere år. Det samme kan ikke sies om de ulike PC`r som parallelt var innom huset. Så "oppgraderte" jeg etterhvert til en nyere Macbook. Siste modell før Pro kom.
Omtrent akkurat i samme fase valgte samboeren å bytte beite, og selv om hun fikk beholde den PC`n hun da hadde, ble hun mer og mer nysgjerrig på Mac`n min - som jeg selvfølgelig skrøt uhemmet over fortreffeligheten til

, fremfor disse PC`ne som det "alltid" var et eller anne strul med. Og - samboeren valgte etterhvert å erstatte PC`n med en Macbook Pro selv. Etter en drøy uke med lett frustrasjon over hvor annerledes den var å bruke kom etterhvert smilet - og etter en periode kommentaren:
Hadde PC`r (Windows) vært like enkle, intuitive og stabile hadde det ikke vært mye behov for brukerstøttefunksjoner rundt i bedriftene
.
Kanskje en sannhet med modifikasjoner, men.... I alle disse årene med Mac er alt negativt jeg har opplevd å måtte foreta tvungen avslutning 2 ganger. I tillegg hadde jeg litt trøbbel (av ukjent årsak) med å få i gang MacBook`n èn gang for et drøyt år siden, og omtrent samtidig sluttet Bluetooth å fungere. Den begynte etterhvert også å bli uimotståelig treg. Mye badeball mao

.
Jo Håkon, jeg er ikke helt uenig med deg. Bruker PC i jobb, og det er vel slik at begge har nærmet seg hverandre - i positiv retning for PC/Windows og motsatt for Mac/senere operativsystemer. Ingen av de er det de engang var, selvom jeg fortsatt holder en knapp på Mac.