Impulsive (?) oppgraderinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.955
    Torget vurderinger
    3
    Da hadde jeg godsnakka med snekker kameraten jeg. Det vil koste litt. Men jeg er til gjengjeld sikker på at du hadde blitt fornøyd.
    Også tror jeg det hadde gitt plusspoeng fra innenriksministeren på toppen av det hele ;)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Du er nok inne på noe der. Men budsjettet rekker ikke til for mye finsnekring i sommer, er jeg redd. Det skal legges sementfliser i entreen og på toalettet, og sånt koster...

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.955
    Torget vurderinger
    3
    Ja sånt koster fort vekk mye penger. Så du får spare ideen til neste års budsjett :)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Ja, det er akkurat det...
    Det kan fort vise seg at det må bli liggende Bennohyller i mellomtiden!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det er faktisk sånne jeg har,Dazed. Ti stykker, til og med. De heter bare noe annet nå om dagen. Så foreløpig kommer de til å bli brukt liggende, så får vi se om det blir andre løsninger etterhvert.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Etter veldig hyggelig besøk av gunner og HCS forleden, er det sommerferie i noen få dager. Den tilbringes på en hytte på Nesodden sammen med veldig gode venner. Det er ikke mange ting som kjennes bedre på en vakker junidag enn å sitte på terrassen med en kald Guinness og ha fantastisk utsikt over fjorden mens man venter på at kyllingen skal marinere seg ferdig.
    Da er det ikke sånn at det blir tenkt så mye på hi-fi..sånn rent bortsett fra at straks jeg er tilbake engang i neste uke, skal det ryddes i gammalt hifiskrammel.

Jeg prøver å gi bort gamle blader, både hifi+, Stereophile og TAS, men så langt er det null interesse. Rart !Så om det er noen av dere som ramler innom her som kunne tenke dere mengder av godt og dyrkjøpt lesestoff helt gratis, så gi meg et vink, OK?

Frikken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.11.2004
    Antall liker
    906
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    10
    image.jpg

Erroll Garner plays Misty,nykvernet Zoega og den rette koppen. Tenkte det passet bra her i tråden din Impulse :)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Fin kopp. De kom godt , Saab, med sin turbo. Selvom de ikke var den første produksjonsbilen med denne teknologien. På 9-5 har lag blitt burkbart.:)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Neida, BMW og etpar andre var først, men de populariserte bruken og gjorde den betalbar.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    19.138
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ser ut til at vi kommer mannsterke til deg den 17., HCS. I BMW uten turbo.

• Liker
    Reaksjoner: HCS

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Den mest geniale safety feature som ingen adopterte var kanskje plasseringen av tenningslås. Saab var alltid innovative og forut på mye. Skal bli spennende å se om merket gjenoppstår :)

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.854
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Var innom og tok en øl på bok-kaféen i dag. Passerte det lille røde huset på veien også

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.274
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    Der var jeg og. Gikk opp fra båthavna i Son med Siri,Allvis og et vennepar. Fant en lp med Elly Ammeling synger franske sanger på Philips og en korplate fra Kongsberg Kantori

Sist redigert:

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Oj! Du utmerkede herrer passerer huset, og vi er på ferie på Hallangen..

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Du får ta med deg noe musikk du kjenner til for søndag. Her på bøgda går det mest i geit i fri dressur med någgå attåt.. :)

U

utgatt25555

Gjest
    Jeg prøver å gi bort gamle blader, både hifi+, Stereophile og TAS, men så langt er det null interesse. Rart !Så om det er noen av dere som ramler innom her som kunne tenke dere mengder av godt og dyrkjøpt lesestoff helt gratis, så gi meg et vink, OK?
    Ikke noen gamle Audio der også vel? kunne tenke meg å kompletert samlingen med #1 t.o.m #26 :)

mvh

Zeitgeist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Antall liker
    1.573
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Den mest geniale safety feature som ingen adopterte var kanskje plasseringen av tenningslås. Saab var alltid innovative og forut på mye. Skal bli spennende å se om merket gjenoppstår :)
    Saab finnes vell enda. De selger el-biler i Kina.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ikke noen gamle Audio der også vel? kunne tenke meg å kompletert samlingen med #1 t.o.m #26 :)

mvh
    Jeg henger meg på denne. Om det er noen igjen.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Saab finnes vell enda. De selger el-biler i Kina.
    Nope.. NEVS skal lage egne biler. Så får en se hva som dukker opp..

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Ingen så gamle Audio desverre, musicus. Jeg hadde samlingen komplett og oppbevarte dem i redaksjonslokalene da jeg var redaktør. Da jeg sluttet, mente drittsekkene som eide bladet at det var deres eiendom. Jeg var så forbanna at jeg ikke orket å krangle..

Jeg tar med skiver, HC. No worries!

Sist redigert:

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Slither, de kinesiske el-bilene kommer nok ikke til å ha mye med klassiske Saaber å gjøre. De skal bygges i Kina med NEVS-varemerke. Det er mildest talt bare snakk om gravrøveri..

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

mvh
    Jeg henger meg på denne. Om det er noen igjen.
    Ingen har uttrykt ønske om bladene, men det er muligens etpar, tre Audio nr 41, 42 og 43, ellers bare HiFi+, Stereophile og TAS. En diiiger bunke. Om ingen har hentet dem i løpet av neste uke, går de i papircontaineren. Det hadde vært synd..

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Kast noen blader i et bærepose? Skal til Ås i neste uke evt?

U

utgatt25555

Gjest
    Ingen så gamle Audio desverre, musicus. Jeg hadde samlingen komplett og oppbevarte dem i redaksjonslokalene da jeg var redaktør. Da jeg sluttet, mente drittsekkene som eide bladet at det var deres eiendom. Jeg var så forbanna at jeg ikke orket å krangle..
    Aj! ikke kul det der...Audio/Fidelity har jeg fra Audio #27 til siste Fidelity & HiFi+ #1-137 komplett. Hadde flere magasiner tidligere, men har valgt å beholde disse videre :)

mvh

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Ok, HC. Skal vel ordne en assortert bærepose. Resten går i containeren og ender opp som melkekartonger eller innpakningspapir om ingen henter det.

• Liker
    Reaksjoner: HCS

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.854
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Kan sikkert svinge bortom en tur og ta med et par. Greit med litt lesestoff på hytta:). Kan evt. avtale nærmere på PM.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Når vi først er inne på ting som gis bort, det gamle racket mitt, som lydmessig er det beste jeg har hatt, skifter eier for noen symbolske hundrelapper om noen henter det snart. Ellers blir det kasta. Jeg har ikke plass...
    Bilder kan sees i tråden, sidetallene kommer jeg tilbake til...

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Bare å hente det, retep! Det har plass til mye, er utstyrt med grå gummihjul og har rommet hele anlegget mitt i mange år. Ikke minst viste det seg å være klart bedre for lyden enn fire andre ganske dyre løsninger jeg hadde innom for å "oppgradere". Den eneste grunnen til at det ryker, er at husets førstedame ikke kan utstå kirsebærtre..
    Men den må hentes fort, altså!

Sist redigert:

awe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    1.830
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Å, førstedamer er...ofte først. Her er det ut av Beethoven og inn i snekring av nytt balkong-rekkverk akkurat nå. Jeg får mange ganger følelsen av å være temmelig nøyaktig i balansepunktet mellom det opplagt fornuftige og givende latskap når de ordene faller.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Hehe. Den følelsen kjenner jeg, awe. Her i huset ble morgenkaffe med Bach avbrutt av et tydeligvis påtrengende behov for flytting av en kommode..eller riktigere, et påtrengende behov for å se på at jeg flyttet en kommode...
    Når det er sagt, jeg føler meg slett ikje under pisken her. Førstedamen er en elskelig sjel, hun. Det hender bare at hun tar den selvpålagte rollen som innenriksminister litt vel alvorlig..

Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: awe

awe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    1.830
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Oppgraderte kappsag og bord med samme. Smi mens liket er varmt, som Øystein Sunde synger. Etter balkong-affæren blir det diy-høyttalere, hvis ikke førstedamen...

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Førstedamen sier du bor for langt unna....

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Var Bærum som var for langt desverre.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det var synd. Da kan det jaggu se ut som om det havner på dynga. Veldig rart at det skal være så jævlig vanskelig å bli kvitt en solid, stor benk til å ha anlegget i for under en tidel av nypris. Særlig når den, i alle fall her i huset, har funket vesentlig bedre lydmessig enn alt annet jeg har prøvd.. Men men, sånn er det visst.

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn