Impulsive (?) oppgraderinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.437
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    47
    2000 meter lenger østover , så ender du opp i "Indre Enfold" :cool:

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.291
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    tviler på at du er HARRY nok til det......:rolleyes:
    Nei, det var det, da. Vi får ta en takstering når han dukker opp. ...og vi gjennomskuer fort en nybegynner-snusleppe og et belte som bare er slakket et par hakk før avreise for å få bilsete-sagg på vei ned! ;)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Tror jeg kommer til å slite noe jævlig med det der, Dazed. Leif har nok rett, skal du se. 8)

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.291
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Tror jeg kommer til å slite noe jævlig med det der, Dazed. Leif har nok rett, skal du se. 8)
    Får håpe det går bra likevel, da. Det beste er kanskje å ha med seg en lokal kjentmann som kan gå god for deg. Det ville være kjedelig å bli avvist i døra. ;)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Noen timer alene i kåken betyr at tidsmaskinen fyres opp. Jeg fant fram en av historiens beste livealbum i min bok. Mulig det ikke kommer som noen diger overraskelse at det dreier seg om Peter Gabriels " Secret World Live" fra 1994. Det låter så fett, tett, swingende, samspilt og uforskammet gøy og spillesugent at det er helt umulig å ikke bli nærmest blåst overende. Nå er det ikke akkurat noe skralt korps far sjøl har i ryggen her heller, og det gjør jo sitt. Tony Levin, David Rhodes, Shankar og Manu Katche er folk som vet hva de driver med. Lyden er strålende, stemningen magisk, låtene episke, og ikke minst var jeg på Oslo-konserten på 93-turneen, så det er ikke så vanskelig å føle seg transportert tilbake. På sånne kvelder er det jaggu verdt alt styret å ha et vellydende anlegg. Eller tidsmaskin, som det er i kveld...

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Vel, nå er det offisielt, siden redaktøren allerede har lagt ut en teaser på audiofidelity. Det er jo mulig vi er noen skikkelig gærne trykksakromantiske retrohuer. I så fall er det våre lommebøker det går hardt ut over. Men det er noe som heter at noen ganger må man for pokker bare ta sats og la det stå til. Så derfor, "Nye Fidelity" kommer ut både som printmagasin, akkurat som i gamle dager, OG i nettdistribuert digitalutgave! Og fordi vi faktisk tror at det vi produserer har en verdi, blir ingen av utgavene gratis!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det er planen, Swifty! Bare vi kommer oss litt nærmere slutten av mai, er nok blekka i utvalgte postkasser og nestlastbart fra Det Store Internettet...
    Veldig betryggende for oss gærningene som ikke vet vårt eget beste og dermed stadig insisterer på at Fidelity trengs, at det skaper så mye entusiasme, dette her.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.437
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    47
    da burde dere ha en story om tapens fremmarsj!
    og mere hjemme hos DIY folk...det er der nybrottsarbeidet skjer.....

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.291
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    da burde dere ha en story om tapens fremmarsj!
    og mere hjemme hos DIY folk...det er der nybrottsarbeidet skjer.....
    Nå blingset jeg og leste "taperens fremmarsj". ;)

Men, fra spøk til alvor: Er tape virkelig på fremmarsj? Vokser markedet? Hva med tilgangen på taper og maskiner? Blir den større? Har lekt med tanken på at det hadde vært moro å ha en spolebåndspiller, men er redd for at vedlikeholdsbehovet ikke kan dekkes og at tilgangen på bånd er veldig begrensende. Tar jeg feil?

Hva må man betale for bånd?

Er det kopier av mastere laget av privatpersoner som er tilgjengelig, eller finnes det fremdeles/igjen en serieproduksjon?

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    At det er endel fokus på tape og kopier av mastere nå, er det ingen tvil om. Men rimelig er det ikke, hverken for bånd eller maskiner. Jeg tror nok LMC er rette mannen å rådføre seg med her, og han kommenterer nok etterhvert..

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.437
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    47
    det beste er om man leser innleggene under avdelingen for Analog Båndavspilling først
    deretter kan jeg evt fylle inn om noe mangler
    ellers blir det bare nye gjentagelser

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    20.135
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    .... Så derfor, "Nye Fidelity" kommer ut både som printmagasin, akkurat som i gamle dager....
    Jøss i all verden - så bra da:).
    For noen av oss er "mellomlegget" for å få papirblekke i postkassen vel verdt ca. 150,-. Abo bestilles hvor?

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Ser den, Leif. Ikke minst er det jo endel å gå igjennom, så å lese seg påå i tape-tråden er det logiske neste trekket.

Ja, ikke sant! Det blir litt som vinyl kontra nedlasting det her, ptb.
    Det kommer en bestillingsmulighet på audiofidelity.no, men først etter Munchen-helgen.

• Liker
    Reaksjoner: ptb

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.291
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    det beste er om man leser innleggene under avdelingen for Analog Båndavspilling først
    deretter kan jeg evt fylle inn om noe mangler
    ellers blir det bare nye gjentagelser
    Will do.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.267
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kommer dere til å åpne for tilstrekkelig med frimerker til at bladet kan fly til Nederlandene?

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Du skal jammen ikke se bort ifra at vi greier å få sendt deg et blad når det kommer ut, Karmana!8)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.267
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du skal jammen ikke se bort ifra at vi greier å få sendt deg et blad når det kommer ut, Karmana!8)
    Nice! Det mest imponerende med dagen er at dere tar sjansen på å satse på papirformatet, det mest overraskende med dagen er at det ikke har kommet en eneste av de sedvanlige surmagete oppgulpene i info-tråden du opprettet :D Med min begrensete tro på menneskeheten antar jeg det bare er et spørsmål om tid :rolleyes:;) Lykke til! Gleder meg til å se hva dere får til i et tøft marked. Satser på at entusiasme kan flytte fjell :)

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    12.139
    Sted
    Skien
    Klart jeg har, Espen! Jeg omtalte den såvidt litt tidligere i tråden. Det var vel utgivelsesdag i går, så vidt jeg vet. Har du kjøpt den?
    Hun har forresten releasekonsert i byen en gang i mai. Du burde ta deg en tur !
    Da sitter jeg klar Trond med en kald pils og venter på at Koksvik setter i gang 😄👏👏
    Blir gøy å høre henne live 😊👍

Mvh: Espen L

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Takk skal du ha, Karmana ! ;D
    Vi tror på at dette kan gå veldig bra, med mindre opplag og direkte-til-leseren-distribusjon. Og som du sier, tro kan flyte fjell. Det har vi tro på, i alle fall.:cool: Nå har både bransje og lesere vært veldig tydelige på hva de ønsker seg. Så får vi dyrke egenarten på hundre sider offset og håpe det skaper entusiasme hos flere enn oss trykksakromantikere i redaksjonen. Gjør det ikke det, er det definitivt game over. Men nå blåser det i vår retning, og den vinden har vi tenkt å seile lenge på !
    Ellers er det jo litt tankevekkende at oppgulpkameratene ikke har fått på seg støvlene og smekka enda. Kanskje de er så overrasket at de er målløse foreløpig ? 8)

Bra du har tenkt deg dit, Espen ! Da er vi to, så da kan vi jo ta en øl der!;D

Veldig hyggelig å høre, cross! Me like too ! Very much !

Sist redigert:

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    12.139
    Sted
    Skien
    Hører henne akkurat nå i Trondheim på konsert:)
    Knall bra med en stemme som virkelig rører meg:)

Mvh: Espen L

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Cross nevnte at det var mye entusiasme i tråden om dagen, og det er jo hyggelig. Det har med mye å gjøre, selvfølgelig. At vi har stukket ny kurs for Fidelity, at jeg endelig fikk anlegget til å spille som jeg visste at det kunne, at det kom et nytt komponent i hus som dro skruen til enda noen runder, men først og fremst at platespilleren er oppe og går igjen. Ingenting som har med hifi å gjøre kan måle seg med det, spør du meg.

Nå sitter lyden der den skal. Jeg trenger ingen ytterligere forbedringer. Bortsett fra en Wilson Benesch Nanotube-arm og en Acoustical Systems "The Archon" pickup, selvfølgelig...

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.437
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    47
    bra du fikk pælma ut det raklet av et cd-drivverk

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Hehe. Raklet? Det parkerte alt jeg sammenliknet det med da jeg kjøpte det, i alle fall. Men ikke CECs beltedrevne vidunder pr mai -16, så da røk oppholdstillatelsen..

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.437
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    47
    husk at jeg så oppi! :rolleyes:
    sjekk Studer A727!
    Studer A727-interior.jpg

A727 interior 3.jpg

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.957
    Torget vurderinger
    3
    Hvordan går man frem for å få Fidelity tilbake i postkassen sin tro :)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Studer er jo i en klasse for seg nærmest uansett, men jeg synes ikke dette ser særlig skranglete ut heller. Svært saklig bygget, i grunnen.

tentlabs05.jpg

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn