Impulsive (?) oppgraderinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• M

musicus

Gjest
    Nei, for pokker. De var jaggu dominerende nok som de var...
    Hehe, ang benk, så la jeg inn ett bilde på mitt tips med Quadraspire i WB tråden, ikke minst er det verdt å tenkes på med de fleksible mulighetene man gis med tanke på å utøke/sette sammen etter eget behov...

mvh

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    God fredagsformiddag til deg, musicus.

Quadraspire er et kjempetips, det ser både lekkert ut, er fleksibelt som du sier, og ikke minst funker det veldig bra. Akkurat nå har jeg avblåst rackjakten litt, og særlig nå som det blir WB Triptych på meg, er de mest umiddelbare plassproblemene løst. Den benken jeg har fungerer faktisk meget bra lydmessig, og særlig etter at jeg fikk Nordost Quasar Points under alle komponentene. De anbefales på det varmeste, forresten.

Sist redigert:

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.490
    Torget vurderinger
    4
    Hadde ventet å lese om flotte vinylutgivelser i siste Fidelity???

Den er jo en teknisk veldig enkel men solid laget spiller, utseende er godkjent selv om jeg foretrekker klassiske platespillere. Skal bli interessant å sammenligne med P9'en.
    Sist det var litt liv her hadde du akkurat fått en liten bunke ny vinyl, noen anbefalinger du vil dele med oss?
    Jeg tror den spiller etpar hakk bedre enn P9..men det er meg!
    Joda, det er mye jeg kunne tenke meg å anbefale fra både den bunken og etpar andre, men jeg holder på med en greie til Fidelity om det, så det er litt vanskelig å tyste her..... :)
    Uansett, jeg lover på tro og ære å komme tilbake til det.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    De kommer i neste nummer, Minutten! Det ble rett og slett ikke plass til mer musikkstoff......

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.237
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har fulgt med på tråden din noen måneder, og fikk lyst til å komme med noen synspunkt/betraktninger (selv om jeg hverken har horn eller platespiller:)).
    Det er først de siste årene jeg er blitt kraftig bitt av oppgraderingssyken. I stor grad begynte det som en motvekt til at musikkinteressen begynte å rustne i proposjonal takt med alder. Dette har vært vellykket, og i følge min kone har det kanskje vært for vellykket;)
    Har med ujevne mellomrom interessert meg for forumet på HFS. Det har vært ypperlig for tilbakemeldinger og synspunkt til meg fra ekspertisen (har foreløpig vært beskjeden med egne tilbakemeldinger da jeg er relativt ydmyk ift til egen kompetanse) MEN gikk etter hvert lei da jeg for ofte opplever "skyttergravskrigføring" og ståsted mer katolsk en paven, og dermed lite berikende for egen utvikling og læring (selvfølgelig med mange hederlige unntak). Har heller ikke gitt den store interessen til å bidra aktivt da for mange av diskusjonene i for stor grad har fokus på å vinne, på bekostning av erfaringsoverføring og utvikling. For meg er lyd en subjektiv og personlig opplevelse, og jeg vil aldri hevde en objektiv rett til sannhet på utstyr og riktig lyd.
    Over til grunnen for innlegget og hvorfor jeg følger med på siden din. Selv om jeg benytter digital avspilling, og på en god dag i beste fall har begrenset interesse for klassisk musikk, er det kjekt å være et passivt medlem av tråden. Både du og bidragsyterne er kunnskapsrike, og gir levende og gode beskrivelser i de tema som tas opp. Samtidig er takhøyden der, og språkføring så pass lett at det også er underholdene å følge med. Har også registrert hvordan du på en språklig elegant måte demper mulige konflikter uten å skape vinnere og tapere. Så med sikkert alt for mange ord, takk for at du (sammen med mange andre) tar dere tid til å dele av egen erfaring til berikelse for mer passive forumdeltakere som meg:)

Et nytt bekjentskap hos meg som akkurat spilles her i stuen er Lavender Diamond, Imagine our love. Spesielt sangen "My shadow is a monday" får ut det beste i oppsettet mitt, og får meg til å synke tilbake i lyttestolen å nyte at det er helg. En riktig god helg til deg og bidragsyterne i tråden.

M

musicus

Gjest

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Tusen takk skal du ha, TOMZ! Det var veldig hyggelig å høre. Nå gjorde du søndagskvelden enda et hakk bedre. Det gir en solid dose inspirasjon til å holde liv i tråden å høre at du setter pris på den! Jeg synes forøvrig IKKE du bruker for mange ord. Tvert imot! Skriv mer!

Jeg skal sjekke ut musikken du nevner! Å dele musikk er forresten noe av det fineste og viktigste vi kan gjøre her inne, så forstett gjerne å trekke opp ukjent musikk av hatten. Det setter jeg virkelig pris på.
    Har går Reiersruds "Gitar" nok en runde. Fantastisk fin plate, rett og slett.

Søndagskvelden tibringes på sofaen i selskap med mange av platene som ankom huset for etpar uker siden. Hadde alt gått etter planen, hadde Triptych-bordet også stått her nå, men sånn blir det jo ikke alltid. Jeg får smøre meg med den berømte tålmodigheten og vente til i morgen!
    Men noen forbedringer har det likevel blitt. I alle fall en! HR var innnom i går og loddet en Oblivion-nettkabel rett på trafoen i strømforsyningen til platespilleren, og det hjalp! Ganske utrolig at platespillerens powersupply har så mye å hente på bedre strømkabel, men jeg opplevede jo det samme med lillebror WB Circle, så helt overraskende var det ikke. Større lydbilde, mer oppløsning nedover, og ikke minst enda mer autoritet, samtidig som det låter roligere.Forstå det den som kan. Takk til alliansebroder HR for rask og treffsikker omgang med loddebolten, selv med så kilne kabler som her.;)

Sist redigert:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.562
    Torget vurderinger
    24
    "Weller On Wheels" slår til igjen - han er observert i flere prestegjel bortover, den godeste H.R., stadig rundt og "lodder" stemningen hos ti-tomlede brødre.... Tror han sniffer flussmiddel.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Hehehe. Alltid hyggelig å få HR på besøk. Han må jo få muligheter til å få i seg anstendig kaffe! ;)
    Denne gangen hadde han med seg Fingers. Det ble lodding og en kopp Java på dem hver før de hastet videre.

Sist redigert:

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Ikke bare har WB´n godt at skikkelig strømkabel, lyden vokste ytterligere (bokstavelig talt!) når hele stasen gikk rett i et Celius nettfilter.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.562
    Torget vurderinger
    24
    Ja, alt går i grisen sier dem.... godt du banker lit barista-takter inn i H.R......håper han ligger i trening til treffet.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Ja, alt går i grisen sier dem.... godt du banker lit barista-takter inn i H.R......håper han ligger i trening til treffet.
    så energisk og gæern som han er blir det vel hjemmebrente bønner og 20 liters kaffekjeler som putrer og har seg på det treffet

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    HR er en prins, derom hersker det ingen tvil. Imidlertid er han etpar mil utenfor komfortsonen når det dreier seg om kaffe, så å lære ham baristatakter er nok vanskeligere enn å lære to rabiessmittede vannbøfler å synkronsvømme. Vi får si oss fornøyd om vi greier å overbevise ham om at kaffe skal serveres varm. Vi har tross alt ikke mange ukene på oss.

Jeg har ikke råd til leieligheten over, Sluket. Ikke er den ledig heller, så løsningen må heller bli å iukke oppgradere ytterligere, og dermed ikke risikere at lyden vokser ut av tjuesekskvadratmeterformatet som stua setter. Sånn som det låter nå, funker det for meg!;)

Sist redigert:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.562
    Torget vurderinger
    24
    H.R.H.R His Royal Highness Reinert

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Kall meg gæærn, men i dag har jeg vært en tur på Ringstrøm og solgt en relativt sjelden plate, nærmere bestemt Popol Vuhs "Quiche Maya" komplett med svart plastpose. Det er ikke akkurat hverdagskost, noe som var mer enn tydelig da jeg så det litt vantro blikket Eirik bak disken fikk da han så den. Men ok, jeg har ikke samlergenet, slik som jeg vet at mange har. For meg er det musikken i rillene som er viktig, ikke hvor plata er presset, hvor mange eks som finnes på prikkete vinyl og så videre. Så da tok jeg meg en tur innom Big Dippers nye og strøkne butikk og kom ut igjen med noe av det drøyeste jeg har kjøpt i en platebutikk noen gang. 25-års boksutgaven av Peter Gabriels ikoniske "So", med remastret CD, vinylutgave, bakomfilm, bok, to konsertfilmer og diverse annet snadder. Det her er så "over the top" som det kan få blitt, men jeg er nå engang fan, og nå hadde jeg muligheten......

PG_So25_sprd2.jpg

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Synd du ikke hører med oss andre før du selger.
    Veldig bra plate den der.

Kul boks den P.G saken :)

/jan

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det var litt etter innfallsprinsippet, Jan. Jeg fikk en grei pris, men jeg skal legge ut liste neste gang jeg har noen virkelige godbiter tilsalgs. Ellers ser du nok endel av det på neste treff, for å si det sånn....;)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Gjør vel det.
    Skal uansett bli artig med en tur og ikke minst få hilst på folket igjen.

ps: Tror rozzy ga 50kr for sitt eks, vinyl selvsagt ;)

/jan

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Ja, det er jaggu en stund siden sist. Det kommer forresten invitasjon til førjustreff her snart. Vi må jo få opp takta litt her! Blir fint å se både gamle kompiser og nye medlemmer.

Om det var Quiche Maya han gav femti kroner for, må jo det være århundrets kanonkjøp! Og visst er skiva fin! Det var jo en kul gjeng som kunne sine ting og skrev tøffe låter. Jeg husker at jeg digga "Stolen from time" noe vanvittig i 76 eller noe. Det er visst sånn at det er den svarte bæreposen skiva ble levert i, med logo og blått LP4-merke, som drar opp prisen noe jævlig. Den var det visst ikke så mange som tok vare på.......

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.490
    Torget vurderinger
    4
    Hvorfor er det så galt å kjøpe plater som koste litt mer en normal? Når man ser hva folk bruker av penger på hw her på forumet så dette en dråpe i havet, og imho mye mer fornuftig. Tipper du er ganske fornøyd med at kjøpte den når du dra denne frem om 5-10 år :)

Kall meg gæærn, men i dag har jeg vært en tur på Ringstrøm og solgt en relativt sjelden plate, nærmere bestemt Popol Vuhs "Quiche Maya" komplett med svart plastpose. Det er ikke akkurat hverdagskost, noe som var mer enn tydelig da jeg så det litt vantro blikket Eirik bak disken fikk da han så den. Men ok, jeg har ikke samlergenet, slik som jeg vet at mange har. For meg er det musikken i rillene som er viktig, ikke hvor plata er presset, hvor mange eks som finnes på prikkete vinyl og så videre. Så da tok jeg meg en tur innom Big Dippers nye og strøkne butikk og kom ut igjen med noe av det drøyeste jeg har kjøpt i en platebutikk noen gang. 25-års boksutgaven av Peter Gabriels ikoniske "So", med remastret CD, vinylutgave, bakomfilm, bok, to konsertfilmer og diverse annet snadder. Det her er så "over the top" som det kan få blitt, men jeg er nå engang fan, og nå hadde jeg muligheten......

Vis vedlegget 161875

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det har du evig rett i, Minutten. Nå er jeg så fornøyd med hvordan alt låter, og etter at jeg fikk sikret meg WB Triptych til platespilleren, ser jeg ingen grunn til å bruke særlig mer på hardware på en veldig god stund. Da er det plater for alle penga som gjelder!

Jeg handla forresten en skive til, fra det året jeg var fjorten. I strøken og sjokkerende vellydende MFSL-utgave...
    James Taylors fantastiske "JT" fra det herrens år 1977.

51JCYABE9ML._SL500_AA300_.jpg

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.490
    Torget vurderinger
    4
    Da jeg var rundt den alderen (kanskje litt yngre) så kjøpte jeg platen som er grunnlaget for min jazzsamling, snakker da selvfølgelig om Kind of Blue i nice price utgave på vinyl. Noen år senere, samme år som PG starte innspilling av SO, så kjøpe jeg min første cdspiller og da ble det cd som var hoved mediet til for et par år siden.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.214
    Torget vurderinger
    2
    Litt artig at Petter Gabriel overtar for Jahn Teigen Impulse. Det kunne en gang ha vært omvendt.

Har nok ikke den eksklusive posen på mitt eksemplar, men plata er mint ellers. Det hender jeg spiller den. Ikke ofte, men det hender.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Imponerende, Minutten. ;) "Kind of Blue" som fjortenåring vitner om musikalsk gangsyn langt utover det vanlige.;)
    Det året PG slapp "So", kjøpte jeg en Tandberg 3015. En veldig anstendig spiller som mange kalte "verdens beste", men som ikke nåde min Gyrodeck med Stax arm og pickup til knærne engang.
    Jeg ser forresten at du er en særs godhjertet mann som tilbyr folk å låne en Garrard 401! Skulle jaggu ønske jeg bodde på din kant av landet...;)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Litt artig at Petter Gabriel overtar for Jahn Teigen Impulse. Det kunne en gang ha vært omvendt.

Har nok ikke den eksklusive posen på mitt eksemplar, men plata er mint ellers. Det hender jeg spiller den. Ikke ofte, men det hender.

Et skremmende godt poeng, Rolfozzy! Det har jeg ikke tenkt på før nå! Stjerne i boka til deg!

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.490
    Torget vurderinger
    4
    Det var nok heller ymse kvalitet på mye det jeg kjøpte på den tiden selv om jeg av en eller annen grunn kjøpe Infidels på kasett som 13 åring. (og da var jeg nok heller 12 da jeg kjøpte KOB, men synes det var like bra da som nå) Har bla. denne en eller annen plass i samlingen.
    Legg merke til at denne er "non stop digital remix" :)
    Boney_M._-_The_Best_Of_10_Years_-_32_Superhits.jpg

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Du slipper glatt unna med Boney M når du kjøpte KOB før du ble tenåring! ;)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    For de som ikke kjenner Taylor-skiva, her er et av dens beste øyeblikk....

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.562
    Torget vurderinger
    24
    For oss som tilbrakte TIMER med å høre på "Traffic Jam" om og om igjen hos EC i Tøyengata så vil vi helst IKKE høre mer..

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.562
    Torget vurderinger
    24
    Den pluss et av de verste smørsporene, husker ikke navnet på låta. Regner med det var første kuttet på første side. Ble helt kvalm til slutt..

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    "Your smiling face". ;)
    Har du ikke kommet deg etter denne Taylor-overdosen enda? Det er jo trettifem år siden, mann!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.562
    Torget vurderinger
    24
    Der var'n - husker det nå. Sånt sitter veldig i, husk dessuten at det ble spilt på et strippet sett med 57..... ikke akkurat noen rollercoaster ride det der... Men det var herlige tider, byen var full av hifipushere og Audioscan var et eldorado for nevenyttige med = 0 begrensningsforståelse. Ordet var vel ikke oppfunnet en gang. Sukk.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Ser den! Doble 57 med Decca-tweetere også da, eller?
    Joda, jeg savner den intense tida der, jeg også. Bransjen pulserte, folk kjøpte hifi i bøttevis, det var kø utenfor Audioscan om morra´n, et sett med Coral Beta 10 kosta 1400...Det var tider!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Litt malapropos, men i det samme strøket; Jeg var på Lokk i dag. Torsk med smørsaus, erter, kapers, urter, stekte poteter og ferske rødbeter. Nyyyyydelig.;)

Sist redigert:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.562
    Torget vurderinger
    24
    Kødd! Jeg måtte slite med paneler ute i kveld, og gikk dermed glipp av planlagt sushi og hummerorgie. Vansmektet over en omelett...

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn