Impulsive (?) oppgraderinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Grattis med veloverstått party. Ingen spøk å varte opp så mange mennesker. Tre timer med musikk med så mange gjester høres jo spesielt ut, ja. Veldig spesielt.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Takker, kompis. Det gikk heldigvis etter planen.
    Det var ikke intens lytting hele tiden, men overraskende lenge, for å si det sånn. Denne gjengen kjenner jeg godt, og noe sånt har ikke hendt før..
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Det er ikke lenge til jeg reiser til Gøteborg, så om det skal bli noen fellestur, er det på tide å konkretisere;

    Hvem har tenkt seg til Gøtet 24- 26 februar?
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Har meldt meg på, ja. Kona er inneforstått med det. Gjenstår at alt flasker seg, dvs ingen sykdom eller annet ugnuss for guttene og kona når tiden kommer. Skal jeg klare å nyte turen, er det seff viktig at ingen snev av "dårlig samvittghet" heftes ved.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det blir mye god kaffe i casa impulse i vinter. Jeg regner med at du er raus med deg selv når du har såpass mye så det går vel ikke sååå lang tid før du trenger påfyll. :)

    Trist med Jarreu. Spiller også en av hans nå.
    Jeg skal være raus både med meg selv og de som kommer innom Casa Impulse, baluba. Så da vet du at du må komme en tur ut i provinsen når du besøker hovedstaden snart.
    Kaffen venter!
    Vi skal jo uansett møtes, så hvorfor ikke i provinsen? :D
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Den ser jeg, Gunner! Det nytter ikke å dra på slakk livsnytertur om ungene ligger hjemme rødprikkete og kona sliter med å stå til rors alene. Det er "Force Majeure" og duger som frafallsgrunn.8)

    Provinsen it is, baluba. Ofte hyggeligere sånn. Dessuten får vi spilt litt plater!
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ikke noe som nice compacts i en vakker stue, som Sluket ville ha sagt. H2 låter bra, og Impulse sine bedre enn standard pga Raymond. Lett å like og flytte på :).

    Vedr Gøteborg må jeg i tenkeboksen. Er dyktig lei haifai om dagen,og vil helst ha nye input. Såklart er det trivelig med tur, men usikker. Jeg har rett og slett gått lei, hører lite musikk og leser heller ei bok for tiden. Hva er tenkt ifht bosted og transport?
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Ikke noe som nice compacts i en vakker stue, som Sluket ville ha sagt. H2 låter bra, og Impulse sine bedre enn standard pga Raymond. Lett å like og flytte på :).

    Vedr Gøteborg må jeg i tenkeboksen. Er dyktig lei haifai om dagen,og vil helst ha nye input. Såklart er det trivelig med tur, men usikker. Jeg har rett og slett gått lei, hører lite musikk og leser heller ei bok for tiden. Hva er tenkt ifht bosted og transport?
    Det forstår jeg godt. Jeg har hatt det sånn en stund selv, og ikke vært mye her inne heller, men det kom seg i forrige uke. Det snur når man minst venter det.
    Mht Gøteborg har jeg tenkt å bo på Elite Grand Hotel. Det er slertt ikke så dyrt som det høres ut, og ligger helt perfekt til. Transport nedover blir buss for min del. Raskest og billigst. Jeg tenkte at vi kunne se hva som var tilgjengelig av hotellrom og priser når vi vet hvor mange vi blir..
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    ..Når jeg er inne på det med å gjenfinne interessen i en laber periode, det som skulle til for meg, var et konsentrert dypdykk i "Beatles in mono"-boksen, som igjen førte til at særlig "Abbey Road" fikk ekstra spilletid. For noen skiver det er! De låter helt fenomenalt også, som mange gamle, men nennsomt gjennomførte opptak ofte gjør.
    Noen platesider Beatles på anlegget, litt hyggelig lytting sammen med husets førstedame, som også er en lidenskapelig fan av "The Fab Four", var det som skulle til.
    Det kan anbefales!
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Jeg har alltid vært svak for Ry Cooders miks av blues, Americana, folk og rent musikalsk artisteri, og i kveld har jeg latt mesterverket "Paradise and lunch" fra 1974 gå noen runder. Fornøyelig fra første til siste takt,swinger og skrangler som pokker, og med en lydkvalitet som rett og slett er helt avsindig bra. Dette er en tidlig, tynn standardutgave kjøpt på "Opus 8" fire år etter utgivelsen, men den låter flere klasser bedre enn det aller, aller meste enn det jeg har hørt av såkalt audiofile utgivelser...

     

    Vedlegg

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Inspirert av balubas dykk i egen platesamling hentet jeg fram Ryan Adams nydelige "Heartbraker", som jeg aldri blir lei. Noen plater har evnen til å suge tak i deg og ikke slippe taket. Dette er en sånn plate..
    "Pitchfork" beskrev den en gang som "A drinker´s album, an ode to sadness that deals exclusively with all the dark and dirty corners of the human heart.."
    Riktig en sjelelig oppstrammer, altså..
    Mannen har en stemme som makter å bære følelser og desperasjon uten et øyeblikks overspill, og han er en låtsnekker av guds nåde. Som om ikke alt dette er nok, har han jaggu fått med seg Emmylou Harris også.






     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Det vet han alt om, ja! Ikke for det, "Bop......"-coveret er riktignok ikke noen hetrofil fest sånn rent fargemessig, men balansen i komposisjonen kunne ikke vært bedre, spør du meg.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.266
    Antall liker
    11.005
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Det vet han alt om, ja! Ikke for det, "Bop......"-coveret er riktignok ikke noen hetrofil fest sånn rent fargemessig, men balansen i komposisjonen kunne ikke vært bedre, spør du meg.
    Coveret på Bop Till You Drop er unikt. Stilig, virkningsfullt og gjenkjennelig.
    Hvis man skulle få lyst å krangle om det kan man kikke på CVen til designeren. Han heter Mike Salisbury.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det vet han alt om, ja! Ikke for det, "Bop......"-coveret er riktignok ikke noen hetrofil fest sånn rent fargemessig, men balansen i komposisjonen kunne ikke vært bedre, spør du meg.
    Coveret på Bop Till You Drop er unikt. Stilig, virkningsfullt og gjenkjennelig.
    Hvis man skulle få lyst å krangle om det kan man kikke på CVen til designeren. Han heter Mike Salisbury.
    Presis! Heterofile menn som er født etter andre verdenskrig har den forvillelsen at rosa er noe girly eller homsete. Virkeligheten er at i hundrevis av år har rosa vært en farge for menn. Det er etter andre verdenskrig at handelsstanden har fortalt oss at rosa er for jenter og blått for gutter, et kommersielt skapt image. Selv eier jeg ikke et eneste rosa plagg, sikkert som følge av dette, men rosa skjorter har da alltid vært godkjent for menn. Og på femtitallet var fortsatt rosa en farge voksne menn lot seg se i, blant annet i sin nye Cadillac. Så en rosa bakgrunn på et coverbilde fra pastellfargenes tidsalder bør ikke vekke noen homofobe tanker. :)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    La forresten det være nevnt at jeg kjenner impulse såpass godt etterhvert at han ikke mistenkes for noen homofobe følelser i det hele tatt.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Smak og behag. Jeg skuler ikke bort på navnet til designeren før jeg uttaler meg.

    For protokollen har jeg både rosa bukser, skjorter, sokker og truser 8)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Se der, da er også du blant de som ikke lar seg diktere av slikt. Men rosa platecover fra den tiden er jo riktig så tidsriktig, og den viste godt igjen i platehyllene i butikken i sin tid. Er jo såpass gammel at jeg husker da den var ny. :rolleyes:
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    La forresten det være nevnt at jeg kjenner impulse såpass godt etterhvert at han ikke mistenkes for noen homofobe følelser i det hele tatt.
    Men man trenger ikke være homofob for å synes at et rosa covre og biler er litt ...eh, "bobbysocks"? Rosa skjorter? Nuvél. ;)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Javel, og like vakkert som hvite sokker til dress, rosa fingervanter, bole-bukser, romslige Ball-gensere og hockey-sveis mm. Alt tidsriktig, men jeg ler av sånn hvis jeg ser det i dag:). Og så har jo feks moten under Victoria-tiden, eller da kinesere formpresset føttene til sine overklasseskvinner.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    La forresten det være nevnt at jeg kjenner impulse såpass godt etterhvert at han ikke mistenkes for noen homofobe følelser i det hele tatt.
    Men man trenger ikke være homofob for å synes at et rosa covre og biler er litt ...eh, "bobbysocks"? Rosa skjorter? Nuvél. ;)
    Først og fremst så mente impulse det motsatte av det du nevner her, så jeg er helt på linje med ham. Impulse forsvarte jo coveret til Cooder, men i samme setning brakte han opp at det kanskje provoserer heterosentrerte rockere. Jeg bare la til det siste innlegget for å gjøre det klart at jeg ikke regner den ordbruken som homofob.

    Bruce likte forresten en gang i tiden ei jente på grunn av hennes rosa Cadillac, for å vri temaet litt i en positiv retning. :cool:

     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Og det hadde han (Bruce) gjort selv om jenta hadde sett ut som et uvær?! Get real, baluba!;)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Javel, og like vakkert som hvite sokker til dress, rosa fingervanter, bole-bukser, romslige Ball-gensere og hockey-sveis mm. Alt tidsriktig, men jeg ler av sånn hvis jeg ser det i dag:). Og så har jo feks moten under Victoria-tiden, eller da kinesere formpresset føttene til sine overklasseskvinner.
    Haha. Ja, jeg husker godt stripete Ball-gensere stappet nedi vide olabukser strammet til med neongule belter, doscksides og hockeysveis. ;)

    Rosa passet bra inn der. ;)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Først og fremst så mente impulse det motsatte av det du nevner her, så jeg er helt på linje med ham. Impulse forsvarte jo coveret til Cooder, men i samme setning brakte han opp at det kanskje provoserer heterosentrerte rockere. Jeg bare la til det siste innlegget for å gjøre det klart at jeg ikke regner den ordbruken som homofob.

    Forsto det. Alt helt innafor. :)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Og det hadde han (Bruce) gjort selv om jenta hadde sett ut som et uvær?! Get real, baluba!;)
    Nja, det går ikke klart fram i teksten, det som går fram er at han elsker henne for den Cadillac-en. Nå må du huske at Bruce, som absolutt alle amerikanere som nærmer seg 70 år eller mer, en gang i ungdommen siklet etter rosa Cadillac-er. Det tok noen år før handelsstanden lurte oss til å tro at rosa er anti-maskulint. De første tiårene var det kun babytøy i pastellfarger som var preget av dette, først når man ble observant på at homofili var mer utbredt og vanlig enn den gemene hop tidligere hadde trodd grep en blanding av homofobi og annet grums inn og forandret situasjonen.

    Du må ikke glemme at fram til et stykke ut på sekstitallet var homofili noe som egentlig ikke eksisterte. Det var endog forbudt fram til syttitallet i de fleste vestlige land. Man trodde det dreide seg om noen svært få hedonister, ikke omtrent fem prosent av befolkningen. Det var ikke engang en legning, det var bare ekkel adferd for folk flest. Og det var i det nye klimaet der vanlige folk plutselig forholdt seg til homofile gjennom media at fargen rosa ble homsete for mange. Akkurat som regnbueflagget og homsebevegelsens bruk av fargen lilla i nyere tid har ført til at lilla har tatt over det homsestigmaet. Selv har jeg det siste året eksperimentert med lilla detaljer som på sokker eller i mønsteret til sokker. Jeg synes det er pent og lar meg selvfølgelig ikke påvirke av at lilla er den fargen homsene bruker i egne logoer og slikt. Tror heller ikke at folk legger merke til det som noe annet enn artige detaljer. :)
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.570
    Antall liker
    27.613
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    På 80-tallet hadde man jo også noen fine platespillere som het Pink Triangle, en henspilling på konstruktørenes seksuelle preferanser.....:



    Mvh
     

    Vedlegg

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    ...Og i dag heter de Funk Firm!

    Baluba kjøpte akkurat en slik! Hmmm! ;) Not that there's anything WRONG with that! :D
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    ...Og i dag heter de Funk Firm!

    Baluba kjøpte akkurat en slik! Hmmm! ;) Not that there's anything WRONG with that! :D
    LOL, hvis Pink Triangle faktisk viser til de beryktede rosa trianglene nazistene tvang homofile som ble sendt i konsentrasjonsleir å bruke så er jeg stolt over å ha en platespiller fra samme konstruktør, Arthur Khoubesserian. Ser vi slikt på det så var det faktisk SS som innførte ideen om rosa som homsete, og da blir det å mislike rosa på gutter litt skummelt. :eek:
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jeg velger å ikke bry meg om hva hverken navnet eller triangelet skal symbolisere. :) Det har jo ingenting å si, og jeg orker ikke blande politikk inn i alt.

    Funk lager supre spillere uansett. Åssen går det med den, forresten? Blitt kvitt brummingen du slet med i starten?
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Nei, jeg har faktisk latt hele greia ligge fordi jeg nekter å la meg stresse av det. Tar det med ro og gleder meg over at Funk-en er trygt i hus, så får jeg justere den opp når det passer for meg og andre involverte. :)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Oi. Da er du mer avbalansert og tålmodig enn meg. ;) Jeg hadde stresset med det helt til det var i orden. :)
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    ..Når jeg er inne på det med å gjenfinne interessen i en laber periode, det som skulle til for meg, var et konsentrert dypdykk i "Beatles in mono"-boksen, som igjen førte til at særlig "Abbey Road" fikk ekstra spilletid. For noen skiver det er! De låter helt fenomenalt også, som mange gamle, men nennsomt gjennomførte opptak ofte gjør.
    Noen platesider Beatles på anlegget, litt hyggelig lytting sammen med husets førstedame, som også er en lidenskapelig fan av "The Fab Four", var det som skulle til.
    Det kan anbefales!
    Har du hatt muligheten til å sammenligne tidligere stereoutgivelser mot disse og kan si noe om hva som skiller dem, rent bortsett fra at de nye er i mono? Har inne en bestilling på monosamlingen, men blir noen ganger i tvil om hvorvidt eventuelle forskjeller rettferdiggjør investeringen, siden jeg har alt på LP fra før. Derfor lekt litt med tanken på å avbestille.

    Ellers et pussig sammentreff her. Mens jeg skriver dette dukker det plutselig opp fra ebay: Still looking for Beatles in mono?
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Oi. Da er du mer avbalansert og tålmodig enn meg. ;) Jeg hadde stresset med det helt til det var i orden. :)
    Avbalansert skal jeg ikke hevde at jeg er, men tålmodighet i bøtter og spann har jeg faktisk. Ingenting blir skikkelig bra hvis man ikke har litt tålmodighet, men jeg har kanskje noen ganger mer tålmodighet enn det som godt er. Snart er den oppe å snurre skikkelig, så jeg tar det med den største ro. Stressknuter i nakken har jeg av andre årsaker, så jeg trenger ikke mer å bekymre meg over. :rolleyes:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn