Impulsive (?) oppgraderinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.968
    Antall liker
    13.356
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    syntes den AB versjonen var kjedelig....
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.489
    Antall liker
    17.275
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Liker du Kate Bush og Peter Gabriel er det bare å kjøre.
    Har stor sans for Kate Bush og en god del av det hr. Gabriel har gitt ut, men fixer over hodet ikke Ane Brun. Hovedsaklig relatert til at jeg ikke liker stemmen hennes. Vanskelig å forklare hvorfor, men sånn er det bare. Har mer sansen for deler av det Sundfør har på reportoaret, selvom hun som person fremstår som et noe sært eksemplar:).

    Når jeg er i mood for å høre litt sart norsk kvinnevokal, så setter jeg på denne låta - og lar gåsehuden sakte komme krypende:


    Edit: Til info så finnes låta på albumet The Guest http://www.musikknyheter.no/record/6376
     
    Sist redigert:

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.968
    Antall liker
    13.356
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    Norges Bank satte nettopp ned renten med 0,25% og EUR/NOK gikk i 9,46 og USD/NOK i 8,44 så snart har vi ikke råd til annet enn norske artister....:rolleyes:
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.750
    Antall liker
    59.066
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det hadde også vært kjedelig om vi hadde vært enige om alt.

    Litt annen genre.
    Neppe å oppdrive på spolebånd, men den låter bra på LP :)



     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Dette var ikke dårlig, nei ! Det kan virke som om jeg trenger å nærme meg frk. Brun igjen. Takk skal du ha, Blues!
    Linnea Olsson, ja..Hun var jo med Gabriel på siste turné, så da er det to pa samme scene som har backet ham.

    Henriksen, jeg må moderere meg litt med hensyn til trekkspill. Jeg har etpar Dino Saluzzi-skiver, og jeg liker mye Stian Carstensen driver med. Men skal jeg spille noe med trekkspill i, er det oftest snakk om Bandeón.

    Ingrid Olava-låta treffer meg definitivt nærere hjertet,dog. "Det nærmeste vi kommer Cassidy" her til lands er nok ganske rett på.

    Og Frisell, da. Den mannen slutter aldri å imponere. Den er på innkjøpslista. På LP. ;)
     
    Sist redigert:
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Det er ikke så mye som griper tak som Saluzzi på sitt beste, utrolig stemningsfullt. Denne er nok en av de nydeligste ECM platene jeg har, med Mikkelborg, Haden og Favre. Denne er flott!

    Stian C. er en opplevelse, også mellom låtene...:cool:


    Once_Upon_a_Time_-_Far_Away_in_the_South.jpg
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Den har jeg i hylla, Jim. Helt fantastisk fin plate. Tusen takk for påminnelsen, jeg tror det er altfor lenge siden den ble spilt sist...
     
    Sist redigert:

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    I dag er det faktisk trettiåtte år siden en av historiens mest sagnomsuste plater ble sluppet. Steely Dans "Aja" er fremdeles en magisk plate i min bok. Den holder sikkert i førti år til. Minst.

    21JJCP2J6DL._SL500_AA300_.jpg
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    ..og kvalitet tar seg forskjellige uttrykk...en litt mer ambient David Sylvian enn vanlig kanskje, passer bra en regn tung dag her på vestkysten:cool:...

    410Yt91o8dL.jpg


    mvh
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Det har du helt rett i, Leif. Det er aldri datostempling på virkelig god musikk.

    Den Sylvian-skiva har gått under radaren min, musicus! Takker! ;D
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Så litt bilder. Platespilleren er på plass, men den trenger nok nye fjærer, så den vil bli operert i helgen, og er ikke i stand før til uka.
    CD-drevet trenger nye blygummimatter under topplokket, og det viste seg å være utsolgt på de tre stedene jeg spurte, dermed spiller jeg uten lokk om dagen. Låter ikke ille, det heller.


    Vis vedlegget 339270
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.329
    Antall liker
    13.431
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Hmm, nej funkar inte här i det hele tatt.. Ingen av de, andra som har samma problem?
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.968
    Antall liker
    13.356
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    lag et nytt lokk i samme treslag som sidevangene
    kommer garantert til å låte bedre
    alu er ikke umagnetisk.....
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Veldig rart. Kanskje HFS har trøbbel med bilder ? Det tok en evighet å både laste opp og legge ut, og når det først er lagt ut, kommer det som "vedlegg" som ikke lar seg åpne av alle. Høres rart ut!

    Ang lokk, du er nok inne på noe der, Leif. Skal sjekke hva som lar seg gjøre.
     
    Sist redigert:

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.329
    Antall liker
    13.431
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Rart, ingen annan som kan säga om de ser bilder eller inte, kanske bara är hos mig?
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Hehe. Da tror jeg du ser bilde av riktig hus, Jim. For sånn har jeg det også.

    Veldig rart med platespillerbildet. Får sende en melding til høvdingen og spørre om de har trøbbel. Det er bare snakk om en jpeg-fil, så det burde ikke være vanskelig. Og det ligger inne i innlegget på min maskin...
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.329
    Antall liker
    13.431
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Hehe, huset är synlig, men inte de andra två. Kanske en ny regel om att det inte är lov att visa bilder av hifi på HFS längre? :cool:
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Utrolig. De to anleggsbildene legger seg synlige i innlegget på min maskin, men når jeg går ut av HFS og kommer inn igjen, ligger de som vedlegg. Jeg får dem riktignok opp, men de ligger ikke lenger inne i selve postingen.

    Hehehe. Det skulle tatt seg ut, Cross! Kanskje det ligger et filter et sted? "Subjektivt vurdert og ikke målt før innkjøp. Kan derfor ikke legges ut".
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.968
    Antall liker
    13.356
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    opplasterfunskjonen fordrer en viss kvalitet på objektet
    :cool:
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.489
    Antall liker
    17.275
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Utrolig. De to anleggsbildene legger seg synlige i innlegget på min maskin, men når jeg går ut av HFS og kommer inn igjen, ligger de som vedlegg. Jeg får dem riktignok opp, men de ligger ikke lenger inne i selve postingen.
    Har opplevd det samme ved noen få tilfeller. Da har det løst seg ved å slette vedleggene i innlegget, lagre innlegget på nytt, så redigere og laste inn bildene fra disken på nytt.
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    LItt pause musikk, fra David Sylvian/Japan......under navnet Rain Tree Crow :cool:

    61MZADUl4wL.jpg


    mvh
     
    Sist redigert av en moderator:

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Hahahaha. Da så, Leif.

    Jeg får prøve igjen, ptb. Kanskje det funker senere. Uansett er det jo klønete at opplasterfunksjonen lever sitt eget liv...
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Det er en vakker skive, musicus. Den setter jeg på spillelista. Ikke vært i Sylvian/RTC-mood på en stund, så de skivene har samlet litt støv. Helt ufortjent, selvsagt.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn