Impulsive (?) oppgraderinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Dagen er regntung, men kaffekverna og anlegget virker, så det er til å leve med. Sitter akkurat og lytter til en liten perle av en skive, gitarfantomet Anders Clemens´ i overkant selvforklarende titulerte "Cavatina", en gullrekke av uhyre vakkert tolkede gitarstandarder. Dette er rett og slett sjelefred på plate, og lyden er helt nydelig. Riktignok gir ikke det vanvittig heslige coveret slike assosiasjoner, det er i god, gammeldags norsk hyllevarmertradisjon. Men la dere ikke lure, dette er en helt fantastisk fin plate!

    Spørs om ikke plateselskapet Nordicsound bør slutte å gjøre sånt sjæl og heller hyre en designer..

    Vis vedlegget 338913
     
    Sist redigert:

    Amademus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.09.2008
    Innlegg
    504
    Antall liker
    116
    Torget vurderinger
    1
    Det ble en impulsiv fjelltur i helgen. Noen ganger er det godt å komme seg bort litt. Ikke minst fra ørkesløse diskusjoner på HFS, men også fra vante omgivelser. Vi lånte en hytte i Gausdal, og har kost oss med nydelig beliggenhet, en hel dag i Langsua nasjonalpark, helt rolige dager i en hytte som er sånn som hytter skal være (laft, gress på taket, null strøm og vann som må hentes), nydelig mat, fyr på peisen, late morgener og god kaffe. Lyden kom fra en Ruark DAB-radio (joda, vi fyrte opp et aggregat når savnet ble stort) og to dager snirklet seg bare avgårde. Det er både sjelelig balsam og grundig lading av batteriene. Det aller beste er at denne hytta kan vi visst låne når vi vil. ;)

    Vis vedlegget 337188
    Nydelig bildet!
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Anders Clemens´ i overkant selvforklarende titulerte "Cavatina", en gullrekke av uhyre vakkert tolkede gitarstandarder. Dette er rett og slett sjelefred på plate, og lyden er helt nydelig.
    Beklager avsporingen, men av en eller annen grunn minnet dette meg på denne. Duey Moore (inntil da helt ukjent) som spiller Pink Floyd's "On the Turning Away", som han satt for å spille inn da han fikk telefonen om at søsteren hadde blitt drept i en bilulykke noen timer tidligere. De cheesy effektene og bildene er lagt på etter at jeg så videoen forrige gang, men likevel: Mer innlevelse og "nerve" enn i dette gitarspillet, tror jeg man skal lete lenge etter:

     
    Sist redigert:

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Det ble en impulsiv fjelltur i helgen. Noen ganger er det godt å komme seg bort litt. Ikke minst fra ørkesløse diskusjoner på HFS, men også fra vante omgivelser. Vi lånte en hytte i Gausdal, og har kost oss med nydelig beliggenhet, en hel dag i Langsua nasjonalpark, helt rolige dager i en hytte som er sånn som hytter skal være (laft, gress på taket, null strøm og vann som må hentes), nydelig mat, fyr på peisen, late morgener og god kaffe. Lyden kom fra en Ruark DAB-radio (joda, vi fyrte opp et aggregat når savnet ble stort) og to dager snirklet seg bare avgårde. Det er både sjelelig balsam og grundig lading av batteriene. Det aller beste er at denne hytta kan vi visst låne når vi vil. ;)

    Vis vedlegget 337188
    Nydelig bildet!
    Tusen takk skal du ha, Andreas! ;) Veldig hyggelig å se deg her inne igjen. Og når du først er innom etter så lang tid, Gratulerer med lille Villiam ! ;) ;D
     
    Sist redigert:

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Ingen avsporing det, Dazed! Rimelig sjelfull levering, ja. Han er vel oppe og tørker noen tårer også, forståelig nok.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Ingen i nabolaget som kunne tenke seg et eks av "Blå koral" helt gratis, altså ? Vel, det er vel ikke så rart. CD er dødt, sier´em...
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.389
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dagen er regntung, men kaffekverna og anlegget virker, så det er til å leve med. Sitter akkurat og lytter til en liten perle av en skive, gitarfantomet Anders Clemens´ i overkant selvforklarende titulerte "Cavatina", en gullrekke av uhyre vakkert tolkede gitarstandarder. Dette er rett og slett sjelefred på plate, og lyden er helt nydelig. Riktignok gir ikke det vanvittig heslige coveret slike assosiasjoner, det er i god, gammeldags norsk hyllevarmertradisjon. Men la dere ikke lure, dette er en helt fantastisk fin plate!

    Spørs om ikke plateselskapet Nordicsound bør slutte å gjøre sånt sjæl og heller hyre en designer..

    Vis vedlegget 338913
    Fungerer også utmerket i en kveldsstund med en fingerbredd malt i glasset. Musikk for sjelefred og senkede skuldre. Hva tenkte de på da de bestemte seg for cover ;) Ikke alltid dine musikktips tangerer min musikksmak (selvfølgelig), men dette var nydelig! Takker :)
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Hyggelig, Karmana! ;) Jeg har spilt den etpar ganger i dag, og den er virkelig nydelig. Men med et grenseløst heslig cover, som vi også ser ut til å være enig om.
    Jeg ser forøvrig at det er eier av plateselskapet som har tatt seg av både produksjon, mastering og coverdesign. Det sier vel i grunnen sitt.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    I et forsøk å bidra noe i denne tråden, tipser jeg om denne - en av mine favoritter om dagen -, men det overrasker meg ikke om dere herrer allerede har den :rolleyes:

    MI0000421887.jpg


     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.389
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hyggelig, Karmana! ;) Jeg har spilt den etpar ganger i dag, og den er virkelig nydelig. Men med et grenseløst heslig cover, som vi også ser ut til å være enig om.
    Jeg ser forøvrig at det er eier av plateselskapet som har tatt seg av både produksjon, mastering og coverdesign. Det sier vel i grunnen sitt.
    Har også spilt Koral et par ganger i dag. Fantastisk musikk og lyd. En fryd! Hvis jeg bodde i nabolaget hadde jeg skrapt på døren og vært klart for dubletten! Så får jeg heller bare akseptere at dobbeltalbumet fra Hewitt jeg fikk tips på i en herværende tråd var et bomkjøp :cool:;)
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Den har jeg på lista,kompis!
    Jasså,likte du ikke Hewitt, Kamana? ? ? ?
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.389
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Den har jeg på lista,kompis!
    Jasså,likte du ikke Hewitt, Kamana? ? ? ?
    Kjøpte Debussy med Hewitt etter tips fra Sluket og Bach dobbelen etter dine anbefalinger. Kanskje jeg er en litt for rastløs sjel til å sette pris på hennes/denne type musikk. Jaja, ligger trygt forvart på harddisken. Kanskje jeg setter pris på det når jeg blir riktig voksen ;)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Den har jeg på lista,kompis!
    Jasså,likte du ikke Hewitt, Kamana? ? ? ?
    Kjøpte Debussy med Hewitt etter tips fra Sluket og Bach dobbelen etter dine anbefalinger. Kanskje jeg er en litt for rastløs sjel til å sette pris på hennes/denne type musikk. Jaja, ligger trygt forvart på harddisken. Kanskje jeg setter pris på det når jeg blir riktig voksen ;)
    Karmana, den type musikk liker jeg selv ofte å ligge i sofaen og høre på - altså ikke lytte til - mens jeg bedriver tankevandring og dagdrømming. Kanskje jeg ikke er voksen selv? Men hey, jeg gjør ofte det samme når jeg setter på electronica og t.o.m. jazz, hehehe!
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Vi er helt på linje når det kommer til Blå Koral, Kamana. Jeg får fremdeles gåsehud av den plata, selv etter snart tjuefem år.
    Bach, Debussy og Hewitt vil nok vokse på deg, skal du se. 8) Eller er trikset til Gunner fint. Sånn til du blir voksen, mener jeg. 8)

    Kul musikk du delte, Gunner. Veldig glad for at du bidrar. Fortsett med det! ;)
     
    Sist redigert:
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Go morgen i Norge, ennu en morgen der man våkner å er lysten på å höre Americana, litt go o stärk Skånerost sammen med en dame med sterke historier blir frokost tipset fra naboriket :cool:

    4174XyJEzFL.jpg


    Ang Jessy Sykes nevnt tidligere, så ble hun også (förste albumet riktignok) spillt her hjemme igår, sjekk ut det!!, best av de tre som står her, imo ;)

    mvh
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.694
    Antall liker
    58.683
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Denne skal du ha på vinyl Impulse:



    Musikk og lyd er topp. Meget avansert blugrass med islett av klassisk.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    God morgen til deg, musicus. Se der, ja! DET kaller jeg americana med sjel ! Hun synger så nakent og utleverende at det nesten blir litt foruroligende til tider, men for noen plater hun gir ut!
    Sykes skal så definitivt sjekkes ut, ja.

    Jøss, Blues. Dette var saker! Den tror jeg at jeg trenger, ja. Og for et cover!
    God morgen til deg også!
     

    Amademus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.09.2008
    Innlegg
    504
    Antall liker
    116
    Torget vurderinger
    1
    Det ble en impulsiv fjelltur i helgen. Noen ganger er det godt å komme seg bort litt. Ikke minst fra ørkesløse diskusjoner på HFS, men også fra vante omgivelser. Vi lånte en hytte i Gausdal, og har kost oss med nydelig beliggenhet, en hel dag i Langsua nasjonalpark, helt rolige dager i en hytte som er sånn som hytter skal være (laft, gress på taket, null strøm og vann som må hentes), nydelig mat, fyr på peisen, late morgener og god kaffe. Lyden kom fra en Ruark DAB-radio (joda, vi fyrte opp et aggregat når savnet ble stort) og to dager snirklet seg bare avgårde. Det er både sjelelig balsam og grundig lading av batteriene. Det aller beste er at denne hytta kan vi visst låne når vi vil. ;)

    Vis vedlegget 337188
    Nydelig bildet!
    Tusen takk skal du ha, Andreas! ;) Veldig hyggelig å se deg her inne igjen. Og når du først er innom etter så lang tid, Gratulerer med lille Villiam ! ;) ;D
    Tusen hjertelig takk, det var hyggelig. Må jo ha en som kan videreføre lidenskapen videre;-)
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Visst har jeg Little Village, samlanes. Anskaffet på utgivelsesdagen i 1991, tror jeg det var. Veldig mange helter i ett og samme band. Synd det ble med den ene utgivelsen!


    Visst må man det, Andreas! Velkommen etter, forresten. Nyt babytida! Den er over mye raskere enn du tror!
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.694
    Antall liker
    58.683
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Og denne er jo nesten like bra.
    Griffith på coveret UTEN bok.
    MED koffert. Hva kan det bety?

     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Visst er den det, Blues. Hun er litt av en norgesvenn også, Griffith. Hun hadde et forhold til en kulturjournalist i hovedstaden for noen år siden også, sies det. ;)
    Takk for klippet du deler! Det hadde jeg ikke sett før. :)
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Da er overskuddseksemplaret av "Blå Korall" lovt bort. Den heldige mottaker ble ptb. :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.287
    Antall liker
    11.096
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Visst har jeg Little Village, samlanes. Anskaffet på utgivelsesdagen i 1991, tror jeg det var. Veldig mange helter i ett og samme band. Synd det ble med den ene utgivelsen!
    ......
    Nå finnes det egentlig et album til, Bring The Family, John Hiatt soloalbum fra 1987. Samme gjengen.
    Mange syns den er bedre.
    Jeg har ingen av dem (ennå), og måtte google, derfor vet jeg alt så godt.
     
    Sist redigert:
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Litt efta musikk må også til, ett tips fra sent 70 tallet og 1980, jeg bare liker men ikke kan helt forklare med fornuftige argumenter, men har digget siden jeg hörte den på kassett (Rock America) fra ca 80, en long time stayer m.a.o :cool: ...

    (.. og har du hört fyren må jeg nesten bli litt impad ;) )

    4169D4N9Z1L.jpg


    inneholder en hit fra 78 "hot child in the city" bl.a

    518H4g7E8NL.jpg


    mvh
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Visst har jeg Little Village, samlanes. Anskaffet på utgivelsesdagen i 1991, tror jeg det var. Veldig mange helter i ett og samme band. Synd det ble med den ene utgivelsen!
    ......
    Nå finnes det egentlig et album til, Bring In The Family, John Hiatt soloalbum fra 1987. Samme gjengen.
    Mange syns den er bedre.
    Jeg har ingen av dem (ennå), og måtte google, derfor vet jeg alt så godt.
    Hehe. Skarpt sett, ottone. Og selvfølgelig stemmer det, på et vis. Men det ble likevel bare en utgivelse som bandet Little Village. Og de lovte fler, så selv om jeg selvfølgelig har John Hiatts uhyre sterke utgivelse med hele Village-korpset, hadde jeg ønsket meg mer. ;D
     
    Sist redigert:

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Glider har jeg bare bladd forbi i platebunker, musicus. Men faktisk aldri hørt. Han ser litt anemisk ut, men musikken kan jo funke.:)
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Glider har jeg bare bladd forbi i platebunker, musicus. Men faktisk aldri hørt. Han ser litt anemisk ut, men musikken kan jo funke.:)
    Han låter litt sånn også, men så var det noe catchy der da, vanskelig som sagt å forklare uten å bli sett rart på :cool: ...

    mvh
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Denne kom i skyggen av albumet forut, monumentale Wrecking Ball, men var knall bra. Synd...Ane Brun har gjort flere covere derfra i albumet Rarities.

    harris-red-dirt-girl.jpg
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Den mangler i samlingen her, Gunner. Det er jo en skam, vet jeg.
    Hva Ane Brun angår, jeg får liksom ikke helt oppdrift av den dama, uten at jeg helt vet hvorfor. Selv om hun gjorde en strålende jobb på Peter Gabriel-turneen for noen år siden.
    Og snakk for all del ikke om Sundfør! Hun fikser jeg bare ikke i det hele tatt. Hvorfor? Jeg er vel bare sær som helv...
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Er det noe galt med å være litt sær nå da ? :).. Støtter deg fullt ut i dine betraktninger vedr disse to damene nevnt over her.. Folk må få velge selv, etter egen smak.. 8)


    impulse.jpg
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Hehe. Neida, jeg har ingen problemer i verden med å være sær, HC. Og ikke liker jeg trekkspill heller. 8)
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Hmm, jeg visste jo at "min" lokale platesjappe rett nedi gata her var bra, men xtra gott å få det bekreftet!!, så nå vet du hvor du skal innom om du setter kursen sörover snart, ikke minst er det en meget bra bruktsjappe til like i närheten for lissom å toppe det hele, det var forresten her den mini-konserten med Mark Olson var ;) :D

    Bengans – en av världens bästa skivbutiker - Kultur & Nöje - Göteborgs-Posten




    mvh
    Ojsann ! Den lista skal jeg ta vare på! Tror jeg må spare litt før vi tar turen, så jeg har litt å handle for. ;)
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Jo det var greit selskap å havne i det der for Bengans :D kult og bra for dem....

    mvh
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Så, så, ingen skam, det, impulse. Kan vel ikke ha alt heller. Men gi den skiva en sjanse hvis du får anledning, hvis du liker E Harris da.

    Hva Sundfør og Brun angår, så har jeg mest sans for sistnevnte. Har da to skiver av Sundfør, men de blir ikke mest snurret, for å si det sånt. Brun derimot, setter jeg gjerne på.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.694
    Antall liker
    58.683
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Vedr Ane Brun, så løsna det mer for meg etter å ha hørt utmerkede RARITIES som jeg spiller en del.
    (Den låter best på vinyl for de som er opptatt av slikt:))
    Hennes nakne versjon av Halo er den beste jeg har hørt.
    Med Linnea Olsson på cello som heller ikke er helt borte.

    Er av dem som synes den nye er praktfull jeg da.
    Liker du Kate Bush og Peter Gabriel er det bare å kjøre.
    Dette er mer enn pop. Det er kunstpop:)

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn