Impulsive (?) oppgraderinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    "Se på disse gærningene, kjære. Jeg er glad jeg ikke så klin kokos som dem!" er en taktikk jeg ofte bruker (på alt). Men viktig å ha en langsiktig strategi, dvs man legger opp til det over lang tid, slik at den får tid til å synke (ubevisst) inn. Skal ikke skryte for mye, for jeg har en medgjørlig kone...(noe annet hadde neppe funket likevel, siden jeg er litt psykopat, hehehe!). Hmm, dette minner meg om å handle inn noen blomsterkvast etterpå ;)

    Godt å høre at alt nå er innabords. Venter spent på bilder, som et endelig bevis på at impulse igjen er i vater.

    Edit: jeg ville ha stilt et retorisk spørsmål:-"Hvis jeg ikke engang kan ha disse HT i en enebolig, når kan jeg ha de da?!". Hahaha:p!
     
    Sist redigert:

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Jeg funderer på å bruke "vaskemaskinføtter" i grå gummi fra Clas under racket, evt gummihjul. Skumputer fra Sonic Design hadde vært ideelt, men de lages ikke i riktig vektklasse. Noen som har erfaringer?
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    "Se på disse gærningene, kjære. Jeg er glad jeg ikke så klin kokos som dem!" er en taktikk jeg ofte bruker (på alt). Men viktig å ha en langsiktig strategi, dvs man legger opp til det over lang tid, slik at den får tid til å synke (ubevisst) inn. Skal ikke skryte for mye, for jeg har en medgjørlig kone...(noe annet hadde neppe funket likevel, siden jeg er litt psykopat, hehehe!). Hmm, dette minner meg om å handle inn noen blomsterkvast etterpå ;)

    Godt å høre at alt nå er innabords. Venter spent på bilder, som et endelig bevis på at impulse igjen er i vater.

    Edit: jeg ville ha stilt et retorisk spørsmål:-"Hvis jeg ikke engang kan ha disse HT i en enebolig, når kan jeg ha de da?!". Hahaha:p!

    Hahahaha! Fantastisk strategi og sløyt spørsmål, kompis! Sylskarp retorikk, ikke minst. Dagens!! ;) ;) ;)
     
    Sist redigert:

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.956
    Antall liker
    13.300
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    Jeg funderer på å bruke "vaskemaskinføtter" i grå gummi fra Clas under racket, evt gummihjul. Skumputer fra Sonic Design hadde vært ideelt, men de lages ikke i riktig vektklasse. Noen som har erfaringer?
    nevnt det før.....Rubloc Trisolator
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Ah! Der kom den du har nevnt før, som jeg ikke var kar om å huske navnet på! Takk skal du ha, Leif.
    Hvor får man kjøpt Rubloc Trisolator?
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Siden det mases så grønnjævlig (;)) om bilder, her er ett fra lytteposisjon, tatt med et kamera som er kresen på lys, håndholdt på en regnfull dag. Altfor lang eksponeringstid betyr at skarpheten lider, but you get the picture.
    Platespilleren er ikke satt opp på bordet sitt enda, men sånn blir det i alle fall. Vel, TV´n skal opp på veggen, så jeg må ordne et oppheng..

    L1060541.jpg
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Vakker musikk det der, Cross. Har du Nuove Musiche også, som han gav ut på ECM i 2006? Den står det navnet ditt på!
    Veldig hyggelig å høre at cj Premier 17 II svarer til forventningene. cj-magien er til å få gåsehud av!
    Nej, den har jag inte, men den är nu satt upp på listan över framtida inköp.

    Ganska paff ännu att byte av pre har SÅ mye å si, me det har det så definitivt. Alla som menar annat kan ta sig en bolle eller två, de vet helt enkelt inte vad som finns av potential i systemet som bara väntar på att få släppas lös :cool:

    Äntligen bilde! Kom med fler, speciellt när det viktigaste i systemet är på plats. Ser allt för tomt ut på stativet.. :)
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Marianne Thorsen och Trondheimssolistenes Mozart-inspelning (2L) snurrar på vinyl just nu och det är ett ord som framträder klarare än andra. Organiskt.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Endelig tilfredstiller du kikkeren i meg, kompis!:D
    Ser da bra og luftig ut, synes jeg. Er spent på akkustikken. Gleder meg til å kaffe og lytting etter hvert ;)

    Veldig fristende å henge opp TV'en selv, men kvier meg for å bore i betongveggen. Hadde frigjort masse plass på toppen av racket, ser jeg.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Den plata må du få deg så fort som mulig, Cross!
    Du har helt rett, preampen er ekstremt viktig. Jeg kan virkelig ikke begripe de som kjører signalkilden rett i effekttrinnet, evt bruker digitalkilde med volumkontroll. De vet jaggu ikke hva de går glipp av! Nå har du en preamp med store doser magi. Sånt gjør noe med musikkopplevelsen. ;)
    Marianne Thorsen-plata er virkelig vakker. Dessuten låter den jo nærmest utenomjordisk!
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Hehehe. Hyggelig at du fikk tilfredsstilt kikkergenet da, gunner!
    Joda, det er relativt luftig, og akustikken virker nærmest perfekt. Kaffe og lytting tar vi asap. Ta med bror din! ;)

    Tv´n skal på veggen i et lytterom, Gunner. Du trenger bare en drill, et vater og litt innsatsvilje. Og stativet.
     
    Sist redigert:

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Herbie´s lager mye fint, men komponentføtter har jeg. Det jeg leter etter, er en måte å avkoble racket mot gulvet på. Rubloc Trisolator virker bra. Var inne på en håpløst forhistorisk nettside og sendte dem en bestilling.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.435
    Antall liker
    17.155
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Jeg funderer på å bruke "vaskemaskinføtter" i grå gummi fra Clas under racket, evt gummihjul. Skumputer fra Sonic Design hadde vært ideelt, men de lages ikke i riktig vektklasse. Noen som har erfaringer?
    Har brukbar erfaring med Regupol - vibrasjonsdempende matter som bl.a. brukes i industrien. Omtrent hvor mange biter av `x` cm2 har du behov for?
    Har litt liggende som jeg sikkert kan avse.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Jøss, ptb, det var jo flott. Veldig hyggelig av deg! jeg trenger vel omtrent 6 stk 5x5cm biter, skulle jeg tro. :)
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Siden det var endel ting som fant veien ut på landet i går, må jeg nesten poste et bilde av et familieklenodium som passet inn med ca 1cm klaring der det det var tenkt plassert i biblioteket. Et skrivebord i lønnetre, laget av min oldefar som var møbelsnekker, gitt til min bestefar Harald og hans Astrid på deres bryllupsdag høsten 1929. Nå står det her i huset, og ser nærmest ut som om det er plassbygget. Noen ganger skal man ha flaks!
    Noen som kjenner igjen stolen?
    Den passet nemlig også inn med minimal klaring......;)

    L1060544.jpg
    L1060544.jpg
     
    Sist redigert:

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Du kan si jeg pusta ganske lettet ut da det endelig var på plass...
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Vakkert bord. Bruker du tlf til høyre ? Skjønner nå hvor du har navnet ditt ifra.. :). Var det han som kom ifra et visst fjell med hull i osv ?
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Hehe. Den er nok bare til pynt. Heldigvis.
    Ja, det stemmer. Han kom fra Nesodden og var brannmann i hovedstaden. Det er bestefaren min på den andre siden som kom fra Brønnøysund.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Apropos bestefar Harald, her er hans foretrukne transportmiddel.
    Tidvis med sidevogn. Denne ble min far tilbudt gratis i 1964. Han takket nei.....


    Indian_Chief_Black_Hawk_80_cubic_inch_1950.jpg
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Camel, ja! Snakk om gamle helter! Jeg har et lass Camel-skiver jeg skal kose meg med til uka. Da er nok minst tre kvelder satt av til å spille plater. ;)
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Den filmen har jeg på lista over de som skal sees, HCS. Må jo skaffe seg litt bakrunnskunnskap! 8)
    Ja, det var jo en staselig doning. Det finnes endel bilder i et av familiealbumene hvor han har med kone og to små barn på motorsykkelferie nedover i Europa i 1937. Tror det ble trangt i den sidevogna!
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Camel, ja! Snakk om gamle helter! Jeg har et lass Camel-skiver jeg skal kose meg med til uka. Da er nok minst tre kvelder satt av til å spille plater. ;)
    Jo det dukket opp en 10-12 vinyler her også når jeg begynte rote rundt litt, kjörer gjennom noen av de nu...

    Indian er vl også kommet med litt NOS look alike sykler, ikke lenge sin´den jeg så noen nyere på veien rundt Moss :cool:

    mvh
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Hehe. Hvordan du holdt ut å være uten vinylrigg er mer enn jeg begriper, med såpass mye strålende musikk i hylla. ;) ;)

    Sier du det? Nyproduserte Indian i Moss, altså? Får speide litt på neste handletur i den retningen, tydeligvis. ;)
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    29. September spiller denne mannen på Buckley´s i Oslo.
    En mesterlig singer/songwriter med tydelige røtter i Americana som både Jason Isbell, Dawes, Ida Jenshus og en lang rekke andre står i gjeld til. Her to strålende låter fra det herrens år 1979. Det var jo som kjent ikke i går.



     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Hehe. Hvordan du holdt ut å være uten vinylrigg er mer enn jeg begriper, med såpass mye strålende musikk i hylla. ;) ;)

    Sier du det? Nyproduserte Indian i Moss, altså? Får speide litt på neste handletur i den retningen, tydeligvis. ;)
    hehehe, ja du kan så si, helt ärlig så har jeg nok glemt endel av det som står her, denne f.eks dukket også fram :D

    4110FveyOFL.jpg


    mvh
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Den har jeg også, musicus...men det hadde jeg visst glemt. 8)
     
    Sist redigert:

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.435
    Antall liker
    17.155
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Indian er vl også kommet med litt NOS look alike sykler, ikke lenge sin´den jeg så noen nyere på veien rundt Moss :cool:

    mvh
    Etter flere selskapers (mindre vellykkede) forsøk å gjenopplive navnet gjennom de siste 10-årene, ble rettighetene etterhvert kjøpt opp av Polaris, som også eier Victory.
    Og, ja - de er på plass i Norge også med importør og forhandlerapparat.

    Indian® Motorcycle-Norway-Home
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.893
    Antall liker
    26.729
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Denne kom visst inn som nr41 i min 45rpm samling, var som sagt ikke igår det! men man husker detaljer som hvor den kom fra fex, den lokala platesjappen hade tilbudet velg 3singler vid kjøp av en Lp
    20150917_200858.jpg
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Det der så jaggu lækkert ut, ptb! Jeg er jo litt av en vintage-nisse, så om jeg skulle hatt en tung sykkel, ville jeg nok hatt en indian på lista. Men den dagen kommer nok ikke. Det for holde med familiehistorien. 8) Men "The world´s fastest indian" skal sees. Og som du sier, Hopkins spiller alltid glimrende.

    Jeg hadde nesten regnet med at du hadde Steve Forbert i samlingen, cash. ;) ;) ;)
     
    Sist redigert:

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Drömsk förmiddagsmusik på CD. Skulle bara haft mig en kopp kaffe i handen, men kommer mig inte ut av stolen och bort till köket av en eller annan anledning. Gåtfullt och litt mystiskt detta. Och ack så bra.


    image.jpg
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    "Den audiofile dørstokkmila" det der, cross.Når det er så musikals og lydmessig deilig å sitte i lytteposisjon at å gå noe sted er helt utelukket. Selv etter kaffe. Kjenner til følelsen og regner med å oppleve noe lignende i kveld. ;D ;D ;D
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Vanligvis ikke noe jeg anbefaler, men Damen har skiftet spor, litt mer soul/funk, blues/jazz over dette albumet, det er rett så behagelig kommer jeg meg på å synes, fikk hentet det hjem idag, lytt anbefales!! :cool:

    81u461rvZGL._SL1400_.jpg


    mvh
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Da har jeg vært i byen og hentet et nettfilter som har vært på utlån. Resten av kvelden bruker jeg til å montere opp. Lytteinntrykk kommer!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn