Impulsive (?) oppgraderinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • U

    utgatt25555

    Gjest
    Tillater meg å droppe ennu ett tips, denne er også bestillt, etter omtale i siste Hifi+ :)

    321038.jpg


    Baldych builds bridges The virtuosity of Polish violinist Adam Baldych enables him to pass with astonishing ease through all kinds of borders: the boundaries of his instrument, the barriers between genres, the seams between composing and improvising. These dividing lines fall away as his playing coalesces with that of his fellow musicians. These attributes have led the UK magazine Jazzwise to call him "a refreshingly different European jazz star". As a player who is "a virtuoso and capable of delivering high emotion" (Fono Forum) with his "dervish-like intensity" (Jazz thing), he uses the tradition as the point of departure for new and exploratory journeys up and away beyond jazz. Baldych was born in 1986. His talent was spotted early, and earned him the designation of 'Wunderkind'.

    mvh
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Hehehe. Den plata tenkte jeg også på et øyeblikk da jeg postet interiørbildet, musicus!
    Takk for det siste tipset, den skal jeg bestille! Merker jo at jeg er litt usynkronisert mht musikkmarkedet etter det siste året.
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Ble ett lite musikkrush her nu, men plukket hjem denne idag, på vinyl...er i tekstmodus merker jeg, da passer denne fint. Vet den er omtalt tidligere men har du lagt hånden på den ennu?

    712glzM6UdL._SL500_.jpg


    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Uten å tillegge den andre verdier enn de rent musikalske/tekstmessige, så lyttes det til denne nu, på vinyl...


    Artistene som deltar på prosjektet er Solveig Slettahjell, Pål Angelskår fra Minor Majority, Maria Solheim, Lars Lillo-Stenberg, Frode Fjellheim fra Transjoik sammen med Marthe Rausand og Randi Lundemo, Ingebjørg Bratland, Rikard Wolff, Det Norske Jentekor, Kari Bremnes, Susanne Sundfør og Sondre Bratland. Kronprinsessen deltar også med lesning av en tekst hun fremførte ved sin fars begravelse.

    Blant de utvalgte salmene finnes både nyskrevne og gamle. En av de nyeste er skrevet av Kari Bremnes til barnedåpen til prins Sverre Magnus. Håkon Berges og Edvard Hoems salme ”No stig vår song, vår takk til Gud” ble skrevet til Kong Haralds 70-årsdag. Erik Byes ”Blå salme” er også fra vår egen tid. Av de velkjente som lenge har stått i salmebøkene finner vi ”Gud signe vårt dyre fedreland”, ”Sorgen og gleden” og ”Ingen vinner frem til den evige ro”.

    Grunnstammen i bandet består av Tord Gustavsen (piano, el-piano og melodika), Mats Eilerstsen (kontrabass) og Rune Arnesen (trommer).

    FXCD331-290x260.jpg


    Må tillegge at mittt forhold til Mette Marit forövrig gjör at jeg vurderer tanken på republikk, bare sånn på siden...

    men en musikalsk god skive iaf :)

    mvh
     
    Sist redigert av en moderator:

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Ah ! Se der, ja ! Akkerman ! Ingen hvemsomhelst, akkurat. Har både noen av soloskivene hans og endel Focus fra oppveksten. ;)
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Ble inspirert til å finne fram en gammel klassiker her....
    Klassisk prog fra 1972, utgitt på single først i 73. Akkermans solo er rimelig ikonisk. Ikke en tone for mye.
    Det sier vel litt om at jeg var en skikkelig nerd som digga Focus grenseløst som tiåring. Men jøss, som det holder!

     
    Sist redigert:

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Du har den, ja!! Solgte min på Ringstrøm for å kjøpe Tulls "Heavy Horses", og har lett etter den en stund...
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Og du har vært uten vinylspiller i årevis...?? ! 8)
    Gal mann! 8)
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    At jeg plutselig havnet på en skikkelig nostalgitripp med Focus og gitargud Jan Akkerman, gjorde at jeg også kikket på enda flere av sekstitallets ikoniske biler, og siden Bertone har vært oppe gjennom Alfa GTV, kom jeg ikke utenom denne. Lamborghini Miura, tegnet av Bertone og i produksjon 1966-73.

    lamborghini-miura_3718.jpg
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Hopper over sjöen her til Canada...
    611gi5ZZO0L.jpg


    mvh
     
    Sist redigert av en moderator:

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    Vakker Trond..:)
    Denne bilen i lyst gråblått hadde jeg poster av på veggen i gutteromet. :)
    Den var min store og uoppnåelege draum..
    Akkjasann.....:rolleyes:
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Vakker Trond..:)
    Denne bilen i lyst gråblått hadde jeg poster av på veggen i gutteromet. :)
    Den var min store og uoppnåelege draum..
    Akkjasann.....:rolleyes:
    Og så endte du opp med å kjøre drosje-bil 56fwb... :cool:...

    Bilen under var en av mine våte drømmer. Om med adskillig større holdbarhet en Lambo og Bertone Coupe tilsammen, Men uten at den mistet noe sjel av den grunn..


    trond.jpg
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Jøsses, musicus ! Du har jaggu mye fint!

    Det er kjenner jeg meg igjen i, Fredd! Jeg hadde den også på veggen. Min var grønn. Dessuten hadde jeg en Matchbox-utgave. De var jo overkommelige i pris, i det minste. Etpar kroner eller noe i 1970..8)
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    3.0 CSI, ja...
    Ufattelig vakker. Men jeg likte den best i lysblå metallic. Og helst i Alpina-utgave, selvfølgelig. Jeg bygget et Tamaya-byggesett av en i 79, tror jeg det var. Det var alt jeg hadde råd til.

    c81f70ad589d69c19bea509829a9dc7a.jpg
     
    Sist redigert:

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    211-karrosseriet til MB er faktisk ganske linjelekkert Trond..
    Berre sjå..
    e-211_0034-alt.jpg
    Mercedes_w211_e55_amg_vossen_20inch_black_shadowline_4.jpg
    2002-2006_Mercedes-Benz_E_55_AMG_(W211)_sedan_03.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Eneste som redder den Merza Fredd er den diskre AMG-logoen. Bortsett ifra denne er det dessverre bare nok ei kebab-rulle sett fra mitt hold...Men Daimer gutta kan å lage fine biler... Dette er den ultimate , uten å være prangende eller vulgær.

    trond2.jpg
     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    Kvar sin smak HCS... Eg liker 211'en, men det må vere "litt" under panseret på dei..;)
    Ja visst lager de fine biler i "Sjarmedes"-huset også...
    Den du nemner er av de vakreste - heilt klart..;)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    Berri lækkert.. ;)
    images (2).jpg
    Silver Arrow Gala in the Louwman Museum (1).jpg
    images (1).jpg
    images.jpg
    osv osv
    De kan dette med linjer hos "sjarmedes" også..
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.588
    Antall liker
    27.757
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Et kuriosum med flotte linjer- en folkevogn av alle ting! Produksjonslinjen var på 200 blier totalt. 100 stk gikk til Tyskland, de resterende til "andre land". Denne bilen kunne man ikke bestille, men man fikk et tilbud om å kjøpe den:

    IMG_0078.jpg
    IMG_0103.jpg
    IMG_0076.jpg


    Dette eksemplaret tilhørte fyrst Philipp zu Hohenlohe- Langenburg.

    Skjønner ikke helt hvorfor bildene kommer i alle faens vinkler....

    mvh
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.956
    Antall liker
    13.300
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    en moderne stilstudie fra Honda s kombinerte formel 1 og mc racing team

    Honda.jpg


    Honda 2.jpg
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Giulia.jpg



    Den nye Alfa Giuilia. Den vises i disse dager på bilmessen i Frankfurt. Og setter rekorder på Nürburgring.
     

    samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    550
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Å overgå Miura på design er umulig,men Iso grifo og Karmann Ghia er og to flotte doninger:
    ISO GRIFO.jpg
    vw-karmann-ghia.jpg
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Til å, mildt sagt, kjøre lite bil impulse har det blitt mye autofili her inne i tråden din. Hvordan ligger det an med anlegg og når kommer bilder av det? :)
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Ah..Her ble det mye vakker autofili, ja... Aston, Iso, Karmann Ghia, ny Alfa, ensidet F-1 Hondahybrid, NSX, såpestykke fra VW..

    Iso Grifo er forøvrig nok et Bertone-design, samlanes. :)

    Anlegget ja, HCS. Jo takk, nå er alt i hus. Platespilleren står på spisebordet, kablene ligger i en eske på stuegulvet. I morgen henter jeg demping til racket, fredag er alt koblet opp og står og spiller som det skal. ;D Endelig.
    Ellers er min bestefars skrivebord fra 1929 endelig plassert i biblioteket, og stua har fått en 42-tommers plasmaskjerm. Det begynner å gå seg til! Husets innenriksminister syntes riktignok mine kjære Impulse H2 virket mye større i stua her enn de gjorde i Bærum.........Det ble nevnt at jeg kanskje kunne finne noe mindre, til og med. Vi har nok et stykke å gå der.

    Vakker musikk det der, Cross. Har du Nuove Musiche også, som han gav ut på ECM i 2006? Den står det navnet ditt på!
    Veldig hyggelig å høre at cj Premier 17 II svarer til forventningene. cj-magien er til å få gåsehud av!
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    awe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    2.059
    Antall liker
    1.827
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Jeg hadde en 20 minutters kjøretur alene i en Ferrari Dino som ung mann. Etter det har all bilkjøring vært en nedtur adrenalinmessig, og i dag lar jeg meg frakte rundt i en komfortabel Citroen. "de e læng sia no", som Duggurd (OJ) sier.

    Men langt viktigere: Det blir klingende horn i den impulsive heimen. Høylytt heiing fra denne sidelinja.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.956
    Antall liker
    13.300
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    Ah..Her ble det mye vakker autofili, ja... Aston, Iso, Karmann Ghia, ny Alfa, ensidet F-1 Hondahybrid, NSX, såpestykke fra VW..

    Iso Grifo er forøvrig nok et Bertone-design, samlanes. :)

    Anlegget ja, HCS. Jo takk, nå er alt i hus. Platespilleren står på spisebordet, kablene ligger i en eske på stuegulvet. I morgen henter jeg demping til racket, fredag er alt koblet opp og står og spiller som det skal. ;D Endelig.
    Ellers er min bestefars skrivebord fra 1929 endelig plassert i biblioteket, og stua har fått en 42-tommers plasmaskjerm. Det begynner å gå seg til! Husets innenriksminister syntes riktignok mine kjære Impulse H2 virket mye større i stua her enn de gjorde i Bærum.........Det ble nevnt at jeg kanskje kunne finne noe mindre, til og med. Vi har nok et stykke å gå der.

    Vakker musikk det der, Cross. Har du Nuove Musiche også, som han gav ut på ECM i 2006? Den står det navnet ditt på!
    Veldig hyggelig å høre at cj Premier 17 II svarer til forventningene. cj-magien er til å få gåsehud av!
    vis henne bilde fra stua mi, så skjønner hun at det kunne vært MYE VÆRRE!
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Tjue minutter alene i en Dino høres ganske fantastisk ut, awe! Andrenalin er viktig også når det kjøres, men Citroen er da ikke det værste man kan kjøre!
    Har akkurat et halvt øye på kveldens episode av "Mord og mysterier", og der dukket det jaggu opp en 2CV Charleston. Hadde en sånn på tidlig nittitall. Den hadde bare 29HK, men var fantastisk morsom likevel.

    Ja, nå står hornene i Hølen. Balansen er gjenopprettet. ;) ;)
     
    Sist redigert:

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Ah..Her ble det mye vakker autofili, ja... Aston, Iso, Karmann Ghia, ny Alfa, ensidet F-1 Hondahybrid, NSX, såpestykke fra VW..

    Iso Grifo er forøvrig nok et Bertone-design, samlanes. :)

    Anlegget ja, HCS. Jo takk, nå er alt i hus. Platespilleren står på spisebordet, kablene ligger i en eske på stuegulvet. I morgen henter jeg demping til racket, fredag er alt koblet opp og står og spiller som det skal. ;D Endelig.
    Ellers er min bestefars skrivebord fra 1929 endelig plassert i biblioteket, og stua har fått en 42-tommers plasmaskjerm. Det begynner å gå seg til! Husets innenriksminister syntes riktignok mine kjære Impulse H2 virket mye større i stua her enn de gjorde i Bærum.........Det ble nevnt at jeg kanskje kunne finne noe mindre, til og med. Vi har nok et stykke å gå der.

    Vakker musikk det der, Cross. Har du Nuove Musiche også, som han gav ut på ECM i 2006? Den står det navnet ditt på!
    Veldig hyggelig å høre at cj Premier 17 II svarer til forventningene. cj-magien er til å få gåsehud av!
    vis henne bilde fra stua mi, så skjønner hun at det kunne vært MYE VÆRRE!
    Hahahahaha! God ide, Leif! Will do! ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn