Impulse H2 inspirerte kloner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Artig prosjekt. Har selv en fin og god Lenco B55. Simplere modell enn denne. men flott spiller som spiller bra.
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.198
    Antall liker
    2.448
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Det var tilfeldigvis Lasse Gretland (LITTLE FWEND) som solgte meg denne. Det ble en veldig hyggelig prat. Synd jeg ikke fikk hørt noe på anlegget hans. Der gikk det i mellomhjul! Han hadde Thorens 124, Garrard 301 og noen Lenco'er. Han hadde noen strøkne Quad ESL57 med super tweeter i stua, men hadde visstnok noe Horn-greier stående nede i boden...
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.198
    Antall liker
    2.448
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Tredje strøk med bistrotlakk, tror jeg gir meg der. Da skal det bare tørke og så er det voksing igjen...
    Jeg har klabba og kløna, men skal si det er ganske tilgivende materialer å jobbe med. Det blir faktisk ikke så halv-gæernt. Ihvertfall godt nok for den mørke hula mi he he... :cool:
    20170122_201746.jpg
     

    Dyret

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2012
    Innlegg
    2.155
    Antall liker
    1.988
    Sted
    Byen med kråke
    Torget vurderinger
    1
    Oioioi! Gratulerer med pakke ;) Dette blir morro å følge fortsettelsen av! Når svinger du bolten? ;)
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Her nærmer det seg voldsomt en prøvelytt ser jeg. Dette er spennende.
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.198
    Antall liker
    2.448
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Reiser på jobbreise i morgen, men er tilbake til helga. Har bestillt noen out-riggers, som skulle vært her for lenge siden, men posten har surra de vekk! Det gikk tre dager fra jeg bestillte i USA (Meniscous Audio) til de var på Skedsmokorset. Nå er det 15 dager siden...
    Waveguidene har en foreløpig ETA 1. februar...
    Så neste helg er det forhåpentligvis lyd i talartutene!
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hvor får man bestille sånne outriggers (etter mål, så de passer mine Impulse Ta'us)? Må få tak i noe snart før de velter over småunger her:p

    Og God Tur!
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Takker. De passer nok ikke Ta'us. De fra Proson blir for smale, de også.
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.198
    Antall liker
    2.448
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Jetcarrier utsatt forventet levering med 1uke! Arrrrghh!!

    Det var da pokker til leveringstrøbbel denne gangen da.
    Fikk beskjed av posten at den pakken ifra Meniscous Audio sannsynligvis er på vei tilbake til statene nå. Fryktelig irriterende når det er dem som har surra det til!!!
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Jøss, jeg trodde bare det var innreise til junaiten bulkus som var blitt vanskeligere ved pRESIDENTENS ordre? 8)
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.198
    Antall liker
    2.448
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Da var waveguidene ankommet landet, får satse på Jetcarrier ikke kødder det til, så har jeg de kanskje i hende til helga. Gleder meg stort til å få fyrt de opp!
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.198
    Antall liker
    2.448
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Prata med RM her i forrige uke, og han har noen spinnville ideer som jeg prøver å skrape sammen penger til. Har allerede bestillt MI 23 med overkill strømforsyning. Hadde planer om et rolig hifi år, men det ser jammen ut til at det skal slå alle rekorder for min del. Men artig skal det bli.
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Uffda, jeg vet han har endel på tapetet. Jeg har også MI23 med stor strømforsyning. Utrolig kontroll og lyd. Bare å glede deg. Hold oss oppdatert! 8)
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    To monoblokker MI 10.1se 2 x 50 watt klasse A. Fullbalanserte. Signalkilder er en Bel Canto 2.5 som for det meste blir matet av en Bluesound 1. I tillegg et par vinylsnurrer fra Technics. Hybrid elektrostat-høyttalere fra SoundLab som er vel 20 år gamle, men virker faktisk godt enda. ;D
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.198
    Antall liker
    2.448
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Ikke så mye jeg kan si enda, de må spilles inn før jeg kan utdype noe mer. Det som var utrolig spennende for meg var om bassene funket i kassa, og om de gikk foe dypt for det lille rommet mitt.
    Men kan si at bassen funker så til de grader. Har for mye bass her nå men må prøve litt forskjellig plasseringer. Men bassen er kjapp, dyp og detaljert, ikke noe typisk bassrefleks-bass! Man kan liksom følge notene nedover.
    20170408_190411.jpg
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.198
    Antall liker
    2.448
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Har justert litt plassering og føler lyden begynner å sitte. At så rimelige elementer kan spille så bra er meg en gåte. Diskantene koster vel ca 400kr stk, bassene koster vel 65usd stk, og mellomtonene var jo noe billige greier mens de ble solgt.
    Men nå har jeg ikke spart noe på delefilterkomponenter, de koster jo mange, MANGE ganger det elementene kostet. Kabinettene er også rimelig solide med 36mm sider og 30mm front og bakplate.
    Bikkja ble sendt til de siste jaktmarker i dag, så jeg har sittet og furtet i furtebua. Volumkontrollen har vært i øvre sjiktet og det låter fader så tøfft!!
    De er noen skikkelige luremuser. Føler ikke jeg spiller høyt i det hele tatt, men det er helt til jeg prøver å prate, hører ikke en lyd av det som kommer ut av kjeften. Har hørt dette fenomenet før, men ikke i samme grad. Dynamiske utsving kommer gjennom med lyneende hurtighet og styrke, det er liksom ingen bremser.
    Uansett hvor høyt jeg spiller, så blir det ikke skarpt eller spisst. Det er litt skummelt for man får bare lyst til å vri opp noe inn i h......
    De smekker til så i bassen at jeg skvetter til. Det er vel kun Cornwallene jeg har hatt innom som har hatt det samme trøkket i mellombassen, men de var ikke i nærheten av den samme hurtigheten. Men de kunne nok også spille enda høyere.
    Mellomtonen og diskanten skjøter helt fullstendig sømløst, og de fleste som har lest litt av mine poster vet hvor godt jeg liker Vifa C17 så jeg gidder ikke gjenta det, kan bare si at du skal ha MEGET god mellomtone om den skal sette disse i skyggen.
    Diskanten er detaljert, men den har ikke samme luftigheten som de aller, aller beste der ute. Men jeg vet ikke om noen diskant jeg kan bruke på samme viset, så jeg slår meg til ro og koser meg med disse. Kun en kondensator i serie, that's it.
    Ingen demping, alle elementene er nøye utvalgt med tanke på følsomhet.
    Artistene står spikret i midten og effekter blir nøyaktig plassert rundt i rommet.
    Disse kan jeg jaggu leve lenge med.
     

    simrol

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.08.2009
    Innlegg
    110
    Antall liker
    174
    Torget vurderinger
    1
    Heider trist med hunden.
    Ellers Supert inntresangt H2 clone prosjekt og artig at du fikk det til å fungere.
    Liker lyden i H6 clonene, men litt lite bass i min stue, virker som disse har mere bass.

    Har det vært mulig å få tegninger, tror jeg har alle elementene liggende.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.858
    Antall liker
    10.694
    Torget vurderinger
    10
    Kul tråd.

    Har en alternativ H6 idee og har lyst på innspill.

    Innreder en 25m2 ettroms terrasseleilighet til junior.

    Det blir compact living blant annen med en CNC frest skap/hyllevegg fra gulv til tak på snaue 3 meter bredde ala Billy fra Ikea bare litt grunnere, ca 24-25 cm.

    Ser for meg Tvn symmetrisk plassert med integrerte høyttalere i hylleveggen.
    Plasserer høyttalerne i hjørnene og vinkler dem med litt toe in.

    For å spare plass blir selve hyllen en del av kabinettet og jeg skrur da fronten på innfelt

    . Utenpå blir det en stofframme. Med 19mm MDF blir den innvendige dybden kun 20 skrånende til ca 17cm

    Funderer på alternativer. Aller helst designe om hornkabonettet, kanskje montere driverne på siden?
    Alternativt lukket eller refleks, har så mange som 6 dali bassmellomtoner liggende.

    Håper det er greit med litt semi off topic i tråden?
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.198
    Antall liker
    2.448
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Heider trist med hunden.
    Ellers Supert inntresangt H2 clone prosjekt og artig at du fikk det til å fungere.
    Liker lyden i H6 clonene, men litt lite bass i min stue, virker som disse har mere bass.

    Har det vært mulig å få tegninger, tror jeg har alle elementene liggende.
    Jeg fikk tegningene av Haavard for en tid tilbake, send meg en pm med mailadresse så skal jeg sende de.
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.198
    Antall liker
    2.448
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Kul tråd.

    Har en alternativ H6 idee og har lyst på innspill.

    Innreder en 25m2 ettroms terrasseleilighet til junior.

    Det blir compact living blant annen med en CNC frest skap/hyllevegg fra gulv til tak på snaue 3 meter bredde ala Billy fra Ikea bare litt grunnere, ca 24-25 cm.

    Ser for meg Tvn symmetrisk plassert med integrerte høyttalere i hylleveggen.
    Plasserer høyttalerne i hjørnene og vinkler dem med litt toe in.

    For å spare plass blir selve hyllen en del av kabinettet og jeg skrur da fronten på innfelt

    . Utenpå blir det en stofframme. Med 19mm MDF blir den innvendige dybden kun 20 skrånende til ca 17cm

    Funderer på alternativer. Aller helst designe om hornkabonettet, kanskje montere driverne på siden?
    Alternativt lukket eller refleks, har så mange som 6 dali bassmellomtoner liggende.

    Håper det er greit med litt semi off topic i tråden?
    Helt i orden. :cool:

    Jeg skalerte om dimensjonene på H6 kabinettet og de fungerer som ei kule, så det burde gå fint. Bare pass på å ha samme arealet i alle vinklene i hornet, og ha elementet på samme høyde som originalen.
    Smal og dyp eller bred og grunn blir det samme :cool:
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.858
    Antall liker
    10.694
    Torget vurderinger
    10
    Heider trist med hunden.
    Ellers Supert inntresangt H2 clone prosjekt og artig at du fikk det til å fungere.
    Liker lyden i H6 clonene, men litt lite bass i min stue, virker som disse har mere bass.

    Har det vært mulig å få tegninger, tror jeg har alle elementene liggende.
    Jeg fikk tegningene av Haavard for en tid tilbake, send meg en pm med mailadresse så skal jeg sende de.



    ligger på +/- side 100 i H6 tråden
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.858
    Antall liker
    10.694
    Torget vurderinger
    10
    Kul tråd.

    Har en alternativ H6 idee og har lyst på innspill.

    Innreder en 25m2 ettroms terrasseleilighet til junior.

    Det blir compact living blant annen med en CNC frest skap/hyllevegg fra gulv til tak på snaue 3 meter bredde ala Billy fra Ikea bare litt grunnere, ca 24-25 cm.

    Ser for meg Tvn symmetrisk plassert med integrerte høyttalere i hylleveggen.
    Plasserer høyttalerne i hjørnene og vinkler dem med litt toe in.

    For å spare plass blir selve hyllen en del av kabinettet og jeg skrur da fronten på innfelt

    . Utenpå blir det en stofframme. Med 19mm MDF blir den innvendige dybden kun 20 skrånende til ca 17cm

    Funderer på alternativer. Aller helst designe om hornkabonettet, kanskje montere driverne på siden?
    Alternativt lukket eller refleks, har så mange som 6 dali bassmellomtoner liggende.

    Håper det er greit med litt semi off topic i tråden?
    Helt i orden. :cool:

    Jeg skalerte om dimensjonene på H6 kabinettet og de fungerer som ei kule, så det burde gå fint. Bare pass på å ha samme arealet i alle vinklene i hornet, og ha elementet på samme høyde som originalen.
    Smal og dyp eller bred og grunn blir det samme :cool:

    Så en flat og brei H6 er fullt mulig?

    Da bør jeg vel i bånn ha en åpning som er 3 ganger så dyp med en knekk på? Dette kan testes og måles under installasjonen.
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.198
    Antall liker
    2.448
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Heider trist med hunden.
    Ellers Supert inntresangt H2 clone prosjekt og artig at du fikk det til å fungere.
    Liker lyden i H6 clonene, men litt lite bass i min stue, virker som disse har mere bass.

    Har det vært mulig å få tegninger, tror jeg har alle elementene liggende.
    Jeg fikk tegningene av Haavard for en tid tilbake, send meg en pm med mailadresse så skal jeg sende de.



    ligger på +/- side 100 i H6 tråden
    Ok, jeg trodde du mente H2 tegningene.
    Vil forresten anbefale å lime på en ekstra magnet om man bruker Vifa C17WG variant med liten magnet. Ellers får du unødvendig mye festpukkel i bassen...
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.198
    Antall liker
    2.448
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Sitter her og hører på musikk og koser meg...
    En litt snodig påstand fra min side:
    Nå som jeg har både Impulse inspirerte H6 og H2, så vil jeg påstå at de er altetende og gode på mange forskjellige typer musikk og sjangere.
    Men mens jeg med H6 fant fort ut at de elsker å spille Dire Straits/Mark Knopfler, så var det fort det jeg fant frem og lyttet på. Nå er det ikke at H2'ene er noe dårligere på det, men jeg tar meg selv i det gang på gang at jeg setter på Toto på H2'ene.
    Kjedelig nerde musikk vil nok mange si og mene, og jeg kan tildels være med på den, men det er bare det at det låter så avsindig fett. Jeg kan ikke noe for det, og jeg klarer ikke stå imot fristelsen; på med Toto og opp med volumet!!
     

    simrol

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.08.2009
    Innlegg
    110
    Antall liker
    174
    Torget vurderinger
    1
    Starter bygging av H2 i morgen. Og lurer på hvordan du har koblet delefilter cbarht1
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.198
    Antall liker
    2.448
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Oi, her var det lenge siden jeg har vært nå!
    Veldig bra Simrol, du burde glede deg! Du må holde oss oppdatert.
    Sitter og hører på mine as we speak! Fy flate for en mellomtone det er i disse!
    Ikke misforstå, bassen er tightere enn hvilken som helst bassrefleks og diskanten er fin-fin ig dynamisk og skjøter sømløst med mellomtonen. Men det er noe HEEELT spesielt med mellomtonen, den er faktisk så bra....
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn