Politikk, religion og samfunn Identitetspolitikk og anerkjennelse

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Helt enig, men sørstatsflagget symboliserer ikke det samme for alle. For noen er det kun et symbol på amerikanske biler og motorsykler. Man kan sikkert diskutere deres historiske kunnskaper, men jeg tviler på at de er for slavehandel. Så hvor går grensa?
    Og før Bambi tenner på alle plugger, det er ikke greit det som skjer nå med regnbue flaggene! Overhodet ikke greit.
    Jeg rakk å svare deg før jeg så dette innlegget, men jeg kan berolige deg med at jeg har en helt jevn og fin hvilepuls.

    Jeg tenkte også på det du sier om at sørstatsflagget har blitt brukt amcar miljøer, og Zakk Wylde har til og med en Gibson Les Paul custom hvor det var lakkert på over hele kroppen. Det er den gitaren han bruker innimellom som i dag har tydelige merker etter brann og er påspikret en masse ølkorker, om noen lurte. Ryktene sier at det var en i crewet hans, muligens Ozzy selv, som helte lighterbensin på og tente på fordi flagget plaget dem. Flaggbrenning er altså ikke et nytt fenomen.

    Det er vel sånn at det flagget kanskje ble brukt litt mer uskyldig før i tiden, men at det nå er mer bevissthet rundt hva det symboliserer?

    1685960912750.png
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Du bare stiller åpne spørsmål i god tro, liksom? 🤔
    Ja, faktisk. Igjen, du må gjerne tro du kjenner meg og mine tanker, men det gjør du faktisk ikke. Disqutabel kan sikkert gå god for mine meninger.
    Rart det der, man har faktisk ikke lov til å mene noe annet enn eksakt det du mener at andre skal mene. Merker jeg begynner å mislike deg litt...

    Poenget var, man må få mislike flagget og man må få stille spørsmål rundt bruken.
    Jeg ser ikke noe stort problem med at barnehager bruker flagget, men jeg ser et lite problem med at fokuset blir for stort på kjønn i tidlig alder. Og jeg tror det er nettopp dette en del reagerer på. Jeg tror ikke de er veldig opplyste rundt dette, men det er kanskje et problem som barnehagene og skolene burde ta på alvor?
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Ja, faktisk. Igjen, du må gjerne tro du kjenner meg og mine tanker, men det gjør du faktisk ikke. Disqutabel kan sikkert gå god for mine meninger.
    Rart det der, man har faktisk ikke lov til å mene noe annet enn eksakt det du mener at andre skal mene. Merker jeg begynner å mislike deg litt...
    Jeg har ingen spesielle meninger om deg eller hva du står for, og utenom sporadiske innlegg på off topic virker du litt anonym, for å være ærlig. Noen ganger er jeg enig med deg, andre ganger ikke. Men jeg prøver å forholde meg til hva du skriver og svare på det, og hvis det får deg til å mislike meg så er det kanskje synd, men det er noe jeg antageligvis vil klare å leve med. 🤷🏻‍♀️

    Og bare for å være helt tydelig kan du selvsagt mene hva du vil. Men det gjør jeg også, og det gir jeg av og til uttrykk for.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Jeg har mer "sansen" for «håper dere er forståelige for andre sine synspunkter og verdier». De tror sikkert at de går foran som et godt eksempel på sådan..
    I første omgang kunne de for eksempel lære seg forståelig setningsoppbygning. Å være forståelig er virkelig noe helt annet enn å ha forståelse for. Jeg opplever vel de som skrev brevet slik at de ikke er helt forståelige, for å si det som det er.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.455
    Antall liker
    7.793
    Torget vurderinger
    0
    Det kan ha vært rampestreker, men hvis man ser alle stedene Prideflagg ble ødelagt samtidig så virker det nesten systematisk. Noe det sikkert ikke er, men det er nok til at iallfall jeg blir litt småparanoid. Og vi vet skeive er uttalte mål for religiøse ekstremister og høyreekstreme.
    Nei Bambi å tenne på flagg, uansett hvilket flagg det er, som henger på en balkong er faktisk ikke "rampestreker". Det er forsøk på mordbrann! Jeg vet jo at vi skal være snille med forvorpne ungdommer som "leker" med fyrstikker! Men slik faenskap kan få meget alvorlige følger! Slike handlinger er utført vold! Om det står en guttegjeng utenfor balkongen din og roper "Homo" er det sjikane og
    vitner om store mangler i barneoppdragelsen, men det er ikke vold! Å sette fyr på et balkongflagg er derimot vold, ikke bare det, det er meget farlig vold!
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    Helt enig, men sørstatsflagget symboliserer ikke det samme for alle. For noen er det kun et symbol på amerikanske biler og motorsykler. Man kan sikkert diskutere deres historiske kunnskaper, men jeg tviler på at de er for slavehandel. Så hvor går grensa?
    Og før Bambi tenner på alle plugger, det er ikke greit det som skjer nå med regnbue flaggene! Overhodet ikke greit.
    Det kalles gjerne the rebel flag. Så det er mange rebeller der ute som liker å bruke det for å vise hva de er. Det er vel også derfor ingen bryr seg så mye om at det blir brukt. Sørstatsflagget ser for øvrig litt annerledes ut, men folk flest vet ikke det.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    Merkelig denne trangen mange religiøse har til å begrense andre menneskers seksualitet. Hvis de selv velger å holde seg innenfor de stramme religiøse rammene for slikt er det sikkert frustrerende å se at andre boltrer seg fritt.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    A

    aardappeleter

    Gjest
    Jeg sliter med å se at det å sette fyr på et balkongflagg er fritt for et element av trussel, altså.

    Jeg kommer forresten i sakens anledning til å tenke på denne saken: https://www.nettavisen.no/artikkel/bhatti-frikjent-for-terror/s/12-95-1955564
    Retten finner det ikke tilstrekkelig bevist at vilkårene for straffbart terrorforbund er oppfylt og fastslår at synagogeskytingen i seg selv ikke er en terrorhandling, men skadeverk. Han dømmes for grovt skadeverk i forbindelse med synagogeskytingen.
    La gå med høy terskel for terrorparagrafen og sånt, men bare skadeverk? Å flikke en smule på murpussen er jo småtterier. Men sammen med geværkuler leveres kanskje en melding/antydning om både kapasitet og intensjon?

    Jeg forsto aldri den dommen.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    Jeg rakk å svare deg før jeg så dette innlegget, men jeg kan berolige deg med at jeg har en helt jevn og fin hvilepuls.

    Jeg tenkte også på det du sier om at sørstatsflagget har blitt brukt amcar miljøer, og Zakk Wylde har til og med en Gibson Les Paul custom hvor det var lakkert på over hele kroppen. Det er den gitaren han bruker innimellom som i dag har tydelige merker etter brann og er påspikret en masse ølkorker, om noen lurte. Ryktene sier at det var en i crewet hans, muligens Ozzy selv, som helte lighterbensin på og tente på fordi flagget plaget dem. Flaggbrenning er altså ikke et nytt fenomen.

    Det er vel sånn at det flagget kanskje ble brukt litt mer uskyldig før i tiden, men at det nå er mer bevissthet rundt hva det symboliserer?

    Vis vedlegget 925676
    The Story Behind Zakk Wylde's 'Rebel' Les Paul | Articles @ Ultimate-Guitar.Com
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Er ikke narrativet blant de kristenkonservative at Pride og LBGTQ er et angrep tradisjonelle, kristne familieverdier? Kanskje de er redd det skal gripe om seg og eskalere hvis det reklameres for det.
    Merkelig denne trangen mange religiøse har til å begrense andre menneskers seksualitet. Hvis de selv velger å holde seg innenfor de stramme religiøse rammene for slikt er det sikkert frustrerende å se at andre boltrer seg fritt.
    Seksualitet betyr reproduksjon og reproduksjon betyr makt. "Ekteskapet som institusjon" som så mange kristne synes er så veldig fint og flott handler ikke om institusjonalisert kjærlighet, men om institusjonalisert reproduksjon og økning av folden. Homofile reproduserer ikke, så de passer ikke inn i bildet.

    At bibeltekster handler om reproduksjon er innlysende for alle som har lest greiene. Ett eksempel er Onan, som bryter Herrens bud om å sette barn på sin avdøde brors kone og "lot … sæden gå til spille på jorden for ikke å gi broren etterkommere. Men det Onan gjorde, var ondt i Herrens øyne" (1. Mos 38, 9-10). Et annet er Lots døtre, der incest er OK så lenge det handler om å skape etterkommere:

    "Lot dro opp fra Soar og bosatte seg i fjellandet sammen med de to døtrene sine, for han var redd for å bo i Soar. Han bodde i en hule, han og de to døtrene. Den eldste datteren sa til den yngste: «Faren vår er gammel, og det finnes ikke en mann her i landet som kan gå inn til oss på vanlig måte. Kom, la oss skjenke vin til far og ligge med ham, så vi kan holde liv i fars ætt!» Og de skjenket vin til faren sin samme natt, og den eldste gikk inn og lå med faren sin. Han merket ikke at hun la seg, og ikke at hun sto opp. Dagen etter sa den eldste til den yngste: «Hør nå, i natt lå jeg med far. La oss skjenke vin til ham i natt også. Så går du inn og ligger med ham, så vi kan holde liv i ætten etter faren vår.» Også den natten skjenket de vin til faren, og den yngste sto opp og lå med ham. Han merket ikke at hun la seg, og ikke at hun sto opp. Nå skulle begge døtrene til Lot ha barn med faren sin." (1. Mos 19, 30-36)

    De fleste kristne er moderate og tar ikke gammeltestamentet så tungt, men ideen om at homofili er et problem for samfunnet kan i alle fall gis litt kontekst når man ser hvor viktig det har vært i abrahamittisk tenking i et par tusen år. Jeg er ingen bibelviter eller noe sånt, så her er det mange aspekter jeg ikke har oversikt over, men dette er nå min lekmannstolkning av det hele. Det handler om makt.

    Jeg har grubla mye over det som for meg har vært en helt uforståelig posisjon. Det gjelder en religionshistoriker og en litteraturviter som argumenterer mot det de kaller "kjønnsidentitetsideologi" – de vil gjerne slå fast en gang for alle at det bare finnes to kjønn, nøyaktig to kjønn, og det er ett hundrede prosent kongruent med det en har mellom beina.

    Grunnen til at det har vært uforståelig for meg er at en religionshistoriker skal ha god innsikt i det jeg nevnte over, og en litteraturviter skal ha god forståelse for at alle sannheter og all mening flyter ut litt når man går dem nærmere etter i sømmene. Ingen sannheter er evige, og ingen konklusjoner er entydige. Men de argumenterer nå for det de argumenterer for.

    Jeg har etter hvert forstått at dette handler om at det viktigste for dem (i alle fall det de sier høyt) er at kvinners rettigheter beholdes og ikke blir spist opp av at menn nå også kan bli kvinner etter eget forgodtbefinnende. Hvor transmenn hører hjemme i dette regnestykket, blir underlig nok aldri nevnt. Det gir jo mening det, hvis kvinnen per definisjon har mindre makt. Hvilken bedre måte å skaffe seg makt på enn å skifte kategori fra kvinne til mann?
     
    Sist redigert:

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.455
    Antall liker
    7.793
    Torget vurderinger
    0
    Jeg har ingenting imot regnbueflagget, men hva om noen begynte å flagge med sørstatsflagget i nabolaget. Er det greit? Jeg bare lurer.
    Ja hva så? Hvorfor bry seg?
    Men la meg først få lov til å påpeke at det flagget som vi her på berget omtaler som "Sørstatsflagget" slett ikke var Konfederasjoens flagg!
    Det var en kampfane som ble benyttet av general Beauregard.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.455
    Antall liker
    7.793
    Torget vurderinger
    0
    Det er kanskje forskjell på å symbolisere for frihet for å velge sine kjærester selv vs frihet for å holde slaver?
    Nå var det nok ikke bare omtanke for de svarte slavene som ledet President Lincoln til å se nødvendigheten av en "militær spesialoperasjon", men vel så mye det å holde unionen samlet. Det kan vi sikkert krangle mye om men ikke på denne tråden.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Nei Bambi å tenne på flagg, uansett hvilket flagg det er, som henger på en balkong er faktisk ikke "rampestreker". Det er forsøk på mordbrann! Jeg vet jo at vi skal være snille med forvorpne ungdommer som "leker" med fyrstikker! Men slik faenskap kan få meget alvorlige følger! Slike handlinger er utført vold! Om det står en guttegjeng utenfor balkongen din og roper "Homo" er det sjikane og
    vitner om store mangler i barneoppdragelsen, men det er ikke vold! Å sette fyr på et balkongflagg er derimot vold, ikke bare det, det er meget farlig vold!
    Du har selvsagt rett i det, men jeg tenkte mest på rampestreker som i "tilfeldige ugjerninger begått av unge hooligans uten mål og mening", framfor et mer planlagt og spisset angrep fra en eller nutcase fraksjon.

    Hvis det hadde stått en guttegjeng utenfor her og ropt "homo" hadde jeg tenkt at de sikkert mener han single duden som bor rett ovenfor her, og iallfall ikke meg. 🤔😌
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Ja hva så? Hvorfor bry seg?
    Men la meg først få lov til å påpeke at det flagget som vi her på berget omtaler som "Sørstatsflagget" slett ikke var Konfederasjoens flagg!
    Det var en kampfane som ble benyttet av general Beauregard.
    Tja....ikke at jeg har greie på sørstatsflagget, men hva er egentlig forskjellen?
    Såvidt jeg skjønner var første utkastet fra Beaurgard første versjonen av kampflagget til Sørstatene, så da er det vel ikke helt uskyldig?
    1685970600026.png
    Ikke at jeg bryr meg heller! Folk for mene hva de vil og flagge med nesten hva de vil.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.455
    Antall liker
    7.793
    Torget vurderinger
    0
    Tja....ikke at jeg har greie på sørstatsflagget, men hva er egentlig forskjellen?
    Såvidt jeg skjønner var første utkastet fra Beaurgard første versjonen av kampflagget til Sørstatene, så da er det vel ikke helt uskyldig?
    Vis vedlegget 925714
    Ikke at jeg bryr meg heller! Folk for mene hva de vil og flagge med nesten hva de vil.
    Forskjellen er at denne fanen er laget for bruk på slagmarken. Nasjonalflagget var ikke slik.
    Konføderasjonen hadde tre ulike flagg som nasjonalflagg:

    Det første flagget, Stars and bars:
    Stars and bars.jpeg

    Det andre flagget, Stainless banner:
    Stainless banner.png

    Og det tredje flagget, Stained banner:
    Stained banner.png

    Dette er de tre ulike "Sørstatsflaggene"
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Det er ikke lenger siden enn 2005 woke-Hollywood kom med filmen Dukes of Hazzard med en oransje Dodge Charger i hovedrollen, som hadde påmalt et Dixie-flagg over hele taket. Kan ikke huske at det var noe kontrovers rundt det den gangen, men man kan jo kanskje lure på hva svarte i USA syns om at dette ble sett på som helt uskyldig underholdning, kanskje.


     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Deler syn med denne kommentaren, så jeg deler den likegodt:

    Hvorfor finnes det noen mennesker, som hver eneste juni, skal omtale pride-feiringen som ideologi, og spre idéer om at pride er farlig for barn?

    For de er visst ikke homofobe i det hele tatt.

    Men når pride-flagg brennes, pride-tog ble avlyst på grunn av trusler, og mennesker ble drept og skadet i en terror-skyting i fjor, virker det som en litt merkelig kampsak at barn ikke kan ha et regnebueflagg på sekken sin.

    Likevel løftes det hvert år. Som en diskusjon vi liksom må ta.
    Verre er det når politikere, lærere og andre begynner å kopiere språk og holdninger som bunner i hat. Men pakkes inn som kritikk.

    Som å trekke inn barn i debatten om pride-tog, og argumentere for at markeringen er seksualisert, eller at feiringen, som markerer menneskerettigheter og mangfold – er en ideologi.

    Det bunner blant annet i grov hatprat, som da man omtalte homofile og pedofile i samme åndedrag i Norge.

    Transdebatten er et annet glimrende eksempel på skjult hat. Som at transkvinner har planer om å begå overgrep inne i kvinne-garderobene om de bruker dem.

    Men det sies jo ikke sånn. Det pakkes inn, til en faktisk diskusjon.

    Så må transpersoner sitte og høre på hvorfor noen mener de er farlige av natur, og homofile – hvorfor de fremmer en skummel ideologi som kommer til å hjernevaske barna våre.

    Det er bare strøssel på toppen av traumene mange allerede bærer på.

    Til dem som er rasende nå, og mener de må få si og mene det de vil: Hva med dem du snakker om?

    Bare for litt perspektiv: Homofile har blitt drept, forfulgt, utsatt for vold, stigmatisering, utenforskap, hets og det som jævligere er, på bakgrunn av hvem de elsker.

    En gruppe som fremdeles, i mange land, blir drept.

    Sju land straffer i dag homofili med dødsstraff, og 78 land i verden straffer homofili med fengsel, bøter eller arbeidsstraff.

    Herregud, les det en gang til, og fortell meg at du ikke forstår hvorfor vi trenger en markering.

    Ja, vi skal selvsagt få være uenige i ting, også i de sakene som er vanskelige. Men da skal man også være forsiktig med hvor argumentene man bruker kommer fra, og hva man eventuelt kan misforstås på.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Deler syn med denne kommentaren, så jeg deler den likegodt:





    det er lite problemer for lhb-folk i norge i dag. de som prøver seg på hets blir raskt frosset litt ut. hvor er evidensen for det som påståes? at det ikke er greit for disse i andre land, er ikke det samme som at det er det i norge. verden har gått fremover. ellers er det viktig å merke seg at uenighet angående eksistensen av biologiske kjønn, samtidig som en anerkjenner transepersoner, blir likestilt med hatprat. ikke rart da at vi har heksejakten på rowling og andre …

    tillegg:
    når en klager over polarisering av debatten, så bør en kanskje tenke igjennom hvor en bør starte for å bedre den …
     
    Sist redigert:

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    2.206
    Antall liker
    1.681
    Sted
    Bergen
    [/QUOTE]
    BTW
    Skjønner ikke helt behovet for å trekke barn dypt inn i denne problematikken.
    Bortsett fra at det for noen antagelig er pirrende å se et par mannfolk gå og hoppe i mini lær borat kostyme og dra hverandre fremover med ei diger lærreim rundt halsen på den tida (barne)familier gjerne tar seg en tur til byen på en lørdag i juni..feks.
    Men i denne tida med egoet i absolutt sentrum er det vel viktig at absolutt alle, som kanskje Ikke bryr seg en døyt om din seksualitet (eller evt annet om din person) får det presentert rett i fleisen uten mulighet til å unngå.
    Det viktigste er at JEG får presentert meg for ALLE hele tida
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.030
    Antall liker
    9.311
    Merkelig denne trangen mange religiøse har til å begrense andre menneskers seksualitet. Hvis de selv velger å holde seg innenfor de stramme religiøse rammene for slikt er det sikkert frustrerende å se at andre boltrer seg fritt.
    Også rart å se denne maniske fobien for pedofili mange kristne viser samtidig som kristne øvrighetspersoner til stadighet blir tatt med buksene nede stående bak en korgutt.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    Også rart å se denne maniske fobien for pedofili mange kristne viser samtidig som kristne øvrighetspersoner til stadighet blir tatt med buksene nede stående bak en korgutt.
    Det er gjerne et problem blant katolikker og andre trosretninger, hvor prester skal være menn som lever i sølibat. Da får du gjerne menn som ikke er heterofile til å fylle disse stillingene. Samtidig har de makt og visse muligheter innen egen interessesfære, og da er det tydeligvis ikke alltid like lett å holde buksene oppe. Det gjør ikke saken bedre at det er bare å be om syndenes forlatelse etterpå.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    Nå var det nok ikke bare omtanke for de svarte slavene som ledet President Lincoln til å se nødvendigheten av en "militær spesialoperasjon", men vel så mye det å holde unionen samlet. Det kan vi sikkert krangle mye om men ikke på denne tråden.
    Overordnet dreide borgerkrigen seg om hvilke rettigheter de enkelte delstatene hadde overfor de sentrale myndighetene i unionen. Den grunnleggende årsaken til borgerkrigen var imidlertid slaveriet. I enkelte stater var slaveriet avskaffet, mens det var utbredt i andre stater. Spørsmålet om hvorvidt unionens myndigheter hadde lov til å forby slaveriet i eksisterende delstater og å forby det i nye områder av unionen utløste flere politiske konflikter. Slavestatene fryktet at de andre delstatene skulle bli mektige nok i Kongressen til å kunne avvikle slaveriet i hele unionen. Først og fremst var det muligheten for og forsøkene på å spre slaveriet til nye områder som utløste uenigheten mellom delstatene.

    den amerikanske borgerkrigen – Store norske leksikon (snl.no)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Retorikken er velkjent, og man blir litt matt og overveldet av den samme repeterende kverningen satt sammen av halvsannheter og generaliseringer. Som f.eks. påstanden om at "Lesbiske blir kalla dei forferdelegaste ting når dei avviser som partnarer menn med penis som seier dei er lesbiske".

    Hvor vanlig er egentlig dette? Jeg har aldri hørt om det, så jeg ble nysgjerrig og sjekket kilden hun henviser til:

    Several people got in touch with me to say there was a "huge problem" for lesbians, who were being pressured to "accept the idea that a penis can be a female sex organ".
    I knew this would be a hugely divisive subject, but I wanted to find out how widespread the issue was.
    Ultimately, it has been difficult to determine the true scale of the problem because there has been little research on this topic - only one survey to my knowledge. However, those affected have told me the pressure comes from a minority of trans women, as well as activists who are not necessarily trans themselves.
    Hvor liten majoritet er det snakk om, egentlig? Fem stykker i et avgrenset miljø et eller annet sted? En million? Virker mest som uredelig argumentering hvor man prøver å sette opp en stråmann for å drive heksejakt. Føler det er litt det samme som skjer når man uttrykker bekymring for alle transkvinnene som visstnok skal være potensielle overgripere og voldtektsforbrytere.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.167
    Antall liker
    8.946
    Nå har jeg lest det to ganger og synes ikke hun sier så mye som er intereressant, det meste er skrevet hundre ganger før, men det synes jeg ikke Skarstein gjør heller, det blir litt for mye « ja men du`a, åsså du`a...» Det må da være mulig å komme seg litt videre. (Men det er vel akkurat det det ikke er...)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Nå har jeg lest det to ganger og synes ikke hun sier så mye som er intereressant, det meste er skrevet hundre ganger før, men det synes jeg ikke Skarstein gjør heller, det blir litt for mye « ja men du`a, åsså du`a...» Det må da være mulig å komme seg litt videre. (Men det er vel akkurat det det ikke er...)
    Det kommer sikkert litt an på eget ståsted, så det kommer sikkert ikke som noen overraskelse at jeg syns Skarstein er noe mer på ballen enn Kalvig.

    Helt enig i at frontene virker steile og fastlåste, og at det neppe kommer til noen forsoning med første. Mener allikevel at det stort sett er snakk om en minoritet som vil leve gode og verdige liv, men allikevel hele tiden blir poket i fordi noen liksom «bare stiller spørsmål» og «vil ta debatten». Hadde det begrenset seg til bare det, så.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn