|
Er dette seriøse fakta eller ???omholt skrev:Bare til opplysning;
1. Dali MS5 og B&W 803D er høyttalere med klare svakheter.
2. Dali MS4 regnes som klart bedre høyttalere enn MS5.
3. Dali har slitt med å få høyttalere med større basselementer til å spille bra.
4. B&W 803D krever et veldig bra rom.
5. 802D er mye mer plasseringsvennlige.
Dette er hififakta.... Dog, jeg er tildels enig.Flageborg skrev:Er dette seriøse fakta eller ???omholt skrev:Bare til opplysning;
1. Dali MS5 og B&W 803D er høyttalere med klare svakheter.
2. Dali MS4 regnes som klart bedre høyttalere enn MS5.
3. Dali har slitt med å få høyttalere med større basselementer til å spille bra.
4. B&W 803D krever et veldig bra rom.
5. 802D er mye mer plasseringsvennlige.
Her begynner jeg å lure mer.. Klasse D er like analogt som alt annet forøvrig.Titleist skrev:det første som peker seg ut er at dette digitale systemet slett ikke låter digitalt, les: hardt, metallisk, kaldt, analytisk, tynt, spisst.
De har strømuttak. Mener å huske det er +/- 20V DC. Det kreves en enkel nedregulering.wilbur-x skrev:Dette var mr enn fristende til ht-prosjektet !
Har disse modulene strømuttak for eventuell buffer, delefilter etc ?
Har registrert aux-supply, men hva er dette (like/veksel, 12V 15 V...) ?
http://www.icepower.bang-olufsen.com/files/solutions/icepower125asx2_datasheet_1_0.pdf· ±25V unregulated auxiliary power supply
Kan du forklare hvordan jeg skal brokoble på en lettfattelig måte (med teskje ja)? Må boksen åpnes?Valentino skrev:Kan du legge på et termometer? Boksen drar vel 30W på tomgang.
Skal du brokoble kan du også kjøre balansert. Inverteren på den ene kanalen er bare der for folk som ønsker å kjøre SE i brokobling.
Er det kun med brokobling man kan kjøre balansert?Valentino skrev:Skal du brokoble kan du også kjøre balansert. Inverteren på den ene kanalen er bare der for folk som ønsker å kjøre SE i brokobling.
Ja.omholt skrev:Er det kun med brokobling man kan kjøre balansert?
Det kommer vel også ann på hvor mye krefter høyttalerne trenger. Regner med man garantert ville ha hørt forskjell på litt store gulvstående, da blir ikke 2*60W all verdens.Valentino skrev:Ja.omholt skrev:Er det kun med brokobling man kan kjøre balansert?
Jeg har ikke lest eller hørt noen melde at den låter bedre i BTL enn SE-modus. Det hevdes også at en av grunnene til at den låter bedre enn ASP er at den ikke er balansert.
Du kan bruke de to ledige kanalene til hurramegrundtlyd kanskje, eller biampe for gøy?
Aner ikke om jeg har motfase. Hvordan oppleves det?Isbjorn skrev:Gratulerer med ny forsterker. Får du fortsatt for lite nivå i bassen? Kan det være som noen sier at den ene terminalen er speilvendt slik at du har motfase i kanalene? Er lyden ellers fortsatt bra?
Mvh
Bjørn![]()
Ved motfase vil du få veldig slank lyd p.g.a. at kanalene mere eller mindre faser hverandre ut. Dette er mest merkbart i bassen. I tillegg ville du fått ett diffust stereobilde. Men det er jo enkelt å prøve ved å bytte + og - på en av høyttalerkablene. Du hører fort om det blir bedre/verreomholt skrev:Aner ikke om jeg har motfase. Hvordan oppleves det?