Kjempetråd!! Har lenge fundert på en tur til Scotland og øyene....... Oxford er jo interessant - for en Morse-fan Merkelig opplegg hele greia egentlig. Var i Cambridge på et liten konferanse en hel uke for flere år siden, og bodde i college ( Clare ).... artig opplevelse, med gamle engelske skyvevinduer og knirkete lærmøbler... til og med peis på rummet....
Takk for det.
Nei, ikke iPhone til bilder.
Jeg bruker et Olympus OM-D, E-M5.
Er teknisk helt på jordet, og kjører kun auto. Men tror jeg har et visst blikk for komposisjon som kompenserer for manglende teknikk.
Det kan godt være jeg går over til å bruke mobilen neste gang jeg må kjøpe ny; synes de tar veldig gode bilder noen av dem, og et kamera av den typen jeg bruker er jo et lite herk å drasse på.
Fin komp og Fine bilder. Typisk mobil eksponering og en del skjeve linjer. Derfor
Jeg tenkte mobil. På steinene kunne du sikkert brukt P og lagt lysmåling på
Steinene og heller fått litt utbrent himmel. Men blir jo fort mye og huske på når man er på farten.
Jeg bruker mobil og nikon speilreflex
Der falt jeg alt av lasset. Burde nok tatt et kurs og lært dette skikkelig, men det handler også som du sier om travelhet og at jeg ser noe som jeg tror kan bli et ok bilde, og knipser der og da.
Klarer ikke dy meg, men måtte legge ut ett siste bilde, tatt i morgen fra Magdalen brigde og ned mot Isis.
Ja, det er Themsen, men akkurat når den renner gjennom Oxford skifter den navn til 'Isis', før den vender tilbake til sitt opprinnelige navn ved byens grense. Oxford, asså!
De flate og fargerike båtene er typiske, stakingen kalles 'punting' og fører tankene til Venezia.
Det ble en stille rusletur på kjente steder i dag, fra denne broen tok jeg ett av de første bildene i Oxford, det er fem år siden nå.
Mange tanker og mange følelser i dag. Kanskje siste gang jeg er i denne byen jeg har blitt så knyttet til. Men den sterkeste følelsen er likevel takknemlighet over å få ha tatt del i det eventyret disse årene har vært.
Det er en veldig vakker by, og alle som har mulighet bør legge turen innom en gang.
Ser ut til å være et sted som er verd å besøke. Tror ikke kurs gir deg noe bedre bildr. Prøv og feil holder lenge.
Har vel et hjul som heter EV. Vrir du på dette mens du ser i søkeren ,så kan du velge hvor lyst mørkt bilde blir.
Var steinene jeg tenkte på, men kan jo godt være det var slik du ville ha bildet?
Hver vår måte og lage foto på.alle de andre bildene er virkelig bra, på alle måter.
Prøv litt selv. Synes selv auto fungerer bra, men av og til så blir lysmålingen litt feil, når kamera også tar hensyn til himmel og andre lyse partier. Da blir ofte andre ting mørkere enn man vil ha det.
Er sånn at ikke alt blir perfekt på en gang. Himmelen er ofte den man ofrer for og få det andre på bilde bra.
Takk for det.
Nei, ikke iPhone til bilder.
Jeg bruker et Olympus OM-D, E-M5.
Er teknisk helt på jordet, og kjører kun auto. Men tror jeg har et visst blikk for komposisjon som kompenserer for manglende teknikk.
Det kan godt være jeg går over til å bruke mobilen neste gang jeg må kjøpe ny; synes de tar veldig gode bilder noen av dem, og et kamera av den typen jeg bruker er jo et lite herk å drasse på.
Ikke bare et vist blikk for komposisjon - dette kan du til fulle. Fordelen med mobil er at du har den men deg altid og i noen fall er den uslåelig på kort avstand, men ellers falle den helt i gjennom. Hadde aldri reist et slikt sted uten et skikkelig kamera.
Var på en organisert 2 ukers tur i Italia i fjor, og en av deltakerne var profesjonell fotograf. Det eneste han hadde med seg var en liten Sony RX100. Men du verden så bra bildene ble.
Til å ha med på en tur der motivene holder seg noenlunde i ro kan jeg ikke se noen grunn til å foretrekke et dslr.
Tviler på det blir dslr neste gang på meg. Blir nok rx100 , lx100 eller lign.
Har solgt alle objektivene mine. Har kun 35mm’n igjen.
Ser en får mobiler med 1/2.3» sensor
Takk for turen! Du er åpenbart oppsatt med et skarpt skråblikk, og da blir bildene interessante betraktninger uansett hvilket kamera du bruker.
I motsetning til madammen, som er lidenskapelig hobbyfotograf og også gjør litt freelance, er jeg like håpløs både foran og bak kamera. Men det er heldigvis ikke sånn at man må være ku for å erkjenne at melken er sur, så jeg mener da å kunne gjenkjenne og saktens glede meg storligen over gode bilder når jeg ser dem.
Gode fotografer er selv deltakere og ikke bare observatører, sier madammen. Tror det er mye i det. I alle fall så ser jeg dine bilder slik. Det er ikke bare bilder av i og for seg interessante objekter. De inneholder dine refleksjoner og sinnstemninger i møtet med det du ser.
Takk igjen for at du deler så mye mer enn bare gode bilder, Svein Arne.
Takk for turen! Du er åpenbart oppsatt med et skarpt skråblikk, og da blir bildene interessante betraktninger uansett hvilket kamera du bruker.
I motsetning til madammen, som er lidenskapelig hobbyfotograf og også gjør litt freelance, er jeg like håpløs både foran og bak kamera. Men det er heldigvis ikke sånn at man må være ku for å erkjenne at melken er sur, så jeg mener da å kunne gjenkjenne og saktens glede meg storligen over gode bilder når jeg ser dem.
Gode fotografer er selv deltakere og ikke bare observatører, sier madammen. Tror det er mye i det. I alle fall så ser jeg dine bilder slik. Det er ikke bare bilder av i og for seg interessante objekter. De inneholder dine refleksjoner og sinnstemninger i møtet med det du ser.
Takk igjen for at du deler så mye mer enn bare gode bilder, Svein Arne.