I utforbakke på to rosa hjul

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.230
    Antall liker
    4.319
    Torget vurderinger
    0
    Jeg elsker norsk skisport

    Jeg sier som D. Trump : "jeg elsker norsk skisport, ingen respekterer norsk skisport som meg"


    Sport på tv var en fast aktivitet på lørdag og søndagsmorgene i min barndom. Rosinen i pølsa var langrenn og skøyter. Jeg husker VM i Oslo 82. Maskotten har satt dype spor.

    VM elgen.jpg



    Det var Oddvar Brå, Ove Auli og Anette Bø og alle de gode gamle heltene.

    Norge gjorde det ok minus i klassisk og helt elendig i fristil. Faktisk så dårlig at jeg i Val di Fiemme tok meg i å heie på denne karen.

    Wassberg.jpg



    Da alt håp virker ute vokste denne karen sakte og man kunne skimte et lys langt der fremme.

    Ulvang.jpg



    Bjørn Dæhlie var et navn som oftere og oftere dukket opp også til de to i OL i Albertville nærmest gjorde rent bord. Siden den gang har langrenn egentlig vært totaldominert av Norge.

    Innspurten fra jaktstarten fra Falun 93 husker jeg som det var i går.


    Og hvem stod vel ikke i løypene på Lillehammer?


    Noe av det jeg har likt best ved langrennsporten er at det har vært en "ærlig" idrett. Ærlig på den måten at man går så fort man kan og den sterkeste vinner. Det har også vært noe jeg akkurat her og nå kaller en norsk verdighet over det hele. Man respekterte vinnerene, klagde ikke over egen prestasjon, ski eller smøring. Fair play var viktig og Norge virket fra et norsk synspunkt best i klassen.

    Lillehammer OL var stort. Presset var gedigent og jeg husker norsk fair play fikk en stoooor ripe i lakken da tvkameraene fanget opp at en norsk hjelpemann ikke gav en norsk stav til finske Mika Myllylä som gikk med en stav. Husker at jeg var flau på norske vegne og gullmedaljen til Bjørn Dæhlie smakte ikke så godt som den kunne ha gjort hvis hjelpemannen hadde valgt å gi en stav.

    Det var lite dopingavsløringer, men det lå en skygge over sporten en stund før det smalt skikkelig i 2001 i Lahti. Finnene var bloddopet organisert. Selv legenden Harry Kirvesniemi gikk med i det dragsuget. Myllylä ble aldri seg selv og fikk et nedverdigende liv før han tok livet sitt.

    Likevel var jeg personlig trygg på at nordmennene ikke var dopet. Årsaken til det var den enkle grunn at de fortsatt var best i ærlighet, fair play og anti doping arbeid. Norge snakket alltid høyt om disse tingene.

    Mye har endret seg i antidopingverdenen. Mye av utviklingen har Norge selv stått for. De har stått øverst på barrikadene og ropt på bedre kontroller, strengere straffer og utvisning på livstid. Det har vi fått. Antidoping er blitt knallhardt. Det må de være for å ha sjanse til å ta de som bruker kunstig stimuli for å bedre prestasjonene. Dette kan de være fordi idretten er ikke det virkelige livet, men en kommersiell virkelighet som det er store penger rundt.

    Nå har for første gang noen av de store stjernene i Norge blitt dømt for doping. Begge faktisk på grunn av systemsvikt i Skiforbundet.

    Den skiidretten jeg har vært glad i ville ha opptrådt verdig og tatt straffen med fatning underforstått at de respekterer de gjeldende lover og regler. På denne måten kunne de ha vist for hele verden hvor dypt fair play, ærlighet og antidoping betyr i Norge. En slik taktikk tror jeg kunne gjort verden i tvil om Norge faktisk er bedre enn de andre. I stedet velger man taktikken "åpent frontalangrep" mot antidopingsystemet og de øvre organer og beskylder de samtidig for urent trav. De stiller "den norske verdigheten" i et dårlig lys. Nå er den borte for alltid, hvis den noen gang har vært der.

    Det er nettopp respekten for lover og regler som gjør at man har trodd at Norge har vært bedre enn de andre.

    Nå er ikke verden i lenger tvil om Norge er bedre enn de andre, de har fått bekreftet det motsatte. Godt jobbet Norsk skiforbund.
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.201
    Antall liker
    101.667
    Torget vurderinger
    23
    Jeg vil ha MER doping - sløve buljongpar (gammelt Bislettuttrykk, for newbies) er drittkjedlige å se på! Sport er underholdning, fuck fair play & shit like that. Jeg vil se 100m. unnagjort på 9 blank, 7 m. i stavsprang, hekkeløp hvor en tar to hekker i samme spranget osv. osv. Langrennsløpere som ikke kaster seg ned etter målgang men går rett på en dugelig treningsøkt..:cool: Dop er snop! No pain no gain!
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.230
    Antall liker
    4.319
    Torget vurderinger
    0
    Åpner seg en ny verden. Hva med tikamp unnagjort på 2 timer? Kvinner og menn i samme konkurranser. Høydehoppere som er 2.5 høye. :)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.201
    Antall liker
    101.667
    Torget vurderinger
    23
    Minuttvalsen går unna på 35 sek. FLATT!!
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Fjern sprinter og jaktstarter. Halvminutts intervallstart er det eneste som duger. Klassisk og skøyting side om side, javel. Men kun 5,10, 15, 30 og 50 + stafetter. Som det var før- uten dopingen. Det eneste vi ikke KAN få tilbake nå er Carlsen & Rike..
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.230
    Antall liker
    4.319
    Torget vurderinger
    0
    Oi, det er noen som er enda mer konservative en meg her. Jammen godt. :)

    For min del kommer jeg nok ikke til å følge med mer enn et halvt øye. Løpet er kjørt.
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.230
    Antall liker
    4.319
    Torget vurderinger
    0
    Jeg tror på Astrid

    For noen år siden så jeg på Idol på Tv2 og ble regelrett blåst overende over en fryktløs 16 årig jente som nærmest snudde konseptet på hodet i forhold til andre håpefulle i idolsirkuset. Hun synger bra og ser bra ut, men det er det ganske mange som gjør. Det jeg opplever Astrid har er det veldig sjeldne "Prince-genet". Hun er så kreativ at det virker nesten som hun "jammer" frem låtene helt uten frykt for at det skal oppstå gale toner på gitaren eller pianoet. Låtene bare renner ut...

    Når man som 16 åring covrer Dolly Partons "Joline" på den måten på riksdekkende tv i beste sende tid (2.00 min ut i idolvideo) da er man i mine øyne helt rå!! Britneys Toxic er også verdt en lytt 8.00 ut i videoen.

    Inntil videre er hun tatt av popverdenen og produserer überkommerst materiale, men ikke la dere lure av det. Hvis hun beholder benene på jorden tipper jeg Norge får en fantastisk artist med tid og stunder.

    Heia Astrid!







    Viser kanskje litt den fryktløse "all in" innstillingen?

     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.201
    Antall liker
    101.667
    Torget vurderinger
    23
    Hmmm...... Ikke så halvgæli nei. Enda jeg egentlig ikke er spesielt interessert i syngedamer. Kanskje du skulle kaste deg på talentspeiderkonkurransen :D
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.230
    Antall liker
    4.319
    Torget vurderinger
    0
    Kul jente. Talentspeider jobben for jeg overlate til de som ikke har peiling på slikt gitt.:)
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.230
    Antall liker
    4.319
    Torget vurderinger
    0
    Sånn kan det sies. Jeg skåler for den.:D

     
    Sist redigert:

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.230
    Antall liker
    4.319
    Torget vurderinger
    0
    Kongelig Beethoven

    Var på konsert med Oslo Strykekvartett i går. Konsertens tittel var "Bare Beethoven" så det trengs ikke rare fantasien til for å forstå at det var Beethovens strykekvartetter som skulle fremføres.

    Kammermusikkfestivalens slagord "Stor musikk i små rom" gir enkelt rammen. Det slagordet sier lite om er hvilke type små rom. Forrige gang var det Olav hall, denne gangen var det Slottskapellet som var rammen. Selv denne kveldens selskap som ikke akkurat et pro monarkiet måtte innrømme at det var ganske stas å få komme inn i selve Slottet.

    Slottet.jpg



    Slottskapellet er et flott rom som er som skapt for stor musikk i små rom.


    Slottskapellet.jpg



    Det er ikke lov å ta bilder, derfor må jeg ty til bilder fra "eteren".


    Kveldens artister var Oslo styrkekvartett, bildet fra et cdcover tatt i Slottskapellet.



    oslo-kvartett.jpg



    Konserten var meget velspilt. Fasinerende hvordan de får klangen i kvartetten til å smelte sammen i en slags overlapping mellom 2. fiolin, bratsj og Cello.
    Førstefiolin skar gjennom nærmest uannsett. Denne klangen passer Beethoven kvartettene veldig godt der rollene veksler og overlapper konstant.

    Det virker krevende å spille tre slike store kvartetter på en konsert. Den første kvartetten var by far mer velspilt enn de to andre og den siste var det ikke mye konsentrasjon igjen fra de 4 på scenen.

    Likevel var det en meget flott konsert med en fin ramme.

    Etter konserten gikk vi på Radisson Blue hotell og tok heisen opp til øverste etasje til "Sky baren" panoramavinder med utsikt over Oslo. Et glass eller fler der anbefales på det varmeste.


    IMG_3577.JPG



    IMG_3578.JPG
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.965
    Antall liker
    81.741
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Så akkurat Astrid S på Lindmo og det var ikke akkurat noe fyrverkeri
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.230
    Antall liker
    4.319
    Torget vurderinger
    0
    Ble nysgjerrig så måtte sjekke ut. Er ikke den store låta hun har sluppet nå nei, men fremførelsen synes jeg var fin nok.
    Gi jenta ti år TT så kommer vi tilbake til det da.
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.230
    Antall liker
    4.319
    Torget vurderinger
    0
    Should I stay or should I go?

    Har vært på lite konserter å fortelle om siste ukene, men jeg har vært på rundreise på HiFisentralen og gjort meg noen refleksjoner.

    Ting er i forandring og mange er missfornøyde. Å være missfornøyd er selve folksesporten på internett hos befolkningen i verdens beste land å bo i.

    Det er noen ting som går igjen

    1. Man er missfornøyd med at det finnes regler og når bestekompisen bryter disse så er det urettferdig at han blir straffet.
    2. Andre liker ikke eller er ikke opptatt av det samme som meg, derfor trivdes jeg bedre før og vil egentlig slutte å skrive her, men klarer ikke la være.
    3. Andre er så hårsåre og tåler veldig lite kritikk. Det er jo bare lyd og musikk det dreier seg om.
    4. Andre burde skrive mer respektfullt til meg hvis ikke blir jeg lei meg, jeg har jo tross alt vært her og bidratt i mange år.
    5. Det er for dårlig rekruttering av nye unge medlemmer.
    6. De nye unge medlemmene trenger sårt hjelp av meg for å unngå å gjøre de samme feilene som jeg har gjort. Jeg har gjort mye dumt, men nå har jeg sett lyset.
    7. Alle som ikke har forstått at tweaks er bortkastet tid, selv om det ermoro må bli fortalt dette så fort som overhodet mulig.
    8. Bransjen er kjøpt og betalt.
    9. Høvdingen prøver egentlig å loppe oss for penger. Hvor vanskelig kan det være å drifte et forum liksom?


    Hva med å se seg selv i speilet og bidra med det man har og kose seg med det. I en tid der retorikk blir mer og mer viktig for å unngå konflikter med ytterliggående kan det være lurt å tenkte på at "It takes two to tango". Diplomatiske evner kommer man til å få bruk for fremover og da tenker jeg Hifisentralen kan være et fint sted å øve seg. Oppførsel smitter i begge retninger. Hifisentralen er kun hva summen av brukerene til enhver tid deler. Vil man tiltrekke seg like brukere som seg selv gjelder det nok å yte og ikke syte.

    Peace and love....
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Er nok mange av oss som kunne ha godt av å ha innlegg 135 på doveggen :D
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.230
    Antall liker
    4.319
    Torget vurderinger
    0
    Kanskje tråden heller burde hett rosa do-lektyre? :)
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Jeg vil ha MER doping - sløve buljongpar (gammelt Bislettuttrykk, for newbies) er drittkjedlige å se på! Sport er underholdning, fuck fair play & shit like that. Jeg vil se 100m. unnagjort på 9 blank, 7 m. i stavsprang, hekkeløp hvor en tar to hekker i samme spranget osv. osv. Langrennsløpere som ikke kaster seg ned etter målgang men går rett på en dugelig treningsøkt..:cool: Dop er snop! No pain no gain!


     
    Sist redigert:

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Jeg vil ha MER doping - sløve buljongpar (gammelt Bislettuttrykk, for newbies) er drittkjedlige å se på! Sport er underholdning, fuck fair play & shit like that. Jeg vil se 100m. unnagjort på 9 blank, 7 m. i stavsprang, hekkeløp hvor en tar to hekker i samme spranget osv. osv. Langrennsløpere som ikke kaster seg ned etter målgang men går rett på en dugelig treningsøkt..:cool: Dop er snop! No pain no gain!
    https://www.facebook.com/NRKUnderholdning/videos/1250250788361001/
     

    Dyret

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2012
    Innlegg
    2.155
    Antall liker
    1.988
    Sted
    Byen med kråke
    Torget vurderinger
    1
    Du er nok desverre ikke den eneste med disse tankene. Så får vi se hvor det bærer.
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.230
    Antall liker
    4.319
    Torget vurderinger
    0
    Da kjærligheten våknet

    Jeg tar et lite skritt videre i min vandring. CDens inntog ble brutal i mitt barndomshjem sett med lydører. Husker mitt første møte med cden var hos en ny klassekamerat som hadde flyttet hjem fra Kenya. Disse hadde sølvskiver med musikk på i en Bang&Olufsen spiller.

    Det tok ikke lang tid før mine foreldre skulle bytte ut sitt anlegg med komponenter som passet den nye tiden. De endte opp på Lefdal electromarket og kjøpte samlet Technicskomponenter. Tuner, kassetspiller, forsterker og EQ + høyttalere. Ut med gamleanlegget, de selvbygde høyttalerene, kassettspilleren fra Gud og en av de kraftigste ampene som fantes. Det er vanskelig å innrømme det, men stua mista mye musikalitet i den overgangen.

    En trøst var at vi ungene fikk en ny stue. En lys stue med grønt vegg til vegg teppe, furupanel på tak og vegger med åpninger i alle retninger og skråtak.
    Her koset vi oss med noen Jamo høyttalere som var en litt mindre utgave av disse og den mest sedate Sony ampen du kan tenke deg.

    Jamo .jpg




    Plutselig en dag hadde far fått tak i en ny amp til oss. Det var en Fischer CA-100. En liten snerten forsterker på 20 watt.

    Fisher CA-100.jpg


    back.jpg




    Jeg husker hvordan den nye forsterkeren gjorde musikken klarere, friskere og vekket musikken. Det var kjærlighet ved første lytt og vekket kjærligheten til hifikomponenter.
    Da jeg flyttet hjemmefra flere år senere arvet jeg den og fikk den med på flyttelasset.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Gøyal historie. Når det kommer til Jamo Power 355 så har jeg alvorlig lyst til å prøve dem med en rimelig rørforsterker. Ser de ligger helt greit priset på Finn når de dukker opp der, så det er ikke et dyrt prosjekt å få til. Det handler mer om det å ha plass til dem enn mulighet for realisering, og en flott ekstra rørforsterker med EL84 har jeg. Må rett og slett innrømme at jeg teller litt på fingrene med akkurat Power 355. Erfaringer med Power 500 tilsier at kabinettene synger litt mer med enn det som kan betegnes som "beregnet", eller at slik skal det være. Power 500 tjente på ekstra avstiving og mer dempemateriale, det samme gjør sikkert Power 355. Ellers er det en litt JBL-aktig konstruksjon, og det er den faktoren som gjør meg litt nysgjerrig. :)
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.230
    Antall liker
    4.319
    Torget vurderinger
    0
    Er ikke sikker på hvilken Jamomodell vi hadde, spilte alltid med grillene på. Det som er sikkert er at de var mindre enn de som er avbildet. Tror nok rørforsterker vil være retningen å lete etter makker ja, men tror de uansett er tunet ganske høyt, så noen JBL-bass får du nok ikke klemt ut av de tror jeg. Morsomme høyttalere som gjorde jobben en god stund.:)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.383
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Alle på Karihaugen hadde Jamo høyttalere da jeg var mini Evo :)
    Fatter bygde et seas kit som spilte ringer rundt jamo høyttalerene til kompisene,fikk tak i en gedigen receiver som virkelig vekket seasene. Artig og mimmre i hifi historien ;)

    O
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.230
    Antall liker
    4.319
    Torget vurderinger
    0
    Høres litt ut som din fatter gikk motsatt vei av min. Gode minner. :)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Å se en karmøybu på ei så ekstremt eksklusiv liste er nesten litt rart, men selvfølgelig svært naturlig. :rolleyes:
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Baluba: Det er da ikke hans "etnisitet" som er grunen til at vedkommende er så god som han er. Dersom jazzpianister kan tas med på den lista, la meg foreslå Ellis L. Marsalis...Verdens mest undervurderte i sin genre, spør du meg. Ellers har vi folk som Danilo Perez, DD Jackson , Tord Gustavsen og Gonzalo Rubalcaba. PLUSS KEITH, DA.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.201
    Antall liker
    101.667
    Torget vurderinger
    23
    Min personlige favoritt der må bli Barenboim, fulgt av Ricther og Andsnes. Barenboim's avkledning av Lang Langs pyrotekniske display av et Beethoven stykke i Barenboims Masterclass er bare episk.
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.230
    Antall liker
    4.319
    Torget vurderinger
    0
    Stas med en nordmann på den lista. De har gravd dypt på bunnen når de har med navn som Mozart, Chopin, Beethoven, Lizt og Rachmaninov. Da blir plutselig den listen veldig liten for moderne navn å komme inn.

    Naturlig nok ingen lettvektere du lister opp Sluket. Jeg er svak for Horowitz og Rubinstein også.

    Flott liste du setter opp Auditor, kjenner altfor lite til Ellis Marsalis kjenner jeg, men for å oppdra historiens beste jazzfamilie har jeg tro på at han besitter noen sjeldne skills. Hyggelig at du også gjør plass til en nordmann.

     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.383
    Antall liker
    3.558
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Min personlige favoritt der må bli Barenboim, fulgt av Ricther og Andsnes. Barenboim's avkledning av Lang Langs pyrotekniske display av et Beethoven stykke i Barenboims Masterclass er bare episk.
    Er det noen spesielle album med Barenboim du vil trekke frem?
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.201
    Antall liker
    101.667
    Torget vurderinger
    23
    Mnja... det er så mye bra, men jeg har en EMI boks med Jaqueline DuPre hvor de to har et brilliant samspill, tror det er en favoritt for jeg vender ofte tilbake til akkurat den.
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.383
    Antall liker
    3.558
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Mnja... det er så mye bra, men jeg har en EMI boks med Jaqueline DuPre hvor de to har et brilliant samspill, tror det er en favoritt for jeg vender ofte tilbake til akkurat den.
    Den har jeg også:) Er det CD 8, 9 og 10? Beethoven piano trios?
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.201
    Antall liker
    101.667
    Torget vurderinger
    23
    Nei, disc 4 - cello sonater Chopin og Franck. Barenboim er en strålende solist selvsagt, ikke minst på Beethoven som er hans spesiale, men her er han suveren som akkompagnatør for sin kjære Jaqueline.
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.230
    Antall liker
    4.319
    Torget vurderinger
    0
    Hvor er kompetansen for talentutviklingen i dette landet?

    Det er en ting jeg har tenkt litt på i sommer og rett som det er ellers også. Dette gjelder ikke kun fotball, men generelt. Det som trigget dette innlegget var denne artikkelen i VG.


    RBK2.jpg


    Nye kunstgress-tall skaper debatt: RBK-Kåre omtaler Eliteserien som «breddeidrett» - Eliteserien - VG



    Norsk fotball er dårlig. I kveld så jeg stjernekamp og det var bare sorgen. I sommer har VG hatt flere artikler med undertonene "hvor tok talentene veien".


    Norge alltid klart å bygge frem individualistene i enkeltidretter. Bortsett fra Langrenn og Jazz har leverer Norge i mildt talt ujevnt.

    Verktøyet som presenteres er mer av det jeg vil kalle "næringslivtriksene" fra næringslivpappaene. I valgkampen kjenner man de samme argumentene om norsk skole fra de store partiene. Alt skal visst løses med de samme triksene:

    1. mer penger
    2. mer kompetanse til lærerene
    3. mer tid
    4. bedre utstyr
    5. siste skrik innen hva det skal være


    Spørsmålet mitt er hvor skal dette ende? Når skal noen klare å banke litt vett inn i næringslivpappaene som styrer talentutviklingen i dette landet?
    Finnes egentlig utviklingskompetansen formalisert i dette landet?

    Huff.... :mad:
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.230
    Antall liker
    4.319
    Torget vurderinger
    0
    HFS gir sitt tydelige signal på hvorfor det er slik når kun alltid oppegående Sluket responderer. Temaet engasjerer ikke. Hvorfor skal det det. Vi trenger jo ikke talenter vi og ikke har vi tid eller ressurser til å skape de heller. Det vi er opptatt av er oljeboring, sykehjemsplasser og PISA undersøkelser.

    Men en dag og ikke så altfor lenge våkner vi opp av den rosa drømmen og lurer på hvor det gikk galt. :confused: :cool:
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.201
    Antall liker
    101.667
    Torget vurderinger
    23
    I tillegg har du hytta, den nye SUV'en, båten, Spania etc. etc. Fleskefeite selvtilfredse nordmenn har ikke tid til å bry seg om utvikling, fremtid, reell livskvalitet etc. etc. Dessuten har de - i sin selvpålagte travle verdag - så mye å administrere at de ikke klarer å logge nok tid til sine barn/barnebarn til å bli så glad i de at det gjør alt de kan for å sikre DERES fremtid. Det er til å spy av hele kjøret. JADA, unntak finnes, og sansynligvis blir det en del indignasjon her på forumet blant de som BRYR seg, tror man finner fler her hvor det tross alt er en viss kulturinteresse i forhold til det gjengse samfunn (Joe Sixpack) Dere får ha mitt oppgulp unnskyldt.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn