I utforbakke på to rosa hjul

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.246
    Antall liker
    4.383
    Torget vurderinger
    0
    Jeg har falt av allerede og tror neppe jeg skal bruke flere hardt tilstrebede kalorier på denne tråden. Guddbay!
    Ingen her inne som kommer til å tvinge deg til å bli med på rosa tur her. Takk for bidragene.
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    228
    Kan forsøke å gi deg en forklaring:

    - Hifi og musikk bør ha hovedfokus i en tråd som handler om "Mitt anlegg".
    - Dette er primært et forum for folk som er lydinteresserte. Lyd er Forrett, hovedrett og dessert, alt det andre er krydder.
    - Du skriver et innlegg om rammer, som jeg ikke klarer å forstå. Er det humor? Er du beruset? Er det alvor?
    - Du får mange hint fra forumets medlemmer, som besøker tråden din, om at de gjerne vil se anlegget, få igang dialogen rundt lyd.

    Håper du finner glede både i hifi og musikk. :)

    Mvh.

    Rune
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.246
    Antall liker
    4.383
    Torget vurderinger
    0
    Kan forsøke å gi deg en forklaring:

    1. Hifi og musikk bør ha hovedfokus i en tråd som handler om "Mitt anlegg".
    2. Dette er primært et forum for folk som er lydinteresserte. Lyd er Forrett, hovedrett og dessert, alt det andre er krydder.
    3. Du skriver et innlegg om rammer, som jeg ikke klarer å forstå. Er det humor? Er du beruset? Er det alvor?
    4. Du får mange hint fra forumets medlemmer, som besøker tråden din, om at de gjerne vil se anlegget, få igang dialogen rundt lyd.

    Håper du finner glede både i hifi og musikk. :)

    Mvh.

    Rune
    Jeg lurte på hva du mener med bokstavene i margen?

    1. Leste du innlegget "Rammen"? Det skulle være forklaring. Jeg ønsket å lage en altmuligblogg og ble henvist til "mitt anlegg" av blant annet moderator, TT og Baluba. Skrev rammen så blant annet du skulle forstå at rammen til denne tråden ikke er som de andre anleggstrådene.
    2. Tror det er noen som er opptatt av musikk, film og kultur også.
    3. Bare et forsøk å ikke skrive det samme innlegget du har lest tusen ganger før. At det var et dårlig forsøk kan jeg være enig i.
    4. Jeg er glad for velmente hint jeg, men tråden er ikke slutt riktig enda.
     

    Kanutus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Innlegg
    2.006
    Antall liker
    780
    Sted
    Nesodden
    Bare hold det gående du, El, så vil de som følger med følge med, og de som hopper av i fart får gjøre det ... Tempoet styrer du selv ... :)
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.246
    Antall liker
    4.383
    Torget vurderinger
    0
    Bare hold det gående du, El, så vil de som følger med følge med, og de som hopper av i fart får gjøre det ... Tempoet styrer du selv ... :)
    Tusen takk! Ingen fare, denne tråden kommer til å gå sin skjeve gang en god stund. :)
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.246
    Antall liker
    4.383
    Torget vurderinger
    0
    Oslo 31 august

    Jeg har hatt filmpause noen år og har mange filmer å ta igjen. I går så jeg regissør Joachim Triers film "31 august" fra 2011.


    20110829_105031_Oslo_31_aug_plakat.jpg




    Den plasserer seg trygt oppe blant de beste norske filmene jeg har sett og kanskje også i den gjeveste divisjonen over de aller beste filmene jeg har sett.

    Skuespillerprestasjonen til hovedrolleinnehaver Anders Danielsen Lie plasserer seg klart i den gjeveste divisjonen. Intet mindre enn imponerende innsats.

    Filmen er mørk og forteller en historie om en ung mann i 30 årene som er så sikker på at livet bare er dritt at han ikke ser noe annen utvei enn å ta sitt eget liv. Selv om det gjør vondt å se på så føles det verdt det. Filmen omtales som en hyllest til Oslo og viser på mange måter de beste sidene av livet i innerste Oslo fra en forvridd synsvinkel. Jeg føler meg beriket en på en måte jeg sjeldent gjør etter en film.
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.246
    Antall liker
    4.383
    Torget vurderinger
    0
    Og med et ble det mer fart ja. Takk for video!

    Skulle kanskje byttet ut musikken med denne?

     
    Sist redigert:

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.246
    Antall liker
    4.383
    Torget vurderinger
    0
    Cory Henry

    Vi trenger litt musikk i tråden også.

    Cory Henry er en spennende ung mann. Grammy vinner og nærmer seg hva jeg vil kalle genial. Liker du improviserende funky tangenter kan det være verdt å sjekke ut han her.






     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.354
    Antall liker
    63.237
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kom litt sent inn. Tror dette blir både interessant og moro. Anlegg er det nok av her, og ditt kommer når det kommer. Gleder meg til fortsettelsen :)
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.246
    Antall liker
    4.383
    Torget vurderinger
    0
    Takk Karmana og velkommen tilbake til Norge! Du gav turen nedover nettopp litt mer fart.:)
     

    Dyret

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2012
    Innlegg
    2.155
    Antall liker
    1.988
    Sted
    Byen med kråke
    Torget vurderinger
    1
    Må ikke gi mannen prestasjonsangst nå da gutter. Bilder kommer sikkert ;););)
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.246
    Antall liker
    4.383
    Torget vurderinger
    0
    Tusen takk for omtanken Dyret. Det blir ikke lett fremover nå. :)

    IMG_3510.jpg
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.246
    Antall liker
    4.383
    Torget vurderinger
    0
    Begynnelsen

    Født sånn eller blitt sånn? Usikker på om relevansen for å forstå oss audiofile, men hvis, så tror jeg er en kombi av begge.

    For å gå tilbake min begynnelse må vi tilbake til det glade 70 tall.

    Min mor og far var glade i det gode liv, fester og musikk. Anlegget var kjøpt inn for party, men Far har alltid vært nøye med å påpeke at anlegget deres var by far det beste i vennekretsen. Høyttalerene husker jeg lite av, men de skal ha vært selvbygd og var kabable til å rive ned huset.

    Jeg husker at anlegget stod på døgnet rundt enten det var radio, kasetter eller vinylplater.

    Platespilleren var en slik en:

    Turntable ITT 606.jpg


    En god platespiller som holder god stand den dag i dag.

    For at ikke platene skulle bli slitt, så spilte mor platene over til kasetter. Denne Casette/recorderen hadde kjøpt inn på en tur med Kiel-fergen til Tyskland og var kjøpt for best mulig opptakskvalitet. Dette var en Sony TC-K45.

    Sony TC-K45.jpg


    Jeg husker knappene på denne var gode å trykke på og kassettholderen gikk smooth ut og inn. Det var ofte min oppgave å følge Displayet å følge med på at opptakssignalet ikke ble for høyt. Opptakssignalet skulle gå så vidt over på det røde når musikken var som sterkest. Husker vi ofte spilte over kjøpekassetter for å bedre signalstøyforholdet.


    Kasettene var viktig synes mor så det ble kjøpt så god kvalitet som mulig.

    Slike hadde vi mange av:

    BASFProfessionalPROIIIFeCrCompactCassetteTapes2.jpg


    Jeg har mange minner i fra godstolen i stua hvor jeg lyttet på musikk. Da som oftest med hodetelefoner. Vi hadde to par:

    Sansui ss-2.jpg



    Sansui 22 EE45.jpg



    Den ene en Sansui og den andre en kopi for det Europeiske markedet.

    Sansuien er dessverre dissekrert om til en telefon for DJ-bruk. Denne mener jeg å ha sett brukt i moderne danske studioer av de store danske mestere.

    Den andre EE-45 tror jeg er like god. Bruker det fortsatt for moro skyld og låter veldig dynamisk sammenlignet med mange moderne hodetelefoner.

    Specen var 20-18Khz på begge to.


    Musikken jeg husker best og som sannsynligvis har stått for de sterkeste preferansene er disse to.

    Thriller .jpg



    Saturday night fever.jpg



    Det er sjeldent jeg spiller disse nå for det låter bare ikke sånn som jeg husker det fra barndommen.
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.246
    Antall liker
    4.383
    Torget vurderinger
    0
    Utrolig hva man finner på YouTube. Her en video av platespilleren.
    Jeg har aldri tenkt på disse komponentene som spesielt gode, men etter at jeg fikk interesse for lyd selv viser det seg at det var god og ordentlig kvalitet på barndomsanlegget.

     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.246
    Antall liker
    4.383
    Torget vurderinger
    0
    Som fotnote til favorittkomboen på St.Hanshaugen må jeg legge til at det er strøet over isen som er "greia". Salt karamell er en vinner hos meg.
    Kaffen på Java må også prøves. God gammeldags smak uten fruktigheten mange andre satser på, men min gane gleder seg alltid til en kopp på Java fordi det er den beste kaffen den får. :)
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.246
    Antall liker
    4.383
    Torget vurderinger
    0
    Listen er lang lang lang Kanutus. Er nok materiale til en hel tråd dessverre. Snakket senest i går med en prosjektleder i veivesenet i går i hyggelig selskap og han kunne avsløre at det bare blir verre. Det jeg synes er mest beklagelig er at jeg tror det sitter lenger inne å stemme på miljøpartiene fremover. Det man ønsker er jo en edruelig miljøpolitikk som bygger et bærekraftig land for fremtiden samtidig som velferdsnivået fortsetter og utslippene reduseres. Vedtaket om oljefyring er i mine øyne et godt eksempel på dette. Et tiltak som monner og som gir folk tid til å forberede seg på nye tider.
     
    Sist redigert:

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.246
    Antall liker
    4.383
    Torget vurderinger
    0
    Oslo Jazzfestival

    Helgen neste uke er det oppstart for årets Oslo Jazzfestival. Synes det ser spennende ut og jeg gleder meg som en unge.

    Her er programmet:

    Oslo jazz.png



    Har ikke helt bestemt meg for hva jeg skal se, men det blir hvertfall åpningskonserten i operaen med Manu Katche & friends. En trommeslager jeg liker veldig godt.

    PS: kommer selvfølgelig til å gi konserten en "rosa" omtale i etterkant.


    Legger ved en video der MK spiller på Sting sin "Live in Italy" dvd.


    Verdt å se hele konserten egentlig. Spilt utenfor Sting sin villa i Italy foran et håndplukket publikum. Veldig veldig fint band. I tillegg Manu Katche så følg med på bassisten Christian McBride. Er ikke hver dag Sting overlater bassrollen til noen andre. Temmelig grom fyr.
    Konserten ble avholdt i kjølevannet av terrorangrepet i USA 11 september. Konserten bærer derfor denne stemningen med seg i musikken hele veien.

    Her er forresten hele konserten.
     
    Sist redigert:

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.246
    Antall liker
    4.383
    Torget vurderinger
    0
    Wilco Yankee Hotel Foxtrot

    "God musikk er den som vokser på deg" sa alltid mine foreldre. Jeg har alltid lurt på om jeg er helt enig i dette, men faktum er at en god del album liker man ikke første gang man hører den, men hvis man gir den en sjanse eller fem kan den hekte deg for alltid.

    Jeg har det sånn med dette albumet. Første gangen jeg hørte gjennom tenkte jeg at dette kun var støy og bråk, men etterhvert har det gått opp for meg at dette er en skikkelig god skive som man kan skrelle som en løk. Ved nærmere research mislikte plateselskapet denne så mye at de nektet å gi den ut og det måtte et bytte til for utgivelsen av noe som har blitt et klassisk album.

    Yankee_Hotel_Foxtrot_(Front_Cover).png





    For de som ønsker mer enn kun rosa er det her en god anmeldelse muntlig og skriftelig.



    Wilco: Yankee Hotel Foxtrot Album Review | Pitchfork
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Yankee Hotel Foxtrot er et av de store albumene i moderne rockhistorie. Den har et virkelig ikonisk sus over seg. Ser at Karin Krogh skal opptre i aulaen sammen med blant annet ektemann John Surman. Det er noe jeg virkelig kunne tenkt meg å få med meg. Det er mulig jeg er i Oslo den dagen, så den kan bli aktuelt å få det med seg. :)
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.246
    Antall liker
    4.383
    Torget vurderinger
    0
    Den er en virkelig god plate den der. Karin Krogh i aulaen høres ut som et utmerket og godt valg ja.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ja, det blir neppe så veldig mange anledninger til å oppleve henne live i framtiden. Hun er jo mildest talt ei voksen dame. Med en fantastisk katalog bak seg. :D
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.246
    Antall liker
    4.383
    Torget vurderinger
    0
    Er det noe moro med høyttaler i taket?

    Kveldens prosjekt var av det hyggeligere slaget. Kinokveld hos gode venner hvor brutal indonesisk action var på programmet.


    The Raid 2.


    Raid.jpg




    Formålet var å fordype oss i filmteknikk av kampscener. Disse folka har etter Raid filmene blir spurt om å lage actionscener for Star Wars.

    Huff og gru, så mye brutal vold. Litt mye for min smak, selv om jeg ser kvaliteten i det.

    Filmen så vi i en finfin hjemmekino med blant annet fire slike høyttalere i taket. Takhøyttalere er moro. Gir en fin omsluttende lyd som gir lydrommet en ekstra dimensjon.

    takhøyttaler.jpg



    Lerret på over 3 meter i bredden gjør også at filmopplevelsen blir større.


    biljakt.jpg



    Det var rett og slett alt for lite å klage på. En fullkommen helaften. :)
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.246
    Antall liker
    4.383
    Torget vurderinger
    0
    D-dagen 20. september 2017

    Det har vært en lang og kronglete prosess, men nå er snart D-dagen her enten vi vil eller ikke.

    Jeg sikter selvsagt til datoen FM-nettet stenges i Oslo/Akershus og DAB tar over radiosendingene. Det ser ut som konspiratoriske spådommer om snuoperasjon ikke kommer til å slå til.

    Her et lykkelig øyeblikk for næringsminister Monica Mæland.

    41558_img___1411391489.jpg


    Her kommer en rosa forklaring og brukertips:

    -Hovedårsaken skal være at FM-nettet er gammelt og vil være dyrt å vedlikeholde og at vi behøver et radionødnett i krisesituasjoner.

    -Mobilnett er og kommer ikke til å være et reelt alternativ som nødnett.

    -For hjemmeanlegg og hjemmeradioer til bruk av musikklytting er det ikke noe poeng å bruke DAB. DAB sender mellom 30 og 96kbs. Nettradio er overlegent dette.


    -I bil derimot bør man ha DAB tilgjengelig. Som supplement kan man streame nettradio fra mobiltelefon.



    Det er trist at en analog epoke er over.


    Lykke til med overgangen (spesielt for dere som jobber med radio)! For hjemmebrukere, husk at å gå for DAB hjemme bare er tull hvis du har oppegående netttilgang, men det er alltid lurt å ha en liten bordradio med DAB i bakhånd. :)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg vil hevde at DAB+ holder helt greit til bordradioer og mini/mikroanlegg, selv om nettradio er klart bedre. Hører nesten utelukkende på NRK-stasjoner så det er ikke så stor forskjell på DAB+ og andre typer overføring når det dreier seg om en liten boks på kjøkkenbenken. På badet har jeg et par billige Creative pc-høyttalere tilkoblet en Tiny DAB-radio som gir helt grei underholdning i form av P13 når jeg tilbringer litt tid der. Plukker ofte opp ny musikk på den måten, og det får meg også til å trampe takten når en godlåt kommer over radiobølgene.

    Men i krypten har det ikke vært mottatt noe DAB-signal på lang tid, radioen som står på ei hylle har ikke gitt fra seg lyd på lange tider. :rolleyes:
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.246
    Antall liker
    4.383
    Torget vurderinger
    0
    Det istemmer jeg gladelig, men på dette nettstedet florerer det med pasienter av smitten hifidelerium som skal tyne hver eneste dråpe troverdighet som tynes kan. Vi vil nødig at noen av disse skal forledes av markedskreftene til å gå i anskaffelse av en av de største komprimeringssystemene som hittil har eksistert for musikk.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det kommer nok aldri en dag da vi kommer til å trykke DAB til vårt bryst, men jeg er litt glad for å ha det i bordradioer rundt omkring i huset. Det er endel musikk jeg ville gått glipp av hvis jeg ikke hadde dem.
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.246
    Antall liker
    4.383
    Torget vurderinger
    0
    Nei, det skulle nesten bare mangle. Har en Pal på kjøkkenet og badet selv som blir brukt nå og da. :)
     

    Dyret

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2012
    Innlegg
    2.155
    Antall liker
    1.988
    Sted
    Byen med kråke
    Torget vurderinger
    1
    Dette med DAB er jo bare utrolig trist. Jeg kommer aldrig til å kjøpe en DAB radio. Med unntak im det følger med i en spiller til en bil en gang.
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.246
    Antall liker
    4.383
    Torget vurderinger
    0
    Gatlin

    Følger med litt på VM i friidrett.

    Må si at jeg føler litt med Justin Gatlin som først blir buet ut av publikum og nå flytter de seiersseremonien ut av beste sendetid samtidig som Friidrettssjefen Sebastian Coe uttaler seg kritisk om at Gatlin vinner.

    Hva skjer med respekten for reglene når både VM arrangøren og Friidretsjefen kritiserer en som har sonet sin straff?
    Hva skjer med tilgivelse og muligheten til å starte med blanke ark etter soning?

    I mine øyne er det en utrolig prestasjon for en mann i den alderen å ta VM-gullet etter å ha vært den mest upopulære utøveren i hele Friidretten i mange år.
    Hvis reglementet er så dårlig så bør man jo bare endre reglene. Gatlins konkurrer kun under de gjeldende reglene og kan ikke lastes for det. Justin Gatlin er nå en av de største fighterene friidretten har sett og det kan nå ingen ta i fra han. Det synes jeg han fortjener hyllest for og ikke avsky.

    Justin Gatlin.jpg
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.246
    Antall liker
    4.383
    Torget vurderinger
    0
    Oi!! En ekte musikkjournalist....

    Er du en som savner den gode gammeldagse musikkjournalistikken. Den journalistikken som krever kompetanse og interesse. Den journalistikken som graver og lærer deg noe nytt (altså det motsatte av en rosablogg).

    Kanskje musikkjournalistikk.no er noe for deg.

    Bodil Maroni Jensen er en ringrev med 30 års erfaring fra NRK som nå jobber frilans. Årsaken til at hun ikke jobber i NRK lenger nevner vi ikke i denne koselige tråden.

    Sjekk den ut.


    MEDIUM-WEB-Bodil-Maroni-Jensen-TAB_1345-Foto-Trond-A-Tune.jpg



    musikkjournalistikk.no – Bodil Maroni Jensen
     
    Sist redigert:

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.246
    Antall liker
    4.383
    Torget vurderinger
    0
    Naturlig lyd

    Har fotografert et bilde av mine faste musikalske følgesvenner.


    Naturlig lyd.jpg





    Har eid Bose QC35 en stund og bruker de mye. Trådløse, lette, sitter godt på hodet og oppleves tro mot opptaket. De har gitt mange morsomme ahaopplevelser når man hører musikk man er vant til å høre på annet utstyr.

    At noe som er fylt til randen med elektronikk og DSP kan bli både billig og bra samtidig som de lyder naturlig er veldig velkomment her.

    Bra jobbet Bose! :)
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Skal ikke starte en debatt om Gatlin, men vi må ikke glemme at fyren er tatt TO ganger, og da forsvinner all sympati fra min side. Greit nok at han holder seg innafor gjeldende regelverk og at det er dette som må endres, men vi må ikke glemme at en som har bygd seg opp på anabole steroider også drar nytte av dette selv etter mange år uten. Nyere forskning har bevist at en ikke rykker helt tilbake til start etter å ha sluttet med doping. Dette ser vi nå i praksis ved at Gatlin i høy alder banker Bolt for første gang. Dette hadde han neppe greid uten tidligere juks og fanteri.
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.246
    Antall liker
    4.383
    Torget vurderinger
    0
    Synes det bare er hyggelig at du responderer.

    Det er klart at denne saken ikke er enkel, men jeg ser det ikke like svart hvitt som du beskriver det her. Den første dommen fikk han etter spor av amfetamin i prøven. Disse sporene skyldtes ADHD medisin som han hadde lov til å bruke i hverdagen, men ha opphold før konkurranse. I dommen tror de han på årsaken og han konkluderer med at stoffet ikke har hatt prestasjonsfremmende effekt. Dessuten fikk han forkortet straff fordi årsaken var medisinsk.
    Den andre straffen var spor av kunstig testosteron i kroppen. Gatlin forklarte dette med at massøren hadde sabotert han og smurt han inn med noe som inneholdt dette.
    På grunn av forrige straff ble denne straffen 4 år lang, men fortsatt er det ingen domstol som har konstatert at han har dopet seg med vilje eller at han har hatt prestasjonsfremmende effekt av dopingen.

    I disse Johaug-tider er det blitt litt lettere å se gråtonene i det. Johaugs stjerneadvokat har laget et dokument om fakta rundt Gatlin saken som kanskje belyser dette ytterligere. http://www.morgansl.com/pdfs/Gatlin_article_3.pdf

    Men sett at Gatlin har dopet seg med vitende og vilje så må bør man jo også bite i det sure eplet og spørre seg hvor sannsynlig det er at de andre stjernene er rene. Det er mer enn historier om systematisk anabol doping av yngre amerikanske og Jamaicanske ungdomssprintere som bygger seg opp før de blir seniorer.

    Jeg mener ikke å forsvare disse, men bare vise hvorfor jeg synes det blir feil å henge ut Gatlin alene. Det er jo en prestasjon å ikke gi seg selv om hylekoret synger i år etter år. Med dommene og historien i bakhodet synes jeg han hadde fortjent bedre. :)
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.281
    Antall liker
    11.053
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Fint å se en anbefaling fra deg på Bose QC35. Sånne har jeg lyst på.
    Jeg har to par QC20 som funker, propper med støydemping, men mine øreganger er ekstreme og disse tetter ikke. Og jeg er lei av all fiklingen med ledninger.
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.246
    Antall liker
    4.383
    Torget vurderinger
    0
    Så hyggelig. :) Ja, det er deilig det er å slippe ledningene. Faktisk overraskende mye. Nesten litt uvant å lytte med støydempingen på fordi støygulvet i rommet blir så mye lavere.
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.392
    Antall liker
    3.575
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Hvordan virker støykanselleringen på vindstøy? Jeg har QC25 og synes de fungerer dårlig i vind, men ellers ok.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn