I morgen går dørklokka varm - Halloween

Drammen lyd

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.06.2012
Antall liker
389
Her kapper vi henda sjøl, idet ungene stikker dem frem for å tigge:mad:

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
20.647
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Hadde vert utrolig morro med noen sinnsyke horn og basser. Mange KW og et hyl/brøl fra tiger og hu dama i å varre den skrekkfilmen het igjen... Ahhh The Ring! Et jævlig stort lerret og The ring som går igjen og igjen igjen og igjen. På garasjedøra....

Nei setter ikke pris på Halloween. Et helvetes amerikans filletradisjon som takket være donald og nettet har blitt utbredt her hjemme også.

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Antall liker
3.901
Torget vurderinger
1
Halloween kan knappest kalles en amerikansk tradisjon da den er over 1500 år gammel. Den nye verden ble jo oppdaget betydelig seinere.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.721
Torget vurderinger
0
Halloween kan knappest kalles en amerikansk tradisjon da den er over 1500 år gammel. Den nye verden ble jo oppdaget betydelig seinere.
Dagen tappning av fenomenet som er en überkommersialisert innkjøpsfest icenesatt av handelstanden ER en ganske nyimportert amerikansk greie!!

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.741
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Det burde diskuterast i kva grad ein ynskjer at haloween skal komme i staden for, eller i tillegg til våre norske tradisjonar (julebukk), og sjå det i lyset av kva som er opphavet til skikkane. Det same gjeld anna amerikaifisert, som t.d. feiringa av Sanctus Valentin (og kjærasten hans)...
Personleg tykkjer eg det er bra at vi feirar jul, og ikkje kristmesse...

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Antall liker
6.813
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
Julebukk = kjedelig.
halloween = artig.
samma pokker hvor morroa kommer fra så lenge unga digger det.

Aggromagnet

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.08.2012
Antall liker
70
Hadde vert utrolig morro med noen sinnsyke horn og basser. Mange KW og et hyl/brøl fra tiger og hu dama i å varre den skrekkfilmen het igjen... Ahhh The Ring! Et jævlig stort lerret og The ring som går igjen og igjen igjen og igjen. På garasjedøra....
Kan jo bruke det som unnskyldning for å skremme litt liv i kjerringa og?

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Antall liker
1.310
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Det er bare å slå av lyset inne, ha på maske og skrike jævelig når du åpner døra så skremmer du manskiten av drittunga :p, eller slå av utelyset - da skal du få være i fred !

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Jeg har tenkt tanken på å kle meg ut som draugen og skremme møkk på de søte, små som er ute i kostymene sine. Godt eksempel på ide man bare skal humre over, ikke sette ut i livet.

rock

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.09.2009
Antall liker
310
Julebukk = kjedelig.
halloween = artig.
samma pokker hvor morroa kommer fra så lenge unga digger det.
Kommer alt an på hvem som går julebukk.

Vi - jeg og en kamerat - skremte livskitten av ei kjerring da vi koblet til disse gamle blitzpærer ( 4 blink i ei slik en ) mot ett gammelt 4,5V flatbatteri.

Ringte på døra og koblet til når kjerringa viste seg - alle pærer lyste opp.
Kjærrringa påstod lenge etterpå at jesus hadde åpenbart seg for henne...

Var vel 11 - 12 år den gang.

For ikke å si broren til denne kamerat, han sprengte trappmatten i lufta med ei fenghette hos den lokale sheriff.
Den lokale sheriff var en gammel kail som la seg opp i alt.

Ja forresten - denne kamerat stjal fenghetter fra broren, og sprengte ei skål med Rødgele som sto i spiskammeret hos naboen til kjøling.
Trenger ikke si at dette rommet var temmelig tilgriset både med gele og glassbiter.

Jævelunger? - tja i hvertfall i forhold til mange i dag, men var da aktive - med faenskap....

MB-S124

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.05.2012
Antall liker
1.348
Her hvor jeg bor følger foreldrene med unga rundt.. De fikk noen epler og pærer et år.. Var noen foreldre som reagerte på dette(negativt). Har en relativt heftig sirene som jeg kunne tenkt meg å kjørt på en PIR-detektor med NO kontakt på. Burde holde tiggere på god avstand fra inngangsdøra.

Foreldre nå tildags passer godt på unga sine, får jo ikke lov til en dritt lenger, og unga er ikke like rampete(nysgjerrige) som før.

T

TT.

Gjest
Her har det vært dødsens stille i kveld. Skrudde av utelyset og lyset i entreen. Hjalp tydligvis.

T

TT.

Gjest
Blir moro å se om noen ringer på i Romjulen. Denne gangen skal jeg iallefall åpne.

Gubra

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2004
Antall liker
852
Da er årets julebukkseanse forbi, og ungene ble vel mottatt overalt. Rart hvordan godterisuget kan få unger til å gå distanser som er umulige ellers i året...

Topp Bunn