I morgen går dørklokka varm - Halloween

G

Gjestemedlem

Gjest
Super skrev:
Unger i dag eter godteri hver dag hjemme. De har ikke godt av det. Spør tannlegen f.eks. Altfor mye feite småunger nå til dags. Dessuten får de diabetes hvis de ikke legger om stilen. La oss slippe den jævla tigginga på dørene hos folk som vil være i fred.
Du får gi dem et par fluortabletter da.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
rolfozzy skrev:
Det var bedre når barna gikk julebukk. Sto høflig på trappa, fikk en appelsin på deling, og sprang gledesstrålende til neste hus.

Det har jeg sjøl vært med på. Fikk tilogmed en pepperkake en gang. Det var tider det, uskyldens tider.
julebukk er mye kulere. Hallowen er like døvt som det andre greiene i februar. Kommer ikke på navnet. Dateopplegg

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
BT skrev:
rolfozzy skrev:
Det var bedre når barna gikk julebukk. Sto høflig på trappa, fikk en appelsin på deling, og sprang gledesstrålende til neste hus.

Det har jeg sjøl vært med på. Fikk tilogmed en pepperkake en gang. Det var tider det, uskyldens tider.
Dette er ikke "du vet du er gammel når..." tråden ;)
;D ;D

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
Gjestemedlem skrev:
Super skrev:
Unger i dag eter godteri hver dag hjemme. De har ikke godt av det. Spør tannlegen f.eks. Altfor mye feite småunger nå til dags. Dessuten får de diabetes hvis de ikke legger om stilen. La oss slippe den jævla tigginga på dørene hos folk som vil være i fred.
Du får gi dem et par fluortabletter da.
eller rive opp døra og skrike kidsa i trynet
«DERE SPISER GODTERI HVEEEER DAG! DERE HAR IKKE GODT AV DET! DERE BLIR FEITE OG FÅR DIABETES OG INGEN VIL LIGGE MED DERE! LA MEG SLIPPE DEN JÆVLA TIGGINGA. DERE HAR IKKE GODT AV DET! JEG. VIL. VÆRE. I. FRED!»

så slår du igjen døra.

::)

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
65finger skrev:
rolfozzy skrev:

julebukk er mye kulere.
Julebukk er kultur. Gammel norsk kultur. Ikke en dauingkultur som Nille skal tjene penger på.

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
65finger skrev:
rolfozzy skrev:

julebukk er mye kulere. Hallowen er like døvt som det andre greiene i februar. Kommer ikke på navnet. Dateopplegg
du tenker på helloteensdagen, 14. februar!

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
uff ja, eg er så dårlig på å steike biff :(

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
EDBrasse, jeg steker biffen om du tar deg av resten.

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
Avtale, om du bruker det forkleet eg likar så godt :-*

T

TT.

Gjest
Da var rushet av unger over for i år. Det var hyggeligere i år enn tidligere faktisk. Blir visst ikke mye å ta med til jobben i allefall.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
Hm....blowjob day.

Vil det ringe noen på døra her da?

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Antall liker
6.813
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
rolfozzy skrev:
Hm....blowjob day.

Selvsagt, men du må spre budskapet på en måte. Vanskelig å spre budskapet til ønsket målgruppe da de neppe leser aviser dessverre.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
H.R skrev:
rolfozzy skrev:
Hm....blowjob day.

Selvsagt, men du må spre budskapet på en måte. Vanskelig å spre budskapet til ønsket målgruppe da de neppe leser aviser dessverre.
Ok. Henge opp en lapp på Kiwi kanskje?

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Antall liker
6.813
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
rolfozzy skrev:
H.R skrev:
rolfozzy skrev:
Hm....blowjob day.

Ok. Henge opp en lapp på Kiwi kanskje?
Foreslår i nærheten av videregående men (og dette er viktig) i god avstand fra barneskole, barnehage osv. for dine gode intensjoner kan bli misforstått.

Torja

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.03.2008
Antall liker
1.032
baluba skrev:
Torja skrev:
Gått ta banen, dere er gamle.. ;)
Ja, ja.....
Bare fordi jeg ikke gidder å rulle to sigaretter til hvert barn som kommer? Nå får du pinadø gi deg! Vet du hva tobakk koster nå, og så skal jeg i tillegg ta dobbelt så mye arbeid med å rulle dem for dem? Kanskje jeg er lat, men gammel er jeg bare når jeg vil, og gniten er i alle fall ikke. Jeg bare forlanger litt egeninnsats fra barna som banker på døren. Hadde jeg røykt ferdigsigaretter så hadde det selvsagt stilt seg annerledes.

:mad:
gammel, gammel, ja ja... ;D

Torja

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.03.2008
Antall liker
1.032
Jeg tror at dette er nettopp du vet du er gammel tråden... 8) :eek:

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Tydeligvis viktig for deg å få frem at du ikke er gammel Torja. er vel et dusin innlegg bare i denne tråen. For at du skal få flere muligheter: hallowen er døvt

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Antall liker
6.813
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
mteinum skrev:
H.R skrev:
Husk at 14 februar etterfølges av 14 mars. For de uinvidde
http://www.steakandbjday.com/
La oss ta det viktigste først:

http://www.piday.org/
Må man si. vel er mann så jeg kan feire begge så lenge jeg får biff. Ellers har Halloween hvert morsom i år også. Ungene kom overlykkelige hjem og far har måtte åpne døra for en 5-10 puljer med unger. Synd det er et år til neste gang da....

Torja

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.03.2008
Antall liker
1.032
65finger skrev:
Tydeligvis viktig for deg å få frem at du ikke er gammel Torja. er vel et dusin innlegg bare i denne tråen. For at du skal få flere muligheter: hallowen er døvt
Lang der i fra, jeg er urgammel, ;D

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Audiophile-Arve skrev:
Dazed skrev:
Super skrev:
Dessuten får de diabetes hvis de ikke legger om stilen.
Det er en sannhet med modifikasjoner. Som overvektig er man mer disponert for diabetes type 2, men det er ikke påvist noen sammenheng mellom inntak av sukker og utvikling av diabetes.

Mvh.

Diabetiker i over 33 år.
Er det ikkje? Verkeleg?
Ikke så vidt jeg vet, men usunt kosthold fører til høy fettprosent, høyt blodtrykk og overvekt, som igjen gir predisposisjon for å utvikle diabetes type 2. Selve sukkerinntaket er ikke noen direkte årsak.

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
BT skrev:
Det er vel påvist en sammenheng, men arv og vekt har en sterkere sammenheng.

"Den såkalte vestlige dietten er forbundet med en klar økt forekomst av diabetes type 2. Det som kjennetegner en slik diet er høyt inntak av kjøtt, melkeprodukter med høyt fettinnhold, alkohol, og sukkerholdige desserter og snacks. "

http://www.lommelegen.no/322773/%C5rsaker-til-diabetes-type-2
Jeg ser det står i lommelegen-linken, men jeg tar det ikke umiddelbart for god fisk. Jeg skal lese litt mer om det og prøve å finne ut mer.

Edit: I følge min diabetessykepleier-kone stemmer det at usunt kosthold i seg selv øker sjansen for type 2. Der tok jeg altså feil.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Dazed skrev:
BT skrev:
Det er vel påvist en sammenheng, men arv og vekt har en sterkere sammenheng.

"Den såkalte vestlige dietten er forbundet med en klar økt forekomst av diabetes type 2. Det som kjennetegner en slik diet er høyt inntak av kjøtt, melkeprodukter med høyt fettinnhold, alkohol, og sukkerholdige desserter og snacks. "

http://www.lommelegen.no/322773/%C5rsaker-til-diabetes-type-2
Jeg ser det står i lommelegen-linken, men jeg tar det ikke umiddelbart for god fisk. Jeg skal lese litt mer om det og prøve å finne ut mer.

Edit: I følge min diabetessykepleier-kone stemmer det at usunt kosthold i seg selv øker sjansen for type 2. Der tok jeg altså feil.
Leste du ikke mitt innlegg? Du vet jo det må være sant når jeg var enig med ham. ;D

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Antall liker
2.604
Torget vurderinger
7
halloween her i år var en veldig artig greie for barna og voksne, kom over 50 på besøk, ikke verst da vi har pleid å ha snitt på to stk iom at vi ligger utenom de faste rutene til de små
dessverre ble to såpass skremt at de tok til tårene men det gikk fort over heldigvis ;D

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Ettåringen min ble ikke skremt da pappa tok på seg maske, men da han fant maska tom på benken ble det hyling.

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Antall liker
2.604
Torget vurderinger
7
BT skrev:
Ettåringen min ble ikke skremt da pappa tok på seg maske, men da han fant maska tom på benken ble det hyling.
vi tok av iår og hadde rigga opp røykeffekter, lydeffekter og bevegelige props, samt en del belyste props, derfor var det noen som ble noe skræmt :)
hadde fk på effektene og satte de igang før jeg åpnet døra :)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.624
Torget vurderinger
24
De småsvina som ringte på fikk søte små buketter med brennesler, drops med pepper og Chili samt våre gode hjemmelagde sjoko-boller med avføringsmiddel. Velkommen tilbake!

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.166
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Og gamle gubber har fått nok en ting å klage på i tillegg til frekke ungdom og uregelmessig avføring.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Her kom det ingen, som alle tidligere år. Blokker nesten uten barn har gjerne slik respons. Problemet med eventuell egging ville heller ikke eksistert, vil jeg tro. Knasket gled glatt ned i sluket isteden. Nei, ikke han sluket, men dette sluket. Har fortsatt masse Maltesers igjen, nam nam nam. :D

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.624
Torget vurderinger
24
Hehehe.... vi overøste de søte små jentene som kom til oss med sunt godteri og hørte ingen klager akkurat, barn liker åpenbart både druer, clementiner og Power-Bars uten sukker. Må inrømme at jeg sneik en pose med seigmenner oppi uten at kona så det 8) 8)

Sell pent med barna - snart det eneset rene og ærlige vi har igjen.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
jentungen kom hjem med en bøtte full av snop.

her i nabolaget har mange unger lært seg at de bør synge eller underholde litt, øve på et par såkalte halloweensanger eller lignende sprell.

det er bra.
bedre med artister enn tiggere.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
mesut skrev:
jentungen kom hjem med en bøtte full av snop.

her i nabolaget har mange unger lært seg at de bør synge eller underholde litt, øve på et par såkalte halloweensanger eller lignende sprell.

det er bra.
bedre med artister enn tiggere.
Kudos til nabolaget ditt. :)

Topp Bunn