I en dunkel og kald kammersal.......

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    AtleT, kan du si noe om forskjellen på JBL beistene vs. svenskepyramidene dine?
    Jeg har verken hørt den ene eller den andre, men blir litt nysgjerrig på hva du synes selv.
    Her er det jo horn i toppen på JBL'ne og prisklassen er kanskje litt forskjellig også?
    Jeg er egentlig svært fornøyd med det jeg har selv, men er på boligjakt etter noe større areal så det er mulig jeg må se meg om etter gulvhøyttalere etterhvert. Vet ikke om jeg orker eller får til å integrere et par subber på nåværende oppsett.
    Er jeg heldig, så får kanskje jeg (som deg) min egen hule også.

    Mvh. Bergfinn
    Hei Bergfinn

    Har ikke hørt de side om side og det er så ulike høyttalere at en sammenligning er vanskelig. JBL K2 9800 er jo en seriøs høyttaler (koster over 300 ny) og er nok beregnet på et større rom og høyere lydvolum enn Respons.
    Jeg synes mange serieproduserte hornhøyttalere har en typisk hornsound som man enten elsker eller hater. Denne synes jeg har det beste fra begge verdner og lyder som en sedvanlig høyttaler bortsett fra at du får de positive egenskapene til horn med på kjøpet.

    Er redd mine Respons fort kan lyde litt "papp" i ren sammenligning. De mangler litt klangkvaliteter i mellombassen i forhold til de beste slik at for eksempel enkelte deler av flygelsounden blir maskert og trommeskinnsignatur kan bli litt borte. Ikke noe jeg savner i hverdagen, men som jeg plutselig oppdager når man hører sånt som dette her.
    Tror JBLen hadde får til mye av det beste hvis man har får optimalisert alt foran og bak. Beryliumdrivere har de og. ;)

    Spennende med ny hule....
     
    Sist redigert:

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.025
    Antall liker
    12.936
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Takk for info AtleT. Dæven, 300 laken har jeg ikke. Kanskje man bare skal kaste seg på DIY prosjekt.
    Jeg deler din oppfating om serieproduserte horn, jeg har ikke hørt mange, men har fortsatt tilgode å høre noe jeg liker i den type HT.
    Det er jo så mange DIY horn her på HFS som blir skrytt opp i skyene, så det må jo være noe hold i det.
    Du har jo hatt audiens i Slukoteket, og jeg har jo skjønt at du ble "mildt sagt" imponert. Og når jeg leser OB-BB tråden, så klør det litt i henda må jeg si.

    Mvh. Bergfinn
     
    Sist redigert:
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Takk! :)

    Har vært en vakker helg!

    I går fikk jeg lekt meg litt med disse tunge drågene her

    Vis vedlegget 289566

    Sakte, men sikkert begynner jeg å innse at JBL slett ikke låter så verst. Nesten så man ikke trenger basstårn engang....

    Ha en strålende uke karer!
    Meget bra høyttaler dette, men det hadde vært moro og byttet ut mellomtone/diskanten seksjonen med den nye d2 driveren med den nye waveguiden, en sak selv JBL hatere er nysgjerrig på;)

    Vis vedlegget 289684
    Jeg trodde den nye waveguiden var forbeholdt de "billigere" modellene?
    Ja, du har rett i det. Selv om 60k ikke akkurat er billig, så blir det jo det i forhold til K2 som er priset til 300k. Nå er det bare det at det som lages til proff folket og det som lages til hifi folket ofte har en unødvendig stor prisforskjell. Men når alt dette er sagt så tror jeg ikke JBL M2 studiomonitor er bedre enn K2, hadde bare vært spennende og sammenlignet. Fikk forresten en meget god demo på K2 nede på Munchen messen i år - regner med at jeg snart kan få en demo i Oslo også:)
     

    FredrikC

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.08.2009
    Innlegg
    905
    Antall liker
    371
    Torget vurderinger
    5
    Prisen er vell 60k stk, dvs 120k parret. I tilegg må du helst ha en iTech-5000 pr høyttaler. (DSP for aktiv deling)
    Mitt inntrykk er at flertallet av de som har hørt begge under sammenlikbare forhold foretrekker M2.
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Takk for info AtleT. Dæven, 300 laken har jeg ikke. Kanskje man bare skal kaste seg på DIY prosjekt.
    Jeg deler din oppfating om serieproduserte horn, jeg har ikke hørt mange, men har fortsatt tilgode å høre noe jeg liker i den type HT.
    Det er jo så mange DIY horn her på HFS som blir skrytt opp i skyene, så det må jo være noe hold i det.
    Du har jo hatt audiens i Slukoteket, og jeg har jo skjønt at du ble "mildt sagt" imponert. Og når jeg leser OB-BB tråden, så klør det litt i henda må jeg si.

    Mvh. Bergfinn
    Tror man kan fint kan få bedre lyd for 340K som er listepris på den nye K2 en ja. Tralltrall har vært målbevisst og sittet på gjerdet til det rette bruktkjøpet dukket opp og da er alt bare fryd og gammen. :)

    Har hørt project Everest på demo og har blitt skeptisk tidligere, men hører ikke noe av dette i rommet til Tralltrall som K2-ene står. Noe av grunnen kan være at rommet har blitt tweaket for å få det beste ut av noen JBL kinohøyttalere som koster 10K nye pr stk. Disse hadde en litt uheldig delefrekvens synes jeg og låt fort grått og grovt, men litt akustikktrylling med refleksjoner gjorde at de fungerte overraskende bra likevel. Da ble det ikke akkurat dårligere med K2 i det rommet selv om jeg synes at lydforskjellen på ingen måte kan forsvare prisforskjellen slik det står nå.

    Slik jeg ser det er både serieprodusert hifi og DIY laget av mennesker og det er kun kompetansen det kommer an på hvor bra det blir. Horngutta virker å være veldig klar over hva målet deres med hifi er samtidig som de fleste har god plass kombinert med massiv deling av kompetanse. Tror det er en god kombo, men objektivt sett finnes det sikkert både vellykkete og mindre vellykete konstruksjoner i DIY-horn hjemmene. (uten at eieren bryr seg så mye om det)

    Slik jeg ser det har Sluket både kompetanse og tilgang på spisskompetanse kombinert med råmateriale ingen produsent kan putte inn i konstruksjonene sine. Er første gang jeg har hørt et oppsett spille så høyt uten å ha noe hørbart etterslep i bassen og det uten noe eksterne akustikktiltak. Slike oppsett finnes det ikke så mange av her i verden tør jeg tippe på.
    Kan være en god ide å forhøre seg litt der i gården når ny hule er på plass.

    Siden vi er i gang... ;)
    Mysteriet rundt alle deler av "hifi" har vært en kraftig drivkraft for meg. Ønsket om å forstå hvorfor det lyder som det lyder. Selve utstyret har jeg sjelden vært spesielt interessert i, (bortsett fra hangen til store monoamper). Besøket hos Sluket var en god endestasjon som gav så mange deilige bekreftelser for min del at jeg kjenner at hjernen har begynt å lete etter noe nytt å fundere på. Jeg har endelig slått meg til ro med disse greiene...
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Takk! :)

    Har vært en vakker helg!

    I går fikk jeg lekt meg litt med disse tunge drågene her

    Vis vedlegget 289566

    Sakte, men sikkert begynner jeg å innse at JBL slett ikke låter så verst. Nesten så man ikke trenger basstårn engang....

    Ha en strålende uke karer!
    Takk for sist Atle.
    Litt lek er moro. :)
    Takk for at jeg fikk komme å leke litt....

    Grattis med nye høyttalere!

    TRALLTRALL`s Hjemmekino - Nye høytalere.... - Side 64


    nyeh2.jpg


    front1.jpg



    TRALLTRALL`s Hjemmekino - Nye høytalere.... - Side 64
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Takk! :)

    Har vært en vakker helg!

    I går fikk jeg lekt meg litt med disse tunge drågene her

    Vis vedlegget 289566

    Sakte, men sikkert begynner jeg å innse at JBL slett ikke låter så verst. Nesten så man ikke trenger basstårn engang....

    Ha en strålende uke karer!
    Meget bra høyttaler dette, men det hadde vært moro og byttet ut mellomtone/diskanten seksjonen med den nye d2 driveren med den nye waveguiden, en sak selv JBL hatere er nysgjerrig på;)

    Vis vedlegget 289684
    Jeg trodde den nye waveguiden var forbeholdt de "billigere" modellene?
    Ja, du har rett i det. Selv om 60k ikke akkurat er billig, så blir det jo det i forhold til K2 som er priset til 300k. Nå er det bare det at det som lages til proff folket og det som lages til hifi folket ofte har en unødvendig stor prisforskjell. Men når alt dette er sagt så tror jeg ikke JBL M2 studiomonitor er bedre enn K2, hadde bare vært spennende og sammenlignet. Fikk forresten en meget god demo på K2 nede på Munchen messen i år - regner med at jeg snart kan få en demo i Oslo også:)
    JBL er et relativt nytt kapittel for meg, så jeg har hørt for lite til å kunne uttale meg. Har inntrykk av at "project" serien er der JBL tar dagens kompetanse helt ut, men finish koster selvsagt også litt.
    M2 er vel toveis fordrer selvsagt et annet spredningsmønster fra waveguiden enn K2 som er treveis? Et element og en deling mindre i en vellykket konstruksjon er jo gull, men klarer d2 driveren å kompensere slik at forvrengningen holdes like lav som i K2?

    Tralltrall er ikke vanskelig å be for demoer, så kjenner jeg han rett er han nok glad for hifibesøk.
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Prisen er vell 60k stk, dvs 120k parret. I tilegg må du helst ha en iTech-5000 pr høyttaler. (DSP for aktiv deling)
    Mitt inntrykk er at flertallet av de som har hørt begge under sammenlikbare forhold foretrekker M2.
    Interessant.
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Hvilke " greier" er det du tenker på Atle ? :cool:
    He he, det skulle du like å vite tenker jeg... ;)
    Du som blåser i en tut må vel ha en tut å lytte til ellers og...:cool:.. Likheter tiltrekker hverandre... ;)
    He he, har du hørt om fritid. :cool:

    Nei, det blir nok lite nye hifi komponenter på denne karen. Når Slukoteket likevel er en utopi er jeg happy med eget kompromiss. Dessuten er det så mye annet teknisk utstyr som står på prioriteringslista. ;)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.731
    Antall liker
    103.701
    Torget vurderinger
    23
    Takk! :)

    Har vært en vakker helg!

    I går fikk jeg lekt meg litt med disse tunge drågene her

    Vis vedlegget 289566

    Sakte, men sikkert begynner jeg å innse at JBL slett ikke låter så verst. Nesten så man ikke trenger basstårn engang....

    Ha en strålende uke karer!
    Takk for sist Atle.
    Litt lek er moro. :)
    Takk for at jeg fikk komme å leke litt....

    Grattis med nye høyttalere!

    TRALLTRALL`s Hjemmekino - Nye høytalere.... - Side 64


    Vis vedlegget 289731

    Vis vedlegget 289732


    TRALLTRALL`s Hjemmekino - Nye høytalere.... - Side 64
    Dette oppsettet/rommet ser fantastisk fint ut - her kunne jeg nok trives! Det GJØR ikke noe at ting ser bra ut og har en ordentlig finish ;)

    Definitivt SlukApprobert dette.
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.406
    Antall liker
    3.604
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Jeg var helt sikker på at du ville ende opp med mini/medium SLOBS og ventehorna til Sluket, så feil kan man ta:)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.731
    Antall liker
    103.701
    Torget vurderinger
    23
    Det står "AtleT" på en liten merkelapp bak på ventehorna, vidarje... Men det haster ikke!
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Takk! :)

    Har vært en vakker helg!

    I går fikk jeg lekt meg litt med disse tunge drågene her

    Vis vedlegget 289566

    Sakte, men sikkert begynner jeg å innse at JBL slett ikke låter så verst. Nesten så man ikke trenger basstårn engang....

    Ha en strålende uke karer!
    Takk for sist Atle.
    Litt lek er moro. :)
    Takk for at jeg fikk komme å leke litt....

    Grattis med nye høyttalere!

    TRALLTRALL`s Hjemmekino - Nye høytalere.... - Side 64


    Vis vedlegget 289731

    Vis vedlegget 289732


    TRALLTRALL`s Hjemmekino - Nye høytalere.... - Side 64
    Dette oppsettet/rommet ser fantastisk fint ut - her kunne jeg nok trives! Det GJØR ikke noe at ting ser bra ut og har en ordentlig finish ;)

    Definitivt SlukApprobert dette.
    :)
    Tralltrall er både estetiker og praktiker. Holder knallhardt på at anlegget både skal levere flerkanals og tokanals og det får han til.
    Livekonserter på stort lerret og god lyd i flere kanaler har noen ess i ermet.
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Coolbiz delte denne i en egen tråd http://www.hifisentralen.no/forumet...reconstructing-reality-creating-illusion.html som inneholder en forståelse som mange kan ha nytte av på HFS.

    Vet at det er mange interesserte som leser tråden her så jeg legger den ut her også. Selv om temaet er litt overflatisk og det finnes uendelig nyansering, så er virkelig sjelden jeg opplever at slike foredrag fra akademikere treffer spikeren så godt som her.

    Kortvarig og undertegnede har hatt en liten uenighet gående og mye av årsaken til uenigheten mener jeg grunner i dette temaet.
    Det samme gjør lytteromsfilosofien min bak "kammersalen".

    Enjoy.....
    Setter pris på konstruktiv diskusjon rundt foredraget.

     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    1.841
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Bra og omfattende foredrag, bør se det en gang til for å få landet alle inntrykkene.

    Det første jeg reagerer på, er at de fleste foretrekker/legger merke til klang fremfor rom. Min erfaring er at dette varierer veldig etter høyttalere, plassering, akustikk og resten av komponentene. Siden holografi er en av de egenskapene jeg har prioritert høyest, er dette også den egenskapen de fleste uerfarne lyttere først legger merke til.
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Bra og omfattende foredrag, bør se det en gang til for å få landet alle inntrykkene.

    Det første jeg reagerer på, er at de fleste foretrekker/legger merke til klang fremfor rom. Min erfaring er at dette varierer veldig etter høyttalere, plassering, akustikk og resten av komponentene. Siden holografi er en av de egenskapene jeg har prioritert høyest, er dette også den egenskapen de fleste uerfarne lyttere først legger merke til.
    Tipper dette varierer fra oppsett til oppsett. Du med dine 7 meter til frontvegg må ha et besnærende dypt lydbilde?

    Jeg oversetter "timbral fidelity" til "tonekvalitet" (frekvensrespons) og for meg trumfer tonekvalitet alt sammen med dynamisk sammenheng. Sier ikke nei takk til både pose og smekk, men dette er førstepri. :)
    Mon tro om ikke direktive høyttalere og nærfeltslytting generelt har bedre tonekvalitet enn dynamiske høyttalere på lang avstand med flere kanselleringer i nedre mellomtone?
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.731
    Antall liker
    103.701
    Torget vurderinger
    23
    "Mon tro om ikke direktive høyttalere og nærfeltslytting generelt har bedre tonekvalitet enn dynamiske høyttalere på lang avstand med flere kanselleringer i nedre mellomtone? "
    Jeg synes definitivt det - har prøvd mange varianter av bredde/dybde/spredning osv. Det blir dog aldri direkte sammenliknbart da det benyttes helt forskjellige elementer osv.
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Vanskelig å ha kontroll på alle faktorer når man sammenligner sånt ja.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.731
    Antall liker
    103.701
    Torget vurderinger
    23
    Ikke sant? Det vil jo aldri bli likt. En annen ting er at nærfelt i en setting ikke nødvendigvis er nærfelt i neste heller. Rommets størrelse og innredning osv. E nærfelt egentlig et fast definert begrep med satte mål osv.? For eksempel, i et lite studio kan en godt definere plassen ved miksebordet som nærfelt, men hva med et større studio, med god avstand til og bredde mellom større monitorer? Men samme geometri for så vidt.
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Sannelig ikke sikker på definisjonen på hva som er nærfelt og usikker på om det finnes noen eksakt. I studio selger man nearfield (1-2m), midfield og farfield monitorer og det går på hvor lang avstand elementene summerer, men som du skriver dreier definisjonen seg mer om nivået og bidraget av tidlige refleksjoner og etterklang det varierer jo fra rom til rom.
    edit: i et lite rom vil styrkeforholdet mellom etterklangen i rommet og direktelyden fra høyttaleren naturligvis endres mye ved økt avstand.

    Bare artig detalj om direktivitet og nærfelt. Har spilt en del i Nidarosdomen og har hatt venner som har sittet i andre enden og følt at trompetene spiller rett i ansiktet, mens resten av kor og orkester høres ut som langtunnagrøt. Lyddusj..
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.731
    Antall liker
    103.701
    Torget vurderinger
    23
    Tyder på at tuten din (trompeten altså) burde utstyres med JMLC-profil :cool: for smoothere spredning!!
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    1.841
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Lyden hos meg oppfattes som nærfelt, selv om bassene står ni meter unna.. Mer direktelyd, detaljer, oppløsning, dynamikk og en bass som bare er i rommet. Bassen både høres og ikke minst føles. Korrekt? Jeg vet ikke, men det er gøy å høre på musikk.

    Lydbilde har en dybde som få andre har og i enda større grad uten subbene. Det må oppleves! Har ikke funnet korrekt delefrekvens og justert fasen, men det låter deilig hvis jeg skal være beskjeden. Og det på all musikk unntatt er noe klassisk (særlig NRK-klassisk som spiller mye studioopptak om dagen), skjønner ikke hvorfor når jazzen er så magisk. Klang, tilstedeværelse, rommet gir meg frysninger.

    Siden det snart er jul, skriver jeg som andre her på Sentralen en ønskeliste. I en perfekt verden ønsker å beholde holografien med større headrom og bedre dynamikk, når jeg spiller høyt. Hvordan det kan gjøres, aner jeg ikke. I kveld har jeg vært hos en kompis med Klipsch og hørt på musikk. Det er noe eget med hvor uanstrengt hihaten oppleves.
     
    Sist redigert:

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Ofte ganske samstemte vi to synes jeg. Fin ønskeliste.
    Har vært heldig og fått hørt en del på bassene dine og blant annet sammenlignet direkte med 8x12 lukket kasse. Mitt inntrykk er at det er potente, gamle gode saker. De selges jo til gibort pris.
    Hvor lang avstand har du til frontene dine da?
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    1.841
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Ofte ganske samstemte vi to synes jeg. Fin ønskeliste.
    Har vært heldig og fått hørt en del på bassene dine og blant annet sammenlignet direkte med 8x12 lukket kasse. Mitt inntrykk er at det er potente, gamle gode saker. De selges jo til gibort pris.
    Hvor lang avstand har du til frontene dine da?
    Avstanden er ca 2,6 meter fra diskant til øre. Hodet er ca 30 cm fra veggen.

    Hva er det du sier, har du sammenlignet direkte med slike basser jeg mot 8*12 sine?
    Dette må du fortelle mer om!
    Ja de selges nesten gratis, bare elementprisen er på ca $1000 nytt i dag på utenlandske nettbutikker. Men tillegg trenger man en skikkelig forsterker og et godt delefilter. Da blir det fort kr 20000,- men å tilføre musikken mer musikkglede for samme sum, skal man lete lenge etter..
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Tjo, tja.... å sammenligne bassanlegg har jeg lite erfaring med og å fortelle om det nesten to år etterpå blir vanskelig. Hadde ikke tid til å optimalisere plassering og slikt, men inntrykket som har satt seg er at dette var mye bedre enn jeg trodde det skulle være. Kan tenke meg at hvis man kjeler med de og gir de riktig arbeidsforhold så kan man komme langt med de der.
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Ski Wars

    1210530550ski_wars.jpg



    I helgen har langrennsesongen kommet igang og lettere inspirert av min lille sønn som er HELT hektet på Star Wars uten å ha sett et sekund av ekte vare fikk jeg plutselig noen assosiasjoner. :cool:


    The dark side of the force:
    cote-obscur-300x200.jpg


    petter-northug-jr-ny-logo.jpeg



    The light side:

    obiwan.jpg



    Martin_Johnsrud_Su_1091043a.jpg



    Måtte den beste vinne!


    Ellers så synes jeg det er litt utrolig at VM kampen i sjakk faktisk må vike for norsk sesongåpning i langrenn på NRK1. Vi snakker om noe av det aller største som noen nordmann tidligere har oppnådd vs lokal idrett. Ikke missforstå, jeg klager ikke akkurat på sjakkdekningen som er fantastisk, jeg bare synes det er litt komisk.

    FORTSATT GOD HELG!!!
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Alle ganger.

    Tror du det holder TA? Må si jeg for første gang er litt usikker.
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    1.841
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Northug presterte mye bedre enn forventet i går. I dag var prestasjonen dårlig, men underholdningsverdien var fantastisk mye bedre en forventet. For et rykk, tror vi vil se mer av det når sesongen starter!
    Uansett underholdningsverdi, så er lyden så fet her nå at jeg er sikker på at Northug ville lagt opp hvis han hadde opplevd den!
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Dette er nesten mer spennende enn jeg sette pris på. En Anand som er meget god forberedt og en Carlsen som leverer ujevnt - dette kan gå begge veier
     
    Sist redigert:

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Northug presterte mye bedre enn forventet i går. I dag var prestasjonen dårlig, men underholdningsverdien var fantastisk mye bedre en forventet. For et rykk, tror vi vil se mer av det når sesongen starter!
    Uansett underholdningsverdi, så er lyden så fet her nå at jeg er sikker på at Northug ville lagt opp hvis han hadde opplevd den!
    Godt å se Northug i sitt rette element endelig. Blir spennende å se hvor godt alle gutta har brukt tida fra forrige sesong og spesielt om søta bror takler presset.
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    1.841
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Dette er nesten mer spennende enn jeg sette pris på. En Anand som er meget god forberett og en Carlsen som leverer ujevnt - dette kan gå begge veier
    Som selverklært matematiker kan jeg berolige deg om at oddsen er mye større for to remis, enn en seier neste gang.
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Dette er nesten mer spennende enn jeg sette pris på. En Anand som er meget god forberett og en Carlsen som leverer ujevnt - dette kan gå begge veier
    Enig med du. Med remis i morgen får vi oppleve et parti på tirsdag hvor hvit i praksis ikke har noe å tape. Det håper jeg vi slipper.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn