Hytteanlegg-hvilken kilde?

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Antall liker
2.594
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Planlegger anskaffelse av et anlegg til hytta. Tenker det skal bestå av et par stativhøyttalere og en integrert rørforsterker.
Spørsmålet er kilden. Jeg har ikke tilgang på Internett der. Jeg ser for meg at det hadde vært enklest å ta med seg en usb-pin med musikk i et eller annet lossless-format. I tillegg bør jeg ha mulighet for å kunne spille av en cd.

Hva finnes av cd-spillere med usb-inngang til slikt bruk?
Musikken jeg har lagret er i ALAC (apple-lossless). Er det et problem i denne sammenhengen?

Screamingeagle

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.01.2012
Antall liker
51
Sted
Nesodden
Har selv en Ipod Classic på 160gb som jeg bruker på hytta og i båten. Du kan legge inn som lossless og vil vel da ha plass til ca 500+ album. Da jeg ikke har 220v på hytta og derfor ikke noe anlegg å snakke høyt om her, kjører jeg lo-fi varianten med bare stereojack, men en Ipod i en grei DAC med usb bør vel funke bra på et skikkelig anlegg??

eldo472

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.01.2005
Antall liker
313
Sted
Tranby
Må vel bli en av disse: http://www.stereophile.com/content/cambridge-audios-new-851-series.
Selv har jeg Sony ES anlegg med Dali Royal Carat høyttalere : TA-F707ES, ST-S505ES, KIlLDE:CDP-CA79ES, BDP-S1e(ikke ES men flott likevel)). Vurderer og ta med CDP-X707ES når den blir fikset.
Gir god følelse i ferien med slike kvalitets produkter, i ferien må man være skånet for eventuelle stress momenter. Data og USB burde du ikke ha med på ferie.

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Antall liker
2.594
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Jeg tar aldri med meg PC på hytta, det er heller ingen vits forsåvidt, det finnes som nevnt ingen internettilkobling der.

Men jeg er villig til å ta med meg en USB-pin, SD-kort, eller hva det måtte være for å slippe å bære masse cdèr frem og tilbake.

CD-spilleren til Cambridge ser veldig interessant ut, den tar USB, og i tillegg har den volumkontroll. Det gjør jo faktisk at jeg kan vurdere et rent effekttrinn istedet for en integrert forsterker.

Jeg har en OPPO 95EU hjemme, som også har denne funksjonaliteten, men jeg får meg ikke til å kjøpe en BD-spiller til et anlegg som aldri skal spille noe annet enn 2-kanals musikk.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.674
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Var det ikke for at du gjerne vil spille CDer også:
Squeezebox Touch.
Kan du ikke rippe musikken på forhånd da?

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Antall liker
2.594
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Jo, selvsagt kan jeg det. Det handler vel mest om hva man ønsker, ikke hva man kan.

Jeg føler selv at det som nok vil tilfredstille meg mest er en cd-spiller med usb-inngang og kanskje volumkontroll.

Marantz og Cambridge ser ut til å ha gode alternativer, men da må da finnes mange flere?

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Antall liker
2.594
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Har begge deler, ingen av dem spiller av en cd ;)

Saken er at jeg vil ha muligheten for å spille av en cd, samtidig som at jeg ønsker å kunne ta med meg en usb-pin, eller iphonen for den saks skyld. Men jeg må kunne koble dette inn i anlegget, enten i en spiller eller i en forsterker med innebygd dac. Men siden jeg ønsker en koselig rørforsterker på hytta, regner jeg med denne tilkoblingen må bli i spilleren?

Lars

Kalle Klovn

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.09.2009
Antall liker
3.963
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
7
På hytta har jeg en billig og liten Denon CD (DCD-F107) spiller som jeg kobler iPod'en i. Deretter går det digitalt inn i en Benchmark med fjernstyrt volumkontroll. Lite og nett, men funker som bare det!

EDIT: Alternativt kan du kjøpe min Naim Uniti (CD, streaming, iPod, nettradio mm) og Elac310.2jet som for tiden står ubrukt!! ;)

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Antall liker
2.594
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Audiolab 8200cdq cd/USB-dac/preamp, er den som ligger best an til å bli valgt tror jeg. Med mindre noen kommer på et bedre tips da...

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Bumper denne!

Har endelig forhandlet meg fram til et ørlite anleggsoppsett på hytta. "Må ikke være stort og prangende som hjemme, sier kona".
Neida, et par Rogers LS3/5A skal drives av en MA KT88 (som ligger bare og slenger...).
Spørsmålet gjelder kilde...:

Min Ipad Air er alltid med på hytta. Der skal det være mulig å opprette en katalog med litt musikk.
Men hva trenger jeg for å få best mulig lyd fra Ipaden og inn mot MA'en som kun har linjeinngang (CD, Tuner, AUX)

Er en DAC med USB inn og linje ut med phonoplugger det eneste jeg trenger?

Graks

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Antall liker
563
En CD spiller med nettverk og USB inngang vil være en allsidig mulighet. F.eks Yamaha CD-N500 eller lignende.

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Antall liker
2.075
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
Denon DCD720 og NAD C546. Syns kanskje sistnevnte er noe dyr til det bruket, men den har veldig fin betjening med snurrehjulet sitt :).

BBoogie

Medlem
Ble medlem
28.06.2010
Antall liker
15
Vinyl.... Har nylig installert en gammel Rega Planar på hytten. Det låter vidunderlig, og vinyl dobbeltkjøpene gjennom årene har fått et godt hjem.

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.669
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Jeg har en hytte med 12V solcelleanlegg, med et aggregat til å besørge 220V ved behov, og for å etterfylle på batteriet, i de tilfellene der solcellepanelet ikke greier å etterfylle forbruket.

Jeg fikk en relativt ny Pioneer bilspiller hos en kompis, som jeg kjøpte antenne og montasjegreier til, og skrudde den under et hjørneskap, med strøm fra solcelleanlegget. Høyttalerne er et par gamle Tandberg HiFi system 13 fra tidlig 70-tall.

Denne spilleren har en meget god radio, linje inn, cd-spiller og USB, der du kan koble til iPod, iPad og iPhone, samt minnepinne. Funker perfekt for å ha litt musikk på hytta.

Aberet er: Når hovedbryteren på solcelleanlegget har vært skrudd av, så mister radioen innstillingene - dvs equalizer er på, radiokanalene er borte, demo mode, entertainment og inverse display er på - mao mye bling og blinking, inntil der er skrudd av.

Johan-Kr

oes

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2008
Antall liker
538
Torget vurderinger
7
Arcam Solo Mini/Music/Movie er gode alt-i-ett-bokser som man får tak i ganske rimelig brukt. De har gode CD-spillere innebygd, og man kan spille av USB-minnepinne. De har 2x 50watts forsterkere (unntatt mini som har 2x 25 watt) som gjør susen. Har prøvd både Mini og Movie med stort hell sammen med mine perfekte hyttehøyttalere Harbeth C7ES-3 og har beholdt Movie fordi den også spiller av film (DVD). Movie har dessuten optisk inngang slik at jeg kan ta ut signalet digitalt fra iPhone via min bærbare hodetelefonforsterker Fostex HP-P1.

Alt i alt en relativt rimelig og svært vellydende løsning som jeg er veldig godt fornøyd med.

Topp Bunn