Hypex overkill(?) prosjekt.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.980
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    bjornh skrev:
    Hvordan funker dette da? :)
    Helt som forventet...kanskje bedre, men må nok vente til i morgen før jeg kan "dra på" (og skremme naboen) ;D

    Arne K
     

    gwikse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    1.091
    Antall liker
    253
    Begynne i rivningsbransjen nå eller? ;D

    Morsomt å se den lille knøtten av en modul nede der.... lol
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.980
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Naboer har blitt skremt, ja! :eek:
    Men, en "bug" må utbedres, soft-starten er ikke særlig soft...

    Arne K
    8)
     

    chieng

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    31.07.2007
    Innlegg
    66
    Antall liker
    6
    Rått! Låter sikkert meget bra.
    Snasige desse PSU ene, men store ;D koster vel en slant også med alle komponenter på plass.

    Hva skjedde med softstart, byttet ut?
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.980
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    chieng skrev:
    Rått! Låter sikkert meget bra.
    Snasige desse PSU ene, men store ;D koster vel en slant også med alle komponenter på plass.

    Hva skjedde med softstart, byttet ut?
    Ikke noe økonomi-bygg, nei. Men, du får uttelling for å gjøre skikkelig jobb.
    Lydkvaliteten er vanskelig å beskrive, og blir bare en haug med motsetninger, om jeg skal prøve.
    Som: glatt og lettflytende mellomtone, men langtfra laydback, bass formidles dypt med stål-kontroll og gode nyanser,
    men er ikke overdreven. Superb til å skille detaljer, selv under de største "cresendo", men er absolutt ikke analytisk.
    Ellers er alt som det skal være 8)

    Har dialog med LC om softstartene...

    Arne K
     

    ssnht

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.11.2004
    Innlegg
    457
    Antall liker
    52
    Torget vurderinger
    2
    meget flott utført
    ka tid skal man få ett prøve lytt? ;D
     

    gwikse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    1.091
    Antall liker
    253
    Lekkert :)

    Om det lyder like bra som det ser ut så.... ;D
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.093
    Antall liker
    4.197
    Torget vurderinger
    1
    Cobra2 skrev:
    ...
    Har dialog med LC om softstartene...
    ...
    t.o. Softstsart modulene til Hypex fungerer problemfritt hos meg. De har «remote» på/std.by, som jeg synes er kjekt bl.a. siden jeg kan bruke vanlige brytere i stedet for godkjente nettbrytere på frontpanelet, det blir også kortere trekk av nettspenning inne i kabinettet.

    mvh
    KJ
     

    henje

    Medlem
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    38
    Antall liker
    0
    Får vel skrive noen ord jeg som er den lykkelige eier av mono blokkene,bildet som arne la ut sist er fra min musikkstue.
    Er glad jeg ikke er bladskribent, skal prøve å beskrive lyden de har alt +litt til mellomtonen er imponerende den overasket meg først,rå kraft og autoritet samtidig som det ikke for mye eller for lite av noe,siterer arne her er det motsetninger kort summert utrolig bra forstekere.
    Det eneste negative jeg får aldri nok så volumknappen har en tendens til å vri seg mere og mere i klokkeretning,det er jo ingen ting som som skjærer seg i den kombinasjonen med de monoblokkene og canterbury ht.
    Og når jeg sier negativt så er naboer jeg tenker på ja får vel ta med mine ører også,har holdt på med hi fi i over 20 år nå og har eid og hørt alt for mange forsterkere,men disse monoblokkene er keepers så de blir stående prosjektet ble dyrt men det var vel verd å bruke pengene på det og prisen på det for dere ikke av meg.

    Og all æren for dette prosjektet går til Arne Karlsen som er en lur jævel i positiv forstand når det gjelder diy
    har hatt mange vellydende ting på gang med han den mannen vet va han driver med har overrasket meg med sine hi fi prosjekter mange ganger
    ps jeg gidder ikke å sammenligne monoblokkene med noe annet av forsterkere der ute vis noen skull spørre om det

    mvh
    stein-erik bøhmer
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn