Hyller til LP-plater

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• LilleVinyl

Fersking
    Ble medlem
    11.07.2013
    Antall liker
    0
    Hei!

Jeg trenger sårt noen hyller til mine LP-plater. Hyllene kan ha "normal" høyde (ifht at jeg har 2.44m fra tak-til-gulv) men jeg trenger i første omgang noen som er 50cm brede.

Har noen tips til hvor jeg kan få tak i slike hyller?

Hilsen
    Svein

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Oslo
    Kikk litt i tråden til "Rack-Mannen", ang. expedit. (Vintage avd. "Nytt medlem med noen gamle greier").

mvh

Sist redigert:

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.356
    Torget vurderinger
    1
    Vil du bygge skikkelig mediavegg, er Quadraspire imo veien å gå. De har modulsystemet som har plass til både anlegget og musikken din.

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.678
    Sted
    Bislett
    Takk for tips. Som det motsatte av en handy-man, må jeg kjøpe slikt. Hylla er full (liten hylle da).

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.356
    Torget vurderinger
    1
    Litt som meg, du..jeg greier ikke å få montert store racks fex aleine heller- for tungt fysisk.. Se på hva Quadraspire har- det er Audioaktøren Horten som importerer dette engelske merket.

Sist redigert:

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.678
    Sted
    Bislett
    Litt som meg, du..jeg greier ikke å få montert store racks fex aleine heller. Se på hva Quadraspire har- det er Audioaktøren Horten som importerer dette engelske merket.
    Ja, faen det er ikke lett. En gang røyk ett IKEA skap ut av vinduet (4 etg.) Tror det mangla en skrue eller noe.

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.356
    Torget vurderinger
    1
    Invester i rack og hyller som faktisk gjør jobben uten å falle sammen. Quadraer er superenkle å montere, og du ender med en vegg som ser ut til å være spesiallaga for huset! Expedit er perfekte som ROMDELERE, men ellers..

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    9.267
    Torget vurderinger
    1
    Invester i rack og hyller som faktisk gjør jobben uten å falle sammen. Quadraer er superenkle å montere, og du ender med en vegg som ser ut til å være spesiallaga for huset! Expedit er perfekte som ROMDELERE, men ellers..
    Hva koster de....

V

vinyl-jønki

Gjest
    Hva koster de....
    Hvis du vil ha ca 2,40 X 2,40, grovt regnet 45000,-
    Dette er kun LP kuber
    mvh
    Rack-Mannen

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.678
    Sted
    Bislett
    Hva koster de....
    Dette er kun LP kuber
    mvh
    Rack-Mannen
    Tenkte bare jeg skulle si fra att du har slengt på en null for meget, men så kom jeg på att jeg var på HFS.

V

vinyl-jønki

Gjest
    Hva koster de....
    Dette er kun LP kuber
    mvh
    Rack-Mannen
    Tenkte bare jeg skulle si fra att du har slengt på en null for meget, men så kom jeg på att jeg var på HFS.
    Quadraspire LP Qube
    Regnet ut ifra stykkpris pr kube. 4 X 5 stk er 20stk X 2300,- er ?
    Mulig jeg tar feil?
    mvh

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.678
    Sted
    Bislett
    Dette er kun LP kuber
    mvh
    Rack-Mannen
    Quadraspire LP Qube
    Mulig jeg tar feil?
    mvh
    Har man oppsett til 3 mill, blir jo dette bare vekslepenger. Jysk, here i come.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    bekymringsfylt med hyllemetre som koster like mye som innholdet. Jysk kan muligens være fint det, men steike det er mye dårlige hyller der ute. Vinyl er drittungt, nok av hyller som får nedadgående festkul med vinylkiloer hengende over seg. Expedit er velprøvd favoritt, stjeler litt rom enest, men holder. Husk dog krysstag og evt. veggforankring der det er påkrevd.

rock

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.09.2009
    Antall liker
    310
    Kan såvidt se bue i hyllene på disse Lars bokhylle fra Jysk når den er stappfull med vinyl.

Er vel ca 30cm bred, så jeg skal kjøpe en hobbyplate på 30cm bredde hos nærmeste trelastforhandler og kutte meg opp noen avstivere.
    Må da også males Hvite som resten av bokhyllen.

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    9.267
    Torget vurderinger
    1
    Hva koster de....
    Dette er kun LP kuber
    mvh
    Rack-Mannen
    Tror jeg melder pass, jeg....

Bruker BBB reolen. Den er solid. Særlig om du fester dem til veggen...

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Min eldste BBB er fra '06, stappfull siden innkjøp og bygget ut i bredden etterhvert. Noe sagging er det, men ikke mer enn 3-4mm. Lett synlig fra spiss vinkel, nesten ikke rett forfra. De er 36 cm dype, 80 cm brede, og i bjørk. Noe mer solid er vanskelig å se for seg, men den må skrus fast i veggen for sidestabilitet. Ville nok helst hatt kortere hyllespenn om jeg hadde begynt på nytt. Ikke så mye for sagginga sin del, men det er lettere å få platene til å stå rett opp og ned uten å stappe så hardt til at platene blir vonde å bla i.

Sist redigert av en moderator:

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.716
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Dette er kun LP kuber
    mvh
    Rack-Mannen
    Quadraspire LP Qube
    Mulig jeg tar feil?
    mvh
    Har man oppsett til 3 mill, blir jo dette bare vekslepenger. Jysk, here i come.
    Og hvem var det som manglet en null?
    Vanlig folkeskikk er vanlig, også på HFS

V

vinyl-jønki

Gjest

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.291
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Hva er problemet med Expedit? Det er sikkert hundrevis av andre vinylsamlende expedit-eiere som også lurer.

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    3.028
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Hva er problemet med Expedit? Det er sikkert hundrevis av andre vinylsamlende expedit-eiere som også lurer.
    Om Expedit faller sammen, er det monterers feil. Det følger med monteringsanvisning og "vegganker". Jeg har to store seksjoner med "noen" kilo vinylplater i. Tror de står til Dovre faller. Må til med en seksjon til.....
    Men det er klart, det finnes finere og ikke minst dyrere alternativer der ute.

Gunnar_Brekke

Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    2.999
    Sted
    Kongsberg
    Hei.

Jeg bruker Ikea Billy i eikefiner og er storfornøyd med den løsningen:
    BILLY Bokhylle - hvit, 40x28x202 cm - IKEA

Pass på å velge 2 x 40 cm bredde - framfor 1 x 80 cm bredde, da 80 cm
    hyllene ikke takler vekta av såpass mange plater.

Disse hyllene er bare 26,5 cm dype (innvendig) så rundt 5 cm av platas
    cover vil stikke utenfor. Dette ser jeg som en fordel da det blir enklere
    å finne fram til den rette plata.

mvh
    Gunnar Brekke
    Fidelity

Sist redigert:

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.716
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    ....
    Hei Ottone
    Ble litt usikker her, hvem er det som mangler folkeskikk?
    Mvh
    Rack-Mannen
    Nå er jeg ingen moderator (heldigvis) men jeg har desverre legningen i meg.
    Liker at folk beklager når de feilaktig påviser feil hos andre. Her var det hevdet en regnefeil, med en viss arrogant undertone.
    Såvidt jeg forsto hadde du ikke regnet feil. Må ta forbehold om eventuell ironi fra flere hold, den er ikke god å ta på nettet.
    Og hvis jeg tok feil (igjen) der også, eller fornærmer noen (igjen) beklager jeg selvfølgelig det. Som seg hør og bør :)

Sist redigert:

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.356
    Torget vurderinger
    1
    Rock: Det skal absolutt ikke bue noen som helst vei, det er poenget. Kvalitet koster, og det er opp til deg hva du gjør!

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Oslo
    Rock: Det skal absolutt ikke bue noen som helst vei, det er poenget. Kvalitet koster, og det er opp til deg hva du gjør!
    Auditor har et poeng her. Begynner selv å bli interessert i "Quadraspire".

mvh

Sist redigert:

Morten Petterson

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.07.2013
    Antall liker
    41
    Sted
    Østfold
    Sjekk Boltz.com sine geniale løsninger av media hyller, litt dyre er dem muligens ja, men de er helt klart verdt prisen, og nå er jo dollaren sånn passe lav også, så jeg hadde kjøpt Boltz hyller til vinyl samlingen.
    Jeg bruker Boltz til dvd, blu-ray og cd skiver, og har 8 moduler totalt med plater, se:
    Album Racks & LP Storage | Made in America | Boltz Steel Furniture

De leveres fra USA og hjem på døra din på 4-5 dager med Feedex, og de tar bare et par timer å montere..
    Hyllene selges bare fra nettsiden til Boltz i linken over, og sendes til hele verden med hjelp Feedex!
    Lykke til med valget av hyller :)

"Only the wall is the limit, som vi Boltz brukere sier"..

Morten

• Liker
    Reaksjoner: oct

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Oslo
    @ Morten Petterson: Boltz ser ut som noe som kan funke hos meg. Har noen spm. Men hvor ble det av trådstarter? Vil nødig kuppe tråden hans.

mvh

Sist redigert:

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.291
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Bøyer expedit seg? Nei, i hvert fall ikke med lp-plater i kubene. Kvalitet koster? Ikke denne gangen. Expedit-hyllene gjør jobben perfekt, og koster ingenting. God kvalitet betyr at produktet oppfyller forventningne. Hvis du vil betale i dyre dommer for polerte planker, vær så god, men en hylle er en hylle.

Morten Petterson

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.07.2013
    Antall liker
    41
    Sted
    Østfold
    @ Morten Petterson: Boltz ser ut som noe som kan funke hos meg. Har noen spm. Men hvor ble det av trådstarter? Vil nødig kuppe tråden hans.

mvh
    Hei!
    Trur ikke det gjør noe om du låner tråden her litt, så spørr meg om hva du vil ang. Boltz hyller, eller send meg en PM, så skal jeg besvare etter beste evne !

Jeg har kjøpt Boltz hyller i 13 år nå, og flere av mine venner har kjøpt samma løsningen til cd eller dvd, og Boltz er verdens beste media hyller laget av stål!
    Så dyre fine platesamlinger skal man ha, men ikke i IKEA sine stygge og dårlige Billy hyller vel, for å tjene noen meget få tusen lapper på dette dårlige hylle valget?
    Så media hyllene for stå i stil til innholdet i plata samlinga vel, og da kan man godt unne seg et par Boltz muduler som aldrig går av moten, og da har man jo hyller livet ut, i form av børsta stål, eller svarte stål hyller med rød rust, eller blanke stål moduler+++ mye annet tofft i ulike media moduler !
    Så løsningen synes jeg derfor er:
    https://www.boltz.com/
    "Only The Wall Is The Limit", som vi Boltz brukere pent sier :)

Hilsen Morten

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.356
    Torget vurderinger
    1
    Dazed: Hva sa TS om Ikea?? Se til å lese ordentlig før du uttaler deg!

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.291
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jeg kan ikke se at han har uttalt seg om IKEA i det hele tatt. Det var ikke poenget. Jeg håpet du kunne fortelle hva som var galt med expedit og hvorfor den ikke gjør jobben med å oppbevare platene like bra som hvilken som helst grusomt overpriset annen hylle.

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Oslo
    @ Morten Petterson: Tenkte å spørre om priser, praktisk fremgangsmåte v. kjøp etc. Tror dette er av interesse for flere enn undertegnede, så fint om man tar det i denne tråden, evt. oppretter en ny tråd.

mvh

Morten Petterson

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.07.2013
    Antall liker
    41
    Sted
    Østfold
    @ Morten Petterson: Tenkte å spørre om priser, praktisk fremgangsmåte v. kjøp etc. Tror dette er av interesse for flere enn undertegnede, så fint om man tar det i denne tråden, evt. oppretter en ny tråd.

mvh
    Det er bare å opprette en konto hos Boltz og bli kunde, så bestiller man varen lett på nettet, man får sporings nummer og følger Feedex pakka fra USA, til Frankrike og så videre til din addresse, dette tar høyst 4-5 dager før varen er på døren din.
    Du kan gå inn på Boltz sine sider og "sette sammen" din egen hylle lenge og velge design, og få prisen på dette uten å være logget inn
    Se link for vinyl løsninger, noen lar seg bygge ut også slik som de andre Boltz hyllene, er bare vegg/gulv plassen som begrenser din hylle lengde, se:
    Album Racks & LP Storage | Made in America | Boltz Steel Furniture
    Ja jeg mener dette er verdens beste media løsninger da jeg har brukt Boltz i 13 år og flere av mine venner har kjøpt den samma løsningen, og alle skryter av dem !
    De koster ikke stort mere enn andre bra media hyller, men forskjellen er at Boltz hyller av stål er et vakkert møbel dine venner aldrig har sett før, og de vil like Boltz sitt design og gi deg mange hyggelige tilbakemeldinger på hylle valget. Ikke at det at skryt av et møbel er så viktig, men det er en hyggelig bonus!

Har man plater man vil ta være på til en høy verdi, så mener jeg at disse platene også fortjener den beste løsningen av oppbevaring, eks har man plater til en million kroner, ok så kan man godt koste på seg et par hyller til 8000-10.000 kroner også, disse lar seg bygge ut med tiden også, dette er min mening ihvertfall.
    Så hvis dette er tilfellet, ja så mener jeg at Boltz.com er den beste løsningen, koster 1500 kroner mere en IKEA løsninger, men Boltz er jo er et unikt møbel man kan ha glede av resten av livet, og jeg vet at man fort går lei IKEA løsningene med tiden.

Mine eldste hyller er 13 år, og de er fortsatt i salg hos Boltz. Jeg har 3 ulike design på mine hyller, "trad børsta stål" til mine meter med dvd plater, og antikk svart hylle med rød rust brukes til mine blu-ray, og helt blanke stål hyller til mine cd plater.
    Alle mine hyller står spredd rundt hele kåken, dvd og blu-ray står på hver sine vegger i gangen, og mine cd-moduler står i stua, derfor plages jeg ikke av å ha ulikt design på hyllene mine. Men husk bare at Boltz sine hyller lar seg bygge ut(only the wall is the limit), så velg et design du liker med tanke på at du skal ha dem for evig tid :)
    Boltz.com startet opp i 1998 sånn ca, og de driver solid bra, så ikke hver redd for å bruke Visa kortet der, du kan stole på dem!
    Disse vinyl hyllene setter du sammen på 30 minutter, og du vil glede til å bygge ut med nye hyller fra Boltz med tiden, det kan jeg love deg :)
    Så lykke til med Boltz valget da, du finner nok info på sidene til Boltz.com, men hvis du kjøper deg en hylle, så fortell meg hvordan du likte hylle valget da, på en PM takk !

Hepp fra Morten

• Liker
    Reaksjoner: oct
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn