Bil, båt og motorsykkel Hybrid biler (anno 2020)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Jeg klarte ikke finne en ren tråd for hybrid biler, så here we go.

    Jeg er usikker på om jeg egentlig liker hybrider, har prøvd bare et par stykker og falt overhodet ikke, men...det er en "ny" hybrid som jeg mener er litt spennende og det er Toyota RAV 4 Plug-in Hybrid. Jeg bare lurer på om noen har den, om noen har prøvd den og ellers kommentarer rundt den?

    1606462880762.png

    Ellers er tråden fritt frem til å komme med sysnpunkter biler eller hybrid generellt.
     
    Sist redigert:
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Med en ny generasjon EL biler og med økende god infrastruktur så tror jeg hybrider på sikt har et dårligere brukbilmarked. Kanskje noe å tenke på om man skal bytte bil etter 2-3 år. Har man bruk for bil i områder der det er nødvendig med lang rekkevidde så tror jeg faktisk bensin er vel så bra.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    I din situasjon ville jeg holdt meg til bensin enn så lenge. Jeg vil tro at det kommer en ny "shakeup" rundt 2025 mht miljøbilen og det er nok greit å se hva som kommer ut av den når det meste av hype har roet seg og realitetene ligger forut. Ja, elbilene vil bli mye bedre enn i dag, men kanskje ser en for seg en mer differensiert bilpark enn en ren el (privat) avhengig av bruk og formål. Nye hybrider vil være kraftig forbedret i 2025 såvel som at Hydrogen nok vil være et alternativ.

    Nyeste ladehybrider går 100 km på batterier allerede.

    If everything elsa fails, registrer et proforma firma og invester i en stor dieseling's. :)

    My 5 liter....
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Det er ikke alltid enkelt å se i krystallkulen, men når det både gjelder hybrid og EL, så tror jeg dagens teknologi/nivå har kommet for å bli en stund. Batteriteknologien har åpenbart sine nedsider, og det er grunn til å tro at lettere batterier med høyere kapasitet ligger et godt stykke fram i tid.

    Mao: Skal man vurdere hybrid og/eller EL i dag - så kan man gjerne slå til før mva slår inn om 1-2 år.

    Bor man derimot utenfor de "store" byene, så ville jeg ha kjøpt bensin - da infrastrukturen ikke blir tilstrekkelig prioritert. Faktisk burde de mest rammede områdene hatt tilsvarende subsidering på bensinbiler. Vi trenger nye, CO2-effektive og trygger bile på landet også, for å ikke nevne stimulering til verdiskapning, og med noe lavere snittinntekter enn i byene så framstår prisene på bensinbilen som urimelig for de som ikke har noe reelt valg.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    En ting jeg lurer på og dette har jeg ingen tall på, blir det ikke langt dyrere servicer med hybrid og øker ikke sjansen for problemer eksponentielt med antall beveglige deler?

    Isåfall, Mazdas planer med Wankel i hybrid må jo være genilat? Liten, lett motor med få beveglige deler.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    En dyr service pr 60k km for VAG hybrid har jeg forstått.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.615
    Antall liker
    9.171
    Sted
    Trondheim
    Det er vel omtrent samme servicekostnader som en ren bensin/dieselbil. Den dyre 60' km servicen på VW er grunnet oljeskift på DSG-kassa. Jeg har en BMW 330e nå. Har ikke kjørt så langt ende - ca 180 mil. Lokal kjøring og en tur Trondheim-Oslo t/r. BMWen er tørstere enn Passaten jeg hadde før (større motor - 2l vs. 1,4 og permanent firehjulsdrift), men likevel har den så langt et forbruk på ca 0,40 l/mil. Med normal kjøring på langtur når batteriet er tomt ligger den vel på rundt 0,5-0,55 l/mil. Bare 300 hk (i sprint-modus) men den går fort nok. Og man sitter lavt, noe jeg liker.
    Den regenererer ikke like mye som Passaten, noe som gjør at bremsene brukes noe mer og dermed reduseres rustproblematikken på bremseskivene. Den har serviceintervaller på 30 000 km (mot Passatens 16 000).
    All lokal kjøring på strøm, og greit nok forbruk på langtur.
     

    MML

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Innlegg
    2.044
    Antall liker
    1.452
    Torget vurderinger
    1
    Har en Volvo XC90 T8 og er svært fornøyd. Stor og god bil som faktisk kjøres på el på stort sett alt av lokalkjøring. I utgangspunktet ønsket jeg elbil pga de åpenbare fordelene, men det var kun Tesla X som kunne dekket vårt behov og den var ikke aktuell. Stort sett lokalkjøring, men flere ferieturer årlig på ca 500km hver vei. Ser at jeg ligger på 0,6L/mil i snitt hittil, men det skyldes utelukkende en lang norgesturné i sommer med sykler og takboks. Fylte denne uken og da var det nok et par mndr siden sist jeg fylte bensin.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Da har jeg prøvekjørt en RAV 4 Plug-in Hybrid og jeg må trekke tilbake alt jeg noensinne har tenkt om hybridbiler.

    For en fantastisk bil å kjøre! Det var hardt å levere denne tilbake.
    PLUS: Hengerfeste, sprek, romslig, lang rekkevidde, gode nok batterier til hverdagskjøring, bra utstyrt og lett å like.
    Minus: litt udatert visning på skjerm, litt hjulstøy (men ikke sjenerende) og flappy regenereringen var litt slapp.
    Men alt i alt en bil som gikk straka vegen opp på førsteplass hos meg.

    Det er før jeg prøver:
    Volvo X40, som vil ligge litt over i pris (XC60 ligger litt for høyt i pris)
    Tesla Y, som vil ligge litt under i pris
    Polestar 2, som vil ligge betydlig under i pris
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    Det beste er nok å ikke ha bil ennå, da det kommer nye biler i årene som kommer.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Det beste er nok å ikke ha bil ennå, da det kommer nye biler i årene som kommer.
    Det kommer ALLTID noe nytt. Dersom man skal vente på det "nye" hele tiden, vil man aldri får kjøpt noe. Noe som er det beste for både lommebok og miljø :)
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    El-bil som det burde vært, når det er lite batteri igjen: Kjøre inn på stasjonen, batteriet tas ut, nytt ferdig ladet batteri settes i, men kjører videre, alt skjer automatisk. Burde tatt maks et par minutter.

    Inntil da er hybriden et godt alternativ, ja.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    På en annen side kan det hende at man ikke tar skade av å hvile 20-60 minutter etter å ha kjørt bil i 3-4 timer.

    Jeg kan ikke si at jeg har så mye mindre pauser med bensinbil enn det jeg hadde da jeg kjørte elbil.
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Jeg klarte ikke finne en ren tråd for hybrid biler, så here we go.

    Jeg er usikker på om jeg egentlig liker hybrider, har prøvd bare et par stykker og falt overhodet ikke, men...det er en "ny" hybrid som jeg mener er litt spennende og det er Toyota RAV 4 Plug-in Hybrid. Jeg bare lurer på om noen har den, om noen har prøvd den og ellers kommentarer rundt den?

    Vis vedlegget 678315

    Ellers er tråden fritt frem til å komme med sysnpunkter biler eller hybrid generellt.
    Har prøvekjørt den og fikk et positivt inntrykk. Kun erfaring fra bykjøring og ikke over lengre tid eller strekninger.
    Syntes den var veldig fin og myk å kjøre, rimelig god bagasjeplass og veldig god oversikt som følge av utformingen på frontvinduet.
    Fikk den, som forventet, ikke til å gå 7 mil vinterstid, men gikk mye lenger enn andre hybrider (som gjerne har 5 mil på papiret og går opp mot 3 mil vinterstid).
    Mener det var Active Tech jeg prøvde.
    Absolutt en bil jeg kunne hatt basert på prøvekjøringen.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Har prøvekjørt den og fikk et positivt inntrykk. Kun erfaring fra bykjøring og ikke over lengre tid eller strekninger.
    Syntes den var veldig fin og myk å kjøre, rimelig god bagasjeplass og veldig god oversikt som følge av utformingen på frontvinduet.
    Fikk den, som forventet, ikke til å gå 7 mil vinterstid, men gikk mye lenger enn andre hybrider (som gjerne har 5 mil på papiret og går opp mot 3 mil vinterstid).
    Mener det var Active Tech jeg prøvde.
    Absolutt en bil jeg kunne hatt basert på prøvekjøringen.
    Jeg også.

    Har nå prøvd Citroen C5 Plug in hybrid og som de fleste nye biler er den veldig god å kjøre. Kanskje enda litt mere behaglig enn RAV4. Jeg likte kjørekomforten veldig bra. Gode seter, men litt lite spennende interiør kanskje. Lyd OK, ikke noe mere.

    På minus siden: bare 55 km rekkevidde, 25 i kulda! Ikke varme i rattet (det er et must i Norge), mindre enn RAV4 (faktisk litt dårlig benplass i baksetet), kunne virke som den var litt tørst (itt mere usikker på det etter bare et par lengre kjøreturer) og ikke fullt så sprek som RAV4. Bare tohjuls trekk.

    På pluss siden har vi prisen! Den ligger jo da 100-150 tusen under sine "konkurrenter", som RAV4. Selv om man da får 4WD i RAV4. Det er også en lekker bil!

    1612265478085.png
     

    alipax

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.03.2003
    Innlegg
    1.235
    Antall liker
    285
    Sted
    Herja
    Torget vurderinger
    2
    Jeg også.

    Har nå prøvd Citroen C5 Plug in hybrid og som de fleste nye biler er den veldig god å kjøre. Kanskje enda litt mere behaglig enn RAV4. Jeg likte kjørekomforten veldig bra. Gode seter, men litt lite spennende interiør kanskje. Lyd OK, ikke noe mere.

    På minus siden: bare 55 km rekkevidde, 25 i kulda! Ikke varme i rattet (det er et must i Norge), mindre enn RAV4 (faktisk litt dårlig benplass i baksetet), kunne virke som den var litt tørst (itt mere usikker på det etter bare et par lengre kjøreturer) og ikke fullt så sprek som RAV4. Bare tohjuls trekk.

    På pluss siden har vi prisen! Den ligger jo da 100-150 tusen under sine "konkurrenter", som RAV4. Selv om man da får 4WD i RAV4. Det er også en lekker bil!

    Vis vedlegget 694375
    Lekker? Nei.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.615
    Antall liker
    9.171
    Sted
    Trondheim
    Jeg er veldig fornøyd med min BMW 330e touring Msport Xdrive. 25 km elrekkevidde i -15°C (testet i dag) synes jeg er helt innafor. Men det er en stasjonsvogn der man sitter lavt, og det er visst ikke "in" lenger, men det er det jeg liker. Fantastisk bil. Kommer nok ikke til å bytte ut denne på mange år - til det er den for god.
    PS: Min forrige BMW hadde jeg i 15 år. Da ga jeg den til min sønn.
     
    Sist redigert:

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.615
    Antall liker
    9.171
    Sted
    Trondheim
    Det hjalp på rekkevidden å få på sommerhjul. Nå viser bilen en rekkevidde på el på 55 km, og på en tur i helga nådde jeg 52 km på el i 8°C. Det er i det intervallet BMW oppgir, så da må man vel være fornøyd. Det skal bli spennende å se på bensinforbruket på langtur. Med vinterdekk brukte den et snitt på 0,52 l/mil på Trondheim-Oslo. Burde komme under 0,50 l/mil nå.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Finnes det noen som har erfaringer med Outlander 2018-2019?
    Negative og positive?
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.536
    Antall liker
    7.022
    Finnes det noen som har erfaringer med Outlander 2018-2019?
    Negative og positive?
    Jeg kikket også på Outlander, 2019 modell.

    Det mest positive jeg fant var at den var hadde plenty plass for prisen og et ok eksteriør.

    Interiøret var Toyota-aktig, som i midten på 90-tallet. Nå er jeg ikke veldig opptatt av de mest sportslige kjøreegenskaper, men Outlanderen var så drepende kjedelig å kjøre at den kommer med betydelig risiko for å sovne bak rattet. Den 2019-modellen jeg prøvekjørte gjennom en langhelg hadde vel den forrige mindre motoren. I alle fall hadde vi høyere drivstoffforbruk ute på lande og motorvei med Outlanderen enn jeg hadde i min daværende E-klasse fra tidlig 2K. Liten motor for å frakte rundt et tomt og tungt batteri er vel neppe særlig økonomisk, eller miljøvennlig for den del.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Verdt å merke seg at større henger over en viss distanse får bilen til å slite så hvis man skal dra båt eller campingvogn land og Strand er det feil bil.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Hmmmm....hva annet i kategorien hybrid er det da? Ca. 2018-19 modell, helst under 300K, hengerfeste (mer enn 1500 kg) og helst ikke gått for langt.
    Passat GTE?
    C350e?
    Mondeo Vignale?
    Erfaringer med noen av disse?
    Det er ikke mye å velge mellom da.
     
    Sist redigert:

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.615
    Antall liker
    9.171
    Sted
    Trondheim
    De to jeg har erfaring med (Passat GTE og BMW 330e) kan begge trekke opp til 1500 kg (men for BMWen sin del er det vel fra 2020-modellen tror jeg, så den blir nok for dyr), så de passer vel ikke? BMWen er i tillegg en bil man setter seg ned i (du sitter lavt, noe jeg liker).
    Passaten er stor og behagelig. Litt myk. Relativt bensingjerrig (under 0,5 l/mil på langtur), men det går nok kraftig opp med en tung og stor henger.
     

    OKA

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2002
    Innlegg
    1.272
    Antall liker
    418
    Har en 2017 modell og har ikke angret på kjøpet. Men i dag er det mange andre alternativ. At den er litt traust passer meg utmerket, romslig praktisk familiebil er tingen for meg. Nok krefter for mitt behov og jeg er ikke på landeveien for å bli underholdt av kjøreegenskapene, men de er langt bedre enn andre SUVer jeg har kjørt pga lavere tyngdepunkt. Jeg var egentlig positivt overrasket over kjøreegenskapene og 4WD er omtrent/nesten som en ordentlig firhjulsdrift (type Land Rover og Landcruiser) med mekanisk diff sperre enn andre SUVer og systemer som slår inn i etterkant. Langt kraftigere enn annet jeg har brukt med 200Hk. Med mitt bruk er årlig forbruk ca 0,15/mil. Kanskje en bil som markerer en overgangsfase men den er ikke over ennå.

    Edit: for ordens skyld. Dette dreier seg om en Outlander.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Fin på kort kjøring, men bruker litt mye når man kjører lengre enn 4-6 mil.
    Men alternativene er ikke så mange i denne prisklassen. Ikke når man er avhengig av hengerfeste på mere enn 1500 kg, litt plass, 4WD og litt duppedingser. Så alt i alt er jeg fornøyd så langt!
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.472
    Antall liker
    9.606
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Bor man derimot utenfor de "store" byene, så ville jeg ha kjøpt bensin - da infrastrukturen ikke blir tilstrekkelig prioritert. Faktisk burde de mest rammede områdene hatt tilsvarende subsidering på bensinbiler. Vi trenger nye, CO2-effektive og trygger bile på landet også, for å ikke nevne stimulering til verdiskapning, og med noe lavere snittinntekter enn i byene så framstår prisene på bensinbilen som urimelig for de som ikke har noe reelt valg.
    Hvorfor ikke diesel? Slipper ut bare 60% av CO2en av en bensin, og i de områdene du snakker om er jo ikke partikler og evt NOx et problem, det er jo bare et problem ved kort kaldkjøring i byområder.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Fin på kort kjøring, men bruker litt mye når man kjører lengre enn 4-6 mil.
    Men alternativene er ikke så mange i denne prisklassen. Ikke når man er avhengig av hengerfeste på mere enn 1500 kg, litt plass, 4WD og litt duppedingser. Så alt i alt er jeg fornøyd så langt!
    Ut fra hva jeg har lest så er ikke bilen egnet for turer ut over nærområdet med tyngre henger siden den går tom for batteri og blir undermotorisert.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Ut fra hva jeg har lest så er ikke bilen egnet for turer ut over nærområdet med tyngre henger siden den går tom for batteri og blir undermotorisert.
    tja, at den er mindre sprek enn andre tilsvarende biler betyr ikke at den er undermotorisert. Men den går litt vel fort tom for strøm ja.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.615
    Antall liker
    9.171
    Sted
    Trondheim
    Jeg har nå erfaring med 2 plug-in hybrider på langkjøring.
    Min Passat GTE (med ca 218 hk) brukte 0,47 l/mil på Oslo-Trondheim når jeg bare kjørte på veier med maks 80 km/t.
    Min BMW 330e (med 252 hk og 292 hk i boost) brukte i forrige uke 0,52 l/mil på samme strekning med samme fartsgrenser (startet med fullt batteri). Returen gikk på E6 opp til Stange og R3 videre. Da ble det en del kjøring i 110 km/t fram til Stange. Da brukte den 0,57 l/mil på turen (startet med tomt batteri). Siden all kjøring lokalt går på strøm, fyller man selvfølgelig tanken nå bensinen er billig, så jeg betaler aldri mer enn 14 kr/l (på langtur må man jo fylle når man må, men vanligvis betaler jeg under 14 kr/l). Med 0,52 l/mil bruker dermed bilen ca 7,30 kr/mil på drivstoff på langkjøring i Norge. Det synes jeg er helt OK.
     
    Sist redigert:

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    tja, at den er mindre sprek enn andre tilsvarende biler betyr ikke at den er undermotorisert. Men den går litt vel fort tom for strøm ja.
    Ut fra hva jeg har lest så er det brukere som blant annet opplever at de ikke har fått bilen over 60 opp bratte bakker med tomt batteri og moderat vogn (1 tonn).

    Selv de mest entusiastiske rapporterer om høyt forbruk ved tomt batteri så hengerfestet er mest for turer i nabolaget.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Ut fra hva jeg har lest så er det brukere som blant annet opplever at de ikke har fått bilen over 60 opp bratte bakker med tomt batteri og moderat vogn (1 tonn).

    Selv de mest entusiastiske rapporterer om høyt forbruk ved tomt batteri så hengerfestet er mest for turer i nabolaget.
    Håper du tar feil! :)
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Hvor ofte drar man på lengre tur med henger? Tenker at er man caravanentusiast kjøper man en bil tilpasset bruken og for alle andre så klarer man seg fint med en hybrid eller elbil som lovlig klarer tilhengerene som er aktuelle.

    Selv har jeg en bensinbil som trekker 1500kg lovlig men allerede ved 1 tonn er bilen håpløst svak da den mangler turbo og/eller volum og krefter men så lenge det er båt eller byggevarer jeg frakter spiller det ingen rolle siden turene er såpass korte.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.472
    Antall liker
    9.606
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Så en ID-4 med campingvogn forleden. ;)

    Riktignok en relativt liten en.
     

    OKA

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2002
    Innlegg
    1.272
    Antall liker
    418
    Ut fra hva jeg har lest så er det brukere som blant annet opplever at de ikke har fått bilen over 60 opp bratte bakker med tomt batteri og moderat vogn (1 tonn).

    Selv de mest entusiastiske rapporterer om høyt forbruk ved tomt batteri så hengerfestet er mest for turer i nabolaget.
    Hadde en langtur med henger. 0,8l/mil med tom boggihenger til og 0,7l/mil i returen med et ekstra tonn last Tre- fire fjelloverganger og ingen problem opp men jeg kjører i sparemodus på en slik tur for batteriet slik at det alltid er et overskudd der til nevnte oppoverbakker. Var overrasket at jeg brukte mindre med ett tonn mer last, men litt lavere luftmotstand pga litt lavere fart og at mye kommer i retur i nedoverbakkene. (der snakker vi hurtiglading!) Sier ikke at dette er bilen når mange langturer er det vanlige, men med et årlig forbruk på 0,15l/mil (mitt forbruk, hvor langturer stort sett er i feriene) ser jeg ikke noe problem med denne bilen på enkelte langtur og det er mer enn nok kraftoverskudd til henger.
     

    JK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Innlegg
    2.592
    Antall liker
    762
    Torget vurderinger
    8
    Kjøpte hybrid i 2020, en Mercedes E-300e som erstattet en E-klasse diesel og er kjempefornøyd. For det første sparte jeg 200k i forhold til å kjøpe samme bil i diesel utgave p.g.a. at hybriden er avgiftsfri, bare moms. 320hk og 700Nm gjør bilen til et råskinn til pølsepris :)
    Rundt 5 mils rekkevidde på strøm passer meg fint her jeg bor, og nå er bilen kjørt ca.8500km og ca.7000km av disse på strøm. Husker ikke sist jeg fyllte tanken...
    Service nå nylig kostet 5500.-, ikke så gærnt det.
    Var og før kjøpet av denne bilen å prøvekjørte/prisatt rene El-biler som E-Tron, Jaguar og de ville kostet meg 200-300k mer, og den billigste av dem, EQC som kostet 160k mer, men da en kiipere bil som C-klassen er.

    IMG_0369.JPG
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn