HeiSå stilig ut @Evo2. Hvilke SF har du? Har selv EAII.
Takk,har Cremona M.EAII er fine de
O
HeiSå stilig ut @Evo2. Hvilke SF har du? Har selv EAII.
Hvorfor skulle "det gamle gå i stykker igjen" ?Hei,
Jeg er vel ganske grønn når det gjelder vintage generelt, for ikke å snakke om gamle radioer etc. men jeg har begynt å gli veldig glad i 50-60 talls minimalistiske stil. Jeg ser også det romantiske i det å eie og lytte til gammelt utstyr som er satt i stand, men nå er det jo helt klart enklere for de fleste å blåse av en 50-100 tusen på ett flott nytt anlegg enn å bruke måneder eller år på å lete etter det perfekte, i mint condition eksemplaret av hva man nå en ønsker seg, bruke mangfoldige tusen på kjøp og reperasjon for så å se det gå i stykker igjen (!?).
Hva er det som driver dere til å samle og bruke gamle radioer, forsterkere og høytalere i stedet for å kjøpe nytt?
Jeg er som sagt fersk men har et ønske/en idealistisk og romantisk forestilling om at det gamle kanskje er bedre enn det nye.... Om det stemmer gjennstår å se.
30 år som det er med veteranbiler.Hvor gammelt må ting være for å kalles vintage innen Hi-Fi? Forsterkeren min er fra 87 men syns den gjør en god jobb mot dagens forsterkere, om ikke bedre.
Alle kjenner meg som rørmann, men jeg har ingen problemer med å innrømme at Stasis 3 og Stasis 300 er to av de beste effekttrinnene jeg har hørt. Gjerne med rørpre. Vet om en 300 som kanskje er til salgs. Mulig det er en 3. Uansett er de fortsatt for dyre for meg. Elsker de klassiske Treshold-ene fra åttitallet. Spesielt de som begynner med tallet 3...legg ut flere threshold bilder1 er ikke nok
Helt enig Arve, men samtidig er det viktig å skille.Vintage er glimrande ressursutnytting. Miljøgevinsten er altså på topp. Vidare er det slik at ein del av "dei ubetalelege" produkta frå gamle dagar, i dag kan kjøpast til fornuftige prisar. Og så har vi dei som tykkjer at designet er pent på ein del av dei gamle produkta.
Synes det kan minne litt om Marantz. Stemmer det? Flott i alle fall.
Phase Linaer, Garrard, Studer og JBL+ en svart boks fra adcom så vidt jeg kan se.......Synes det kan minne litt om Marantz. Stemmer det? Flott i alle fall.
også SME3009 daPhase Linaer, Garrard, Studer og JBL+ en svart boks fra adcom så vidt jeg kan se.......Synes det kan minne litt om Marantz. Stemmer det? Flott i alle fall.
Prøv å sette SM på 25-35 cm stativer -Jeg og et par kamerater har sansen for vintage greier.
Hentet et par Studio monitorer som vi koblet opp mot en godt
restaurert Huldra 12.
Vi gliste godt fordi dette spilte musikk på en måte som var ganske så gøy.
Mvh
Lasse.
Vis vedlegget 405003
du har rett, Sony ikke Garrard....Platespilleren ser ut som en Sony TS-3000 , men det kan vel eier fortelle noe om.