JAND skrev:
Det er mangt som kan føre til grunnlag for ulike former for trygd.
Personen det her er snakk om har heller ikke muligheten til å følge denne diskusjonen, og inngen mulighet til å ytre seg her på forumet.
Denne tråden misliker jeg sterkt.
Jon A
Jeg kan ikke helt se at denne tråden er usmakelig. Det er jo en relevant problemstilling en her står ovenfor, og så lenge "Kiwi-Bob" står frem i media på denne måten så må det være rom for å diskutere rundt temaet. Det er vel ingen som ønsker å sverte Bob, men spørsmålet er jo om det er tillatt å tjene penger på denne måten når en mottar trygd.
Personlig vil jeg tro at dette på mange måter kan sammenlignes med en lotto-gevinst. Selv om sannsynligheten for å finne utgåtte varer er langt større enn å vinne i lotteriet, så er det på ingen måter noen sikker inntekt, og det er ikke ulovlig å motta trygd hvis du er heldig og vinner en sum penger, og det er vel det som også gjør at Bob kan fortsette sin jakt i forretningene uten at det påvirker trydgeutbetalingene.
Jeg synes det vil være usmakelig hvis en skal begynne å diskutere om Bob burde gjøre dette fordi han er trygdet. Vi kjenner ikke årsaken til hans uførhet, og her burde grensen gå.
Mvh
Høvdingen