Dette blir delvis repetisjon av moment som andre allerede har nevt, men det får stå til.
I mine øyne finnes det ingen gode argument for at skribenter skal være forpliktet til å heise flagg, hvis vi ser bort fra diskusjoner som handler om konkurrerende medier. Akkurat den nisjen løses enkelt ved at skribenten enten lar være å delta i akkurat de diskusjonene, eller heiser flagget akutt i det aktuelle innlegget.
Bortsett fra den type debatter ser jeg overhodet ingen argument for tvungen flagging. Selvfølgelig er ingen skreibenter objektive, men det er det heller ikke noen andre hifi-entusiaster her inne som er.
Derimot ser jeg flere argumenter som taler mot at skribenter skal være nødt til å heise flagg:
- En skribent uttaler vanligvis som privatperson. Det bør vanligvis ikke oppfattes som et innlegg fra det aktuelle mediet vedkommende skriver for. Spersielt i off-topic debatter kan det virke uheldig.
- Innlegge bør ikke tillegges en spesiell vekt fordi det kommer fra en skribent. Det er innleggets innhold som bør vurderes.
- En flagging av mediet fungerer som en konstant markedsførring av det aktuelle mediet.
Selv har jeg for et år eller to siden valgt å flagge min tilhørighet etter en tilsvarende debatt her på sentralen, der det uforståelig var et ganske massivt ønske at skribenter flagger. Men jeg liker det ikke...