A
Atle Kristiansen
Gjest
Ikke noe filantropisk bullshit her, hva misliker du ved dine medmennesker?
Start...
Start...
Ok, pyser.slowmotion skrev:"Hater" er vel et sterkt ord.
Hva med "misliker"?
La meg tippe: Du er ikke gift? Og kunne aldri tenkt deg å få unger med den inngripen som det ville medført i din private sfære?Slubbert skrev:Deres trang til å bestemme over andre enn seg selv.
Om en velger å gifte seg så gir en jo fra seg litt av denne friheten FRIVILLIG, for noe annet en ønsker seg. Ikke noe galt i det.jane skrev:La meg tippe: Du er ikke gift? Og kunne aldri tenkt deg å få unger med den inngripen som det ville medført i din private sfære?Slubbert skrev:Deres trang til å bestemme over andre enn seg selv.
JanE.
Venligst definér medmenneske.The Atl skrev:Ikke noe filantropisk bullshit her, hva misliker du ved dine medmennesker?
Start...
Hva i alle dager gjør du på et hi-fi forum? ;DPink_Panther skrev:Mennesker som viser ignoranse ovenfor andre mennesker og setter seg selv på en pidestall misliker jeg.
Ignorerer andre mennesker. ;DSoundproof skrev:Hva i alle dager gjør du på et hi-fi forum? ;DPink_Panther skrev:Mennesker som viser ignoranse ovenfor andre mennesker og setter seg selv på en pidestall misliker jeg.
Ja, når en hund loggrer med halen, så er det 100% ærlig.cox skrev:"Jo mer jeg lærer menneskene å kjenne, jo mer liker jeg hunder." Det var en viss Hitler som sa dette, men han har et godt poeng.
Bikkja er aldri sur, han elsker meg over alt på jord, stiller opp for meg...egentlig alt det menneskene ikke har
Og hvis kona gjør det ?? Logrer mener jeg ?? Er hun også ærlig ??OivindJ skrev:Ja, når en hund loggrer med halen, så er det 100% ærlig.![]()
Hvor falsk/lite falsk kona di er, har jeg liten mulighet til å vurdere.Spiralis skrev:Og hvis kona gjør det ?? Logrer mener jeg ?? Er hun også ærlig ??OivindJ skrev:Ja, når en hund loggrer med halen, så er det 100% ærlig.![]()
Mon tro om det insinueres at Staten bør innføre obligatorisk giftemål og formering? To unger eller fengsel?OivindJ skrev:Om en velger å gifte seg så gir en jo fra seg litt av denne friheten FRIVILLIG, for noe annet en ønsker seg. Ikke noe galt i det.jane skrev:La meg tippe: Du er ikke gift? Og kunne aldri tenkt deg å få unger med den inngripen som det ville medført i din private sfære?Slubbert skrev:Deres trang til å bestemme over andre enn seg selv.
Tja, det var få som reagerte når vi bedrev utbredt kastrering og lobotomi - men det er kanskje lettere å la seg skremme av fjerne skrekkhypoteser som tar for seg virkelige mennesker, ikke avvikere og taterpakk. Eller den utbredte kynismen blant leger og legemiddelindustrien som zombifiserer en relativt stor andel av våre barn, men vil de seg selv så vondt så... Eller IMFs landbruksreformer som førte til "kollektivt" selvmord av tusener av indere som følgelig havnet i gjeldskrise til bl.a. Monsanto. Økonomiske og statlige maktorganer begår den dag i dag de største overgrep (privatisering av vann er muligens den styggeste trenden - og førte til revolusjonen i Bolivia), listen kan følgelig gjøre uendelig lang. Føler du ikke i så måte at du tildels fjerner deg fra mye av debatten ved å gjøre det til en metadebatt heller enn en saksdebatt når det passer din agenda og vice versa? Særlig når din kritikk av maktorganer sjelden eller aldri treffer de økonomiske, en av de tingene som faktisk berettiger staten i mine øyne innenfor det etablerte systemet - og også den hurtigst voksende sektoren.Slubbert skrev:Mon tro om det insinueres at Staten bør innføre obligatorisk giftemål og formering? To unger eller fengsel?OivindJ skrev:Om en velger å gifte seg så gir en jo fra seg litt av denne friheten FRIVILLIG, for noe annet en ønsker seg. Ikke noe galt i det.jane skrev:La meg tippe: Du er ikke gift? Og kunne aldri tenkt deg å få unger med den inngripen som det ville medført i din private sfære?Slubbert skrev:Deres trang til å bestemme over andre enn seg selv.
Da kan jo også Slubbert velge å gifte seg, om han selv vil. Så braSlubbert skrev:"Life has no meaning a priori It is up to you to give it a meaning, and value is nothing but the meaning that you choose." - Jean-Paul Sartre
Det må hver og en av oss selv finne ut av.Parelius skrev:Sartre tar grådig feil!
Det er en påstand som fordrer utdypning.Parelius skrev:Sartre tar grådig feil!
Jeg er veldig glad i Sartre (det skjønnlitterære, filosofi har jeg knapt nok konsentrasjon til), tenkte dog du hadde vondt for å sitere en tidligere marxistSlubbert skrev:"Life has no meaning a priori It is up to you to give it a meaning, and value is nothing but the meaning that you choose." - Jean-Paul Sartre
Du er naiv, skulemester. Men så er du venstremann og. Eg seier ikkje meir. Jau forresten:Audiophile-Arve skrev:Eg likar folk, eg, stort sett......
jepp..Slubbert skrev:Det er en påstand som fordrer utdypning.Parelius skrev:Sartre tar grådig feil!
Alle har vel sine øyeblikk, svake såvel som sterke.The Atl skrev:Jeg er veldig glad i Sartre (det skjønnlitterære, filosofi har jeg knapt nok konsentrasjon til), tenkte dog du hadde vondt for å sitere en tidligere marxistSlubbert skrev:"Life has no meaning a priori It is up to you to give it a meaning, and value is nothing but the meaning that you choose." - Jean-Paul Sartre![]()
Hvis en hund hopper opp på fanget ditt, er det fordi den er glad i deg. Hvis en katt gjør det, er det fordi du har det varmeste fanget.Gjest skrev:Jeg liker katter...De er sosiale men uavhengige samtidig. Når en katt sover på fanget ditt har du tillit.
Mener du det? Ikke i kveld, jeg har fokus på litt musikk nå. Men du kan jo gjøre en øvelse. Hvis nå "mening" var noe vi så og si projiserte ut på verden der ute, hvor tok vi denne mening vi startet ut med fra? Vi er nok mer sosiale dyr, enn hva vi av og til tror. Men subjekter er vi okke som. Det er likevel ikke tilstrekkelig.Slubbert skrev:Det er en påstand som fordrer utdypning.Parelius skrev:Sartre tar grådig feil!