Hvorfor misliker du mennesker?

• Trådstarter Atle Kristiansen
  • Startdato
A

Atle Kristiansen

Gjest
Ikke noe filantropisk bullshit her, hva misliker du ved dine medmennesker?

Start...

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Hvorfor hater du mennersker?

Før jeg kan svare vil jeg vite hva mennersker er. Ligner de på mennesker?

PS. Kom forresten på at jeg hater kverulanter og plisespikkere.

Frank

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
934
Hvorfor hater du mennesker?

Jeg har ikke så lett for å hate, så jeg vet ikke om det er riktig spørsmål her. De eneste jeg hater er slike som gjør noe svært alvorlig mot meg, noe som truer meg eller mine.

Kanskje andre er bedre på slikt enn meg.

Selv om jeg misliker Fr.p så hater jeg ingen i dette partiet. Jeg kjenner flere Fr.père som jeg er på god fot med.

S

slowmotion

Gjest
Hvorfor hater du mennesker?

"Hater" er vel et sterkt ord.
Hva med "misliker"?

S

Slubbert

Gjest
Deres trang til å bestemme over andre enn seg selv.

Soundproof

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2007
Antall liker
0
Tja - foretrekker "misliker" fremfor "hater."

Noe jeg virkelig misliker, og har utrolig vanskelig for å forstå, er når mennesker stiller seg opp i flaskehalser for å prate. På vei ut fra tollen på Gardermoen, for eksempel: kan noen forklare hvorfor det er umulig for dem foran å skjønne at det er utrolig dumt å stille seg opp for å hilse på hele slekta akkurat i åpningen foran skyvedøren?
Det samme i toppen av rulletrapper, når folk møter en bekjent; ditto i innganger til butikker, banker, kinoer.

Simpelthen et mysterium. Men det viser jo også at folk egentlig er ekstremt korttenkte og som regel ute av kontakt med konsekvenstenking.

Jeg misliker også når tre-fire venner vandrer ved siden av hverandre, sakte, bortetter fortauet -- saaaakte -- uten å gjøre vei for dem som kommer bak.

Banalt? Maybe.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Herregud, trenger man å ha en grunn for å hate mennesker og nå?

O

OivindJ

Gjest
At så mange bidrar med så mye mindre enn det de selv "putter i brød hølet".

jane

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.06.2004
Antall liker
1.512
Sted
'
Slubbert skrev:
La meg tippe: Du er ikke gift? Og kunne aldri tenkt deg å få unger med den inngripen som det ville medført i din private sfære?

JanE.

O

OivindJ

Gjest
jane skrev:
Slubbert skrev:
La meg tippe: Du er ikke gift? Og kunne aldri tenkt deg å få unger med den inngripen som det ville medført i din private sfære?

JanE.
Om en velger å gifte seg så gir en jo fra seg litt av denne friheten FRIVILLIG, for noe annet en ønsker seg. Ikke noe galt i det.

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Antall liker
3.820
Torget vurderinger
0
The Atl skrev:
Ikke noe filantropisk bullshit her, hva misliker du ved dine medmennesker?

Start...
Venligst definér medmenneske.

Eller mener du mennesker generelt?

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.875
Mennesker som viser ignoranse ovenfor andre mennesker og setter seg selv på en pidestall misliker jeg.

Soundproof

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2007
Antall liker
0
Pink_Panther skrev:
Mennesker som viser ignoranse ovenfor andre mennesker og setter seg selv på en pidestall misliker jeg.
Hva i alle dager gjør du på et hi-fi forum? ;D

cox

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2003
Antall liker
371
Sted
Nesodden
Torget vurderinger
2
"Jo mer jeg lærer menneskene å kjenne, jo mer liker jeg hunder." Det var en viss Hitler som sa dette, men han har et godt poeng.

Bikkja er aldri sur, han elsker meg over alt på jord, stiller opp for meg...egentlig alt det menneskene ikke har

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
934
Jeg liker katter...De er sosiale men uavhengige samtidig. Når en katt sover på fanget ditt har du tillit.

O

OivindJ

Gjest
cox skrev:
"Jo mer jeg lærer menneskene å kjenne, jo mer liker jeg hunder." Det var en viss Hitler som sa dette, men han har et godt poeng.

Bikkja er aldri sur, han elsker meg over alt på jord, stiller opp for meg...egentlig alt det menneskene ikke har
Ja, når en hund loggrer med halen, så er det 100% ærlig. :)

V

villov

Gjest
Ja, det beste er å utrydde menneskene slik at jorden igjen kan komme i balanse. ::)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
OivindJ skrev:
Og hvis kona gjør det ?? Logrer mener jeg ?? Er hun også ærlig ??

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
934
Ja, om hun er ærlig...

Om vi utryddet menneskene ble det bra. Hadde det ikke vært for menneskene så ville jo alle de fine økonomisk-politiske teoriene virket.

:)

O

OivindJ

Gjest
Spiralis skrev:
OivindJ skrev:
Og hvis kona gjør det ?? Logrer mener jeg ?? Er hun også ærlig ??
Hvor falsk/lite falsk kona di er, har jeg liten mulighet til å vurdere. :)

Det var også hele poenget: Mennesker har evner til å være falske, hunder f.eks har det ikke. Altså vet vi at de mener det.

S

Slubbert

Gjest
OivindJ skrev:
jane skrev:
Slubbert skrev:
Om en velger å gifte seg så gir en jo fra seg litt av denne friheten FRIVILLIG, for noe annet en ønsker seg. Ikke noe galt i det.
Mon tro om det insinueres at Staten bør innføre obligatorisk giftemål og formering? To unger eller fengsel?

A

Atle Kristiansen

Gjest
Slubbert skrev:
OivindJ skrev:
jane skrev:
Slubbert skrev:
Mon tro om det insinueres at Staten bør innføre obligatorisk giftemål og formering? To unger eller fengsel?
Tja, det var få som reagerte når vi bedrev utbredt kastrering og lobotomi - men det er kanskje lettere å la seg skremme av fjerne skrekkhypoteser som tar for seg virkelige mennesker, ikke avvikere og taterpakk. Eller den utbredte kynismen blant leger og legemiddelindustrien som zombifiserer en relativt stor andel av våre barn, men vil de seg selv så vondt så... Eller IMFs landbruksreformer som førte til "kollektivt" selvmord av tusener av indere som følgelig havnet i gjeldskrise til bl.a. Monsanto. Økonomiske og statlige maktorganer begår den dag i dag de største overgrep (privatisering av vann er muligens den styggeste trenden - og førte til revolusjonen i Bolivia), listen kan følgelig gjøre uendelig lang. Føler du ikke i så måte at du tildels fjerner deg fra mye av debatten ved å gjøre det til en metadebatt heller enn en saksdebatt når det passer din agenda og vice versa? Særlig når din kritikk av maktorganer sjelden eller aldri treffer de økonomiske, en av de tingene som faktisk berettiger staten i mine øyne innenfor det etablerte systemet - og også den hurtigst voksende sektoren.

Beklager digresjonen.

Mvh

S

Slubbert

Gjest
"Life has no meaning a priori … It is up to you to give it a meaning, and value is nothing but the meaning that you choose." - Jean-Paul Sartre

O

OivindJ

Gjest
Slubbert skrev:
"Life has no meaning a priori … It is up to you to give it a meaning, and value is nothing but the meaning that you choose." - Jean-Paul Sartre
Da kan jo også Slubbert velge å gifte seg, om han selv vil. Så bra :) .

A

Atle Kristiansen

Gjest
Slubbert skrev:
Jeg er veldig glad i Sartre (det skjønnlitterære, filosofi har jeg knapt nok konsentrasjon til), tenkte dog du hadde vondt for å sitere en tidligere marxist ;)

Mvh
Atle

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Audiophile-Arve skrev:
Eg likar folk, eg, stort sett......
Du er naiv, skulemester. Men så er du venstremann og. Eg seier ikkje meir. Jau forresten:

Sponheim.

O

om.s

Gjest
Jeg liker mennesker, men ikke djevelen inni dem (fritt etter filmen The Italian job)...

mvh

S

Slubbert

Gjest
The Atl skrev:
Slubbert skrev:
Jeg er veldig glad i Sartre (det skjønnlitterære, filosofi har jeg knapt nok konsentrasjon til), tenkte dog du hadde vondt for å sitere en tidligere marxist ;)
Alle har vel sine øyeblikk, svake såvel som sterke.

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
Gjest skrev:
Jeg liker katter...De er sosiale men uavhengige samtidig. Når en katt sover på fanget ditt har du tillit.
Hvis en hund hopper opp på fanget ditt, er det fordi den er glad i deg. Hvis en katt gjør det, er det fordi du har det varmeste fanget.
Alfred North Whitehead

P

Parelius

Gjest
Slubbert skrev:
Parelius skrev:
Sartre tar grådig feil!
Det er en påstand som fordrer utdypning.
Mener du det? Ikke i kveld, jeg har fokus på litt musikk nå. Men du kan jo gjøre en øvelse. Hvis nå "mening" var noe vi så og si projiserte ut på verden der ute, hvor tok vi denne mening vi startet ut med fra? Vi er nok mer sosiale dyr, enn hva vi av og til tror. Men subjekter er vi okke som. Det er likevel ikke tilstrekkelig.

Men dette kan jeg si meg enig i: "Life has no meaning a priori". Dog, resten følger ikke nødvendigvis.

Ingen utdyping, men likevel…

(Grekerne kalte de som var utenfor (deres sosialt definert felt) for barbarer.)

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Jeg kjenner jeg har en tendens til å mislike generaler i Burma. Men jeg kjønner ikke helt grunnen...

Topp Bunn