Dette blir direkte fjollete! Kjøpere og selgere av Ice har ikke mer agenda i forhold til dette enn selgere og kjøpere av transistor og rørforsterkere. Forskjellen er bare hvem som er positive eller negative i omtalen og retorikken.
Jeg kan ikke bidra i diskusjonen teknisk, men det er det heller ikke mange her som kan. Selv med mine magre kunnskaper lukter jeg det, når folk kommer med rot og rør

Vel, jeg har inntil nylig hatt Ec aw120 som effektforsterker på ec 4.7 forforsterker, Infinity kappa 7.2 høyttalere og pioner Pd-S06 cd-spiller. Jeg har testet ufattelig mange effektforsterkere (under kr.30.000,-) på dette anlegget og det eneste som har kunnet matche aw120 er Ice Midgard 6.1. Alle andre forsterkere har hatt store problemer i oppsettet, bortsett fra tact da (som låt bra men som ikke hadde krefter nok).
Ice låt ikke veldig bra med en gang jeg testet. Men etter litt vridning på høyttalerne satt det som et skudd. Jeg hadde hatt de med litt spissing innover mot lytteposisjon. Først når høyttalerne sto rett frem og ble skjøvet 3 cm lengre inn mot vegg, ble lyden veldig bra. Flytting og posisjonering har jeg gjort hver gang jeg har testet forsterkere, da jeg har registrert at dette kan ha veldig mye å si (selv om det ikke er høyttalerne som er byttet ut).
For å presisere, jeg ville aldri kjøpt Ice hvis det ikke låt mye bedre enn alt annet jeg ville hatt råd til. Vi snakker altså ikke om impulskjøp som skal forsvares, men kjøp basert på nyttige erfaringer.
Enhver bør teste i sitt anlegg, da alle forsterkere vil oppføre seg ulikt i de ulike oppsett. Jeg har ingen problemer med å se at Ice sikkert kan fungere dårlig i diverse andre oppsett, men det gjelder da de fleste/ alle forsterkere. Det har vært mange "oppskrytte" forsterkere innom veggene her som har gått på hue ut igjen (mrk "oppskrytte", da de sikkert kan låte bra i andre oppsett).
Midgard-blokkene har for meg vært et funn til prisen og vil ikke bli byttet ut på lenge ;D