Hvorfor lyder ICEpower så umusikalsk?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.
    B

    Back_Door

    Gjest
    Med komponent i denne sammenheng, mener jeg forsterker, cd-spiller, høyttaler osv.
     
    K

    KindOfBlue

    Gjest
    Lydkaj skrev:
    @Kindoffblue det drejer sig netop ikke! om smag men det er det B&O gør det til.
    Jeg forstår ikke der skal være denne krig kunne man ikke bare overveje at B&O udvikler produkter på en anden måde en eks. Steen Duelund , Nielson Pass Hiraga osv. og at det med stor sansynlighed giver et andet resultat.
    Bare for å presisere. Jeg tror du tar B&Os arbeid, sammen med University of Surrey, når det gjelder multikanal og bruker dette for å angripe B&O generelt. Det er helt riktig at man har bedt et stort panel lyttere gi tilbakemelding om multikanalsurround, men ellers er det B&Os egne "Golden Ears" som har siste ord, også når det gjelder tekniske parametre -- hvilket er en av grunnene til at B&O-høyttalere ikke alltid måler linjerett.
     
    L

    Lydkaj

    Gjest
    KindOfBlue skrev:
    Lydkaj skrev:
    @Kindoffblue det drejer sig netop ikke! om smag men det er det B&O gør det til.
    Jeg forstår ikke der skal være denne krig kunne man ikke bare overveje at B&O udvikler produkter på en anden måde en eks. Steen Duelund , Nielson Pass Hiraga osv. og at det med stor sansynlighed giver et andet resultat.
    Bare for å presisere. Jeg tror du tar B&Os arbeid, sammen med University of Surrey, når det gjelder multikanal og bruker dette for å angripe B&O generelt. Det er helt riktig at man har bedt et stort panel lyttere gi tilbakemelding om multikanalsurround, men ellers er det B&Os egne "Golden Ears" som har siste ord, også når det gjelder tekniske parametre -- hvilket er en av grunnene til at B&O-høyttalere ikke alltid måler linjerett.
    Helt ærligt hvis de kan godkende et produkt som ICEpower så giver jeg ikke en dyt for de "Golden Ears". mon ikke disse Golden Ears mere er et reklamme stunt
     
    K

    KindOfBlue

    Gjest
    Lydkaj skrev:
    KindOfBlue skrev:
    Lydkaj skrev:
    @Kindoffblue det drejer sig netop ikke! om smag men det er det B&O gør det til.
    Jeg forstår ikke der skal være denne krig kunne man ikke bare overveje at B&O udvikler produkter på en anden måde en eks. Steen Duelund , Nielson Pass Hiraga osv. og at det med stor sansynlighed giver et andet resultat.
    Bare for å presisere. Jeg tror du tar B&Os arbeid, sammen med University of Surrey, når det gjelder multikanal og bruker dette for å angripe B&O generelt. Det er helt riktig at man har bedt et stort panel lyttere gi tilbakemelding om multikanalsurround, men ellers er det B&Os egne "Golden Ears" som har siste ord, også når det gjelder tekniske parametre -- hvilket er en av grunnene til at B&O-høyttalere ikke alltid måler linjerett.
    Helt ærligt hvis de kan godkende et produkt som ICEpower så giver jeg ikke en dyt for de "Golden Ears".
    Og det er naturligvis ditt privilegium. Nå ønsker jeg ikke å bli B&O-advokat her, så jeg skal la ballen ligge, siden du uansett vil mene jeg ikke er objektiv. Men de siste høyttalerene som skal forlate mitt hus er nettopp mine ICEpower-drevne BL5 - så ulike preferanser kan man altså ha!
     
    L

    Lydkaj

    Gjest
    KindOfBlue skrev:
    Lydkaj skrev:
    KindOfBlue skrev:
    Lydkaj skrev:
    @Kindoffblue det drejer sig netop ikke! om smag men det er det B&O gør det til.
    Jeg forstår ikke der skal være denne krig kunne man ikke bare overveje at B&O udvikler produkter på en anden måde en eks. Steen Duelund , Nielson Pass Hiraga osv. og at det med stor sansynlighed giver et andet resultat.
    Bare for å presisere. Jeg tror du tar B&Os arbeid, sammen med University of Surrey, når det gjelder multikanal og bruker dette for å angripe B&O generelt. Det er helt riktig at man har bedt et stort panel lyttere gi tilbakemelding om multikanalsurround, men ellers er det B&Os egne "Golden Ears" som har siste ord, også når det gjelder tekniske parametre -- hvilket er en av grunnene til at B&O-høyttalere ikke alltid måler linjerett.
    Helt ærligt hvis de kan godkende et produkt som ICEpower så giver jeg ikke en dyt for de "Golden Ears".
    Og det er naturligvis ditt privilegium. Nå ønsker jeg ikke å bli B&O-advokat her, så jeg skal la ballen ligge, siden du uansett vil mene jeg ikke er objektiv. Men de siste høyttalerene som skal forlate mitt hus er nettopp mine ICEpower-drevne BL5 - så ulike preferanser kan man altså ha!
    Jeg har kun en preferanse og det er den levende musik.
     
    B

    Back_Door

    Gjest
    Lydkaj skrev:
    Helt ærligt hvis de kan godkende et produkt som ICEpower så giver jeg ikke en dyt for de "Golden Ears".
    Mener du det samme om impulse, etter hans beskrivelse av lyden i anlegget til Valentino?

    Mener du det samme om de som har vært hos meg, og ikke minst om mine egne personlige ører?
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.075
    Antall liker
    36.872
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Dette handler vel om smak og behag - gjør det ikke? Bare det ikke låter som rørforsterkere så må vel alt være greit.
     
    L

    Lydkaj

    Gjest
    HoJ skrev:
    Dette handler vel om smak og behag - gjør det ikke? Bare det ikke låter som rørforsterkere så må vel alt være greit.
    For mig handler det ikke om smag og behag men om anlægget kommer tættere eller længere væk fra instrumenters oprindelige klang (levende musik uden forstærkning), hvis man har en anden præference end det så forklar mig hvorfor min præference er forkert.
     
    K

    KindOfBlue

    Gjest
    Lydkaj skrev:
    HoJ skrev:
    Dette handler vel om smak og behag - gjør det ikke? Bare det ikke låter som rørforsterkere så må vel alt være greit.
    For mig handler det ikke om smag og behag men om anlægget kommer tættere eller længere væk fra instrumenters oprindelige klang (levende musik uden forstærkning), hvis man har en anden præference end det så forklar mig hvorfor min præference er forkert.
    Dette blir da påstand mot påstand, Lydkaj. Jeg påstår med like stor tyngde at det jeg hører ligger tett på virkeligheten, mens du avfeier teknologien jeg liker som irrelevant. Deg om det, og meg om mitt.

    Stilen er platt.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.075
    Antall liker
    36.872
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Hm.. for meg så handler det om å like det en hører, uansett om det er ekte eller mindre ekte. Mulig jeg er litt enkel, men det er jeg som skal høre på mitt anlegg. Så hvorvidt det høre "ekte" ut, betyr ikke så ekstremt mye - bare jeg liker det.
     
    L

    Lydkaj

    Gjest
    Karma skrev:
    Lydkaj skrev:
    Helt ærligt hvis de kan godkende et produkt som ICEpower så giver jeg ikke en dyt for de "Golden Ears".
    Mener du det samme om impulse, etter hans beskrivelse av lyden i anlegget til Valentino?

    Mener du det samme om de som har vært hos meg, og ikke minst om mine egne personlige ører?
    Jeg giver intet for beskrivelser fra nogen jeg ikke kender, og jeg kan ikke vurdere jeres anlæg da jeg ikke har hørt det, men jeg har hørt en del digital forstærkere i forskellige sammenhænge og den værste jeg har hørt det er ICEpower, og det ville være den sidste som jeg ville vælge som sagt valgte jeg en UCD som udgangspunkt, den var i øvrigt også dårlig da jeg fik den.
     
    N

    nb

    Gjest
    Lydkaj skrev:
    Jeg giver intet for beskrivelser fra nogen jeg ikke kender
    Følgelig er det så godt som ingen på dette forum som trenger å bry seg om hva du mener om noesomhelst heller da ?
     

    HåkonN

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.122
    Antall liker
    0
    Jeg tror ICE modulene hadde vært mer musikalske om de hadde vært større i størrelse. Helst veid minst 30-50kg slik at de måtte ha stått i et gedigent alu-kabinett med bærehåndtak, og selvfølgelig med enorme WBT-terminaler i eksotiske matrialer slik at kabelgutta kan koble til hageslangene sine uten å miste nattesøvnen. Da hadde sikkert prisen ut til forbruker krypet opp mot 100k. Selvfølgelig måtte B&O navnet bort, helst også ICE slik at man ikke får assiosasjoner til noe kaldt og sterilt. Markedsføringen kunne for eksempel Nordost og Monster stått for - de har klart det før......

    Hvor mange tror vi hadde hatt den samme diskusjonen da?

    Tygg på`n....... ;)
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.075
    Antall liker
    36.872
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Har hørt mye rart, det aller meste låter ikke som mitt, men jeg liker det aller meste jeg har hørt likevel, transistor, rør og ICE. Ikke alt har vært det som blir kalt for "ekte", men musikkalsk - gjett om!
     
    B

    Back_Door

    Gjest
    Lydkaj skrev:
    Karma skrev:
    Lydkaj skrev:
    Helt ærligt hvis de kan godkende et produkt som ICEpower så giver jeg ikke en dyt for de "Golden Ears".
    Mener du det samme om impulse, etter hans beskrivelse av lyden i anlegget til Valentino?

    Mener du det samme om de som har vært hos meg, og ikke minst om mine egne personlige ører?
    Jeg giver intet for beskrivelser fra nogen jeg ikke kender, og jeg kan ikke vurdere jeres anlæg da jeg ikke har hørt det, men jeg har hørt en del digital forstærkere i forskellige sammenhænge og den værste jeg har hørt det er ICEpower, og det ville være den sidste som jeg ville vælge som sagt valgte jeg en UCD som udgangspunkt, den var i øvrigt også dårlig da jeg fik den.
    Du er altså langt mer ydmyk i forhold til de som har lyttet hos meg og Valentino, enn det du er i forhold til personene bak "Golden Ears"? Betyr det at du kjenner de sistnevnte?
    Er det ikke samtidig merkelig at aktive høyttalere, med skjulte klasse D forsterkere, ble kåret til beste lyd i en av de store amerikanske hifi-messer for en tid siden?
    Det er samtidig litt merkelig at du ikke vil uttale deg om anlegg du ikke har hørt, men likevel ikke vegrer deg for disse bastante uttalelser om ICEpower som ubrukelig i enhver hifi-sammenheng?
     
    L

    Lydkaj

    Gjest
    Karma skrev:
    Lydkaj skrev:
    Karma skrev:
    Lydkaj skrev:
    Helt ærligt hvis de kan godkende et produkt som ICEpower så giver jeg ikke en dyt for de "Golden Ears".
    Mener du det samme om impulse, etter hans beskrivelse av lyden i anlegget til Valentino?

    Mener du det samme om de som har vært hos meg, og ikke minst om mine egne personlige ører?
    Jeg giver intet for beskrivelser fra nogen jeg ikke kender, og jeg kan ikke vurdere jeres anlæg da jeg ikke har hørt det, men jeg har hørt en del digital forstærkere i forskellige sammenhænge og den værste jeg har hørt det er ICEpower, og det ville være den sidste som jeg ville vælge som sagt valgte jeg en UCD som udgangspunkt, den var i øvrigt også dårlig da jeg fik den.
    Du er altså langt mer ydmyk i forhold til de som har lyttet hos meg og Valentino, enn det du er i forhold til personene bak "Golden Ears"? Betyr det at du kjenner de sistnevnte?
    Er det ikke samtidig merkelig at aktive høyttalere, med skjulte klasse D forsterkere, ble kåret til beste lyd i en av de store amerikanske hifi-messer for en tid siden?
    Det er samtidig litt merkelig at du ikke vil uttale deg om anlegg du ikke har hørt, men likevel ikke vegrer deg for disse bastante uttalelser om ICEpower som ubrukelig i enhver hifi-sammenheng?
    Lad os sige det rent ud nej jeg giver ikke noget for disse "Golden Ears" fordi jeg mener at B&O er dårlig hifi generelt, alt hvad jeg har hørt af B&O lever ikke op til mine krav langt fra, men B&O har andre kvaliteter betjening udsende osv, det er bare ting jeg er bedøvende ligeglad med.
     

    roffe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    3.677
    Antall liker
    6
    Lydkaj skrev:
    Jeg har kun en preferanse og det er den levende musik.
    Hvorfor driver du med hifi da?
    Den er i beste fall kun en kopi av den levende musikken, filtrert gjennom mikrofoner, miksepulter, RIAA-konvertere eller AD-konvertere etc. allerede før du behandler kopien videre i ditt hifi-anlegg.
     
    B

    Back_Door

    Gjest
    Det er ikke nødvendigvis et skille mellom virkelighet og kopi. Det har jeg erfart når jeg ripper min musikk. ;)
     

    roffe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    3.677
    Antall liker
    6
    Karma skrev:
    Det er ikke nødvendigvis et skille mellom virkelighet og kopi. Det har jeg erfart når jeg ripper min musikk. ;)
    Gjør du det gjennom mikrofoner? ;)
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.075
    Antall liker
    36.872
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    roffe skrev:
    Karma skrev:
    Det er ikke nødvendigvis et skille mellom virkelighet og kopi. Det har jeg erfart når jeg ripper min musikk. ;)
    Gjør du det gjennom mikrofoner? ;)
    Nei, den vanlige måten bruker han... Reiseradio ----> megafon ------> diktafon (på mobilen) -------> legger så filen over til pc'n.
     
    O

    omholt

    Gjest
    Bortsett fra noen rom problemer som skyldtes svært vanskelig plassering, så vil jeg si at B&O Beolab 5 er absolutt noe av de mest troverdige gjengiverne jeg har lyttet til. Veldig mye av det som regnes som svært bra i hifi sammenheng, synes jeg derimot beveger seg lenger bort fra den opprinnelige musikken.

    Tenker at mange foretrekker farging fordi det er behagelig og lytte til, ikke fordi det er spesielt troverdig. Dessuten tror jeg veldig få ha lyttet til et nøytralt anlegg som virkelig var bra. Men jeg kan ta feil.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.075
    Antall liker
    36.872
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    omholt skrev:
    Bortsett fra noen rom problemer som skyldtes svært vanskelig plassering, så vil jeg si at B&O Beolab 5 er absolutt noe av de mest troverdige gjengiverne jeg har lyttet til. Veldig mye av det som regnes som svært bra i hifi sammenheng, synes jeg derimot beveger seg lenger bort fra den opprinnelige musikken.

    Tenker at mange foretrekker farging fordi det er behagelig og lytte til, ikke fordi det er spesielt troverdig. Dessuten tror jeg veldig få ha lyttet til et nøytralt anlegg som virkelig var bra. Men jeg kan ta feil.
    Enig på alle punkter, nesten.. Har hørt Beolab 5 to ganger (da i butikk) og begge gangene måtte jeg ta hodepinetablett etter på. Nei, det er ikke tull!
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.257
    Antall liker
    22.685
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Var du utsatt for en av disse idiotdemonstratorene da?
     
    K

    KindOfBlue

    Gjest
    HoJ skrev:
    Har hørt Beolab 5 to ganger (da i butikk) og begge gangene måtte jeg ta hodepinetablett etter på. Nei, det er ikke tull!
    Interessant. Hører jeg gjerne mer om!
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.075
    Antall liker
    36.872
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Ikke noe stor annet å melde en at begge gangene så guffet butiksjefen opp for å vis hvor bra det låt, og begge gangene så var diskanten skrikete, og bassen alt for voldsomt. (Stavanger) Sorry, dette her er beolab 9
     
    K

    KindOfBlue

    Gjest
    HoJ skrev:
    Ikke noe stor annet å melde en at begge gangene så guffet butiksjefen opp for å vis hvor bra det låt, og begge gangene så var diskanten skrikete, og bassen alt for voldsomt. (Stavanger)
    Har opplevd noe tilsvarende - før jeg kjøpte mine, og da kom jeg i tvil. Det viste seg at høyttalerne hadde vært ute til demo hos en kunde kvelden før, og ikke var blitt rekalibrert for det mindre butikklokalet - i tillegg fant jeg at diskanten på anlegget var skrudd opp.
    Kjører mine helt nøytralt.

    Har ennå til gode å oppleve en perfekt butikkdemo med BeoLab 5! Men jeg har ikke fått hodepine.

    MEN - det er verdt å huske at de akustiske linsene aksentuerer mellom- og topptonene, og er man vant til noe annet så kan det vekke reaksjoner.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.075
    Antall liker
    36.872
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Det er greit, men en får vel håpe at når de står i butikken så bør de være tilpasset rommet, siden det er det de liksom skal være så geniale å gjøre med dem.
     
    K

    KindOfBlue

    Gjest
    Helt enig, men sjelden faktisk tilfelle - og romkalibreringen gjelder kun opp til 400Hz.

    Uansett så tror jeg at jeg skal slutte å kommentere her nå - i objektivitetens navn!
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.075
    Antall liker
    36.872
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Får be'n om å stille høyttalerne på nytt igjen, neste gang jeg er der. Har ingen problem med å tenke meg at B&O også låter bra hos folk, bare så det er sakt.

    He he.. Jeg har så vidt begynt ;)

    Ærlig talt så mener jeg at det hele handler om match, og hva en selv liker. Da er i mine øyne ICEpower like musikalsk som transistor, rør eller hybrid.
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Og dere holder på! I årevis! ;D

    O.
     

    ronnytt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2004
    Innlegg
    479
    Antall liker
    0
    Har lest gjennom hele denne tråden og må si jeg er lett lattermild når det gjelder hvor mye svada det er som er blitt servert her. Jeg tenker da spesielt på våre danske venner, som enten må være aktører for konkurrende teknologier eller ha andre skjulte agendaer (alternativt ha en svært ulinjær hørsel ;D). Dansker er vanligvis svært så trivelige folk etter min oppfatning, så dette er ikke hets - men logiske slutninger av hva som er blitt sagt fra den fronten i denne tråden ;D).
    Jeg skal ikke uttale meg når det gjelder nevnte høyttalere, da jeg aldri har hørt dem- men ICEpower kjenner jeg svært godt da jeg har kjøpt dem selv for et par år siden etter å ha prøvelyttet og sammenlignet et 20-talls forsterkere i prisklasse opp til ca kr.30.000,- på litt forskjellige høyttalere.
    Jeg sier det med en gang - har ikke hørt noe annet innenfor prisklassen som matcher disse (ikke på musikalitet eller annet totalt sett ;) ). Heksejakten på ICEpower er kun basert på frykt og fordommer, og blir latterlig inntil det hinsidige slik enkelte aktører har fremført den. Det er helt utrolig at denne tråden er blitt så lang, selv om den tidvis er fornøyelig lesning 8).
     
    O

    omholt

    Gjest
    ron-hi skrev:
    Har lest gjennom hele denne tråden og må si jeg er lett lattermild når det gjelder hvor mye svada det er som er blitt servert her. Jeg tenker da spesielt på våre danske venner, som enten må være aktører for konkurrende teknologier eller ha andre skjulte agendaer (alternativt ha en svært ulinjær hørsel ;D). Dansker er vanligvis svært så trivelige folk etter min oppfatning, så dette er ikke hets - men logiske slutninger av hva som er blitt sagt fra den fronten i denne tråden ;D).
    Jeg skal ikke uttale meg når det gjelder nevnte høyttalere, da jeg aldri har hørt dem- men ICEpower kjenner jeg svært godt da jeg har kjøpt dem selv for et par år siden etter å ha prøvelyttet og sammenlignet et 20-talls forsterkere i prisklasse opp til ca kr.30.000,- på litt forskjellige høyttalere.
    Jeg sier det med en gang - har ikke hørt noe annet innenfor prisklassen som matcher disse (ikke på musikalitet eller annet totalt sett ;) ). Heksejakten på ICEpower er kun basert på frykt og fordommer, og blir latterlig inntil det hinsidige slik enkelte aktører har fremført den. Det er helt utrolig at denne tråden er blitt så lang, selv om den tidvis er fornøyelig lesning 8).
    Kan du si litt om hvilke høyttalere du har testet ICE med? Og gjerne også litt om hvilke andre forsterkere du har prøvd. Jeg er ikke uenig med deg, men samtidig tror jeg ICE kan matche enkelte høyttalere dårlig.
     
    L

    Lydkaj

    Gjest
    ron-hi skrev:
    Har lest gjennom hele denne tråden og må si jeg er lett lattermild når det gjelder hvor mye svada det er som er blitt servert her. Jeg tenker da spesielt på våre danske venner, som enten må være aktører for konkurrende teknologier eller ha andre skjulte agendaer (alternativt ha en svært ulinjær hørsel ;D).
    For mit vedkommende må det så være svært ulinjær hørsel.
     

    ronnytt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2004
    Innlegg
    479
    Antall liker
    0
    Skal gjøre det en annen dag Omholt, er på jobb og må straks dra (får gjester i kveld)

    Lydkaj: Godt du er ærlig da ;D

    God kveld til alle hifi-interesserte!
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.378
    Antall liker
    16.568
    Sted
    Østfold
    Lydkaj skrev:
    Der tager du simpelthen fejl, jeg har selv lavet modstande og de er en gevinst uanset hvor de bliver sat, det samme gælder for DCA komponenter
    En komponent man kan sette inn i et hvilket som helst anlegg for å forbedre lyden?

    Du har altså virkeligheten som referanse?
     
    K

    KindOfBlue

    Gjest
    Snickers-is skrev:
    Lydkaj skrev:
    Der tager du simpelthen fejl, jeg har selv lavet modstande og de er en gevinst uanset hvor de bliver sat, det samme gælder for DCA komponenter
    En komponent man kan sette inn i et hvilket som helst anlegg for å forbedre lyden?

    Du har altså virkeligheten som referanse?
    He-he.
    Jeg vet ærlig talt ikke om våre danske venner har det moro, eller om de mener alvor. Uansett er vel dette tråden som var ment som en spøk, men som nekter å bli borte.

    La oss i det minste være glade fordi vi diskuterer teknikk, og ikke linolje eller shakra-steiner. (Hmmm - vel, det er nok en linoljefaktor med i bildet, det glemte jeg.) Hvordan vet man forresten at det er linolje som er best? Var det oljetypen man hadde for hånden, eller ble den testet mot andre?
     
    L

    Lydkaj

    Gjest
    Snickers-is skrev:
    Lydkaj skrev:
    Der tager du simpelthen fejl, jeg har selv lavet modstande og de er en gevinst uanset hvor de bliver sat, det samme gælder for DCA komponenter
    En komponent man kan sette inn i et hvilket som helst anlegg for å forbedre lyden?

    Du har altså virkeligheten som referanse?
    Det var dejligt du fandt noget , Jeg mener som en erstatning for en anden komponent, i de fleste tilfælde er ingen komponent bedre ,men et paradoks er det at det faktisk ikke altid er tilfældet i nogle tilfælde kan det faktisk være en fordel at sætte en komponent ekstra ind som gør at lyden nærmer sig rigtige instrumenters lyd, det samme kan ske når du udskifter et helt apparat eller et kabel, men generelt så får komponenter som muligt og af så høj kvalitet og så tro mod instrumenters oprindelige klang som muligt vil være godt for lyden.plus store mængder linolie bare spørg Palvig der også skrevet her i forummet
     
    K

    KindOfBlue

    Gjest
    Lydkaj skrev:
    ... men generelt så får komponenter som muligt og af så høj kvalitet og så tro mod instrumenters oprindelige klang som muligt vil være godt for lyden.plus store mængder linolie bare spørg Palvig der også skrevet her i forummet
    Med store mengder, mener man da litervis? Og er man sikker på at raps-, oliven- eller valnøddeolje ikke er bedre? Jeg forstår at man helst unngår fiskeoljer når anlegget skal stå innendørs, men ellers er det mange oljetyper å ta av. Kan det være at man ved denne insistering på linolje har gått glipp av betydelige lydforbedringer?

    Store mengder linolje kan muligens være forklaringen på hvorfor ICEpower er så lite ansett i din klubb, Lydkaj? Jeg innbiller meg at enheten ikke er så mottagelig for den typen lydbad?
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn