Jeg har fulgt innleggene fra orso, og debattene han har vært involvert i, med stor interesse lenge.
Ikke fordi jeg er enig i alt han har kommet med, eller fordi det er så viktig, men fordi jeg syns han har utmerket seg med en gjennomført rasjonell innfallsvinkel og en uvanlig grad av saklighet i sine innlegg. Han har også styrt unna personangrep og personkarakteristikker på en imponerende måte, tatt i betraktning den høye temperaturen i mange av "debattene" og tilsvarene. Det virker som hans utholdende saklighet har irritert meningsmotstandere fryktelig, og det har også vært interessant å observere.
HFS drives av et firma i hifi-bransjen, med de hensyn det innebærer, det har jeg alltid hatt full forståelse for. Det inkluderer også friheten til å redigere forum og brukere.
Men at orso nå blir utestengt er trist og ganske uforståelig, spesielt når det beskrives som om det skulle ha noe med form å gjøre, ikke innhold. Det virker ikke troverdig på meg, og jeg tar meg friheten til å kritisere for en gangs skyld.
De mest hatske motstandere av orso synes for meg å være folk med mindre interesse for musikk og lite musikalsk erfaring. Det er ikke kritikk eller latterliggjøring, det er bare min enkle observasjon.
Hele saken får meg for første gang til å føle det litt flaut å bruke så mye tid og energi på et slikt forum, og det skyldes grunnholdningene og motivene som jeg syns skinner gjennom her. Da er det kanskje på tide å gå i tenkeboksen og vurdere hva slags menighet det egentlig er jeg støtter ved å fortsatt holde på her.
Drittsekkmentalitet, kunnskapsforakt, mobbing og religiøs menighet koblet med kommersielle interesser har aldri vært helt min greie.
Jørgen