K
knutinh
Gjest
Det er mange kreative måter å quote andre på. F.eks ved å quote et helt innlegg og så skyte inn [red]røde bokstaver[/red], kursiv eller lignende.
En veldig grei måte som fungerer for meg og som er lett å lese er å skrive følgende:
Systemet er altså at vi må matche hver :
med en:
Hvis man legger opp til lange, kompliserte quoter med mange forskjellige forfattere så er det fort gjort å få en for mange eller for få, og da blir resultatet fort kluss. Kanskje er dette grunn nok til å dele svaret sitt opp i enklere enkelt-poster?
Hvis du vil være virkelig hjelpsom for leseren så kan du gjøre slik:
Hva er poenget med å gjøre sånt? Man gjør lesingen litt enklere for leseren, og grunnen til at man skriver noe på et forum er vel at det skal bli lest?
Hvis det koster deg 1 kalori å pynte opp posten, og sparer 200 lesere en kalori hver å lese den, så synes jeg det er en grei tjeneste.
-k
En veldig grei måte som fungerer for meg og som er lett å lese er å skrive følgende:
Kode:
[quote]
[quote]
Dette er tekst av forfatter A
[/quote]
Dette er tekst av forfatter B
[/quote]
Dette er mitt svar til dem begge
Dette er mitt svar til dem beggeDette er tekst av forfatter BDette er tekst av forfatter A
Systemet er altså at vi må matche hver :
Kode:
[quote]
Kode:
[/quote]
Hvis du vil være virkelig hjelpsom for leseren så kan du gjøre slik:
Kode:
[quote=forfatterB]
[quote=forfatterA]
Dette er tekst av forfatter A
[/quote]
Dette er tekst av forfatter B
[/quote]
Dette er mitt svar til dem begge
Dette er mitt svar til dem beggeforfatterB skrev:Dette er tekst av forfatter BforfatterA skrev:Dette er tekst av forfatter A
Hva er poenget med å gjøre sånt? Man gjør lesingen litt enklere for leseren, og grunnen til at man skriver noe på et forum er vel at det skal bli lest?
Hvis det koster deg 1 kalori å pynte opp posten, og sparer 200 lesere en kalori hver å lese den, så synes jeg det er en grei tjeneste.
-k