Hvordan holde katter unna?

maiden

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.10.2005
Innlegg
246
Antall liker
0
Noen som har noen gode tips?
Vi tar de humane metodene først ;D

mvh
 

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
hei !

dette er en problem-stilling jeg har slitt med i flerfoldige år ! det er spesiellt front-stoff på høyttalere er fristende for pusen's klør. på mine sa 1250 lagde jeg egne fronter som jeg dekket med metall-gitter kjøpt på jernvare handel. lakket de sorte . dette var selvfølgelig ikke gunstig for lyden . men i hvertfall bedre enn som i begynnelsen da jeg måtte plassere høytalerene opp på en kasse slik at pus nådde opp. senere har jeg brukt stativ-høytalere med 80 cm. høye stands. når det gjelder elektronikk er det artig for katten med alt som snurrer rundt. plassering høyt er tipset her igjen.

uansett en "kattepine", men vær snill mot pus og prøv deg frem !

mvh. s.
 

maiden

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.10.2005
Innlegg
246
Antall liker
0
Nå har jeg nå heldigvis ikke katter inne, måtte gud forby!! Tenkte på eiendommen i helhet, de pisser og driter så enhver festivaldeltager ville blitt imponert.
mvh
 

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Innlegg
2.131
Antall liker
1.417
Torget vurderinger
4
Hunder driter og pisser mere. For ikke å snakke om hester
 

maiden

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.10.2005
Innlegg
246
Antall liker
0
Helt sikkert, men lite hunder og enda mindre med hester i gården min ;D
Nå var det ikke en diskusjon om hvem som pisser og driter mest jeg prøvde å starte her.....

mvh
 
B

BjarteM

Gjest
Det finnes et middel som heter "Get off". Kjøpes i dyrebutikker. Vanskelig å si om det egentlig fungerer.
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Pusen vår er heldigvis totalt uinteressert i anlegget, men er fryktelig glad i sweetspot stolen min.
 

Audio Art

Bransjeaktør
Ble medlem
29.11.2004
Innlegg
618
Antall liker
190
Torget vurderinger
2
Spray flaske med vann. Hver gang kattefaen nermer seg gir du den en liten dusj med vann funker kjempe bra...
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.089
Antall liker
6
Hvis de har et spesielt sted de pleier å pisse kan det kanskje hjelpe å strø med pepper eller hvitløkspulver. Tror jeg har lest det og også prøvd det men husker ikke helt om det hjalp. Vi har en i nabolaget som av og til bare MÅ pisse på døren vår, og det er jo lite kjekt. Pleier å vaske døren så fort jeg merker det, og har tidligere strødd hvitløkspulver rundt der, men det er en stund siden, problemet er ikke så stort for tiden.
Å sprute vann kan nok hjelpe om du tar de på fersken, men da må du jo sitte der og vente.
 

maiden

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.10.2005
Innlegg
246
Antall liker
0
Funker ikke.
Det finnes et middel som heter "Get off". Kjøpes i dyrebutikker. Vanskelig å si om det egentlig fungerer.
 

maiden

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.10.2005
Innlegg
246
Antall liker
0
Skye katter her, kommer ikke nære nok.
Skal prøve med pepper og hvitløk.
mvh
Spray flaske med vann. Hver gang kattefaen nermer seg gir du den en liten dusj med vann funker kjempe bra...
 

Alas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.01.2004
Innlegg
209
Antall liker
2
Hageslange. Ikke en puslete sprayflaske!!

Eventuelt kan du sitte i andre etasje og vente med en 10-liters bøtte med "litt" varmt vann.

Dette bringer tilbake minner da jeg og min far drev med kattefordriving da jeg var en liten pode..... ;D

Mvh
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
273
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Noen som har noen gode tips?
Vi tar de humane metodene først ;D

mvh
Leverpostei med Marevan... så får de iallefall ikke blodpropp med det første ;)

Du kan jo låne mitt monstrum (50 kg hannschæfer) til å patruljere eiendommen noen dager.. her er det lite katter rundt husene, for å si det slik :D

Mvh Vidar P
 

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
uff så slemme dere er med kattene:)

la oss ikke glemme vedkommende som startet denne tråden. det må gå an å både ha et kjeledyr og dyrke hobbien samtidig.

mvh. s.
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.546
Antall liker
7.869
Torget vurderinger
0
Pusen vår er heldigvis totalt uinteressert i anlegget, men er fryktelig glad i sweetspot stolen min.
Flytt anlegget ditt !! ::) En bekjent som driver med ønskekvist for å finne "jordstråler" fortalte at katter foretrekker plasser med mest mulig stråling. Slik stråling er ikke bra for deg ! Så det så! ;D

Hva dettte fenomenet "jordstråling" er må du spørre noen andre om, jeg har ikke peiling !! :p :-X Det jeg vet er at menigheten bruker ønskekvist og "søkevinkler" for å finne strålene og når de er funnet gjør de noe "hokus pokus" for å lede dem utenom husene sine. :-/
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.546
Antall liker
7.869
Torget vurderinger
0
Hvis de har et spesielt sted de pleier å pisse kan det kanskje hjelpe å strø med pepper eller hvitløkspulver. Tror jeg har lest det og også prøvd det men husker ikke helt om det hjalp. Vi har en i nabolaget som av og til bare MÅ pisse på døren vår, og det er jo lite kjekt. Pleier å vaske døren så fort jeg merker det, og har tidligere strødd hvitløkspulver rundt der, men det er en stund siden, problemet er ikke så stort for tiden.
Å sprute vann kan nok hjelpe om du tar de på fersken, men da må du jo sitte der og vente.
Hei Komponenten,
Min gamle mor hadde samme problemet. Hun brukte apelsinskall som hun la foran døra og i trappen. Katter liker etter sigende ikke lukten av nyskrellt apelsin. Rasp skallet på et rivjern eller finhakk det. Byttes minst hver andre dag. Om ikke annet får du i deg C vitaminer ! ;D I følge gamle mor hjalp det.
 
M

Mulelid

Gjest
Gamle fjernkontroller fra B&O m.fl har ultralyd.. Bare å lage til en bevegelsessensor på høyttalerfronten og montere en sånn ultralydsak bak gitteret. :D
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.089
Antall liker
6
Hei Komponenten,
Min gamle mor hadde samme problemet. Hun brukte apelsinskall som hun la foran døra og i trappen. Katter liker etter sigende ikke lukten av nyskrellt apelsin. Rasp skallet på et rivjern eller finhakk det. Byttes minst hver andre dag. Om ikke annet får du i deg C vitaminer !  ;D  I følge gamle mor hjalp det.

Vel, du ser jo ut som et slags kattedyr, så du kan vel fortelle hva dere ikke liker av egen erfaring? ;D
Appelsinskall høres jo greit ut det men litt grisete blir det vel rundt inngangsdøren...?
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.157
Antall liker
9.484
Møllkuler !!! Æsj, for en stank for sarte katteneser :'(
 

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Innlegg
3.476
Antall liker
12
Elektrostater u. gitter er relativt kattesikre 8)


Mkvh. RS
 

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Innlegg
1.991
Antall liker
0
Hadde hunkatter for noen år siden, og slet med et stadig renn av hankatter med relativt klar markering av revir, for å si det forsiktig. Ringte dyrlegen i fortvilelse etter en stund.
- Min venn, sa han, - du har et problem!
For å gjøre saken kort: Kjerringråd virker ikke. Kattene kommer når de vil, de har sine drifter og sine ønsker, og de gjennomfører det de kom for.
Antakelig vil ultralyd virke, riktig nok. Men det er da heller ikke et kjerringråd. Høyt volum, 25 kHz. Da får du være i fred!

Honkey
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.089
Antall liker
6
Møllkuler !!! Æsj, for en stank for sarte katteneser :'(

Ja du burde vel vite hva du snakker om du og... ;D
Ulempen er vel at mennesker heller ikke liker denne lukten...?
 

Slinger

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2002
Innlegg
1.030
Antall liker
45
Torget vurderinger
4
Du kan bytte ut frontstoffet med metallgitter.
Eller ikke ha frontgitter i det hele tatt.

Det er en løsning som fungerer for meg,men det er jo litt risiko med den løsningen da.
Jeg har amerikanske skogskatter,en rase som kalles Maine Coon.
Ta en titt på hjemmesiden vår.
http://www.piczo.com/elonyas?g=11828533&cr=5
 

Felis

Medlem
Ble medlem
15.02.2006
Innlegg
32
Antall liker
0
Du kan bytte ut frontstoffet med metallgitter.
Eller ikke ha frontgitter i det hele tatt.

Det er en løsning som fungerer for meg,men det er jo litt risiko med den løsningen da.
Jeg har amerikanske skogskatter,en rase som kalles Maine Coon.
Ta en titt på hjemmesiden vår.
http://www.piczo.com/elonyas?g=11828533&cr=5
Fine katter. Jeg har lenge ønsket meg skogkatt, noe slikt f.eks.:





Maine coon er vel enda større enn norsk skogkatt?
 

Slinger

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2002
Innlegg
1.030
Antall liker
45
Torget vurderinger
4
Maine coon er vel enda større enn norsk skogkatt?
Ja det kan man si!
Katten Leo verdens lengste katt.
Leo er 121,9 centimeter lang. Han er en Maine Coon katt og veier 15,8 kilo

Riktig så store er ikke de mer normale Maine Coon kattene.
Men 8-10 kg for en hannkatt er ikke uvanlig.
De har en litt kraftigere bygning enn norske skogskatter.
 
Topp Bunn