Hvordan er aldersfordelingen blant medlemmene på forumet

Hvor gammel (eller ung) er du?

  • under 20

    Stemmer: 0 0.0%
  • Mellom 20 og 30

    Stemmer: 0 0.0%
  • Mellom 30 og 40

    Stemmer: 0 0.0%
  • Mellom 40 og 50

    Stemmer: 0 0.0%
  • Mellom 50 og 60

    Stemmer: 0 0.0%
  • Over 60

    Stemmer: 0 0.0%

  • Totalt antall stemmer
    0

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
JanR skrev:
rolfozzy skrev:
På denne dag, om tre uker kan jeg sette et kryss i den nederste rubrikken. Da er nok de første ungdomsår definitivt over, tror jeg.
Du ser jo ikke ut til å være en dag over 60 ;D
Grats på forskudd,bare sånn fall i fall jeg glemmer når tia er inne :)

/jan
Takk.

Når alle de beste artistene har passert 60, Dylan, Stones, Neil Young, Lou Reed og mange andre. Da må det også være lyttere som er over seksti.
Men jeg syns jeg husker at det var bedre og tydeligere diskant før i tia.
 

Mindstream

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
31.07.2007
Innlegg
266
Antall liker
1
Hm- jeg er 25 ( bare guttungen ) men har forhåpentlig vis mangen hifi år før
ørene takker for seg :)

Har ett greit anlegg, :D dårlig lytterom :'( og store planer ;D (alt for store)
 

Hagto

Bransjeaktør
Ble medlem
26.03.2005
Innlegg
3.621
Antall liker
517
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
33
Er 51 år gammel. Det som er så merkelig er at det er kun kroppen som blir eldre.
Utenom den så føler man seg egentlig like ung hele tiden.
Fin interresse da alderen betyr så lite her. Har vært på masse hifikvelder/treff hvor alder varierer fra 20 til 70 uten at noen føler seg utenfor i det hele tatt :)
 

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
3.077
Antall liker
34
rolfozzy skrev:
Men jeg syns jeg husker at det var bedre og tydeligere diskant før i tia.
Det er jo en del som mener det har sammenheng med at utstyret var bedre før i tida. 8)
 

Murita

Medlem
Ble medlem
12.03.2007
Innlegg
14
Antall liker
0
Ja får svare som første jenta i tråden her jeg da:) Er rundet de 36 og har funnet ut at det er nå livet virkelig begynner:)
Men alder har ingen ting å si, er hvor gammel man føler seg som er av betydnig:)
Utrolig koselig tråd dette her, mye artig å lese.
 
B

Back_Door

Gjest
Står på terskelen til livets høst.
Min vår var full av drømmer for en sommer som gikk så alt for fort.
For om høsten visner man i trygg forventning om snart å bli lagt på is..
Høsten er
Tiden da det blir et økende fokus på fordøyelsen, på bekostning av forplantningen.
Tiden da det å møte seg selv i speilet blir en stadig større kilde til depresjon.
Tiden da man tvinger seg til å la vær å se på fine jenter, fordi man vet at det aldri kan bli gjensidig.
Tiden da man innser at fremtiden ligger bak seg.
Tiden da man minnes alle drømmer som aldri ble noe av.

Jeg er dog jaggu meg glad for at jeg ble far til to! Da har man tross alt noe mer å leve for enn bare seg selv!

Skåål gutter og jenter(?)!
(Alkoholen kan være en sann velsignelse for oss grå og kjedelige menn..)

Så lenge ørene holder, er det kanskje likevel håp for flere opplevelser?

(Alder? Passerer et halvt hundre år om få måneder..)

Selvmedlidenhet er egentlig et ganske avskyelig fenomen..For hva er alternativet til det å nå en alder på 50?? Og er jeg ikke egentlig bare bedre på luftgitar nå enn for 20 år siden? ;D Dessuten får jeg Gaia i hus om få dager.. Måtte galskapen lenge leve!! 8)
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Jeg var også ung og gal når jeg var 50.
 
B

Back_Door

Gjest
rolfozzy skrev:
Jeg var også ung og gal når jeg var 50.
Det er slike som deg som representerer håpet for oss som er i overgangsalderen.. ;D
 

Murita

Medlem
Ble medlem
12.03.2007
Innlegg
14
Antall liker
0
Back_Door skrev:
rolfozzy skrev:
Jeg var også ung og gal når jeg var 50.
Det er slike som deg som representerer håpet for oss som er i overgangsalderen.. ;D
Hehe, panikkalder fikk jeg høre at overgangsalder var ;D Da skal alt man ikke har prøvd prøves og det må jo bare være gøy da :D Så gleder meg bare jeg da ;D
 

Fl.D.P

Hi-Fi interessert
Ble medlem
20.10.2006
Innlegg
91
Antall liker
7
Tror også jeg vil glæde mig til panikalderne så....idet der sikkert venter mange gode og spænende oplevelser ;)
 

Murita

Medlem
Ble medlem
12.03.2007
Innlegg
14
Antall liker
0
Flemming skrev:
Tror også jeg vil glæde mig til panikalderne så....idet der sikkert venter mange gode og spænende oplevelser ;)
Hehe, nesten så jeg begynner å planlegge panikkalderen ;D Så gøy å prøve alt uprøvd og så ha en så god unnskyldning da ;D
 
B

Back_Door

Gjest
Murita skrev:
Back_Door skrev:
rolfozzy skrev:
Jeg var også ung og gal når jeg var 50.
Det er slike som deg som representerer håpet for oss som er i overgangsalderen.. ;D
Hehe, panikkalder fikk jeg høre at overgangsalder var ;D Da skal alt man ikke har prøvd prøves og det må jo bare være gøy da :D Så gleder meg bare jeg da ;D
Gaia er vel kanskje et godt eksempel på det du her er inne på..
Forøvrig tar jeg din signatur til etterretning. ;D
 

Murita

Medlem
Ble medlem
12.03.2007
Innlegg
14
Antall liker
0
Gaia er et fint eksempel ja :D Kommer nok mange gode lytteopplevelser fra de :)
Hehe, ja signaturen min er noe jeg prøver å leve opp til, men ikke lettest bestandig da ;D
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.600
Antall liker
27.815
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Murita skrev:
Gaia er et fint eksempel ja :D Kommer nok mange gode lytteopplevelser fra de :)
Hehe, ja signaturen min er noe jeg prøver å leve opp til, men ikke lettest bestandig da ;D
??? Googlet på Murita , fant
1) En by i Spania
2) En film
3) En medisinsk forsker
4) Hungarian female pet names ??? ??? ???
mvh
 

Otern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.02.2007
Innlegg
154
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
Ja, ikke enkelt for en moderator dette. Navn, signatur +++ ...mange begreper å forholde seg til ;)
 
B

Back_Door

Gjest
Livet er som en forsendelse med Posten. Feil adresse, ukjent avsender, forsinkelser og tøff behandling. Emballasjen tar etter hvert skade av forsendelsen. Dette kan medføre frustrasjon, helt til man (forhåpentlig) oppdager at innholdet er like helt.. ;D
Vår kultur har større fokus på emballasje enn på innhold. Er det derfor det blir en utfordring å passere midtveis med fortsatt opprettholdt optimisme..?
 
L

lark

Gjest
Helsike heller, folkens! Dette begynner å bli så trivelig at vi kanskje må holde julebord. Noen som stiller sin bopel til disposisjon? ;D
 

Murita

Medlem
Ble medlem
12.03.2007
Innlegg
14
Antall liker
0
tkr skrev:
Murita skrev:
Gaia er et fint eksempel ja :D Kommer nok mange gode lytteopplevelser fra de :)
Hehe, ja signaturen min er noe jeg prøver å leve opp til, men ikke lettest bestandig da ;D
??? Googlet på Murita , fant
1) En by i Spania
2) En film
3) En medisinsk forsker
4) Hungarian female pet names ??? ??? ???
mvh
Hehehe, må slutte å gogle sånn, blir bare mer forvirret av det ;D
Mitt nick Murita fikk jeg da jeg var aktiv dykker, jeg hadde da med meg mine kjære kjæledyr og mine venner ble lettere forvirret når det ble ropt komandoer til Murre og Lita (Katta mi og hunden min) Så mitt i forvirringen av navn ble da Murita mitt og siden hengt ved:)
Men artig å se at det er en by i Spania, film og Ungarsk jentenavn på dyr da ;D
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.600
Antall liker
27.815
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Murita skrev:
tkr skrev:
Murita skrev:
Gaia er et fint eksempel ja :D Kommer nok mange gode lytteopplevelser fra de :)
Hehe, ja signaturen min er noe jeg prøver å leve opp til, men ikke lettest bestandig da ;D
??? Googlet på Murita , fant
1) En by i Spania
2) En film
3) En medisinsk forsker
4) Hungarian female pet names ??? ??? ???
mvh
Hehehe, må slutte å gogle sånn, blir bare mer forvirret av det ;D
Mitt nick Murita fikk jeg da jeg var aktiv dykker, jeg hadde da med meg mine kjære kjæledyr og mine venner ble lettere forvirret når det ble ropt komandoer til Murre og Lita (Katta mi og hunden min) Så mitt i forvirringen av navn ble da Murita mitt og siden hengt ved:)
Men artig å se at det er en by i Spania, film og Ungarsk jentenavn på dyr da ;D
Lover å aldri gjøre det mer! Tror jeg setter på litt musikk. Mindre forvirrende.
mvh
 

Murita

Medlem
Ble medlem
12.03.2007
Innlegg
14
Antall liker
0
Nå trodde jeg det var signaturen " Klag ikke under stjernene over for få lyspunkter i ditt liv" Back_Door henviste til da ;D
Det er den jeg prøver å leve opp til altså ;D
 

Murita

Medlem
Ble medlem
12.03.2007
Innlegg
14
Antall liker
0
tkr skrev:
Murita skrev:
tkr skrev:
Murita skrev:
Gaia er et fint eksempel ja :D Kommer nok mange gode lytteopplevelser fra de :)
Hehe, ja signaturen min er noe jeg prøver å leve opp til, men ikke lettest bestandig da ;D
??? Googlet på Murita , fant
1) En by i Spania
2) En film
3) En medisinsk forsker
4) Hungarian female pet names ??? ??? ???
mvh
Hehehe, må slutte å gogle sånn, blir bare mer forvirret av det ;D
Mitt nick Murita fikk jeg da jeg var aktiv dykker, jeg hadde da med meg mine kjære kjæledyr og mine venner ble lettere forvirret når det ble ropt komandoer til Murre og Lita (Katta mi og hunden min) Så mitt i forvirringen av navn ble da Murita mitt og siden hengt ved:)
Men artig å se at det er en by i Spania, film og Ungarsk jentenavn på dyr da ;D
Lover å aldri gjøre det mer! Tror jeg setter på litt musikk. Mindre forvirrende.
mvh
Hehe, musikk hjelper på det meste ;D
 
B

Back_Door

Gjest
lark skrev:
Helsike heller, folkens! Dette begynner å bli så trivelig at vi kanskje må holde julebord. Noen som stiller sin bopel til disposisjon? ;D
Kanskje burde Moderator flyttet tråden til "Kabelhjørnet", som et eksempel til etterfølgelse? ;)
 
L

lark

Gjest
Back_Door skrev:
Kanskje burde Moderator flyttet tråden til "Kabelhjørnet", som et eksempel til etterfølgelse? ;)
Nei, nei,nei, ikke nevn ordet "kabel" på denne tråden :eek: :eek:
 
P

Parelius

Gjest
Kabeldebatt her også? Ah, gudene er gode!

Min hatt forresten, kjøpt i Oxford i en bruktbutikk i de harde 70-åra.
 

Vedlegg

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.589
Sted
Stavanger
lark skrev:
Dette er fordundre meg den hyggeligste tråden som har vært på forumet til nå! Håper at det varer :)
Nå kan kanskje ikke alle tema berøres med samme grad av stemning, men overfornevnte utsagn samt kommentar fra Flemming får en jammen til å tenke litt, dere ???
Det er ikke alltid klart for meg i dette forum at vi er en del entusiaster som på en positiv måte skal formidle vår HiFi lidenskap overfor hverandre.
Så la freden vedvare (hvis noen bare MÅ angripe dette, så start en ny tråd, please) ;)

Dist
 
B

Back_Door

Gjest
Parelius, du passet virkelig den hatten 8)
(hadde jeg ikke visst at det var deg, hadde jeg trodd det var en hvilken som helst annen treskalle..) ;D
 

Murita

Medlem
Ble medlem
12.03.2007
Innlegg
14
Antall liker
0
Parelius skrev:
Kabeldebatt her også? Ah, gudene er gode!

Min hatt forresten, kjøpt i Oxford i en bruktbutikk i de harde 70-åra.
Herlig hatt :D
Sukk... skulle ønske fler mannfolk brukte hatt, synes det er stilig jeg da ;D
 
P

Parelius

Gjest
Back_Door skrev:
Parelius, du passet virkelig den hatten 8)
(hadde jeg ikke visst at det var deg, hadde jeg trodd det var en hvilken som helst annen treskalle..) ;D
Det er en lampekskjerm, bakdøra! Fylt av lyse ideer.

Før, da jeg jeg ennå ikke helt hadde gjort meg fortrolig med avgrunnen i den menneskelige latter, brukte jeg blå fancy solbriller under bæring av hatten. Overflate var viktig. Vi trodde oss litt Bloomsbury i den tiden tror jeg. Nå drikkes det vel mest latte blant de fremmadstormende. Kom forresten på Aristoteles' ord om alder, og litt omformulert så kunne en si; når man er tjue er man fremdeles uerfaren og mangler kunnskap, når man er 60 er man blitt litt fortumlet av alle sine nederlag, så 40 er det optimale. Da viser verden seg i et forstandig lys. Dette gjelder jo først og fremst menn - kvinner har jo en mye kortere blomstring!
 
B

Back_Door

Gjest
Parelius skrev:
Back_Door skrev:
Parelius, du passet virkelig den hatten 8)
(hadde jeg ikke visst at det var deg, hadde jeg trodd det var en hvilken som helst annen treskalle..) ;D
Det er en lampekskjerm, bakdøra! Fylt av lyse ideer.

Før, da jeg jeg ennå ikke helt hadde gjort meg fortrolig med avgrunnen i den menneskelige latter, brukte jeg blå fancy solbriller under bæring av hatten. Overflate var viktig. Vi var litt Bloomsbury i den tiden tror jeg. Nå drikkes det vel mest latte. Kom forresten på Aristoteles' ord om alder, og litt omformulert så kunne en si; når man er tjue er man fremdeles uerfaren og mangler kunnskap, når man er 60 er man blitt litt fortumlet av alle sine nederlag, så 40 er det optimale. Da viser verden seg i et forstandig lys. Dette gjelder jo først og fremst menn - kvinner har jo en mye kortere blomstring!
Klok etterpåklokskap! Dog, hvordan definere blomstring..?

Ble for øvrig så flau over å ikke se forskjell på Parelius, en treskalle og en lampeskjerm, at jeg vurderte å snike meg ut bakdøra ::)
 

Murita

Medlem
Ble medlem
12.03.2007
Innlegg
14
Antall liker
0
Parelius skrev:
Back_Door skrev:
Parelius, du passet virkelig den hatten 8)
(hadde jeg ikke visst at det var deg, hadde jeg trodd det var en hvilken som helst annen treskalle..) ;D
Det er en lampekskjerm, bakdøra! Fylt av lyse ideer.

Før, da jeg jeg ennå ikke helt hadde gjort meg fortrolig med avgrunnen i den menneskelige latter, brukte jeg blå fancy solbriller under bæring av hatten. Overflate var viktig. Vi trodde oss litt Bloomsbury i den tiden tror jeg. Nå drikkes det vel mest latte blant de fremmadstormende. Kom forresten på Aristoteles' ord om alder, og litt omformulert så kunne en si; når man er tjue er man fremdeles uerfaren og mangler kunnskap, når man er 60 er man blitt litt fortumlet av alle sine nederlag, så 40 er det optimale. Da viser verden seg i et forstandig lys. Dette gjelder jo først og fremst menn - kvinner har jo en mye kortere blomstring!
Hehe, hva mener du med at kvinner har en mye kortere blomstring.? Å jeg som trodde jeg akkurat hadde begynt å blomstre da ;D
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.429
Antall liker
25.921
Torget vurderinger
24
34 og født 20 år for sent. Trives best med eldre hifi-entusiaster, vellagret malt og tilårskommen musikk. Ta det som et kompliment gutter.

Murita, kan det han forsøker å si være at kvinner eldes som frukt og menn som vin? Jeg vet ikke, jeg bare spør.
 

Murita

Medlem
Ble medlem
12.03.2007
Innlegg
14
Antall liker
0
Fosse skrev:
34 og født 20 år for sent. Trives best med eldre hifi-entusiaster, vellagret malt og tilårskommen musikk. Ta det som et kompliment gutter.

Murita, kan det han forsøker å si være at kvinner eldes som frukt og menn som vin? Jeg vet ikke, jeg bare spør.
Hmm, mener du at vi kvinner blir overmodne over tid da eller.? ;D
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.429
Antall liker
25.921
Torget vurderinger
24
Murita skrev:
Fosse skrev:
34 og født 20 år for sent. Trives best med eldre hifi-entusiaster, vellagret malt og tilårskommen musikk. Ta det som et kompliment gutter.

Murita, kan det han forsøker å si være at kvinner eldes som frukt og menn som vin? Jeg vet ikke, jeg bare spør.
Hmm, mener du at vi kvinner blir overmodne over tid da eller.? ;D
Parelius er ekspert på feltet, og brakte temaet på banen, spør ham. Min erfaring begrenser seg til yngre individer så hva vet vel jeg.... ;)
Skulle jeg våge meg på en antagelse er det individuelle forskjeller.
 
P

Parelius

Gjest
Murita skrev:
Hehe, hva mener du med at kvinner har en mye kortere blomstring.? Å jeg som trodde jeg akkurat hadde begynt å blomstre da ;D
Jeg spiser i meg mine dåraktige tanker; evig rett er det at en kvinne blomsterer så lenge smilet henger ved mannens lepper; og hans tunge er halvt ut fra fødsel til død. Slik sett blomstrer hun alltid. Og når hun nærmer seg de førti, så kan man sågar dele en dypsindighet om været med henne. Da får hun stjerneblikk. Da slutter mannen å sammenlikne seg med andre. Fredsdue!
 
Topp Bunn