Hvor lang tid tar det å kjøre fra Oslo til Kristiansand

horn_fantast

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.06.2004
Antall liker
0
Hvet dere dette.
Jeg skal møte en i Kristiansand på lørdag.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.214
Torget vurderinger
2
5-6 timer. Hvis du har råd kan du vel greie det på litt kortere tid. Jeg ville regna 6 timer som utgangspunkt.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
40 minutter i en Piper Warrior. 8)

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
rolfozzy skrev:
5-6 timer. Hvis du har råd kan du vel greie det på litt kortere tid. Jeg ville regna 6 timer som utgangspunkt.
Det er nok lurt. Latterlig mange fotobokser nedover der. Stirra mer i grøfta enn på veien sist jeg kjørte nedover der.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.509
Torget vurderinger
0
oddgeir skrev:
40 minutter i en Piper Warrior. 8)
Og så vanvitig mye tryggere enn å ferdes på veien blandt alle gærningene som kjører bil !! ;D

ePi

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
1.461
Jeg bruker 4,5-5 timer fra Kristiansand til Hønefoss på ettermiddags-/kveldstid i helt normal "fartsgrense-fart", så om du regner 6 timer fra Oslo bør du være godt dekket. Det kommer såklart også litt an på når på døgnet du har tenkt å reise. Dersom du ankommer relativt tidlig er det kanskje mulig å slå ihjel dødtid hos PM Audio eller HifiCenteret :)

Fisken_Bob

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.05.2006
Antall liker
0
Helt utenom tråden, men likevel.

Tanken på å kjøre fra Oslo til Kristiansand vekker følelser i meg som en vår. Tenk å forlate gryta der inne for å vende nesa mot sol og sørland, reker og utepils, lyden fra ei tresjekte, solbleket hår som blafrer lett rundt syngetruten til ei jente i et glad-kristelig kor med blaude konsonanter.

Grunnen til at man forlater Oslo er sikkert noe sånt som at man har handlet godsaker på Norsk AudioTeknikk eller Stereofil - siden de har utvalg man mangler i sør - og nå er man på vei hjem for å koble det opp før lydgale venner i lauget samles. Eller kanskje flytter man endelig derifra og kan bosette seg på Sørlandet, kjøpe hus eller leilighet til halve prisen av det man tynes for i øst - og bruke resten på skikkelig hi-fi!

Gi meg én grunn til å bli et sekund lenger i gryta med høye skuldre, Lillestrøm-supportere og død skjærgård! ;)

Da jeg flyttet fra Oslo for å slå meg ned for godt på Sørlandet, brukte jeg ca 5 timer hit. Du har sikkert kommet fram for lengst, men husk ligavæl: TA DET MED RO!

Topp Bunn