Hvor kjøper dere rør?

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
Ja,når vi først er i OT hjørnet:
Jeg bestillte noen cd`r fra Japan på Fredag,hadde de i postkassa på Tirsdag,frakt $5  ;D

Bestillte noe småtteri av Eltek på Onsdag,hadde de på Fredag,uken etter,frakt kr69   :mad:

Det er noen tusen km mellom meg og Japan,og ca. 50km mellom meg og Eltek....
Bestilte ny harddisk++ fra www.shg.no fredag 14:00 , via trackingnummeret fulgte jeg pakken:
1. sendt til posten fredag (fra Danmark? dansk tracking nr xxxx DK)
2. i Oslo postterminal mandag 05:30
3. På nærbutikkens post avd tirsdag 16:00
Hentet den da vha PC tracking utskrift. :D
4. Hentelapp kom i posten onsdag,,,,men da var harddisken allerede installert ::),

Porto og oppgravgebyr 190kr. :eek: :eek:

Sleiven :D :D

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.411
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
31
Det er en enkel forklaring på dette med priser: Vi har for mye penger og betaler uten å mukke. Noen ganger har vi ikke noe valg en gang. Monopol! Vi er til og med så dumme at vi betaler tips på reatauranter. Det vi spiser og drikker der er 3-5 doblet i pris i forhold til utgangspunktet. Og så skal de ha ekstrabetaling på toppen. Gremmes. Tenk så heldig jeg er som har 15 minutter til Motron. Kjempeutvalg til greie priser (synes jeg) og alltid en hyggelig prat på kjøpet. Uten tillegg.

R

RID

Gjest
Angrer nesten på at jeg ikke kjøpte de selv ;),men har akkurat kjøpt et par Philips Holland Herleen 12AU7 for
samme pris... kjøpte dem FØR jeg har motatt DIY forsterkeren de skal brukes i....
Jeg får takke for tipset. :)
Hadde nok ikke begynt å "ebaye" hvis du ikke hadde tipset meg.
Jeg får jo fire stk, så det er jo ikke umulig 2stk kan vandre din vei?

R

RID

Gjest
Det er en enkel forklaring på dette med priser: Vi har for mye penger og betaler uten å mukke. Noen ganger har vi ikke noe valg en gang. Monopol! Vi er til og med så dumme at vi betaler tips på reatauranter. Det vi spiser og drikker der er 3-5 doblet i pris i forhold til utgangspunktet. Og så skal de ha ekstrabetaling på toppen. Gremmes. Tenk så heldig jeg er som har 15 minutter til Motron. Kjempeutvalg til greie priser (synes jeg) og alltid en hyggelig prat på kjøpet. Uten tillegg.
Ja, jeg er litt misunnelig.
Det tar ganske mye lengre tid fra Moss...........

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.411
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
31
Aprops BugleBoy: Hva tror dere om "Amperex BugleBoy" produsert i Kina, pakket i USA med "made in USA" på esken og solgt som ekte? Bortsett fra esken så...................... FAKE!

R

RID

Gjest
Aprops BugleBoy: Hva tror dere om "Amperex BugleBoy" produsert i Kina, pakket i USA med "made in USA" på esken og solgt som ekte? Bortsett fra esken så...................... FAKE!
Richardson.........

BugleBoy

Medlem
Ble medlem
11.05.2005
Antall liker
0
Jepp,jeg vet,er fullstendig klar over det!

Derfor kjøper jeg fra mere "sikre" steder,som feks Brent Jessee http://www.audiotubes.com/

Den mannen kan det meste,ikke så ille på priser heller...

"6DJ8 Amperex Bugleboy, made in Holland, carefully matched pairs.
New Old Stock white box and original box. These are original, and the most popular type of this tube. Early 1960s vintage, sweet-sounding tubes, with about the lowest noise in their class. These pairs are critically matched to 1-2 percent or less deviation on a Hickok TV-7 or 539A mutual conductance tester, with test data supplied."

$105 per pair

Telefunken

Hi-Fi interessert
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
0
Heisann alle rørentusiaster.

De som kjenner til meg vet kanskje at jeg også er en - entusiast altså ;D. Har handlet fra Demonstenes og Motron og vært meget fornøyd. God kompetanse og hyggelig å slå av en rørprat.

Ettersom Internett har bredt om seg har mulighetene for å tilegne seg informasjon om rør etc økt voldsomt, interessen har økt tilsvarende. uten WWW hadde neppe rørutstyr fått den opptur som det har i dag, det er min påstand. ;)

Ettersom min egen kunnskap har økt har jeg den senere tid gjordt alle mine kjøp på EBAY. Min erfaring er god, men som sagt det er en del ting man må passe og man må ha litt is i magen, samt en del triks som kan være greie å ha med.

Som sagt så hjelper det å ha en viss kompetanse på rørtyper etc. Så nettopp en helt ny link som inneholder masse bilder av diverse rørtyper. Denne siden bør lagres - mye god info :

http://www.tubemonger.com/NOS Tubes Picture Library/index.html

Ha en rørende kveld.

Atle

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
Ja de er fra Richardson, du kjenner de igjen på at de IKKE har de 4 sømmene på toppen som ekte Amperexer har, Faken er helt glatte på toppen...
Sleiven

BugleBoy

Medlem
Ble medlem
11.05.2005
Antall liker
0
Tusen takk for linken Telefunken!

Jeg hadde Tubemonger fra før,men visste faktisk ikke att han hadde ett slikt galleri! :D

Morro å se bilde av ekte BugleBoy med den "treble" figuren på siden (limited edition fra tidlig 60tall...? )

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
Ellers så var det i dag antikke NOS in BOX rør tilsalgs i markedet i byen jeg pt ferierer !!!!

De fleste så ut til å være førkrigsmodeller,solgt av en gammel pensjonist dame..som også hadde en gammel KURER til salgs..

Dessverre ingen Ecc88/82/83 som jeg kunne brukt ,men flere gamle 4 og 8 pins oktal rør. O8 tror jeg ett het...

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.411
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
31
Hva med Westinghouse rørene fra Argentina? Rett rundt hjørnet?

R

RID

Gjest
Hva med Westinghouse rørene fra Argentina? Rett rundt hjørnet?
Vet ikke helt om postens ruter går rundt hjørnet..... ;)

Gir beskjed når de kommer.  :)

123

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.10.2006
Antall liker
0
hvorfor er thetubestore så billig?
20-30 dollar for et par, mens man er oppe i 50euro fra tube-shop.

dårlig kvalitet? lokkepriser?
viss jeg må betale over tusenlappen for et sett el34 fremover kan jeg like godt selge ampen å kjøpe en transistor, da det blir nesten 1/4del av hele forsterkeren`s verdi.
hva koster det hos motron?
:)

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
142
Sted
Bergen
Hei

Kan anbefale Motron. Brynjar har rør av meget god kvalitet.

Endre
Hei

Grunnet min inngang i rørenes rørende verden, så må jeg nå begynne å handle disse glødende greiene....... ::)

Hvor kjøper [glb]DU[/glb] rørene dine?

WilliamPoppy

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.08.2005
Antall liker
41
hvorfor er thetubestore så billig?
20-30 dollar for et par, mens man er oppe i 50euro fra tube-shop.

dårlig kvalitet? lokkepriser?
viss jeg må betale over tusenlappen for et sett el34 fremover kan jeg like godt selge ampen å kjøpe en transistor, da det blir nesten 1/4del av hele forsterkeren`s verdi.
hva koster det hos motron?
:)
Jeg har ikke handlet med firmaet du nevner. Derimot har jeg handlet rør fra http://www.tubedepot.com/

Ser ut til at de har omtrent samme priser som thetubestore. Veldig fornøyd med alt; rask levering,feilfrie og inntakte rør, og fin pris.

eliasen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.07.2005
Antall liker
0
jeg kan også anbefale motron. Handlet rør med Brynjar i slutten av sommeren det var en hyggelig affære med rask levering og service.

WilliamPoppy

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.08.2005
Antall liker
41
Jeg legger til at når den økonomiske situasjonen etterhvert blir oppadgående, kommer jeg til å handle lokalt fra norske forhandlere som motron o.l. Når jeg får råd, vil jeg med andre ord betale litt ekstra for hyggelige samtaler og god og nær service. Akkurat nå har jeg ikke økonomisk rom for slikt, og da er for eksempel "TubeDepot" veldig bra.

Topp Bunn