forventer ikke at tøfler skal fungere utafor huset selv om de passer aldri så bra inne. en komponent er ikke bygd for alle formål. ( Mine tøfler fungerer like bra ute som inne,ihvertfall om sommeren )
Har du ikke benyttet små rørforsterkere på effektive høyttalere, så har kan jeg forstå at du ikke har opplevd det magiskeHei,
- Lite watt og lite musikkglede med små rørforsterkere på ineffektive høyttalere (for lite dynamikk og ullen bass)
Det "magiske" med lav-effekt-forsterkere har jeg aldri opplevd stemme, men andre mener sikkert noe annet.
mvh Ole
Det der er en gåte for meg! ???Det jeg var litt forundret over var at vi bare monterte opp hans forsterkersett, og det spilte drit bra med en gang. Mens når jeg fikk mitt måtte jeg jobbe en del med det, underlag og fasing osv.
Jeg ville over peke på hva jeg har prøvd og forlatt.Har du ikke benyttet små rørforsterkere på effektive høyttalere, så har kan jeg forstå at du ikke har opplevd det magiske
Ingen av din alternativer ovenfor gir deg musikkglede. Hva gir deg det?
Mvh
Bjørn
Ja det er jo hifi så det er jo umulig og si. Men at det låter totalt annerledes idag enn på fredag d er jeg sikker på. Mye roligere lyd, stresset er borte.Det der er en gåte for meg! ???
Det eneste forsøket på forklaring er at elektronikken din ikke var varm. 14Ben din hadde ikke stått på på mange dager.
Fikk en annen 4B hjem her om dagen som også var kald. Synes det var så rart at min var varmere å ta på enn denne. Sjekket dette regelmessig. Etter 4 dagers bruk var de begge like varme. Om dette har noe å si for lyden vet jeg ikke, men kanskje. Bryston selv mener at forsterkerene deres trenger et kvarter for å bli varme.
Geir Tømmervik på OHFC hevder at DP A1 trenger en uke på å bli "gjennomvarm".
Følelsen av at detaljene ikke er der tror jeg kan være falsk på grunn av fyldigere lyd!? Det var lettere å høre at trommestikkene mot cymbaler var tre mot metall og at det er hender slår på bongotrommer med 14Ben.
Høres nesten ut som et av de beste sitatene fra Fantomet ;DGeir Tømmervik på OHFC hevder at DP A1 trenger en uke på å bli "gjennomvarm".
All energien blir omsatt i varmeHvorfor mener du at et 4. ordens filter vil sluke effekt eller effektivitet slik at det ikke lenger kommer mye lyd fra høyttaleren?
*All* energien omsatt til varme?? Noe skurrer her.... Effekt kan egentlig ikke avsettes i et filter, da det er snakk om kun reaktive komponenter. Evt. varmetap skjer i serieresistansen i kondensatorer og spoler, og den bør jo være lav så klart, så noe vesentlig varmetap vil det ikke være snakk om.All energien blir omsatt i varme
Alvorlig talt så legger det seg ett slør over gjengivelsen, og den opplevde impulsresponsen (imho) er mye daffere.
Har du andre erfaringer?
Mvh
Bjørn
Må innrømme at jeg flirte litt i sjegget.Høres nesten ut som et av de beste sitatene fra Fantomet ;D
Den egentlige grunnen er vel innlysende? Når du har latt forsterkeren stå i en - 1 - uke til "oppvarming" - FØR du skal prøve lyden, så må opplevelsen, for alle og enhver, bli et NIRVANA !