Hvor går ferden videre.?

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Hadde egentlig slått meg til ro med Sony XA-50ES og lete etter DAC til den, etter noe få DAC'er så er jeg ikke helt sikker på hvor ferden skal gå videre, derfor håper jeg at noen av dere kan hjelpe meg litt på vei..
Er egentlig strålende fornøyd med Sony spilleren, den innehar utrolig mange av de kvalitetene som jeg etterstreber, men har lyst til å gå et hakk eller to oppover, enten via DAC eller annen spiller..
Glem Benchmark.! (ikkeno å diskutere engang)

De som vet hva som bor i en slik spiller har kanskje gått denne veien selv, så jeg håper at det er noen med litt erfaring som kan hjelpe meg litt videre, ikke bare slenge ut alternative spillere i hytt å gevær, det bør være litt i gata til Sony spilleren, men gjerne noen hakk oppover som sagt, de som kommer med en anbefaling bør kunne si meg hva jeg kan forvente ved å gå for en annen spiller eller hva DAC gjør med eksisterende spiller..
Det er et stort pluss å ha alt i en boks, så kan jeg evt kjøpe meg en DAC litt senere..
Pris bør ikke overstige 15k bruktbørspenger..
Kjell

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Jeg har sagt mitt her, Kjell. Så jeg lener meg bare tilbake og venter til du finner ut at det er en AN 1.1x Signature du skal ha. ;) Skal du derimot ha en en-boks-løsning, sjekk ut Lector CDP 7TL. Lite som når den til knea, spør du meg. Særlig til bruktpris rundt 12500-15000,-. That is my two cents worth of advice, my friend.

T

timc

Gjest
Hva med å oppgradere Sonyspilleren? Jeg har prøvd en XA-777Es med oppgradert klokke, og dette gjorde en ganske betydelig forskjell.

-Tim

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Godt råd, Tim.Ny klokke kan gjøre mye for en aldrende, men god spiller. Det er bare det at Kjells spiller allerede er klokkemodifisert. XO-2, om jeg ikke husker feil.

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
impulse skrev:
Jeg har sagt mitt her, Kjell. Så jeg lener meg bare tilbake og venter til du finner ut at det er en AN 1.1x Signature du skal ha. ;) Skal du derimot ha en en-boks-løsning, sjekk ut Lector CDP 7TL. Lite som når den til knea, spør du meg. Særlig til bruktpris rundt 12500-15000,-. That is my two cents worth of advice, my friend.
Sett deg rolig ned og nyt dagen kjære venn :)
Solen skinner ute og inne, hvertfall her hos meg ;D

Lector hadde jeg "glemt" litt opp i alt dette, men den bør jeg seff ta med i beregningen ;)
Sony kommer til å stå her til en verdig konkurrent tar opp plassen, ikke pokker om jeg kvitter meg med den på en god stund, det er en "referanse" spiller i mine ører og i mitt oppsett.!

AN har jeg hatt besøk av flere ganger, men ikke 1.1x sig..
Selv om jeg respekterer deg og dine ører/smak, så er jeg en smule bekymret for at det ikke er helt optimalt til mine ører :-[
Men ramler det inn en slik DAC på bruktbørsen så ramler den nok inn her også ;)
Kjell

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
impulse skrev:
Godt råd, Tim.Ny klokke kan gjøre mye for en aldrende, men god spiller. Det er bare det at Kjells spiller allerede er klokkemodifisert. XO-2, om jeg ikke husker feil.
Det er helt riktig ;)
Eneste jeg har vurdert er TentLabs XO Power, har hørt rykter om at større/bedre psu til klokke kan gjøre underverker, noen som har erfaring med dette.?
Kjell

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
For ordens skyld, det ligger en Lector på Audiophiles bruktbørs. Kanskje lurt med en tlf?
Hva er du redd for å gå glipp av eller få for mye av med en AN-dac, forresten? Eller sagt på en annen måte, hva skyldes denne bekymringen du har mht. at den kanskje ikke er helt det du leter etter? Bare nysgjerrig, ser du... :)

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
13.710
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
17
Tentlabs sin løsning er veldig bra. Spesielt bra dersom du ønsker å bruke cd spilleren som rent drivverk. Den har en funksjon som gjør at du bypasser cd spillerens (som regel middelmådige) digital out løsning.

Var et kjempeløft for mitt drivverk.

R

Rojoh

Gjest
Er du kanskje litt redd for at det skal bli for mye av rørenes innflytelse i anlegget? Sonys spillere i ES-klassen er vel kjent for litt mer vektlegging mot det oppløste og luftige, mens rørbaserte spillere gjerne ofrer den siste % av dette til fordel for klangfarger/sødme/fylde.

Jeg hadde Lectoren på snarvisitt i anlegget, men jeg konkluderte vel med at for meg(!) ble det litt mye rørlyd sammen med rørpre/effekt. Absolutt en god spiller, men man må vurdere ut fra øvrig utstyr og preferanser. Endte opp med Hegel, og jeg synes veldig godt om denne. Rent tonalt er den kanskje litt slankere enn Lectoren, men har likevel en smittende og lettflytende spillestil med både luft, dynamikk og rytmikk. Ingen slitsomme betoninger og hardhet som gir lyttetretthet - kan spille i timevis uten at ørene smelter. Rett og slett en veldig "musikalsk" spiller til tross for at det ikke finnes et eneste rør i den. ;D

Mvh. Johan

T

timc

Gjest
impulse skrev:

Den jeg prøvde hadde XO-3

Videre modifisering av Sony er desverre litt tricky pga mye SMD :(

Oppgradering av PSU lar seg gjøre.

-Tim

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Rojoh skrev:
Er du kanskje litt redd for at det skal bli for mye av rørenes innflytelse i anlegget? Sonys spillere i ES-klassen er vel kjent for litt mer vektlegging mot det oppløste og luftige, mens rørbaserte spillere gjerne ofrer den siste % av dette til fordel for klangfarger/sødme/fylde.

Jeg hadde Lectoren på snarvisitt i anlegget, men jeg konkluderte vel med at for meg(!) ble det litt mye rørlyd sammen med rørpre/effekt. Absolutt en god spiller, men man må vurdere ut fra øvrig utstyr og preferanser. Endte opp med Hegel, og jeg synes veldig godt om denne. Rent tonalt er den kanskje litt slankere enn Lectoren, men har likevel en smittende og lettflytende spillestil med både luft, dynamikk og rytmikk. Ingen slitsomme betoninger og hardhet som gir lyttetretthet - kan spille i timevis uten at ørene smelter. Rett og slett en veldig "musikalsk" spiller til tross for at det ikke finnes et eneste rør i den. ;D

Mvh. Johan
Hei Johan..
Takker for gode innspill..
Rørenes påvirkning av lyden kan gå mange veier, vet ikke åssen rør det satt i Lector spilleren du hadde besøk av, men for mye rør.?? :eek: aldri ;D

Det kan faktisk være slik at det er rørenes evne til å trille frem musikken som jeg savner, XA-50'n er en meget bra spiller som jeg repekterer på alle måter, men mine ører er ikke helt fortrolig/vant med så nøytral transe-klang..
Min forrige spiller var en Copland CDA-288 som har noe av det jeg savner med Sony, men Sony vinner på mange andre punkter, så jeg ville ikke gått tilbake til Copland..

Hva med å blande de spillerene, hente ut det beste fra dem begge.? 8)
Tror ikke Hegel er veien å gå for meg, har ikke hatt en slik spiller i eget oppsett, men har ikke likt det som Hegel har trillet frem av musikk før, smaken er dessverre som baken..

Har nå 2 spillere som jeg har lyst til å prøve opp mot mitt anlegg, det er Lector CDP-7 og Marantz SA-11..
Min mentor, Mr Impulse, setter Lector CDP-7 før Marantz SA-11 etter det jeg forstår på han, og foreløpig har han hatt 100% rett i alt jeg har foretatt meg.!
Kjell

R

Rojoh

Gjest
Hehe... Nå var jeg jo transistor-dude før jeg hoppet på rørgaleien, og rør i alle deler ble litt i overkant for meg. Lectoren låt meget bra, så misforstå meg rett. På mange måter synes jeg begge disse (Hegel & Lector) hadde den der flytende måten å spille på - d.v.s. at man følte en slags helhet, og ikke noe parameteroppstykket. Der de skiller lag; er Hegels noe tørrere og ørlite mer gjennomsiktighet kontra Lectors litt mer fylde og klangfullhet. Derfra vurderer jeg begge spillerne som likeverdige kandidater i prisklassen (og sannsynligvis i tetskiktet enda - sammen med en liten håndfull kandidater til som jeg ikke har hørt), og at det er ens preferanser som vil være avgjørende. :)

Jeg har vel alltid satt litt pris på en litt "tørr" gjengivelse, så Hegel trakk det lengste strået hos meg. Får nok finne meg i å være et borderline rørhue... ;D

Mvh. Johan

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
timc skrev:
impulse skrev:

Den jeg prøvde hadde XO-3

Videre modifisering av Sony er desverre litt tricky pga mye SMD :(

Oppgradering av PSU lar seg gjøre.

-Tim
Hei Tim..
Vi har en god venn på Upgrade som kjenner litt til Sony, så alt er mulig bare man legger nok penger i det ;)
Men jo mer jeg lytter på Sony, jo mer savner jeg av det organiske som befant seg i Copland spilleren, den gjorde mer med følelser enn å bare være pertentlig og perfekt, slik som Sony er..

Tror jeg må lete etter en spiller som innehar noe av det organiske og levende som Copland hadde, men som også har alle de gode sidene til Sony, så jeg vet ikke om oppgradering av Sony er den rette veien å gå.?
Vet jeg er en vanskelig mann å tilfredsstille ;D
Kjell

Proffen

Æresmedlem
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.744
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
Hellu Rotek.... ;D
Sikker på at det ikke ble vel mange forandringer på en gang, bare.....?
Husker at jeg selv stusset litt første gang jeg fyrte opp anlegget, etter at BKS`ene kom i hus. Da var tanken; kan dette gå bra da? Hadde jo da fått i hus både ny cd-spiller, ny pre, nye kabler.... Kjente ikke igjen lyden litt engang, fra slik den VAR.......
Men det gikk seg til, og det til de grader....!
Store forandringer fordrer tilvenning, og tilvenning tar LITT tid................

Skulle det dog være Sonyen som er synderen, tror jeg ikke du går feil med Lector!
Alternativt kan du jo se deg om etter noe brukt fra CJ...........
Tentlabs kjenner jeg ikke lydmessig, men ut fra hva en kan lese på nett, virker det jo unektelig spennende....

Lykke til!

mvh
Proffen

R

Rojoh

Gjest
Rotekroken skrev:
Hei Tim..
Vi har en god venn på Upgrade som kjenner litt til Sony, så alt er mulig bare man legger nok penger i det ;)
Men jo mer jeg lytter på Sony, jo mer savner jeg av det organiske som befant seg i Copland spilleren, den gjorde mer med følelser enn å bare være pertentlig og perfekt, slik som Sony er..

Tror jeg må lete etter en spiller som innehar noe av det organiske og levende som Copland hadde, men som også har alle de gode sidene til Sony, så jeg vet ikke om oppgradering av Sony er den rette veien å gå.?
Kjell
Pose og sekk, er det ikke det man sier? ;D Jo mer du forteller om hva du ønsker, jo mer tror jeg Lector passer til deg. Trodde først at det kanskje var den transistoriserte tørrhet og pertentlighet du ønsket å få, men hvis det er det organiske + mest mulig oppløsning du er på jakt etter, så føler vel jeg at Lector klarer 95% av oppløsningen samtidig som den gir 20% mer av det organiske. (Tullete tall, men hvordan skal man ellers prøve å anskueliggjøre?). Greit kompromiss? ;)

Jeg valgte ikke bort Lector hovedsaklig p.g.a. manglende oppløsning, men snarere fordi jeg ønsket den lille "tørrheten"/grad av nøytralitet i anlegget.

Mvh. Johan

Proffen

Æresmedlem
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.744
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
Rojoh skrev:

Jeg valgte ikke bort Lector hovedsaklig p.g.a. manglende oppløsning, men snarere fordi jeg ønsket den lille "tørrheten"/grad av nøytralitet i anlegget.

Mvh. Johan

Det årnær du med litt kabler i sølv................ ;D

mvh
Proffen

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Som de flerste vel har fått med seg har jeg stor respekt for conrad-johnsons utstyr, men jeg må si jeg synes de kommer noe til kort på CD-spiller-siden. Dermed ville jeg personlig ikke lett etter noe fra cj , Kjell. Har respekt for at noen kan mene noe helt annet,selvfølgelig.

R

Rolf_Da!

Gjest
impulse skrev:
......sjekk ut Lector CDP 7TL. Lite som når den til knea, spør du meg.
Dette er da revers og full fart akterover i forhold til Sony?
Lectoren kan sikkert gjøre en god jobb i anlegg som er veldig frempå og skal roes ned, men makan til sedat spiller har jeg ikke hørt hverken før eller siden.
Kan nok bli overtalt til å omtale den som kjedelig, det er i alle fall ikke hopp og sprett i lyden.
Prøver jeg å si Audionote og Lector i samme setning slår tunga krøll på seg.....

Trer tilbake og retter ut tunga..... :D

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.563
Torget vurderinger
2
Merkelig Kroken. Hvordan kan Sonyen ha blitt så dårlig i løpet av helga ?
Det var jo nesten så du fikk ereksjon av spillern, og ville strippe den. Du har vel aldri spilt din sæd i den ? Kan kanskje gå ut over lyden det ? ;D

Lector er hifi verdens mest oppskrytte spiller spør du meg. Jeg har hatt den hjemme på prøve. Men hvis du vil ha lyden som et slag midt i tryne, da bør du prøve den.

R

Rojoh

Gjest
Oii, både sedat og som et slag midt i trynet samtidig. ;D Dette blir jo mer og mer vrient å tolke i noen som helst retning... ::)

Mvh. Johan

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.563
Torget vurderinger
2
Rojoh skrev:
Oii, både sedat og som et slag midt i trynet samtidig. ;D Dette blir jo mer og mer vrient å tolke i noen som helst retning... ::)

Mvh. Johan
Har vel noe med hva den skal spille sammen med kanskje ?

R

Rojoh

Gjest
Helt klart. Du spiller jo på Klipsch og den andre Rolfen på Dynaudio. ;D Matching er nok et stikkord, ja.

Mvh. Johan

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.563
Torget vurderinger
2
Rojoh skrev:
Helt klart. Du spiller jo på Klipsch og den andre Rolfen på Dynaudio. ;D Matching er nok et stikkord, ja.

Mvh. Johan
Og Kroken har Klipsch.

R

Rolf_Da!

Gjest
Rojoh skrev:

Mvh. Johan
Er 110% prosent uenig med ozzy, men det var vi diskutert tidligere ;)

Hvis slaget er tildelt av en pygmé ikledd tre deluxe hodeputer fra Jysk på begge henda....... kanskje ;D

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.563
Torget vurderinger
2
RoDa skrev:
Rojoh skrev:

Mvh. Johan
Er 110% prosent uenig med ozzy, men det var vi diskutert tidligere ;)

Hvis slaget er tildelt av en pygmé ikledd tre deluxe hodeputer fra Jysk på begge henda....... kanskje ;D
Enighet gir sedatisme. Men slik spelte nå den Lectoren her hos meg.

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Rojoh skrev:
Hehe... Nå var jeg jo transistor-dude før jeg hoppet på rørgaleien, og rør i alle deler ble litt i overkant for meg. Lectoren låt meget bra, så misforstå meg rett. På mange måter synes jeg begge disse (Hegel & Lector) hadde den der flytende måten å spille på - d.v.s. at man følte en slags helhet, og ikke noe parameteroppstykket. Der de skiller lag; er Hegels noe tørrere og ørlite mer gjennomsiktighet kontra Lectors litt mer fylde og klangfullhet. Derfra vurderer jeg begge spillerne som likeverdige kandidater i prisklassen (og sannsynligvis i tetskiktet enda - sammen med en liten håndfull kandidater til som jeg ikke har hørt), og at det er ens preferanser som vil være avgjørende. :)

Jeg har vel alltid satt litt pris på en litt "tørr" gjengivelse, så Hegel trakk det lengste strået hos meg. Får nok finne meg i å være et borderline rørhue... ;D

Mvh. Johan
Med Tannoy og rør så har du kommet langt.! ;D
Regnet med at du ville over på den andre siden serru, men det var godt at du skrev dette selv ;)
Jeg vil gå litt mer over på den andre siden, men heller ikke tape for mye av det som ligger i musikken..
Så kan man jo trikse litt med rør så de låter mer mot Hegel og den veien der, om det er ønskelig ;)
Tror jaggu jeg må ta en telefon jeg, se om jeg kan få slått kloa i den Lector'en ;D
Kjell

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Proffen skrev:
Hellu Rotek.... ;D
Sikker på at det ikke ble vel mange forandringer på en gang, bare.....?
Husker at jeg selv stusset litt første gang jeg fyrte opp anlegget, etter at BKS`ene kom i hus. Da var tanken; kan dette gå bra da? Hadde jo da fått i hus både ny cd-spiller, ny pre, nye kabler.... Kjente ikke igjen lyden litt engang, fra slik den VAR.......
Men det gikk seg til, og det til de grader....!
Store forandringer fordrer tilvenning, og tilvenning tar LITT tid................

Skulle det dog være Sonyen som er synderen, tror jeg ikke du går feil med Lector!
Alternativt kan du jo se deg om etter noe brukt fra CJ...........
Tentlabs kjenner jeg ikke lydmessig, men ut fra hva en kan lese på nett, virker det jo unektelig spennende....

Lykke til!

mvh
Proffen
Hallais proffen..
Jeg er langt fra misfornøyd med Sony spilleren, men det er noe småtteri som gjør at jeg savner litt liv og organisme, det er ikke noe big deal egentlig, men har jo lyst til å se hvor denne ferden kan gå videre..

Bare så det er sagt, Sony er absolutt ingen synder.! ;D
Og ikke tale om Sony går før jeg evt finner en som er vesentlig bedre, jaggu skal den ha æresplass til noe enda bedre klarer å ta meg med storm, så jeg skal ikke bytte den ut uten mål og mening, jeg skal bare han en spiller til, slik at jeg kan velge den som er best ;)

Har masse igjen før jeg er ferdig for denne gang, men å ha en spiller til å spille på, det tror jeg kan være lurt.?
Lector eller Marantz har jeg lyst til å prøve, begge sammen med Sony blir litt i meste laget, men når jeg har kåret en vinner av Sony og ?? så kan jeg evt gå for en av de andre som blir anbefalt, da har jeg hvertfall ikke gått i baret ;D

Har nok tungen rett i munnen kjære venn, her gjøres intet som ikke er velprøvd og gjennomtenkt og lyttet på over langen 8)
Kjell

R

Rolf_Da!

Gjest
rolfozzy skrev:
Hehe
Det er noe av det som er fint med brukererfaringer, man får belyst flere sider av samme sak.
Jeg må tilegge at jeg ikke hørte lenge på Lector, og at jeg samtidig hadde mye annet utstyr inne i rommet.

Det er flere jeg har snakket med som også mener Lector har sin styrke på klang og "naturlig mørke og fylde", den har ikke sin force på sting, sprut og smekk.
Men så er det jo noen jeg ikke har pratet med da.... ;D

Etter hva jeg tør å erindre så er ikke SA-11 på samme sted.
Den er livligere, mer sprudlende, punchy, snappy og full av faen. :D

Lykke på jakten, du kan jo eventuelt ta med Lector på besøk hit om det blir den.
Hadde vært moro å høre den på nytt.

Mvh
R

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
RoDa skrev:
Lykke på jakten, du kan jo eventuelt ta med Lector på besøk hit om det blir den.

Mvh
R
Hanibal Lector.

Kroken:
Billig Sony til salgs snart da eller ?

/jan

U

utgatt60135

Gjest
RoDa skrev:
rolfozzy skrev:
Hehe

Det er flere jeg har snakket med som også mener Lector har sin styrke på klang og "naturlig mørke og fylde", den har ikke sin force på sting, sprut og smekk.

Det var presis hva jeg fant ut av ved sammeligning mot min Cary. Nokså mørk, gyllen og tiltalende klang (ikke så ulik Dynaudio så det blir lett for mye av det gode kan jeg tenke meg). Lector´n hadde god oppløsning men svakheten som viste seg mot Cary var transienter, utklingning, mikrodynamikk og hurtighet. Gitarspill var mye mer moro å lytte på med Cary. Hvis man er ute etter nøytral klang er ikke Lector tingen men hvis man vi tilføre god og deilig klang derimot. Vil ikke si den var noe utpreget sedat av den grunn egentlig(etter hva jeg hørte i mitt oppsett). Likte Lector´n veldig godt for det :D.

Men jeg hadde vel heller byttet Kl...ops.... sorry... var ikke meningen... ;D ;)..

R

Rolf_Da!

Gjest
Lyngen skrev:
Nokså mørk, gyllen og tiltalende klang (ikke så ulik Dynaudio så det blir lett for mye av det gode kan jeg tenke meg).
Hadde HFLS-1 dengang jeg lånte CDP-7TL (eller hva den heter) og de er rett nok mørke.
Ikke usannsynlig det var noe av grunnen til inntrykket.

Kroken: Kjøpt Lector nå da?

R

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Rojoh skrev:
Rotekroken skrev:
Hei Tim..

Kjell
Pose og sekk, er det ikke det man sier? ;D Jo mer du forteller om hva du ønsker, jo mer tror jeg Lector passer til deg. Trodde først at det kanskje var den transistoriserte tørrhet og pertentlighet du ønsket å få, men hvis det er det organiske + mest mulig oppløsning du er på jakt etter, så føler vel jeg at Lector klarer 95% av oppløsningen samtidig som den gir 20% mer av det organiske. (Tullete tall, men hvordan skal man ellers prøve å anskueliggjøre?). Greit kompromiss? ;)

Mvh. Johan
Setter veldig stor pris på at du deler dine erfaringer med meg, Johan.!
Jeg tror nok du skjønner hvor jeg vil, så det er vel ikkeno annet å gjøre enn å høre på to som jeg respekterer her inne ;)
Takk så langt..
Kjell

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
JanR skrev:
RoDa skrev:

Mvh
R
Hanibal Lector.

Kroken:
Billig Sony til salgs snart da eller ?

/jan
Å neida, Jan.! ;D
Tråden her har jo tatt helt av, jeg tror det er masse mennesker som misforstår hensikten min her :D
Sony er laaaaaangt fra en dårlig spiller, den kommer heller ikke på bruktbørsen på en god stund, om den kommer ut 8)

Jeg har bare lyst til å se hva slags spillere det er der ute, som kan gi meg det Sony har i tillegg til det som jeg satte pris på hos Copland spilleren..
Har jo hatt minst dobbelt av alt og funnet en meget god vei i mine ører, men det er den lille smulen som jeg savner en smule ;D
Men hva i all verden koster den smulen kontra det jeg har, er det evt verdt mellomlegget.? ::)
Bruktbørs er bruktbørs og det er småpenger man taper hver gang, så hvorfor ikke benytte seg av en slik anledning.?
Hvor god er egentlig denne spilleren som tok meg med storm.??
Kjell

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
RoDa skrev:

Mvh
R
Helvete, er Marantz'en nordlending.?? :eek: ;D

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Lyngen skrev:
RoDa skrev:
rolfozzy skrev:
Hehe

Det var presis hva jeg fant ut av ved sammeligning mot min Cary. Nokså mørk, gyllen og tiltalende klang (ikke så ulik Dynaudio så det blir lett for mye av det gode kan jeg tenke meg). Lector´n hadde god oppløsning men svakheten som viste seg mot Cary var transienter, utklingning, mikrodynamikk og hurtighet. Gitarspill var mye mer moro å lytte på med Cary. Hvis man er ute etter nøytral klang er ikke Lector tingen men hvis man vi tilføre god og deilig klang derimot. Vil ikke si den var noe utpreget sedat av den grunn egentlig(etter hva jeg hørte i mitt oppsett). Likte Lector´n veldig godt for det :D.

Men jeg hadde vel heller byttet Kl...ops.... sorry... var ikke meningen... ;D ;)..
Bytter da ikke "kjerringa" med hva som helst heller, Lyngen.! ;D
Jaggu skal Referenc'ene stå her en stund til, helt til jeg finner et annet rom å sette dem i eller noe som spiler bedre her i dette rommet.!
Match til rommet er knall på HT siden serru, men jeg også kunne tenkt meg noe annet i hus, bare du betaler ;D

Har dessverre bare erfaring med Cary pre, og det var nærmest en åpenbaring i form av strengeinstrumenter, men på stemmer så var det laaaaaangt fra bra, i mine ører og mitt oppsett :-[

Status foreløpig er en smule negativ i forhold til Lector..
Men finnes det ikke andre spillere i denne klassen som kan hamle opp med Sony'n da.?
Den er vel ikke såååååå bra.? :eek:
Kjell

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Antall liker
118
Ut i fra det du skriver så tror jeg legendariske Holfi Xandra Le er den rette spilleren for deg.

Men en liten advarsel, spilleren er vanskelig å ha med å gjøre, men også umulig å leve uten. Litt som med samboere ;) Jeg lever i alle fall lykkelig med min selv om jeg av og til sliter med at den lever sitt eget liv.

Det er flere her inne som har denne på lista over de beste cdspillerene de har hørt. Spilleren med sjel for oss som er litt alternative :D

Lf

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
RoDa skrev:
Lyngen skrev:
Nokså mørk, gyllen og tiltalende klang (ikke så ulik Dynaudio så det blir lett for mye av det gode kan jeg tenke meg).
Hadde HFLS-1 dengang jeg lånte CDP-7TL (eller hva den heter) og de er rett nok mørke.
Ikke usannsynlig det var noe av grunnen til inntrykket.

Kroken: Kjøpt Lector nå da?

R
Heisan, R..
Neida, jeg har ikke handlet noe som helst..
Hadde tenkt å ta en telefon å prute litt pris, men det ser ut til at det er mange "motstandere" av Lector, så jeg avventer litt å ser..

Du som har gravd så langt ned i CD-spiller bunken har jeg veldig respekt for, du er dønn ærlig og vi har sånn noen lunde samma smak i spillere, så jeg holder en bitteliten knapp på den du har i heimen foreløpig..

Men for all del, jeg har da slettes ingen hast med å få noe annet i hus, jaggu skal jeg klare meg leeenge med Sony'n gitt, selv som standalone spiller 8)
Spørsmålet var litt mer: annen spiller eller DAC til Sony..
Resultatet: JA TIL LECTOR, NEI TIL LECTOR, JA TIL LECTOR, NEI FOR POKKER, IKKE LEKTOR.!
Nesten verre en barnehagen dette, eller bedre.! hehehehe..

Så la oss spore litt vekk fra Lector akkurat nå gutter, la oss se om det finnes andre verdige kandidater.?
dCs til innbruddspris hadde kanskje vært noe.? :D
Kjell

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
ELEL6200 skrev:
Ut i fra det du skriver så tror jeg legendariske Holfi Xandra Le er den rette spilleren for deg.

Men en liten advarsel, spilleren er vanskelig å ha med å gjøre, men også umulig å leve uten. Litt som med samboere ;) Jeg lever i alle fall lykkelig med min selv om jeg av og til sliter med at den lever sitt eget liv.

Det er flere her inne som har denne på lista over de beste cdspillerene de har hørt. Spilleren med sjel for oss som er litt alternative :D

Lf
Og du har jo seff ganske så rett, LF.! ;)
Jaggu en spiller som har gått i glemmeboken, hvor ofte finner man noe slikt på bruktbørsen da tro.?
Belcanto og Joaquin er vel de eneste som har solgt slike spillere som jeg har lagt merke til, kan hende at det er en som jeg ikke har lagt merke til, men en spiller eller så i året gir meg litt dårlige odds :-[
Kjell

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Vet dere hva gutter.?
Tror jeg setter meg ned å slapper helt av jeg, koser meg med musikken som triller frem i stua å handler meg noen plater, ser meg fornøyd med Sony og leter ikke etter nåla i høystakken.!
Tror det blir en vanskelig vei å gå, om jeg skal finne en spiller som er bedre i mitt oppsett, og ikke minst i mine ører..
Jeg setter rett å slett en sluttstrek_________________________og drømmer ikke engang om hva jeg kunne hatt ;D
Takk for inspillene i denne tråden, følg heller med på DENNE tråden, der kommer det nok litt mer i tiden fremover :)

Ha en strålende dag, ikke glem å kose dere med musikk selv om solen steker, fra nærmest en skyfri himmel denne nydelige vårdagen 8)
Kjell

Topp Bunn