Diverse Hvor ærlig er du?

Sier du det som det er?

  • Ja, jeg skriver fra levra og forteller hva jeg mener enten det er negativt eller positivt

    Stemmer: 19 20.9%
  • Prøver å være diplomatisk og har mer fokus på det positive og er forsiktig med påpeke feil offentlig

    Stemmer: 53 58.2%
  • Nei, er dannet og vil ikke risikere å fornærme verten, evt feil tar jeg privat med ham

    Stemmer: 5 5.5%
  • Nei, om jeg ikke likte oppsettet holder jeg kjeft, men diskuterer det heller med kompisene

    Stemmer: 3 3.3%
  • Enda en idiotisk undersøkelse?! Kjeder du deg Tosken?

    Stemmer: 11 12.1%

  • Totalt antall stemmer
    91

svart-hvitt

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.01.2015
Innlegg
6.377
Antall liker
4.024
Torget vurderinger
0
Ja man kan jo analyserer ordet/mening med ordet ærlighed i en uendelighed . Det kan som her gøres besværligt (Synes jeg) eller bare det man mener lige der i nuet. :)
Det er ingen mangel på «ærlige» folk på sosiale medier, men det betyr ikke at all «ærlighet» er spesielt verdifull.

Først sikte, så skyte - eller skyte fra hofta?

Poenget mitt er at man ofte trenger litt tid for å sikte, at trening og forberedelser gjør det enklere å sikte raskere, men at man neppe treffer blink uten å bruke i alle fall litt tid på å sikte.
 

MakkinTosken

En kjekkas
Ble medlem
21.02.2020
Innlegg
13.565
Antall liker
34.157
Sted
og til
Torget vurderinger
6
Det er ingen mangel på «ærlige» folk på sosiale medier, men det betyr ikke at all «ærlighet» er spesielt verdifull.
Litt i samme ånd. Når du nå komprimerte avhandlingen fra #39 til en slagkraftig og konkret setning tok jeg poenget med en gang. 😄

Godt poeng!
 
L

Lassencad

Gjest
Det er ingen mangel på «ærlige» folk på sosiale medier, men det betyr ikke at all «ærlighet» er spesielt verdifull.

Først sikte, så skyte - eller skyte fra hofta?

Poenget mitt er at man ofte trenger litt tid for å sikte, at trening og forberedelser gjør det enklere å sikte raskere, men at man neppe treffer blink uten å bruke i alle fall litt tid på å sikte.
Når jeg er på job og træffer en beslutning er det jo med baggrund i den erfaring jeg har fået igennem årene. Jeg træffer ikke bare denne beslutning ud af den blå luft.
Når jeg er på lytte besøg siger jeg jo kun min mening ud fra den erfaring jeg har. Ud fra at jeg ved hvordan de fleste instrumenter lyder live/ i virkeligheden. Ud fra hvordan mit anlæg lyder. Jeg giver ikke min mening /Ærlighed ud af den blå luft. Men ud fra min erfaring.

Men derfor kan en person der aldrig har siddet og lyttet . Aldrig har haft en anlæg. Har kun sin mobil. Han/hun kan da godt uden nogen erfaring sige. Det lyder ikke godt.
Begge udsagn er ærlige :) Det ene ud fra erfaring .Det andet bare fordi man lige der i nuet synes det lyder dårligt erfaring eller ikke :)
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.133
Antall liker
9.290
Torget vurderinger
2
Må skille litt mellom private hjem og butikker jeg.
Syns de jeg har vært hos privat har bra lyd jeg og da er det ikke vanskelig å si det. Ellers er vel lydkritikk ganske analogt med kritikk av maten som serveres i et selskap....Man takker pent for maten ...Dessuten kan det være at man selv har vent seg til for mye salt,,,

Har hørt mye rart på messer og i butikker. Til butikkansatte sier jeg hva jeg mer direkte syns er feil eller mangler, eller det jeg liker.

Mens privat er ikke bare det som sies,men det som ikke sies i som er vel så viktig. Å skrive om de negative sider på nettet i etterkant er uhøflig


Dette var faktisk den mest nyttige og ærlige kommentaren jeg har fått hos meg selv:
"Det er en veldig fin mellomtone og diskant du har, men tror kanskje høyttalerne dine jobber litt for hardt for å få frem den dypere bassen"..Jeg kan være litt vel glad i bass men jeg vet om noen høyttalere jeg tror du vil like å prøve&låne".
 

inpain1968

Nesten som alle andre…
Ble medlem
22.08.2009
Innlegg
1.589
Antall liker
6.687
Uansett hvordan det lyder kritiserer jeg alltid anlegget og skjeller ut eieren på det groveste. For sikkerhets skyld fyrer jeg deretter til vedkommende.....and I'm out of there. Overraskende nok blir jeg sjelden bedt tilbake. Enkelte takler bare ikke kritikk :oops:
 

alphamale

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.11.2007
Innlegg
5.648
Antall liker
4.066
Sted
Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
Noen har vært helt nede i to kopper, jeg vet ikke om det lønte seg. :cool:
Jeg prøvde med et arsenal av varer fra bakeriet på @The Shy og @Roald for å oppmerksomheten deres bort i fra evt. skavanker i lyden eller annet.
De beit IKKE på agnet kan jeg melde:D Tørste var de heller ikke. Så der satt jeg da.
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.133
Antall liker
9.290
Torget vurderinger
2
Vi får håpe jeg endelig blir alene hjemme en dag så får vi trøste hverandre med ulike preset og target kurver Alpha..;)
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.323
Sted
Smurfeland
Jeg prøvde med et arsenal av varer fra bakeriet på @The Shy og @Roald for å oppmerksomheten deres bort i fra evt. skavanker i lyden eller annet.
De beit IKKE på agnet kan jeg melde:D Tørste var de heller ikke. Så der satt jeg da.
Noen er bare vanskelige. Høres ut som du hadde besøk av noen utenomordentlige vrange vriompeiser som ikke lot seg blidgjøre av bakervarer eller drikke. :unsure: :sneaky:
 

duc999

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2007
Innlegg
2.207
Antall liker
4.552
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
3
Lyttekvelser hos andre er alltid kjekt, få inn nye impulser og ideer til løsninger osv osv. Da er det ikke av interesse å kritisere lyd, hvem sier at jeg sitter med fasiten på god lyd? For meg selv ok, men det er ikke det samme som at det skulle gjelde for alle andre.
 

The Shy

Æresmedlem
Ble medlem
10.04.2017
Innlegg
10.509
Antall liker
14.235
Sted
Langesund
Jeg prøvde med et arsenal av varer fra bakeriet på @The Shy og @Roald for å oppmerksomheten deres bort i fra evt. skavanker i lyden eller annet.
De beit IKKE på agnet kan jeg melde:D Tørste var de heller ikke. Så der satt jeg da.
For noen brølaper. Har blitt softere etter dette. Måtte tilbake for å lese.
Vet du har strekt lyden mye etter vi var der.
 
M

MarkusH

Gjest
Her oppfordres du til å ta med den største kanonen du har. Jeg skal prøve å ta det som en mann ;)
Akkurat systemet ditt kan hende lever opp til forventningene, jeg ser frem til å møte en av "legendene" på hfs uansett. :)
 

AOC

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2019
Innlegg
1.351
Antall liker
1.244
Torget vurderinger
1
Det finnes ingen god grunn til å kritisere eller devaluere andre sine anlegg dersom de er superfornøyd selv. Kritiser gjerne kjærringa, men nåde den som kødder med anlegget...
 
  • Liker
Reaksjoner: HoJ

AOC

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2019
Innlegg
1.351
Antall liker
1.244
Torget vurderinger
1
Om personen ber om det da? Er ikke alle som ser andres meninger som en trussel.
Dét blir jo noe annet. Da er det et konstruktivt ønske, men jeg tenker på disse som har en trang til å -alltid- finne NOE å sette fingeren på, og som vet å si det.
 
L

Lassencad

Gjest
Dét blir jo noe annet. Da er det et konstruktivt ønske, men jeg tenker på disse som har en trang til å -alltid- finne NOE å sette fingeren på, og som vet å si det.
Ja der er altid nogen der skal påpege et eller andet. Selv inden der spilles musik. Husker en musik aften her en ny mødt op . Ind i stuen se anlægget og sige nej nej de kabler der er da bare for billige. Hvortil en god ven siger meget bestemt HOLD NU DIN KÆFT OG LYT TIL NOGET MUSIK :) Så jo jeg tror på nogen møder op for kun at finde noget de hurtigt kan kritiserer :) Måske et udtryk for deres egen usikkerhed og visheden om at de skal holde musik aften næste gang
 
  • Liker
Reaksjoner: AOC

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
3.767
Antall liker
1.623
Sted
Sjælland. Danmark.
Jeg prøver altid at være posetiv først. Står bassen flot f.eks. Hvordan er lyden i forhold til sidst.
Men der er også en forventning til ens kommentarer, da man selv synes, at man er kommet langt, men hvordan er det i forhold til andre, der har vægtet andre ting ved lyden end man selv.
Det med at sige at det lyder godt er da rart at høre og kunne sige selv også. Kan man komme med indspark som f.eks. jeg ville nok hæve sofaen lidt på grund af lyttehøjden.
Det er en svær balancegang med ikke at sorge, men også være konstruktiv. 😀
 

Hurra_mann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.01.2006
Innlegg
427
Antall liker
212
Det første bud er ganske lett. De som er flest, har alltid rett.

Tenk alltid på hva folk vil si. Og ta den sterkestes parti.

Og tviler du, så hold deg taus til du ser hvem som får applaus.

Tenk nøye ut hva du bør mene. Det kan bli dyrt å stå alene.

Følg ingen altfor høye krav. Men si, hva du har fordel av.

Si alle hva de gjerne hører. Gå stille gjennom alle dører.

For sannhet bringer sorg og nød, mens daglig løgn gir daglig brød.

Gå aldri oppreist. Snik deg frem. Og gjør deg varm i alle hjem.

Husk: Ingen mann kan roses nok Slik bygger man en venneflokk.

Og i et brødre-paradis har du den beste livspolis

Av sladder husker du hvert ord til bruk i neste sjefskontor.
Men ingen taktfull sjel forteller et ord til ham som ryktet gjelder

Hvis siste bud blir respektert, da er din fremtid garantert!
Følg d r i s t i g med i kamp mot troll, men vis fornuftig måtehold!
Skrid tappert frem i livets strid, - én time forut for din tid.
Hurra for Bjørneboe!
 

AOC

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2019
Innlegg
1.351
Antall liker
1.244
Torget vurderinger
1
Erindrer at jeg en gang (med glimt i auget) sa at turkise VU-metere er litt homo-ish, eller noe sånt. Eieren ble ikke helt blid, tror jeg(?), og tok igjen med samme og mer kraftigere mynt...
 

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
6.536
Antall liker
3.078
Torget vurderinger
0
Stemme avgitt, men var ikke mulig med flere alternativer og utvalget er noe begrenset. Så et ekstra kan være:
"Nei, er dannet og vil ikke risikere å fornærme verten, evt feil tar jeg privat med ham"
Verten vil ha en ærlig tilbakemelding og feil både tegnes og forklares. Verten velger selv om han ønsker å dele innholdet med andre.
 

MakkinTosken

En kjekkas
Ble medlem
21.02.2020
Innlegg
13.565
Antall liker
34.157
Sted
og til
Torget vurderinger
6
Erindrer at jeg en gang (med glimt i auget) sa at turkise VU-metere er litt homo-ish, eller noe sånt. Eieren ble ikke helt blid, tror jeg(?), og tok igjen med samme og mer kraftigere mynt...
Virkelig? Du som leker så kul innimellom? Du forsto altså ikke?
 
Sist redigert:

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.695
Antall liker
37.940
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Jøss er du våken på denne tiden :unsure: dårlig med søvn her :(

mvh
 
L

Lassencad

Gjest
Tiden er løbet fra det synes jeg. Samme med Huset på Christianshavn, Olsen brødrene etc.
Jeg er ikke enig her :) Synes stadig det er god sjov humor. Men vi er så forskellige.
Men hvad har Olsen brødrene at gøre i forbindelse med det?
 

AOC

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2019
Innlegg
1.351
Antall liker
1.244
Torget vurderinger
1
Virkelig? Du som leker så kul innimellom? Du forsto altså ikke? Humoren med at du kaller deg AOC, kjører rullestol og bruker homo som skjellsord? Du vet hvem AOC er? Jeg kaller meg MakkinTosken? Begynner du å se et mønster her - begynner det gnistre i noen synapser? 🤪

Rep. Alexandria Ocasio-Cortez Fights For LGBTQ Rights
Rullestol? "Leker kul"? AOC = homo og at homo er skjellsord?
AOC = dataskjerm og homo er ikke noe å skamme seg over. Jeg skjønner at det med "-tosken" er din lek med ord.

"LEKER kul" lizzm.... Hmf. Jeg som gynger når jeg går mens jeg vrir overkroppen vekselsvis mot høyre/venstre med et ansiktsuttrykk bare Leonardo DiCaprio kan etterligne i 'Wolf of Wall Street' mens jeg slenger "YO! Wazz-up" i alle retninger, og som vet det meste og har virkelig peiling på ting trenger ikke "leke kul".
 

MakkinTosken

En kjekkas
Ble medlem
21.02.2020
Innlegg
13.565
Antall liker
34.157
Sted
og til
Torget vurderinger
6
Skrev det i trøtta på natten, innså at det ble en dårlig formulert overforklaring. Gidder ikke gå i evige sirkler, kjedelig. Tro og forstå hva du vil! Stopper for min del her! :)
 
U

utgatt25555

Gjest
For meg er det viktig å få høre litt bakgrunn for valg av komponenter og hva eier ønsker å oppnå i forhold til musikk og lydreferanser. F.eks er det lagt mer vekt på å spille rock med skikkelig trøkk eller er det små kammerorkester som har vært det eier ønsker å få best mulig til! Ja et godt anlegg skal kunne spille alt av musikk bra, men de aller fleste anlegg spiller ikke alt like bra! Blir som med mye annet en kan bedømme, f. eks. øl. Liker en ikke surøl, men skal bedømme en så bør en sette seg litt inn i hva den bør smake;)
Enig! ang ärlighet og anlegg! Det er mer interessant hva eier er ute etter...enn å få egne preferanser bekreftet! Man får da innerligen håper de fleste setter opp ett anlegg etter hva de selv söker, enn å få cred av "alle expertene”...

mvh
 

MakkinTosken

En kjekkas
Ble medlem
21.02.2020
Innlegg
13.565
Antall liker
34.157
Sted
og til
Torget vurderinger
6
Enig! ang ärlighet og anlegg! Det er mer interessant hva eier er ute etter...enn å få egne preferanser bekreftet! Man får da innerligen håper de fleste setter opp ett anlegg etter hva de selv söker, enn å få cred av "alle expertene”...

mvh
Det jeg synes å observere at flere "eksperter" her inne faktisk klarer å se gjennom egne preferanse eller valg av kompromisser om du vil, når de hører andre gjennomtenkte anlegg. Ikke lett å få på plass alle tiltalende egenskaper ved et godt anlegg. Innimellom medfører jakten på visse egenskaper ofringen av andre. Ikke for at jeg påstår at det er umulig å få på plass alt. Men tror de som har jobbet lenge og nærmer seg grensen lettere identifiserer hva andre prøver å oppnå.
 

AOC

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2019
Innlegg
1.351
Antall liker
1.244
Torget vurderinger
1
Skrev det i trøtta på natten, innså at det ble en dårlig formulert overforklaring. Gidder ikke gå i evige sirkler, kjedelig. Tro og forstå hva du vil! Stopper for min del her! :)
Jeg tror faktisk du er en fin fyr, og at ironien vår er litt forskjellig.
Ferdig. :)
 
U

utgatt25555

Gjest
Det jeg synes å observere at flere "eksperter" her inne faktisk klarer å se gjennom egne preferanse eller valg av kompromisser om du vil, når de hører andre gjennomtenkte anlegg. Ikke lett å få på plass alle tiltalende egenskaper ved et godt anlegg. Innimellom medfører jakten på visse egenskaper ofringen av andre. Ikke for at jeg påstår at det er umulig å få på plass alt. Men tror de som har jobbet lenge og nærmer seg grensen lettere identifiserer hva andre prøver å oppnå.
Näh, tja, mulig! det er ikke mange hobbier, kanskje foruten ”fopall"...som har så mange selvutnevnte”experter” og det er de vel også håper jeg, på eget oppsett!
Nå er det selvsagt endel som vet/kan mer enn andre og således har mer troverdighet i frågan!
Men hele hobbyen er vel kort sagt en reise om å finne de rette kompromissene, noen drar den lengre enn andre... av forskjellige årsaker...selv tror jeg vel ikke på det empirisk "perfekte” oppsettet men mer evnen å kompromisse seg til noe man kan leve med på egne premisser....derfor satte jeg også alternativ #2 i denne sammenhengen...

mvh
 

The Gunner

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.05.2010
Innlegg
9.915
Antall liker
17.104
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Meninger er som rasshøl, alle har et. Noen mer verdsatt enn andre.
 
Topp Bunn