Diverse Hvor ærlig er du?

Sier du det som det er?

  • Ja, jeg skriver fra levra og forteller hva jeg mener enten det er negativt eller positivt

    Stemmer: 19 20.9%
  • Prøver å være diplomatisk og har mer fokus på det positive og er forsiktig med påpeke feil offentlig

    Stemmer: 53 58.2%
  • Nei, er dannet og vil ikke risikere å fornærme verten, evt feil tar jeg privat med ham

    Stemmer: 5 5.5%
  • Nei, om jeg ikke likte oppsettet holder jeg kjeft, men diskuterer det heller med kompisene

    Stemmer: 3 3.3%
  • Enda en idiotisk undersøkelse?! Kjeder du deg Tosken?

    Stemmer: 11 12.1%

  • Totalt antall stemmer
    91
U

utgatt25555

Gjest
jo jo....men i konteksten! å ha ett behöver ikke bety å väre ett...

mvh
 
L

Lassencad

Gjest
rasshøl ... ?? Forstår intet
Er der en Nordmand tilstede der kan forklare :)
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Godt noen har tid til å sitte her å diskutere de viktige tingene i et audiofilt liv.. Selv er jeg beordret til beising av terrasse, kloklipp på bikkja og innkjøp av kjøttdeig... Ser at jeg må ta med en agurk, siden flertallet i denne tråden har sin egen...

Ps. Siste alternativ gjelder fortsatt.. (y)
 

The Shy

Æresmedlem
Ble medlem
10.04.2017
Innlegg
10.611
Antall liker
14.572
Sted
Langesund
Er unnskyldt! Skulle vært på jobb men bilen sviktet etter 50 meter fordi det var et hyggelig menneske som hadde gitt bilen påfyll av forskjellige mengder vann, kaffe, sement, terpentin, diett-cola, og små uoppblåste ballonger.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Er unnskyldt! Skulle vært på jobb men bilen sviktet etter 50 meter fordi det var et hyggelig menneske som hadde gitt bilen påfyll av forskjellige mengder vann, kaffe, sement, terpentin, diett-cola, og små uoppblåste ballonger.
Håper det ordner seg for deg, smått irriterende..
 

The Gunner

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.05.2010
Innlegg
9.936
Antall liker
17.212
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Godt noen har tid til å sitte her å diskutere de viktige tingene i et audiofilt liv.. Selv er jeg beordret til beising av terrasse, kloklipp på bikkja og innkjøp av kjøttdeig... Ser at jeg må ta med en agurk, siden flertallet i denne tråden har sin egen...

Ps. Siste alternativ gjelder fortsatt.. (y)
Hehehe, HCS, noe må jeg finne på mens jeg drikker kaffe. Snakke med kona og ungene orker jeg bare ikke.

Agurk er en nyttig frukt, som kan brukes til så mangt, for de som har meninger - og rasshøl.
 
  • Haha
Reaksjoner: HCS

MakkinTosken

En kjekkas
Ble medlem
21.02.2020
Innlegg
13.585
Antall liker
34.310
Sted
og til
Torget vurderinger
6
rasshøl ... ?? Forstår intet
Finner jeg merkelig! Danmark flommer jo over av rasshøl! Så ille er det at danskene søker hit for å slippe unna å diskutere med sine landsmenn.

Du skrev en gang at livet var for kort til dårlige subwoofere. Jeg sier at livet er for langt til å leve i Danmark!
 
L

Lassencad

Gjest
Finner jeg merkelig! Danmark flommer jo over av rasshøl! Så ille er det at danskene søker hit for å slippe unna å diskutere med sine landsmenn.

Du skrev en gang at livet var for kort til dårlige subwoofere. Jeg sier at livet er for langt til å leve i Danmark!
?
 

MakkinTosken

En kjekkas
Ble medlem
21.02.2020
Innlegg
13.585
Antall liker
34.310
Sted
og til
Torget vurderinger
6

Jeg synes det er mærkeligt! Danmark er oversvømmet med røvhuller! Det er så dårligt, at danskerne ansøger her for at undgå at diskutere med deres landsmænd. Du skrev engang, at livet var for kort til dårlige subwoofere. Jeg siger, at livet er for langt til at leve i Danmark!
 
P

parafinoksen

Gjest
Ellers er jeg så ærlig som mulig og så diplomatisk som nødvendig. Noen ganger omvendt.
 
L

Lassencad

Gjest
Jeg synes det er mærkeligt! Danmark er oversvømmet med røvhuller! Det er så dårligt, at danskerne ansøger her for at undgå at diskutere med deres landsmænd. Du skrev engang, at livet var for kort til dårlige subwoofere. Jeg siger, at livet er for langt til at leve i Danmark!
Man er vel nysgerrig. Nogen grund til du her i din egen tråd er så negativ. Ang Valget i mellem Danmark og Norge er Danmark nok at fortrække .. Synes jeg.

Angående : Det er så dårligt, at danskerne ansøger her for at undgå at diskutere med deres landsmænd. Du er helt sikker på du ikke er Dansker ?? For lige nu debatterer du på samme måde som nogle Danskere gør på Danske fora?
 
Sist redigert av en moderator:

The Shy

Æresmedlem
Ble medlem
10.04.2017
Innlegg
10.611
Antall liker
14.572
Sted
Langesund
Akkurat systemet ditt kan hende lever opp til forventningene, jeg ser frem til å møte en av "legendene" på hfs uansett. :)
Er forventningene at det skal spille som ditt eget? Godt du bruker anførselstegn rundt <legendene> det gir jo betydningen mer dufus.
Legende er i seg selv et meget positivt ladet ord og blir brukt om folk der har bidratt til glede og hjelp for veldig mange andre.
 
Sist redigert:

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.074
Antall liker
20.270
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Kommer helt an på eier.
Prøver ihvertfall først å forsøke å finne ut hva eier ønsker seg av anlegget sitt. Er det feks noe som er helt i motsatt ende av hva jeg setter pris på så er det jo lure hensikt for jeg å si at at det og det ikke er bra.

Har vi da samme smak og like preferanser så kommer jeg gjerne med input. Men det vil jo vere mine inntrykk og det er heller ikke noen fasit for eier. Men om noe av mine tips kan åpne en dør til bedre lyd. Helt kanon. Tar det på privaten.
 

The Shy

Æresmedlem
Ble medlem
10.04.2017
Innlegg
10.611
Antall liker
14.572
Sted
Langesund
Som ansatt i en butikk der selger utstyr er det en god egenskap å sette seg inn i andres ønsker - sikkert sundt også
 

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2010
Innlegg
7.156
Antall liker
7.799
Sted
Oslo
Er skribent, og skriver dikt og løgn og fanteri.
Om ikke d er sant, så ere faen meg godt jugi
 

Evo III

Hertugen av Langhus
Ble medlem
25.12.2009
Innlegg
25.853
Antall liker
50.905
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
78
Sier som det er,låter det høgg så er det like greit å si i fra😁
De gamle gutta som er her inne har såpass mye erfaring så faren er liten at de skal trå veldig feil😉

O
 

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2010
Innlegg
7.156
Antall liker
7.799
Sted
Oslo
Eg veit ikkje kva eg skal definere meg sjølv - hadde håpa på å vere hifi-verdas svar på Aasmund Olavsson Vinje, men har vel heller enda som ein slags Torbjørn Egner, er eg redd...
Vel, vel, Kardemomme Loven er jo ikke den verste loven
Vær tolerant, og tål at andre har en annen mening enn deg. (innrømmer glatt at det ikke alltid er like lett, men gammal blues, rør og hornhøytalere, får selv katta min (Keef, men rømmer når jeg speller Stånns,) til å male)
 
L

Lassencad

Gjest
Ja det er vigtigt synes jeg at man lige husker på at lyd verden ikke udgår fra en selv . Den lyd jeg har i min stue er min lyd. Derfor når man så udtaler sig om andres lyd skal man huske på at man ikke selv har svaret på den perfekte lyd som jeg iøvrigt mener ingen af os har.

Har nævnt dette før. De 3 tråde som jeg har startet viser jo med alt tydelighed at vi alle har vidt forskellige anlæg /Lyd :)
 

The Shy

Æresmedlem
Ble medlem
10.04.2017
Innlegg
10.611
Antall liker
14.572
Sted
Langesund
Vel, vel, Kardemomme Loven er jo ikke den verste loven
Vær tolerant, og tål at andre har en annen mening enn deg. (innrømmer glatt at det ikke alltid er like lett, men gammal blues, rør og hornhøytalere, får selv katta min (Keef, men rømmer når jeg speller Stånns,) til å male)
Spilte Infected Mushroom for katta mi - den dreit på seg
 

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2010
Innlegg
7.156
Antall liker
7.799
Sted
Oslo
Ja det er vigtigt synes jeg at man lige husker på at lyd verden ikke udgår fra en selv . Den lyd jeg har i min stue er min lyd. Derfor når man så udtaler sig om andres lyd skal man huske på at man ikke selv har svaret på den perfekte lyd som jeg iøvrigt mener ingen af os har.

Har nævnt dette før. De 3 tråde som jeg har startet viser jo med alt tydelighed at vi alle har vidt forskellige anlæg /Lyd :)
Det er lov å mene noe annet enn meg.
Testet 2 par høytaler kabler for min MP3 datter, hennes reaksjon var at det hørtes ut som om musikerne hadde det mere gøy på det ene paret. Seff det jeg og likte beste. Prisen var den samme
 
M

MarkusH

Gjest
Er forventningene at det skal spille som ditt eget? Godt du bruker anførselstegn rundt <legendene> det gir jo betydningen mer dufus.
Legende er i seg selv et meget positivt ladet ord og blir brukt om folk der har bidratt til glede og hjelp for veldig mange andre.
Har ikke så mange forventninger egentlig, prøver å dra på tur med 'blanke ark'. Har ikke så mye håp, annet enn at diskanten er noe rolig i toppen, fordi det er det jeg verdsetter mest med mitt system. Legende var også tiltenkt som et må-høre-system her inne, for det du har virker voldsomt spennende. :) Datoen er satt og det blir den 8. August også. ;)
 

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2010
Innlegg
7.156
Antall liker
7.799
Sted
Oslo
Har ikke så mange forventninger egentlig, prøver å dra på tur med 'blanke ark'. Har ikke så mye håp, annet enn at diskanten er noe rolig i toppen, fordi det er det jeg verdsetter mest med mitt system. Legende var også tiltenkt som et må-høre-system her inne, for det du har virker voldsomt spennende. :) Datoen er satt og det blir den 8. August også. ;)
Blanke ark, og farjestefter til.
Vi har vel alle våre fordommer, og de beste av oss prøver etter fattig evne å jobbe med det
 

The Shy

Æresmedlem
Ble medlem
10.04.2017
Innlegg
10.611
Antall liker
14.572
Sted
Langesund
Har ikke så mange forventninger egentlig, prøver å dra på tur med 'blanke ark'. Har ikke så mye håp, annet enn at diskanten er noe rolig i toppen, fordi det er det jeg verdsetter mest med mitt system. Legende var også tiltenkt som et må-høre-system her inne, for det du har virker voldsomt spennende. :) Datoen er satt og det blir den 8. August også. ;)
Har følelsen av at du er av en yngre generasjon enn meg selv, og når det kommer til diskant er mine observasjoner av lyden begrenset. Det over 13 k Hz er ikke meg forunt lengere. Ruller av pent og pyntelig på papiret, men det sier jo ikke alt

Velkommen! :)
 
Topp Bunn