Det finnes biler som har varme i rattet, personlig ser jeg ikke vitsen. Bor i Finnmark så her ble det både DEFA og dieselvarmer, og begge deler brukes, hver for seg og sammen når det er kaldt! Soltak er greit å ha, det blir lysere. Jeg bruker å åpne "innertaket" med jevne intervall om vinteren for å unngå at det samles kondens. Greit å få luftet ut i hulrommet mellom glasstaket og innertaket.
Jeg ville ha bestillt med varmetråder i frontruta, det er bare helt fantastisk.
Jeg msitenker at du er i ferd med å kjøpe et VAG produkt, visse ting i beskrivelsen tyder på det. Jeg ville ha gått for mye høyere profil. Ikke under 65. Du bor i Norge med norsk veistandard og du ofrer mye komfort med slik lavprofil "Autobanedekk" ! Jeg har sommerdekk med 225/45/17 og de er ikke mye behagelig her hjemme. På gode svenske og danske veier er de derimot helt fine, men hvor mye kjøres i utlandet og hvor mye her hjemme?
Stor motor er morro, men hvor ofte og hvor kan du benytte deg av alle hestene? Jeg er en utålmodig type og ville ha fått fnatt om jeg ikke hadde nok motor til å kjøre forbi de som ligger plagsomt under grensen. Rask akselerasjon er da av betydning. Jeg vil gjerne forbi men er ikke kamikazepilot av den grunn. For glad i livet til det, men en 170Hk diesel med 350 Nm gir deg noen fler trygge forbikjøringsmuligheter enn en Greenline med 105Hk! Er du av den typen som bare justerer ned egen hastighet og gir blaffen om det går i 65 kmt i 90 sona spiller stor motor ikke noen rolle. Men ut fra dekkvalget ditt mistenker jeg at du heller ikke er typen som ligger snillt bak.
Motorstørrelsen har betydning for hvor tung henger du kan trekke, er det et tema bør du sjekke nøye hvilken motor du trenger!
Parkeringsassistent er en artig gimmik, men heller ikke mer! Automatisk klimaanlegg er et must! GPS er billigere om du kjøper et løst system, men du verden så elegant det er med fabrikkmontert. Lydsystem har du sikkert valgt den råeste utgaven av allerede ( du poster dog på HFS ) Setevarme også i baksetene er greit å ha.
Fartsholder er bare konge! Bruker den ofte, veldig ofte. Den har reddet meg fra flere fartsbøter allerede! Bruker GPS som speedometer og ligger akkurtat på grensen. Men min normale kjørestil ville jeg helt sikker ligget over mange ganger. Fartsholderen gjør også at man får en mer avslappet kjørestil og istedet for å nistirre på speedometeret får jeg bedre tid til å se ut av bilen, både hyggelig og øket trafikksikkerhet.
Kleshenger for dressjakken er greit å ha, er det en VAG bil så leveres det, og du bør få den gratis! Det samme med brannslukker, førstehjelpspute og reservepærer.
Uansett MÅ du bestille med xenonlys! Det er et hav av forskjell å kjøre med xenon sammenlignet med vanlige halogen!
Forøvrig lykke til og gratulerer med ny bil!