Bil, båt og motorsykkel Hvilket ekstrautstyr til bil?

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.166
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Er i en fase av bilkjøp hvor jeg har bestemt meg for bilmerke og modell. Har forsåvidt plukket litt fra tilbehørslistene , men trenger litt input fra dere også.
Hva velger dere og hvorfor?
Er motorstørrelse viktig for dere? Ville dere valgt bort ekstrautstyr og valgt en "spartansk" utstyrt bil for å heller velge større motor/effekt?

Thomas

slowmotion

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2009
Antall liker
4.375
Det burde være det.

Drivstoff blir vel ikke akkurat billigere med tiden,
så lavt forbruk er et pluss, synes jeg.

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.515
Sted
Horten
Torget vurderinger
8
Soltak gjør det lysere i bilen.

Kurvelys er kjekt.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.166
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Soltak kan være kjekt. På modellen jeg har valgt er det panoramatak som er alternativet. Det koster 8500 kr ekstra. Er litt skeptisk til det i forbindelse med vinter og skistativ, frost og kondens. Mulig det er ubegrunnet? Kurvelys er desverre kun tilgjengelig sammen med fryktelig kostbare pakker. AFL, bi-xenon og smart-lykter som justerer lyskurven etter hastighet o.l.

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Antall liker
119
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Kjøper du ny, velg masse utstyr og mindre motor.. Kjøper du brukt, velg mindre utstyr og større motor ... :)
imho

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
44.547
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Det er vanskelig å gi noe generelt råd, annet enn at ekstrautstyret ofte er forholdsvis/uforholdsmessig dyrt og at det sjelden gir noe særlig ekstra på bruktmarkedet når den tiden kommer. Derfor er det et viktig kontrollspørsmål om dette er en bil du har tenkt å ha lenge eller en du skal kvitte deg med etter et par år. Det gjelder spesielt for stor motor, siden mye av den ekstraprisen er avgifter og gir et bratt verdifall de første par årene. Personlig kjøper jeg som regel brukte biler med stor motor. ;)

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.166
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Modellen jeg har kikket på har en 2.0 turbodiesel motor som yter 110 hk. Har tilsvarende bil ( forrige modell ) med 1.9 turbodiesel med 100 hk. Tilstrekkelig egentlig. Denne modellen er subsidiert fra merkeimportøren og satt ned med 20.000. Da blir spranget opp til neste alternativ på 130hk på 35.000 kr. Det er litt i overkant.

Selvom jeg er småbarnsfar og burde være ytterligere fornuftig, er det viktig for meg at bilen har et "sportslig preg utseendemessig"
Bilen kan leveres med en OPC performance pakke pluss som inneholder sportseter i perforert skinn med ac. 18 tommers felger og et utvendig trimsett bestående av skjørter og ekstra spoiler foran og bak som er lakkert i bilens farge.

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.725
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Vær litt forsiktig med å få altfor lav profil på dekkene. En kan se i test etter test i bilbladene at komforten går drastisk ned, og følsomheten for spor i veibanen går drastisk opp, samtidig som de støyer mere. Moderat lav profil er ofte det beste for norske veier.

Johan-Kr

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.166
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Hengerfeste er dessuten undervurdert. Det er jeg avhengig å ha.

En morsom detalj er USB kontakt. Til å koble på minnepenner og iPod o.l. Den er heldigvis ikke plassert på dashbordet, men gjemt bort i konsollen mellom setene. For å få en slik kontakt, måtte jeg heldigvis oppgradere den medfølgende spilleren. Grei unnskyldning igrunn.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.166
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Fenalaar skrev:
Vær litt forsiktig med å få altfor lav profil på dekkene. En kan se i test etter test i bilbladene at komforten går drastisk ned, og følsomheten for spor i veibanen går drastisk opp, samtidig som de støyer mere. Moderat lav profil er ofte det beste for norske veier.

Johan-Kr
Jeg er enig med deg i det, men 225 bredde med 50 profil er ikke nevnverdig lavt synes jeg. Det er samme profil jeg har på mine 17" på min nåværende bil.

Hva synes folket om intergrerte navigasjonsenheter? Jeg synes personlig det er bortkastede penger... Med det mener jeg at det koster langt mer enn det smaker. 15-20000 kr koster det vel i snitt.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.166
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Motorvarmer er en fantastisk sak å ha. Desverre har jeg ikke lagt inn strøm i garasjen. da blir det 30 meter skjøteledning. Tanken på motorvarmer har slått meg, men det blir nok til at jeg etterinstalerer det. Ser at den vil koste meg 3000 kr å få den ettermontert.

På ekstrautstyrslisten finnes det en dieselvarmer, men den bruker drivstoff og kan ikke brukes i garasjen. Da er jeg like langt. Starter ikke opp bilen, kjører den ut, slår av tenningen for så å bruke dieselvarmeren.
Kjekk sak når jeg var på hyttetur fikk jeg som svar fra selgeren..

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.182
Torget vurderinger
4
Griffenfeldt skrev:
Motorvarmer er en fantastisk sak å ha. Desverre har jeg ikke lagt inn strøm i garasjen. da blir det 30 meter skjøteledning. Tanken på motorvarmer har slått meg, men det blir nok til at jeg etterinstalerer det. Ser at den vil koste meg 3000 kr å få den ettermontert.

På ekstrautstyrslisten finnes det en dieselvarmer, men den bruker drivstoff og kan ikke brukes i garasjen. Da er jeg like langt. Starter ikke opp bilen, kjører den ut, slår av tenningen for så å bruke dieselvarmeren.
Med et forbruk på et par dl i timen ville jeg ikke bekymret meg for å starte dieselvarmer i garasjen.

Det er gull verdt med dieselvarmer.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.731
Glem soltak i glass. Det er fryktelig irriterende å ha solen i hodet/pannen og da drar man for skjermen. Da er man egentlig like langt. (Jada, jeg har hatt to biler med den løsningen)
Plastskjørt er bare i veien, de løsner og lager rustfeller. Dieselvarmer er genialt, du parkerer vel andre steder enn garagen også? Integrert navigasjon er bortkastet. Om to år er den utdatert.
Orginal dekkdimensjon er alltid best. Konstruktørene av bilen vet mye bedre hva som passer enn dekkselgeren på hjørnet.
Et godt klimaanlegg er et must.

Delle

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2007
Antall liker
278
Cruisekontroll må med. Sikkert standard på de fleste modeller, og veldig greit.

Mvh

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
44.547
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Griffenfeldt skrev:
Jeg er enig med deg i det, men 225 bredde med 50 profil er ikke nevnverdig lavt synes jeg. Det er samme profil jeg har på mine 17" på min nåværende bil.
225/50R18 på en familiebil? Det er bredere, lavere og større enn hva jeg har på sportsbilen. (Mazda MX5 med 185/60R14 vinter og 195/55R15 sommer.) Jeg begriper ikke hvorfor folk er villige til å ofre både kjøreegenskaper og komfort for at det skal se tøft ut. Så store felger gir høyere uavfjæret vekt enn normale størrelser, og derfor både dårligere fjæring og dårligere akselerasjon. Motebølge, akkurat som "superballongdekk" var moderne på femtitallet. Ta en kikk på hva slags dekkdimensjoner som brukes i racing. Du finner sjelden større felger enn 15" eller lavere profil enn 45. Og det er for bruk på asfaltbaner uten hverken slitasjespor eller telehiv.

lakki_luke

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
536
Sted
Jæren
Hadde vært kjekkt med varme i rattet i et kaldt land som Norge.Men det finns vel ikke?
Har varme i håndtakene på motorsykkelen og er godt fornøyd med det.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.721
Torget vurderinger
0
Det finnes biler som har varme i rattet, personlig ser jeg ikke vitsen. Bor i Finnmark så her ble det både DEFA og dieselvarmer, og begge deler brukes, hver for seg og sammen når det er kaldt! Soltak er greit å ha, det blir lysere. Jeg bruker å åpne "innertaket" med jevne intervall om vinteren for å unngå at det samles kondens. Greit å få luftet ut i hulrommet mellom glasstaket og innertaket.

Jeg ville ha bestillt med varmetråder i frontruta, det er bare helt fantastisk.

Jeg msitenker at du er i ferd med å kjøpe et VAG produkt, visse ting i beskrivelsen tyder på det. Jeg ville ha gått for mye høyere profil. Ikke under 65. Du bor i Norge med norsk veistandard og du ofrer mye komfort med slik lavprofil "Autobanedekk" ! Jeg har sommerdekk med 225/45/17 og de er ikke mye behagelig her hjemme. På gode svenske og danske veier er de derimot helt fine, men hvor mye kjøres i utlandet og hvor mye her hjemme?

Stor motor er morro, men hvor ofte og hvor kan du benytte deg av alle hestene? Jeg er en utålmodig type og ville ha fått fnatt om jeg ikke hadde nok motor til å kjøre forbi de som ligger plagsomt under grensen. Rask akselerasjon er da av betydning. Jeg vil gjerne forbi men er ikke kamikazepilot av den grunn. For glad i livet til det, men en 170Hk diesel med 350 Nm gir deg noen fler trygge forbikjøringsmuligheter enn en Greenline med 105Hk! Er du av den typen som bare justerer ned egen hastighet og gir blaffen om det går i 65 kmt i 90 sona spiller stor motor ikke noen rolle. Men ut fra dekkvalget ditt mistenker jeg at du heller ikke er typen som ligger snillt bak.

Motorstørrelsen har betydning for hvor tung henger du kan trekke, er det et tema bør du sjekke nøye hvilken motor du trenger!

Parkeringsassistent er en artig gimmik, men heller ikke mer! Automatisk klimaanlegg er et must! GPS er billigere om du kjøper et løst system, men du verden så elegant det er med fabrikkmontert. Lydsystem har du sikkert valgt den råeste utgaven av allerede ( du poster dog på HFS ) Setevarme også i baksetene er greit å ha.

Fartsholder er bare konge! Bruker den ofte, veldig ofte. Den har reddet meg fra flere fartsbøter allerede! Bruker GPS som speedometer og ligger akkurtat på grensen. Men min normale kjørestil ville jeg helt sikker ligget over mange ganger. Fartsholderen gjør også at man får en mer avslappet kjørestil og istedet for å nistirre på speedometeret får jeg bedre tid til å se ut av bilen, både hyggelig og øket trafikksikkerhet.

Kleshenger for dressjakken er greit å ha, er det en VAG bil så leveres det, og du bør få den gratis! Det samme med brannslukker, førstehjelpspute og reservepærer.

Uansett MÅ du bestille med xenonlys! Det er et hav av forskjell å kjøre med xenon sammenlignet med vanlige halogen!

Forøvrig lykke til og gratulerer med ny bil!

Gammeln

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2007
Antall liker
43
Nødvendig utstyr:
-seter som passer deg, med ordentlige hodestøtter (høye nok)
-gode nærlys, i praksis xenon
-klimaanlegg

Kjekt å ha:
-regnsensor
-fartsholder
-ryggevarsler
-navigasjon
-automatgir

Fullstendig unødvendig utstyr:
-soltak
-tåkelys

(sikkerhetsutsyr som ABS, antisladd og kollisjonsputer er en selvfølge)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.721
Torget vurderinger
0
Ikke nødvendigvis uenig med deg "Gamle mann" men tåkelys som del i et automatisk "adaptivt lysanlegg" er ikke dumt. Rene tåkelys som ikke gjør annet enn å lyse i tåke er jeg helt ening med deg er unødvendig. Mine spredere lyser litt nu og da etter som automatikken finner det nødvendig, og de lyser da bare ett om gangen når jeg svinger i lav hastighet. Dette styrer jeg ikke selv, det er en computer som tar seg av det. Resultatet er at jeg får lys "rundt hjørner". Ganske fint system.

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.163
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
76
Gammeln skrev:
Nødvendig utstyr:
-seter som passer deg, med ordentlige hodestøtter (høye nok)
-gode nærlys, i praksis xenon
-klimaanlegg

Kjekt å ha:
-regnsensor
-fartsholder
-ryggevarsler
-navigasjon
-automatgir

Fullstendig unødvendig utstyr:
-soltak
-tåkelys

(sikkerhetsutsyr som ABS, antisladd og kollisjonsputer er en selvfølge)
Hva er aldersgrensa på alt dette?

Arne K

N

nb

Gjest
Motorvarmer med GSM-kort slik at bilen kan ringes varm hvorsomhelst og nårshomhelst.

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
44.547
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Spiralis skrev:
Ikke nødvendigvis uenig med deg "Gamle mann" men tåkelys som del i et automatisk "adaptivt lysanlegg" er ikke dumt. Rene tåkelys som ikke gjør annet enn å lyse i tåke er jeg helt ening med deg er unødvendig. Mine spredere lyser litt nu og da etter som automatikken finner det nødvendig, og de lyser da bare ett om gangen når jeg svinger i lav hastighet. Dette styrer jeg ikke selv, det er en computer som tar seg av det. Resultatet er at jeg får lys "rundt hjørner". Ganske fint system.
Yess. Fillern, jeg må snart få padda tilbake på veien igjen. Mekanisk kobling mellom fjernlysene og styrestagene, slik at lyskjeglen går nesten på tvers av bilen når man svinger. Nesten telepatisk: Den lyser der du har tenkt deg, ikke dit snuten på bilen peker. De andre to lyskasterne er forresten koblet til fjæringen, slik at de vipper litt nedover når du står på gasspedalen og bilen løfter snuten i været, og vipper litt oppover når du står på bremsene og bilen setter snuten ned.

hel-elt

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.01.2009
Antall liker
101
Griffenfeldt skrev:

Husk at dagens motorer er så effektive at spillvarmen ikke er nok til å varme opp kupeen vintersdag. Dieselvarmer er helt nødvendig hvis du vil ha varme i bilen, selv om du ikke kan bruke den i garasjen, varmer den opp kupe og motor raskt mens du kjører. Når det gjelder lysutstyr er xenon lys verdt prisen hvis du har passert de 40 og kjører i mørke, tåkelys er ikke mye verdt, de er ikke lov å bruke sammen med nærlys, lyser ikke lenger enn 10-20 meter og er vanligvis tilsmusset pga lav plasering.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.166
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Pink_Panther skrev:
Glem soltak i glass. Det er fryktelig irriterende å ha solen i hodet/pannen og da drar man for skjermen. Da er man egentlig like langt. (Jada, jeg har hatt to biler med den løsningen)
Plastskjørt er bare i veien, de løsner og lager rustfeller. Dieselvarmer er genialt, du parkerer vel andre steder enn garagen også? Integrert navigasjon er bortkastet. Om to år er den utdatert.
Orginal dekkdimensjon er alltid best. Konstruktørene av bilen vet mye bedre hva som passer enn dekkselgeren på hjørnet.
Et godt klimaanlegg er et must.
Soltak: igrunnen enig. Har satt det opp som ett evt på "ønskelisten. Den eneste grunnen til et panoramasoltak er barna. Vi prøvde en 307SW for noen år tilbake. Barna elsket det.
Dieselvarmer. 13500 kr ekstra. ja, jeg parkerer andre steder. på jobb, men der kan jeg starte opp bilen på kalde dager og la den stå å gå litt.
Orginal dekkdimensjon er det. Dette er IKKE dekk som er solgt hos dekkforhandleren på hjørnet. Dette er felg som er produsert av Irmscher for opel og som selges som en del av en oppgraderingspakke. Det er såkalte OPC felger ( Opel performance center )

Klima anlegg er standard. Jeg har nå et 2-sone klimaanlegg. DET ser jeg strengt talt ingen vits i å ha igjen. Hvis kona sitter og svetter i bilen er det ikke slik at jeg fryser. Det står alltid justert med lik temp.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.166
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Jeg msitenker at du er i ferd med å kjøpe et VAG produkt
Nei, jeg er Opel mann. har vært det siden jeg var 18.

her har vi tilsvarende bil/farge/utseende ( opc ) . Jeg skal evt ha 1 " mindre felger.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.166
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Husk at dagens motorer er så effektive at spillvarmen ikke er nok til å varme opp kupeen vintersdag. Dieselvarmer er helt nødvendig hvis du vil ha varme i bilen, selv om du ikke kan bruke den i garasjen, varmer den opp kupe og motor raskt mens du kjører. Når det gjelder lysutstyr er xenon lys verdt prisen hvis du har passert de 40 og kjører i mørke, tåkelys er ikke mye verdt, de er ikke lov å bruke sammen med nærlys, lyser ikke lenger enn 10-20 meter og er vanligvis tilsmusset pga lav plasering.
Har ikke passert 40. Det er ikke sikkert jeg passerer 40 mens jeg eier bilen heller.

Tåkelys...Mener dere spredere i fangeren, så er det selvsagt det på den. Tåkelysene sitter bak bilen. Spredere bruker jeg i kombinasjon med fullt lys på mørke strekninger.

Hva synes dere om denne pakken?

Opel Insignia Sports Tourer Cosmo 2.0 CDTI 130 hk
• AGR-ergonomiske skinnseter
• Radio DVD 800 med navigasjon
• Mobiltelefonportal med Bluetooth
• Adaptive bi-xenon frontlys (AFL)
• Aut. nedbledning av fjernlys
• Parkeringssensor
• Grafi sk infodisplay
• Tåkelys foran
• Lettmetallfelger
• Reservehjul
• Metallik lakk
Kopiert fra denne linken:
http://www.opel.no/tilbud-tjenester/nye-tilbud-fra-opel-norge/biltilbud-kampanjer/winter_campaign_insignia.html

Detter er forøvrig veldig like de setene jeg skal ha.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.731
Jeg ville valgt navigasjon, aut. nedbledning av fjernlys, parkeringssensor og grafisk infodisplay. Disse tingene er festlige de første 14 dagene, deretter er det bare til irritasjon. (Lys som veksler mellom fjern/nær i tide og utide, parkeringssensor som er uberegnelig o.s.v.)
Visste du forresten at biler med parkeringssensor har 25% skader i forbindelse med parkering enn andre biler?

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
12
Integrert navigasjon må være det døveste man kan bruke penger på.
En eneste kartoppdatering koster mer enn en helt ny god navigasjonsenhet fra Garmin eller Tomtom.

Ole_Martin

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
1.110
En liste over hva jeg IKKE vil ha:
1) elektriske seter (dyrt når de går i stykker)
2) parkeringssensorer (upålitelige, går i stykker) Kjørte f.eks. en helt ny Mondeo til Hemsedal hvor parkeringssensorene bak peip pga. is/snødannelse tross man kjørte fremover! Mer bulker med parkeringssensorer også som andre har påpekt
3) Allround/cross-country utgaver som egentlig bare en en standard modell bortsett fra fjæroppsett og plastdeksler (mer vekt og rustsamlere)
4) "Kurvelys" foran. Spesielt de idiotiske som tenner i lav fart når man dreier på rattet. Null effekt. Disse vil også gå i stykker ofte pga. stein- eller vannsprut
5) Sportsunderstell og lavprofildekk (ødelegger komfort)
6) Automatikk som styring av lys, vindusviskere (spesielt bak når man setter den i revers), spyling av frontlys (tømmer tanken og har liten effekt)

Og så er jeg også spent på levetiden på alle bilene som har fått diodelys; har begynt å se noen A6'ere hvor LED-lysene er svarte. Lurer på hvor mye nye koster? Må man skifte hele lampa? Noen som vet?

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
12
Dieselvarmer med timer. Jeg er avhengig.
Klima er digg.
Hengerfeste, fast. Da blir det mindre parkeringsskader på lakket støtfanger, bak i alle fall.

Jeg var for treig sist, og fikk ikke med elektronisk sportsunderstell for kjerra gikk i produksjon. Det savner jeg. Men det kommer jo an på hvor stiv bilen er i utgangspunktet.
Elektrisk sete med minne kan være svært praktisk hvis man er to om bilen.

Gammeln

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2007
Antall liker
43
Griffenfeldt skrev:
Tåkelys...Mener dere spredere i fangeren, så er det selvsagt det på den. Tåkelysene sitter bak bilen. Spredere bruker jeg i kombinasjon med fullt lys på mørke strekninger.
Tåkelysene sitter foran på bilen og er ikke tillatt brukt sammen med nær- eller fjernlys.
De har heller igen positiv virkning brukt på den måten du beskriver. Kraftig opplysing av feltet rett foran bilen reduserer mørkesynet og gjør det dermed vanskeligere å oppfatte hva som skjer lenger foran. Det er også fullstendig uinteressant hva som skjer rett foran bilen når man er litt oppe i hastighet, man rekker ikke å reagere uansett.
Tåkelys har effekt først i ekstremt kraftig tåke (noe man opplever kanskje hvert 3. skuddår?), da må hastigheten reduseres dramatisk, kanskje ned mot gangfart.

leifen

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.05.2006
Antall liker
2.200
Til deg som vurderer kjøp av Insignia:

Jeg har hatt en i halvannet år nå. Stasjonsvogn. En helt grei bil egentlig.
Vi har den med 110 hk diesel. Rimelig å kjøpe den. Dieseldoktoren fikser evt litt mer ytelse.

Angående utstyr:
Kjøper du denne bilen uten AFL-lyspakke er du ganske enkelt ikke rett. På min forrige bil (Vectra)
med halogenlys så kjørte vi med karbidlamper i forhold.
Av utstyr ellers så er jo Navi800 å anbefale. Husk å få med fjernstyringsknappen ved håndbrekket.
(Jeg tror denne inkluderer radio/cd-spiller med USB-inngang.)

Mvh
Leif

kjetil200

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2009
Antall liker
279
Torget vurderinger
14
Dieselvarmer er et must i dette landet spør du meg. Jeg har tidligere hatt en Mondeo av den nye typen. I denne var det en dieselvarmer med timer. Dette resulterte i isfrie ruter, varm kupé og varm motor (mindre slitasje) uansett hvor jeg parkerte.

Edit: Må ærlig innrømme at jeg brukte den inne i garasjen også på kalde dager. Merket ikke noe problemer med det mtp sot eller lukt.

leifen

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.05.2006
Antall liker
2.200
Edit her også til mitt forrige innlegg:

-Parkering av denne bilen er noe de ikke tenkte på i Rüsselheim da de designet rutene.
Derfor er parkeringssensorer et must. Prøv selv...

Mvh
Leif

N

nb

Gjest
kjetil200 skrev:
Edit: Må ærlig innrømme at jeg brukte den inne i garasjen også på kalde dager. Merket ikke noe problemer med det mtp sot eller lukt.
Det er jo ikke allverdens mengde drivstoff som brennes og en garasje er sjelden en tett konstruksjon uansett.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.166
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
leifen skrev:
Til deg som vurderer kjøp av Insignia:

Jeg har hatt en i halvannet år nå. Stasjonsvogn. En helt grei bil egentlig.
Vi har den med 110 hk diesel. Rimelig å kjøpe den. Dieseldoktoren fikser evt litt mer ytelse.

Angående utstyr:
Kjøper du denne bilen uten AFL-lyspakke er du ganske enkelt ikke rett. På min forrige bil (Vectra)
med halogenlys så kjørte vi med karbidlamper i forhold.
Av utstyr ellers så er jo Navi800 å anbefale. Husk å få med fjernstyringsknappen ved håndbrekket.
(Jeg tror denne inkluderer radio/cd-spiller med USB-inngang.)

Mvh
Leif
Jeg har Vectra 07 cosmo med opc pakke nå. Har ikke Halogenlys på denne. Merker selvsagt at jeg ikke har "verdens beste" lys, men føler ikke at jeg savmer noe heller? Det er selvfølgelig ikke noe problem å skaffe seg et behov dersom jeg ikke har det nå.
Har en demo-bil hjemme nå. 160 hk 4x4 med ALT utstyr. Ble litt skuffet når jeg tråkket på gassen, men mistenker 4x4 utstyret for å stjele noe av effekten i motoren.
Navi: kjekt med fargeskjerm, det er iallefall meget pent. Har testet USB inngangen. Rett og slett genialt. Den spiller minnepenner og ipod/wimp/spotify. Kjekt også at den ligger gjemt i konsollen.

Sitter nå og vurderer kampanjetilbudet som Opel kjører for tiden ( som jeg linket til ) Sportsetene er helt fantastiske!

Topp Bunn